چشم اندازهفته نامه

بدترین خودروسازان سال 2018 از نظر کانسومر ریپورتز

اگر به دنبال خرید خودرویی جدید هستید شاید با خواندن مطلب زیر محصولات برخی کمپانی‌ها را در نظر نگیرید!

کانسومر ریپورتز نتایج مربوط به مطالعه بهترین و بدترین برندهای سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده است. این رتبه‌بندی‌ها بر مبنای امتیاز کلی که شامل تست خودرو، قابلیت اطمینان پیش بینی شده و رضایت مالکان است شکل می‌گیرند. بازخوردهای بیش از ۶۴۰ هزار مالک خودرو به منظور پیش‌بینی قابلیت اطمینان محصولات و رضایت آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به منظور حضور یک خودروساز در نظرسنجی‌های کانسومر ریپورتز، حتماً باید دو محصول آن کمپانی توسط این موسسه تست شود. بدین ترتیب امسال مزراتی و اسمارت در این رتبه‌بندی حضور نداشته‌اند.

در ادامه شما را با بدترین خودروسازان سال ۲۰۱۸ از نظر کانسومر ریپورتز آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. مینی


اگرچه مینی قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده پایین‌تر از حد متوسط داشته اما از نظر رضایت مالکان امتیازی بالاتر از حد متوسط را کسب کرده است؛ اما مینی هنوز هم با امتیاز کلی ۵۸ در میان خودروسازان دیگر رتبه ۲۵ را به خود اختصاص داده است. سه محصول مینی در تست‌های امسال حضور داشته و امتیاز تست‌های جاده‌ای آن به ۷۴ رسیده است.

  1. رم


اولین برند از چندین برند گوناگون فیات-کرایسلر در این لیست رم می‌باشد که امتیازهای قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده و رضایت مالکان آن بالاتر از حد متوسط بوده و امتیاز کلی ۵۷ را به دست آورده است. تنها دو محصول از رم امسال تست شده و آن دو نیز امتیاز تست ۷۰ را به ارمغان آورده‌اند.

  1. داج


برند دیگر گروه فیات-کرایسلر در این لیست داج است که قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده محصولات آن پایین‌تر از حد متوسط بوده و البته رضایت مالکان نیز در حد متوسط قرار دارد. داج با ۵ محصول تست شده امتیاز تست‌های جاده‌ای ۷۴ و امتیاز کلی ۵۶ را به دست آورده است.

  1. جی ام سی


۷ محصول تست شده جی ام سی در مطالعه امسال امتیاز تست‌های جاده‌ای ۶۹ را به دست آورده‌اند. این خودروساز آمریکایی از نظر قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده امتیاز زیر حد متوسط را کسب کرده اما امتیاز رضایت مالکان آن بالاتر از حد متوسط بوده است. جی ام سی با امتیاز کلی ۵۴ در رتبه ۲۸ لیست کلی کانسومر ریپورتز قرار گرفته است.

  1. جگوار


جگوار نیز همانند جی ام سی قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده زیر حد متوسط داشته اما رضایت مالکان محصولات آن بالاتر از حد متوسط بوده است. کانسومر ریپورتز ۴ محصول این برند بریتانیایی را تست کرده است. امتیاز تست‌های جاده‌ای و کلی این برند به ترتیب ۷۷ و ۵۳ بوده و رتبه ۲۹ به آن تعلق گرفته است.

  1. میتسوبیشی


میتسوبیشی در حال تلاش برای تغییر تصویر ذهنی خود در بازار آمریکا بوده اما هنوز راه زیادی را در پیش دارد. اگرچه قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده محصولات این شرکت بالاتر از حد متوسط بوده اما رضایت مالکان محصولات آن در حد متوسطی قرار دارد. تنها دو محصول میتسوبیشی امسال تست شده و امتیاز تست‌های جاده‌ای و کلی این برند به ترتیب برابر با ۴۴ و ۵۰ بوده است.

  1. آلفارومئو


شاید این برند از نظر رضایت مالکان امتیاز بالاتر از حد متوسطی را کسب کرده باشد اما از نظر قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده بدترین جایگاه را دارد. این خودروساز ایتالیایی بخشی از گروه فیات-کرایسلر بوده و دو مدل تست شده آن باعث کسب امتیاز تست‌های جاده‌ای و کلی ۷۲ و ۴۹ شده‌اند. آلفارومئو در رتبه‌بندی کلی جایگاه سی و یکم را به دست آورده است.

  1. لندروور


هر جایی که جگوار حضور داشته باشد احتمال حضور لندروور نیز وجود دارد. این کمپانی در مطالعه امسال بدتر از جگوار عمل کرده و از نظر قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده بدترین امتیاز را به دست آورده و رضایت مالکان از محصولات آن نیز در حد متوسطی قرار دارد. در کل ۵ محصول لندروور توسط کانسومر ریپورتز تست شده و امتیاز تست‌های جاده‌ای و کلی آن به ترتیب ۷۲ و ۴۹ بوده است.

  1. جیپ


هر چه به انتهای این لیست نزدیک‌تر می‌شویم اوضاع برای گروه فیات-کرایسلر بدتر می‌شود به گونه‌ای که جیپ در کل رتبه سی و سوم را به دست آورده است. قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده محصولات این خودروساز پایین‌تر از حد متوسط بوده و رضایت مالکان نیز در حد متوسطی قرار دارد. امتیاز تست‌های جاده‌ای و کلی ۵ محصول جیپ در مطالعه امسال به ترتیب برابر با ۵۵ و ۴۸ بوده است.

  1. فیات


خب عنوان بدترین خودروساز سال بدون هیچ‌گونه تعجبی به فیات می‌رسد. با بدترین امتیاز ممکن برای قابلیت اطمینان پیش‌بینی شده و رضایت پایین‌تر از حد متوسط مالکان، ۴ محصول تست شده فیات یکی از یکی بدتر بوده‌اند. امتیازهای تست جاده‌ای این کمپانی ۵۸ بوده و البته امتیاز کلی نیز ۳۹ می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام این ها اگر اشتباه نکنم در بین بهترین ها رتبه پایین داشتند .سطح انتظارات هم از هر کالا در هر کشور متفاوت است البته برای متصدیان امور

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا