چشم اندازهفته نامه

نظرسنجی: برترین سوپراسپرت حال حاضر دنیا کدام است؟

برای طرفداران خودرو و عشاق ماشین، دنیای سوپراسپرت‌ها همواره بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بوده است تا جایی که هرچند بسیاری از دوستداران خودروها توانایی خرید سوپراسپرت‌ها را ندارند اما حتی خواندن مشخصات فنی و دیدن تصاویر این ماشین‌ها نیز برای آنان لذت‌بخش است. حال اما طی چند وقت اخیر، جذابیت دنیای سوپراسپرت‌ها بسیار افزایش یافته است زیرا طی حدود یک سال گذشته همواره سوپراسپرت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای با فواصلی کوتاه از هم معرفی شده‌اند که هواداران را بیش‌ازپیش به وجد آورده‌اند. به همین دلیل این سؤال پیش می‌آید که بهترین سوپراسپرت حال حاضر دنیا کدام است و می‌خواهیم در این مطلب به این سؤال پاسخ دهیم ولی قصد نداریم این سوپراسپرت‌ها را به‌طور عملی و حرفه‌ای باهم مقایسه کنیم بلکه پاسخ این سؤال را در قالب یک نظرسنجی ساده به شما واگذار می‌کنیم اما پیش از آن، شرکت‌کنندگان این رقابت بزرگ که شامل پنج نمونه از برترین و جدیدترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا می‌شود را به‌طور کوتاه و اجمالی معرفی خواهیم کرد.

لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
تنفس طبیعی
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۱۹ کیلوگرم
قیمت ۲۸۰,۰۰۰ دلار

نسخهٔ استاندارد لامبورگینی اوراکان سوپراسپرت چندان جدیدی نیست چراکه این مدل در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان جایگزینی برای مدل گالاردو معرفی شد ولی ما در این رقابت با مدل اوراکان پرفورمانته کار داریم که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این مدل از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی نسخهٔ استاندارد استفاده می‌کند اما خروجی آن به ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده اما بااین‌حال اوراکان پرفورمانته هنوز هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کرد که اوراکان تنها خودروی تنفس طبیعی این رقابت است. از سوی دیگر، در قسمت‌های مختلف پرفورمانته از کامپوزیت فیبر کربنی جدیدی استفاده شده که ابداع خود لامبورگینی است و از این طریق وزن خودرو کاهش پیدا کرده است. اوراکان پرفورمانته با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه در پیست نوربرگ‌رینگ توانست برای مقطعی رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست را بنام خود ثبت کند.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

ترکیب موتور عقب
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6
تنفس توئین توربو
قدرت ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم
قیمت ۲۹۴,۲۵۰ دلار

پس از انتظاری طولانی، پورشه نهایتاً در فستیوال گودوود سال ۲۰۱۷ قوی‌ترین، سریع‌ترین و بهترین عضو خانوادهٔ نسل کنونی ۹۱۱ یعنی مدل GT2 RS را رسماً رونمایی کرد. نسل جدید GT2 RS از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی مدل ۹۱۱ توربو S استفاده می‌کند اما در این پیشرانه تغییراتی مثل استفاده از توربوشارژرهای بزرگ‌تر انجام گرفته و بنابراین حالا خروجی آن به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. همچنین درحالی‌که در مدل توربو S قدرت موتور به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند، در GT2 RS تمامی نیروی عظیم پیشرانه صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد تا هیجان رانندگی با این هیولا دوچندان شود. ۹۱۱ GT2 RS در جهنم سبز نیز کولاک کرد و با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه و با مغلوب کردن لامبورگینی اوراکان پرفورمانته، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ را از آن خود نمود.

شورلت کوروت ZR1

ترکیب موتور جلو
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ
قدرت ۷۵۵ اسب بخار
گشتاور ۹۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۶۵ کیلوگرم
قیمت ۱۲۲,۰۹۵ دلار

همانند GT2 RS، مدل ZR1 هم قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخهٔ کوروت محسوب می‌شود. نسل جدید این هیولای آمریکایی برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۷ رونمایی شد. کوروت ZR1 در زیر کاپوت خود نیروگاهی ۶.۲ لیتری V8 را پنهان کرده که در اصل همان موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ مورداستفاده در مدل Z06 است اما تغییراتی در این موتور ایجاد شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به استفاده از سوپرشارژر بزرگ‌تر اشاره کرد؛ بنابراین حالا این موتور در ZR1 قدرتی برابر با ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده‌ای معادل ۹۷۰ نیوتن متر تولید می‌کند. بدین ترتیب کوروت ZR1 قوی‌ترین و همین‌طور ارزان‌ترین سوپراسپرت این جمع محسوب می‌شود؛ اما علاوه بر افزایش قدرت موتور، پرچم‌دار خانوادهٔ کوروت به تجهیزات آئرودینامیکی فراوانی هم مجهز شده تا برای رقابتی همه‌جانبه با سوپراسپرت‌های اروپایی آماده شود. این در حالی است که برخلاف رقبا، پیشرانهٔ کوروت در قسمت جلوی آن قرار دارد.

فراری ۴۸۸ پیستا

ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۳.۹ لیتری V8
تنفس توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۷۴ کیلوگرم
قیمت ۳۵۰,۰۵۰ دلار

مانند دیگر سوپراسپرت‌های این لیست، فراری هم چندی پیش نسخهٔ قدرتمندتری از مدل ۴۸۸ خود را با نام ۴۸۸ پیستا معرفی نمود تا از قافلهٔ سوپراسپرت‌های فوق عملکردی عقب نماند. این سوپراسپرت ایتالیایی که جدیدترین عضو این جمع محسوب می‌شود و در اصل جایگزینی برای مدل ۴۵۸ اسپشیاله به شمار می‌رود، در سینهٔ خود همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی ۴۸۸ استاندارد را پنهان کرده که البته حالا با تغییراتی خروجی آن به ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و قوی‌ترین پیشرانهٔ هشت سیلندر تاریخ فراری محسوب می‌شود؛ اما علاوه بر این، در ۴۸۸ پیستا تغییرات آئرودینامیکی هم صورت گرفته که داون‌فورس آن‌را نسبت به نسخهٔ استاندارد ۲۰ درصد افزایش داده است. این در حالی است که وزن جدیدترین ساختهٔ مهندسان مارانلو حدود ۹۰ کیلوگرم کاهش داشته است تا اصلاحات و بهینه‌سازی‌های ۴۸۸ پیستا تکمیل گردد. البته این ویژگی‌ها ارزان به دست نمی‌آید به‌گونه‌ای که فراری ۴۸۸ پیستا گران‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود.

مک‌لارن ۷۲۰S

ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۴۳۳ کیلوگرم
قیمت ۲۸۸,۸۴۵ دلار

در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ یعنی دقیقاً هم‌زمان با لامبورگینی اوراکان پرفورمانته، مک‌لارن هم جدیدترین سوپراسپرت خود بنام ۷۲۰S که جایگزین مدل ۶۵۰S محسوب می‌شود را رسماً رونمایی کرد. البته برخلاف دیگر سوپراسپرت‌های این لیست که همگی نسخه‌های ارتقاءیافته و قدرتمندتر از نمونه‌های استاندارد هستند، مک‌لارن ۷۲۰S خود نمونه‌ای اصلی و استاندارد محسوب می‌شود. ۷۲۰S که نسل دوم سوپراسپرت‌های مک‌لارن محسوب می‌شود، خودرویی کاملاً جدید است. این سوپراسپرت بریتانیایی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که بر اساس همان موتور ۳.۸ لیتری V8 قبلی ساخته شده اما تغییراتی کلی در آن انجام گرفته به‌گونه‌ای که حدود ۴۰ درصد از قطعات آن کاملاً جدید است. نتیجهٔ این تغییرات، تولید ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور است. مک‌لارن همچنین به فکر کاهش وزن ۷۲۰S هم بوده و به همین دلیل در آن از ساختاری فیبر کربنی به همراه بدنه‌ای آلومینیومی استفاده کرده است.

 

حال با توجه به معرفی کوتاهی که از هریک از این پنج سوپراسپرت برتر دنیا به عمل آمد و با بررسی مشخصات فنی و عملکردی آن‌ها، به نظر شما از بین این خودروها، کدام‌یک شایستهٔ عنوان بهترین سوپراسپرت دنیا هستند و کدام‌یک از این سوپراسپرت‌ها را برتر میدانید؟

[polldaddy poll=10032956]

*منبع مشخصات فنی تمامی خودروهای این مطلب، سایت کارانددرایور است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. liom

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مغزم دیگه نمی کشه.اخه چجوری یکی رو انتخاب کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      جالبه که مک لارن و 911 از همه بیشتر ثابت شده هستند ولی مک لارن از کوروت هم عقب تره افتاده ! چرا ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        جالب تر اونکه پرفورمانته تو دوتا مجله معتبر تاپ گیر و رود اند ترک از 720 شکست خورده و حتی 720 با بنزین اکتان 100تو پیست((موتورترند)) از پرفورمانته هم سریع تره.اونوقت انیجا دومه!!!!!!
        اصلا خیلی ها نمیدونن ملاک برتری چی هست همینطوری انتخاب میکنن.
        720 به راحتی یک بنچمارک برای تمام سوپرکارهای موجوده((اینو مجلات معتبر میگن)) تعصب بعضی ها این عنوان رو نمیتونه ازش بگیره.
        مصرف سوخت و تولید آلایندگیش هم میتونه برای رتبه ی 1 این لیست جالب توجه باشه.
        780 اسب بخار((داینو))
        12.8 لیتر
        249 گرم الایندگی.
        تمام خودروسازها دارن سگ دو میزنن که تولید آلایندگی و مصرف سوخت رو بیارن پایین.
        اونوقت بعضی ها جایزه میگیرن.!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          خیلی سوزش داره که موتور مکلارن اصلا جزو سه تا هم نبوده موتور فراری بهترین موتور بیست سال اخیره یعنی حداقل ۱۰ برابر پیشرفته تراز موتور نیسان مکلارنه 😂😂😂😂
          مکلارن تو موتور سازی درحد فراری نیست دوست عزیز ضمنا مگه شما وقتی ۴۸۸ مکلارن ۶۵۰ و ۶۷۵ رو له کرد با گرفتن جایزه طراحی ،انتخاب شدنش به عنوان بهترین سوپر اسپرت سال توسط نشریات مختلف و جوایز موتور شما مگه قبول میکردی!!؟؟ الان چی شده همش ازنشریات دیگه حرف میزنی؟؟ به نظر من هوراکان پرفورمانته زیباتر و خوش صداتر از مکلارنه و به اندازه کافی سریعه فروشش هم که عالیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza.M

          ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (309 ديدگاه)

          فراری…و تمام

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. s.h

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          پهلوون خیلی ها فقط نگاه به دهان بقیه میکنند مثلا منکر ماشین قدری مثل پیستا نمیشه شد ولی اون فیلم توسط یه راننده حرفه مسابقه ای گرفته میشه ولی مک لارن زیر دست افراد عادی هم خودشو ثابت کرده تازه این که چیزی نیست یکی زیر پست درگش با هوراکان میگفت چون مک لارن زشته کسی نمیخرش !!!!!!!!!!!!!!!!!!! تکنولوژی برتر ونو اوری مک لارن وفراری رو هیچ کدوم از این ماشینا ( دقت کنید برند ها نه) ندارند یه چیز جالب اینکه یه درگ خیلی وقت پیش دیدم مک لارن شتاب تسلا رو هم زد نکته دیگه اینکه مصرف سوختش از همه کمتره حتی از موتو کوچکتر پورشه(البته اونی که اینجا نوشته ) خدایی یه اعجوبه ثابت شده هست هم تو خیابون هم تو پیست خوبه و لی حقش بد ضایع شد اولاش که از کروتم عقبتر بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ferrari

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          پهلوون گفتم موتور نیسان شوخی کردم ناراحت نشو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Fericuda

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      نظرسنجی داخل تلگرام اصلا خوب نیست
      نتایجش کاملا احساسی و فقط از روی ظاهره
      کاش هم نظرسنجی های این شکلی و هم دوئل ها رو فقط داخل سایت بذارید که بر اساس مشخصات کامل رای گیری بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. lmbx

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    خدایا چی میشد همه اینا رو باهم داشته باشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      باور کنید اینا اگه همه مدلاش بیان ایران همه میرن تو صف خرید (((لامبورگینی))) . ((( مکی لارن ))) فکر کنم (((یدونه))) بیشتر فروش نره . من صلیغه مردم رو میشناسم همیشه دنبال بهترینهان . زبون ی چیزی میگه اما دلشون و عقلشون ی چیز دیگه. الانشم اونور آب کسانی که مکی لارن خریدن فکر کنم حال و روز خوشی نداشته باشن بابت اشتباهی که کردن . زیادم اعتراض کنن تو سر ماشینشون میخوره . پس یا سکوت میکنن یا الکی به به چه چه میکنن چون مجبورن هر روز طراحی زشت خودروشونو تحمل کنن با هزینه های گزاف نگهداری و مالیات .

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. US-ITALY-GERMANY-JAPAN

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    بر خلاف بقیه ماشینها، فراری همه ی ویژگیهایی که یک سوپر اسپرت باید داشته باشه رو با هم داره:
    1. شتاب و پرفورمنس عالی
    2. ظاهر بسیار جذاب
    3. صدای موتور زیبا
    4. پیشینه و اصالت
    5. ارزش افزوده حاصل از نگهداری ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali Keyhani

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بدون شک فراری 488 پیستا بهترین سوپراسپرت دنیاست،و همون طور هم که میدونین این خودرو بسیار سریع تر از اعداد و ارقام رسمی هستش و تونسته صفرتاصد رو 2.2 ثانیه و صفرتادویست رو 6.9 ثانیه پر کنه،پس با افتخار به این هیولای فراری رای میدم❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali Keyhani

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اگه بخوام بعد فراری 488 پیستا یکی رو انتخاب کنم پورشه 911 gt2 rs رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING918

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من دقیقا عکس نظر شما
      بعد gt2 حتما 488 و بعد از اون مکلارن و بعد اوراکان و بعد کوروت …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali Keyhani

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        نظر شما هم محترمه دوست عزیز،بدون شک پورشه یکی بهترین های دنیاست❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Archi KHAN

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      پس شما هم به این نتیجه رسیدی که :
      ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فرهاد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    فعلا که فقط پرفورمانته و GT2 RS خودشونو تو نوربرگرینگ ثابت کردن که پورشه سریعترین بوده بین 3 تای دیگه ام به نظرم پیستا پتانسیل زدن رکوردو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali Keyhani

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من چرا نمیتونم یه مدته با گوشی وارد سایت بشم؟الانم با تبلت وارد شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کش مرورگر گوشیت رو پاک کن، اگر مشکلت حل نشد، دیتاش رو کلا پاک کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ??King Pista ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      یه سر میزنی پیامات آقا فرشاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        داری برای خودت ارتش جمع میکنی؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          شوخی جالبی بود
          نه یه کاری داشتم باهاشون که تنها راه ارتباطیم پدال بود
          مجبور بودم
          از همه کاربرای دیگه معذرت میخوام

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          ??⁦❤️⁩⁦❤️⁩

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        چشم عزیز❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. PaRHaM

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    به شخصه برای انتخاب اول بین ZR1 و پیستا نمیتونم انتخاب کنم!
    ولی در کل :
    ۱) ZR1 و پیستا
    ۲) ۷۲۰
    ۳) GT2RS
    ۴) هوراکان
    #نظر_شخصی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سام

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در یک کلام ،فراری 488 پیستا را به عنوان بهترین سوپر اسپرت دنیا گزینش می کنم.طراحی خارق العاده،پرفورمنس عالی و صد البته شهرت سازنده آن،همه و همه از جمله مواردی هستند که عشاق خودروهای اسپرتی را به خرید این جواهر ایتالیایی ترغیب می کند.در مرتبه بعدی پورشه 911 GT3 را انتخاب می کنم چون به عنوان یک سوپر اسپرت با کیفیت و کاربردی از بهای بسیار متعادلی نسبت به بقیه رقبای خود برخوردار است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mehran911

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    1. پورشه – فراری
    ۲- مکلارن
    3- لامبو
    .
    .
    .
    ۶- کوروت

    البته هنوز پیستا درست‌ و حسابی توسط یکی دوتا مجله معتبر تست نشده …
    اما اگه بخواهم برای خودم انتخاب کنم قطعا GT2rs بخاطر اینکه علاوه بر توانایش در زدن رکورد پیست و شتاب و سرعت خوبش کاملا کاربردی و multitasking هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      آقا مهران
      یه سر میزنی پروفایلت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        پیامت رو دیدم الف.ی عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    مهران جان تبریک میگم.
    تیم پورشه در دو رشته gt pro و gt am در لمانز قهرمان شد.
    پورشه ماشین واقعا خوبی روانه لمانز کرده بود و با وجودی که فوردها سرعت خوبی داشتن اما در مسیر مستقیم اصلا نمیتونستن از پورشه ها سبقت بگیرن و راننده های پورشه کمترین اشتباهات را داشتن.
    فراری ها هم با دو سه تا مشکل و پیت های بالای 8 دقیقه از رقابت جا موندن.
    آستون مارتین و کوروت ها سرعت لازم برای قهرمانی نداشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      ممنون بخاطر تبریک
      .
      به هزار بدبختی در مجموع چند ساعتی از رقابت رو دیدم نسبت به رقابت های سال گذشته بی حاشیه و کسل کننده تر بود

      “پورشه ماشین واقعا خوبی روانه لمانز کرده بود”
      .
      جدی میگم اصلا انتظار دیدن این جمله رو نداشتم
      .
      امیدوارم‌ مثل کلاس خودرویی دهه ی 90 میلادی درآینده فراری با نسخه های fxx و مکلارن با پیستا وارد رقابت ها بشن پورشه در حال تست نسخه GT توربو سطح بالا از ۹۱۱ هستش که قطعا رقابت قشنگی درآینده خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        مکلارن با پیستا !
        مکلارن با سنا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    در دنیای الان بهترین معنی نداره .
    هر کدومو که دلتون میکشه بخرین ببرین خونتون حالشو ببرین .
    نظر من فراریه هست ، از بَسکه دلبری میکنه رنگو رُخِش .
    اما وژداناً چه قیمت وسوسه انگیزی داره کروت zl1

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pool

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نسخه پایه ش با همین موتور 55 هزار تا قیمت داره که مفته بزرگترین ایرادش sohc بودنشه که دو سوپاپ در هر سیلندر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    انتخاب اولم بدون تردید از بهترین اسپرت ساز دنیاست .
    ?فراری 488 پیستا?
    به ترتیب :
    فراری 488
    مکلارن 720 اس
    لامبو اوراکان
    پورشه911
    کروت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ساسان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    اصن بگو شتاب 0تا100زیر1ثانیه…اصلا”رکورد نوربرینگ زیر 5دقیقه…متورتنفس طبیعی یه روحو کاراکتر دیگه داره خدایی…میدرخشه درصدر لیست لامصب! برادر 12سیلندرشم بردن شرکت دوباره دارن روش کار میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      کلا ایتالیا ی چیز دیگس تو دنیای سوپر اسپرت ها
      دیسلایک ها هم نشونه تعصبه داداش
      مثلا میگما
      فراری هنوز ازش ی درگ و لپ تایم ندیدن اما ببین چقدر طرفدار پیدا کرده
      میدونم فراری قدره و قطعا نمونس توی سوپر اسپرت ها اما من چیزی ازش ندیدم فعلا
      پس به هوراکان رای دادم چون با این درگ آخری در مقابل مکلارن واااااقعا شوکه شدم و اصن انتظار نداشتم تا سرعت 200 تا جلو بیوفته. حالا بماند توی پیست هم خودی نشون داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        دوست عزیز شما به هر چی دوستداری رای بده مگه لامبو ماشین بدیه؟؟ حتی اکه از پیستا کندترهم باشه عشق و علاقه رو نمیشه مخفی کرد همیشه گفتم بازم میگم سریعتر بودن همیشه معنی بهترین بودن رو نداره و هیچوقت هم جای اتومبیل های برند مورد علاقتو نمیگیره پس به چیزی که عاشقشی رای بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1161 ديدگاه)

          مشکل اینه بیشترمون عدد بین هستیم نه عمل بین!
          من به عمل لامبو رای میدم نه به اسب بخار و گشتاور و طراحی متفاوتش
          همینطورم گفتم هنوز چیز خاصی از پیستا پخش نشده پس دقیقا به چیش رای دادین؟! جواب منطقی دارید بدین روشن بشیم. من از هیچ ماشینی بدم نمیاد و اینجا هم بهترین ماشینا و عملکرد هارو پورشه و لامبو داشتن هم پیست هم جاده. مکلارن هم توی درگ خودی نشون داده دمش گرمه اما فعلا کامل نشده چون فقط درگ دیدیم ازش اونم که ماشینای تقویت بلدن کاری نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. امیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    سخته واقعا
    نمیشه اصلا
    از یه طرف کورت امریکایی جذاب
    از طرفی دیگه لامبوی دوس داشتنی و اعجوبه پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Saied

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم. ولی از همشون باید تو پارکینگ یه ماشین باز باشه.
    منم از همشون میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ali Keyhani

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    1_فراری 488 پیستا❤
    2_پورشه 911 GT2RS
    3_مک لارن 720s
    4_لامبورگینی هوراکان پرفورمانته
    5_شورلت کوروت ZR1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. moein

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    واقعا فراری جلوه دیگه ای داره
    لامصب اصلا اسمش که میاد،آدم دلش یه جوری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ferrari

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    به نظرم فراری بهترینه با اینکه برای پیست توسعه پیدا کرده اما تو تست ها نشون داده تعلیق خشکی نداره و رانندگی باهاش تو فضای شهری عذاب اور نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ferrari

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    کامنت گذاشتن خیلی سخت شده باید ده بار سعی کنم تا کامنت ثبت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. T.H.M

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    قطعا فراری 488 پیستا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ایمان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ?? شاخ شکن سوپر اسپرت ها ۴۸۸ پیستا ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Joseph

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بنظرم کوروت با این قیمت عالیه که حداقل نصف قیمت محصولات شرکت های اروپاست و دوم اینکه دست خریدار باز گذاشته با این موتور با این حجم که میتونن تیونرها قدرت بیشتری بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عجب انتخاب سخت و دردناکی!
    به نظرم اول لامبو بعد فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهران

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    معلومه دیگه اول 488 پیستا بعد هم همش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. akrh78

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    کاری که لامبورگینی داره با 86 کیلو وزن بیشتر و 80 اسب کمتر نسبت به مکلارن (که سریع ترین در درگ 400 متر هست) واقعا ارزش بالایی داره، زمان 400 مترشون برابره. همونطور که زمانی که رکورد 918 رو زد و فک همه افتاد زمین و کلی انگ تقلب بهش زدن و در آخر چیز شدن
    ولی احساس میشه مکلارن مثل یه ربات هست و کاملا کامپیوتریه و راننده نقش کمتری در درگ و اینا داره. در عوض لامبورگینی یه خورده آنالوگ تره برا همین راننده حرفه ای میخواد که پرفورمنس واقعیشو بکشه بیرون
    واقعا از اینکه یه مشت جوجه میشینن پشت دیمن و را به را درگ ها رو به همه میبازن حرصم میگیره. بعد یه سریا خیال میکنن واقعا خبریه و شاخ بازی در میارن واسش. اگه مردین یه راننده حرفه ای با پیست و بنزین درست و حسابی بیارین ببینین اونوقت کی سوسک میشه. (رکورد دیمن توسط انجمن هات راد آمریکا تایید شده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (750 ديدگاه)

    فقط یه نکته مصرف سوختشون اندازه پژو 405 اما اینا کجا اون کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Fk

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    درسته تو این سطح قیمّت مخارج جانبی ماشین برای خریدار اصلا اهمیتی نداره !!!!
    اما چیزی که مهمه و هنوز من نتونستم بفهمم دوام خودروهای مورد بحثه
    مثال بزنم همه این خودروها با پیمایش مساوی و نهایت استفاده از قدرتو سرعت
    بعد از چه مدتی احتیاج ب تعمیرات داره
    بفرض باهمه اینا ۵٠ هزار کیلومتر با نهایت قدرت و سرعت استفاده شد
    کدومشون بدون مشکل باقی میمونن
    کدومشون احتیاج ب تعمیرات دارن
    قطعه لازم دارن
    کاش میشد بفهمیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      احتمالا پورشه.چون تو مسابقات استقامت خودشو نشون داده.
      البته لامبو هم تنفس طبیعیه ومشکلات توربوها رو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ فراری ۶بار قهرمان مسابقات استقامت شده و برای محصولاتش گارانتی ۱۵ ساله داره اینطوری نمیشه گفت کدوم سوپر اسپرت دیرتر خراب میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. Yelawolf

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بهترین سوپر اسپرت بین اینا فراریه ولی انتخاب من مکلارنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا