چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال 2019 به انتخاب کانسومر ریپورتز

کانسومر ریپورتز لیست بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده است. این انتخاب‌ها نتیجهٔ آزمایش‌های بسیار دقیق، ارزیابی ویژگی‌های ایمنی خودروها، بررسی نتایج آزمایش‌های تصادف و همین‌طور تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مربوط به قابلیت اطمینان و میزان رضایت‌مندی خریداران هستند. همهٔ این موارد در یک امتیاز کلی ترکیب شده‌اند. به گفتهٔ کانسومر ریپورتز این جامع‌ترین بررسی کیفیت خودروها در دنیا است. کارشناسان کانسومر ریپورتز برای رسیدن به این ۱۰ خودروی برتر تقریباً ۵۰ خودروی جدید را آزمایش کرده‌اند. نکتهٔ جالب اینکه این مجله صرفاً خودروهایی را انتخاب کرده که به‌صورت استاندارد به ترمز اضراری خودکار مجهز هستند زیرا معتقد است خودروسازان هیچ بهانه‌ای برای عدم ارائهٔ این سیستم در سال ۲۰۱۹ ندارند.

خودروی ساب‌کامپکت: تویوتا یاریس

هرچند لوگوی تویوتا روی دماغهٔ این خودرو دیده می‌شود اما یاریس سدان در اصل همان مزدا دو سدان است و بنابراین این جایزه را باید به مزدا اعطا کرد. تویوتا در انتخاب این خودرو هرگز اشتباه نکرده چراکه یاریس با کیفیت بسیار قابل‌توجه و تجربهٔ رانندگی لذت‌بخش با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، سدانی عالی محسوب می‌شود. علاوه بر این، هندلینگ یاریس سدان نیز پاسخگو بوده و سواری آن برای این کلاس خوب است. پیشرانهٔ چهار سیلندر روان و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دنده‌های سریع نیز از دیگ ویژگی‌های مثبت این سدان کوچک ژاپنی هستند.

کراس‌اوور ساب‌کامپکت: هیوندای کُنا

هیوندای کُنا خودروی تازه‌واردی به بخش فوق‌العاده رقابتی کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت محسوب می‌شود اما این ماشین به لطف حرکات گهواره‌ای محدودشدهٔ بدنه و فرمان سریع، هندلینگی عالی را ارائه می‌کند. همچنین این کراس‌اوور کره‌ای با وجود ابعاد کوچک خود، به لطف درب صندوق بار بلند و صندلی‌های تاشوی عقب با تقسیم مناسب، خودرویی کاربردی و تطبیق‌پذیر هم هست. کانسومر ریپورتز قابلیت استفادهٔ مناسب سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سازگاری با اندروید اتو و کارپلی و تجهیزات ایمنی استاندارد زیاد را هم از دیگر ویژگی‌های مثبت کُنا ذکر کرده است.

خودروی هیبریدی/الکتریکی: تویوتا پریوس

تویوتا پریوس با شانزده بار حضور در لیست بهترین خودروهای کانسومر ریپورتز در این زمینه رکورددار است. دلیل این موضوع، رکورد عالی در زمینهٔ قابلیت اطمینان و رضایت مالکین، ارائهٔ مصرف سوخت فوق‌العادهٔ ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و ارائهٔ آپشن چهارچرخ محرک برای مدل ۲۰۱۹ است. علاوه بر این، پریوس کابینی جادار و تطبیق‌پذیر و همین‌طور مجموعهٔ گسترده‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی را هم ارائه می‌کند.

کراس‌اوور کامپکت: سوبارو فورستر

به نظر می‌رسد سوبارو شیوهٔ ساخت کراس‌اوورهای عالی را خوب می‌داند زیرا دوتا از کراس‌اوورهای آن در این لیست حضور دارند. نسل جدید فورستر با کابین جادارتر و ساکت‌تری به بازار عرضه شده که احساس لوکس‌تری به خودرو بخشیده است. البته این کراس‌اوور ژاپنی می‌توانست کمی قدرتمندتر باشد اما از لحاظ مصرف سوخت در صدر کلاس خود قرار دارد درحالی‌که تعادل خوبی را هم بین راحتی و هندلینگ برقرار کرده است. علاوه بر این، تجهیزات ایمنی استاندارد این ماشین نیز بالاتر از حد متوسط است.

سدان میان سایز: تویوتا کمری هیبریدی

برای مدتی طولانی است که تویوتا کمری همواره در صدر کلاس خود قرار دارد اما نکتهٔ شگفت‌انگیز این است که امسال کانسومر ریپورتز نسخهٔ هیبریدی آن‌را انتخاب کرده است. با مصرف سوخت ۵ لیتر در هر صد کیلومتر در آزمایش‌های کانسومر ریپورتز و قوای محرکهٔ الکتریکی که خدشه‌ای به تجربهٔ رانندگی خودرو وارد نمی‌کند، خریداران کمری هیبریدی هرگز پشیمان نخواهند شد. علاوه بر این، نسخهٔ هیبریدی در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از نسخهٔ چهار سیلندر معمولی است و باطری‌ها نیز فضای صندوق بار را اشغال نکرده‌اند. سواری راحت و هندلینگ توانا و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کارپلی و تجهیزات ایمنی استاندارد فراوان نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت کمری هیبریدی محسوب می‌شوند.

کراس‌اوور میان سایز: سوبارو ایسنت

ایسنت بزرگ‌ترین کراس‌اوور تاریخ سوبارو است. به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، تحویل روان قدرت، سواری راحت و کابین کاربردی از نقاط قوت این کراس‌اوور سه ردیفه هستند. علاوه بر این، ایسنت از پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ قدرتمند، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و سواری عالی برخوردار است که حتی برخی خودروهای لوکس را هم مغلوب می‌کند. این ماشین از کابین خوبی هم سود می‌برد که صندلی‌های راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان برای استفاده و صندلی‌های ردیف سوم کاربردی را ارائه می‌کند.

سدان بزرگ: تویوتا آوالون هیبریدی

این سومین محصول هیبریدی تویوتا است که در این لیست حضور دارد. نسل جدید آوالون ارزشی عالی و راحتی بیشتری در مقایسه با سدان‌های لوکس دارد درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی آن نیز مصرف سوخت بهتری معادل ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه می‌کند. علاوه بر این، کابین این سدان فول سایز ژاپنی نیز احساس گران‌قیمتی داشته و صندلی‌های راحتی را به همراه فضایی زیاد برای همهٔ سرنشینان فراهم می‌کند. به همهٔ این‌ها باید هندلینگ چابک و سواری باشکوه را هم اضافه کرد؛ بنابراین سخت می‌توان نقص یا ایرادی در تویوتا آوالون هیبریدی پیدا کرد.

سدان کامپکت لوکس: آئودی A4

آئودی A4 ممکن است پرزرق‌وبرق‌ترین سدان در کلاس خود نباشد اما همه‌چیز آن درست است. این ماشین از هندلینگ بسیار دقیق، آخرین تکنولوژی‌ها و کابین باکیفیت و ساکتی برخوردار است. تعلیق این سدان آلمانی نیز متعادل توصیف شده که هم‌زمان هندلینگ ایمن و سواری محکمی را ارائه می‌کند. هرچند صندلی‌های جلوی A4 راحت بوده و حمایتی خوبی از بدن به عمل می‌آورند اما صندلی‌های عقب آن کمی تنگ هستند که البته برای این کلاس معمول است. آئودی A4 همچنین به خاطر پاسخگویی فوق‌العادهٔ پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو، تعویض دنده‌های نرم گیربکس و آپشن کابین مجازی هم مورد تحسین قرار گرفته است.

کراس‌اوور لوکس: ب‌ام‌و X5

نسل جدید ب‌ام‌و X5 یکی از بهترین کراس‌اوورهایی است که تاکنون کانسومر ریپورتز آزمایش کرده و بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. این کراس‌اوور لوکس بهترین تعادل را میان راحتی و هندلینگ برقرار گرده است. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دنده‌های سریع شتاب‌ گیری سریع و مصرف سوخت قابل‌توجهی را برای X5 فراهم کرده است. کابین این ماشین نیز با ویژگی‌هایی شامل بی‌عیب ‌و نقص، متریال باکیفیت فراوان و بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در کل صنعت خودروسازی توصیف شده است.

پیکاپ بزرگ: فورد F150

مردم انتظار دارند فورد F150 به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا و پرفروش‌ترین محصول فورد با وجود رقبای جدیدتر و قدرتمندی مثل دوج رم ۱۵۰۰ و شورلت سیلورادو، در صدر کلاس خود قرار داشته باشد. تنوع مدل‌های مختلف این پیکاپ آمریکایی فوق‌العاده است به‌گونه‌ای که همهٔ نیازها از یک پیکاپ کاری پایه تا نمونه‌ای لوکس را پوشش داده و پنج پیشرانهٔ مختلف شامل V8 تنفس طبیعی، V6 دیزلی، V6 تنفس طبیعی و دو V6 توربو را ارائه می‌کند. کانسومر ریپورتز می‌گوید پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 توربوشارژ F150 شتاب سریع، توانایی بکسل مناسب و مصرف سوخت قابل‌توجهی را ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    فورد سری اف
    افتخاری نمونده که تو صنعت خودروسازی بدست نیاورده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      واقعا هیچ کاری نیست که f150 نتونه انجامش بده
      بار که میکشه
      کابینش که تو تریم های بالایی لوکس هست
      افرود رپتورش هم که حرف نداره
      انواع موتور ها رو هم که ارائه میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        موافقم
        فورد سری اف چند عنصر رو باهم ترکیب کرده
        1. افرودر حرفه ای
        2.لوکس بودن
        3. حق تنوع بالا
        4. قیمت مناسب
        این عناصر باعث شده فورد سری اف با ((فروش سالانه 1 میلیون عدد )) در سراسر جهان مقام اول ماشین پرفروش ((نیمه اول 2018 در دنیا)) و ((مقام دوم پرفروش ترین ماشین جهان در انتهای 2018 )) رو بدست بیاره
        تمام این مقدار فروشها و رکورد زنی های فورد سری اف همراه با مدرک در ارشیو پدال و همچنین سایتهای معتبر بین المللی هست که میتونید با رجوع به اونها صحت گفته های من رو ببینید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sina

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    6 تا از ده تا ژاپنیه!
    علی برکت الله :)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    توجه کردین ، دیگه هی کسی نمیتونه از ژاپنیها خورده بگیره .
    ژاپنی ها ، هیجان را چاشنی کم استهلاکی خودشون کردن و در تمام زمینه ها حرف اول را میزنند ، باریکلا و هر روز بهتر از دیروز .
    سه کشور صاحب نام دنیا ، ژاپن ، آلمان ، آمریکا ، بقیه کشورها فقط هستند تا تفاوت بین خوب و بد را بهتر دَرک کنیم و اَدایِ خودروسازی را با بَزَک دوزَک در میارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان BMW X5بهترین SUV دنیادر کلاس خودش ازنظر مجلهCARWOOWهم انتخاب شده.وبعد بررسی تمام رقباش از پورشه کاین جدید. بنزGLEجدید. آئودی Q8.رنجروور.فولکس واگن توارگ.ولووXC90 و… ب ام وX5 بالاترین امتیاز روبدست آورده ولقب بهترین SUVاین کلاس رو این مجله بهش داده.
    البته درچندرقابت جدیداز مجلات دیگه یکبارجایگاه اول روX5بدست آورد ودرمجله دیگه جایگاه اول رو پورشه کاین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اینم نتایج امتیازات مجله carwoow به SUVهای این کلاس.
      ب ام وX5 باامتیاز 9/10
      آئودی Q7با امتیاز9/10
      پورشه کاین باامتی 8/10
      آئودی Q8 باامتیاز 8/10
      مرسدسGLE باامتیاز 8/10
      ولووXC90 باامتیاز 8/10
      رنجروور ولار باامتیاز 8/10
      رنجروور اسپرت باامتیاز7/10
      فولکس واگن توارگ باامتیاز 6/10

      مت واتسون تاقبل بررسیX5جدید جایگاه بهترین در این کلاس رو به آئودی Q7 نسبت میداد اما باتست وبررسی X5 میگه: X5 بهترین عملکرد ممکن رادارد ومن آن را بهترین در حال حاظرمیدانم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۷ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        carwoow وجود نداره
        این صد دفعه شاید منظورت carwow.co.uk هست
        در ضمن ایرادی که از جی ال‌ای جدید گرفتن مدل پایه ساده هست
        برای همین امتیازت کمتری بهش دادن
        بذار یه مقایسه بین GLE550 و X5 xDrive50i انجام بشه هرکدوم بهتر بود بیا همه جا بگو کسی‌ هم حرف نمیزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. hosseinbimmer

      ۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (133 ديدگاه)

      آقا به خدا carwow درسته. چه اصراری داری بنویسی carwoow?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        آره ببخشیدمن همش به اشتباه دوتاoمیزارم?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. me84

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تویوتا آوالون
    سوبارو ایسنت
    فورد F150
    این سه عالی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان bmwدوست قسمت جدید گرندتور رو ببینید.چون در این قسمت جرمی M5 وآلپینا b5 رو تست وبررسی میکنه ودرپایان باM5 دور پیست زمان گیری میکنن که نتیجه این زمان گیری رو تاالان توی چندمجله خودروی خبرشو گذاشتن. M5در این پیست از سوپراسپرت هایی سریع تربوده مثل هوندا NSX ونیسانGTR ومدل هایی از911 ودقیق زمانM5 مساوی شده بازمان پورشه911 GT3 RSکه نکته جالب اینه که زمانM5رو گذاشتن بالای 911GT3RS

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    طراحی آوالون رو دوست دارم واقعا قشنگ شده
    F150 هم فوق العاده است هر چند رم رو خییلی بیشتر دوستش دارم
    Bmw هم که چندسالی هست بکوب داره کولاک میکنه و کارو برای مرسدس حقیقتا سخت کرده
    نمیدونم این سیستم اطلاعات سرگرمی bmw چیه که هر بررسی رو از هر سایتی تا حالا خوندم نمیدونن چجوری ازش تعریف کنن
    اینجا هم گفته :
    ((( بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در کل صنعت خودروسازی توصیف شده است.)))

    A4 واقعا خودروی بینظیریه هرچند خودم عاشق کوپه ی RS5 هستم ( الان ی عده میان میگن هدف ساختشون متفاوته ! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. vahid evo

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (474 ديدگاه)

    امیدوارم سوبارو فروشش زیاد شه به هندا تویوتا برسه
    خیلی عالیه سوبارو حقش خیلی بیشتر از ایناس تو این صنعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (768 ديدگاه)

    دوست عزیز ایتالیا و فرانسه و کره هم خودروهای خوب کم ندارن ولی آمریکا جزو رتبه اول نیست باز آلمان ژاپن یه چیزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    بین همه اینها X5 را انتخاب می کنم. تو این جاده های خوب ایران، کارمون را راه میندازه:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohamad

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دو خط آخری که در مورد آوالون نوشته: هندلینگ چابک و سواری باشکوه، بنابراین سخت می‌توان نقص یا ایرادی در تویوتا آوالون هیبریدی پیدا کرد.

    فکر نمیکردم انقد بی نقص باشه که یه سایتی مثل کانسومر ریپورتز به این قضیه اعتراف کنه. چه کرده تویوتا. راستش از bmw x5 هم خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    همگی عالی هستند و قابل رقابت باهم از هیوندا گرفته تا bmw و Audi و تویوتا
    ما که نسلمون نابود شد در وبگردی و بیهودگی مطمئنم اوضاع برای نسل آینده عوض میشه و میتونن از بروز ترین خودروهای جهان مثل قبل از سال 57 استفاده کنند مافیای خودرویی داخلی اجازه اینکار 40 ساله نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا