چشم اندازهفته نامه

رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند 2020

سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و حالا زمان آن فرارسیده تا مردان موتورترند به‌رسم هرسال بهترین خودروی سال برای راننده را انتخاب کنند. البته سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا سال متفاوتی بود و درنتیجه، رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند هم کمی متفاوت است. به دلیل برگزاری این رقابت در بحبوحهٔ همه‌گیری بیماری، باید تعداد خودروهای شرکت‌کننده و همین‌طور داوران کمتر می‌شد؛ بنابراین در رقابت بهترین خودروی راننده امسال تنها هفت خودرو حضور دارند که برای رسیدن به پیروزی نبردی سخت باهم خواهند داشت. این خودروها عبارت‌اند از:

شورلت کوروت C8 Z51

فراری F8 تریبوتو

فورد موستانگ شلبی GT50

لامبورگینی اوراکان اوو

پورشه ۹۱۱ توربو S

پورشه کاین کوپه توربو

پورشه ۷۱۸ کیمن GT4

یکی از مؤلفه‌های کلیدی و مهم رقابت بهترین خودرو برای راننده، آزمایش و عملکرد خودروها در پیست است زیرا کسانی که بهترین خودروهای اسپرت جهان را می‌خرند معمولاً از آن‌ها در پیست‌ها استفاده می‌کنند. آزمایش پیست در رقابت موتورترند در پیست مشهور لاگونا سکا انجام می‌گیرد و رانندهٔ مسابقه‌ای «رندی پوبست» با خودروها اقدام به تایم زنی می‌کند. وی یک رانندهٔ مسابقه‌ای حرفه‌ای است که چندین قهرمانی دارد و استاد لاگونا سکا است. امسال به دلیل کم بودن تعداد شرکت‌کنندگان، رندی بیش از هر زمان دیگری برای بررسی دقیق عملکرد و رفتار خودروها فرصت داشت. هرچند تایم‌های پیست، ترتیب خودروها را در رتبه‌بندی نهایی تعیین نمی‌کند اما نقش مهمی در آن دارد. در ادامه می‌توانید تایم شرکت‌کنندگان رقابت امسال را از کُندترین تا سریع‌ترین مشاهده کنید.

تایم شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰ در پیست لاگونا سکا

۷-پورشه کاین کوپه توربو

تایم: ۱:۴۰.۲۷

کاین کوپه توربو با ثبت این زمان، رکورد قبلی سریع‌ترین شاسی‌بلند در پیست لاگونا سکا که توسط لامبورگینی اوروس با زمان ۱ دقیقه و ۴۰.۹ ثانیه ثبت شده بود را شکست و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. هرچند در کاین کوپه موقعیت راننده بسیار بالا است اما احساس بادی‌رول زیادی ندارد و پیچیدن آن فوق‌العاده است. این یک خودروی اسپرت موتور وسط نیست اما عملکرد آن برای یک شاسی‌بلند کاملاً باورنکردنی است.

۶-شورلت کوروت C8 Z51

تایم: ۱:۳۷.۸۳

این هزارهٔ کاملاً جدیدی برای کوروت است. این ماشین از لحاظ پالایش بسیار پیشرفت کرده و هندلینگ خوبی هم دارد اما در پیچ‌ها از کم‌فرمانی رنج می‌برد. شاید مردان جنرال موتورز هنوز باید این کار را از ۹۱۱ یاد بگیرند. ترمزها نیز در C7 بهتر بودند. بااین‌حال ترکیبی از سواری و هندلینگ عالی به همراه V8 غرّان، به کوروت شخصیت جذابی بخشیده است.

۵-پورشه ۷۱۸ کیمن GT4

تایم: ۱:۳۶.۱۴

در بین همهٔ شرکت‌کنندگان امسال، کیمن بیشترین حس خودروی مسابقه‌ای را دارد و به همین دلیل رندی دوست داشت همواره با آن رانندگی کند. ترمزهای بی‌نقص پورشه، دنده‌های بسیار بلند، گیربکس دستی و خلوص رانندگی، چنین حسی را فراهم کرده‌اند. شیفتر دنده، سبک و بسیار سریع است و به همین دلیل تعویض دندهٔ دستی به‌اندازهٔ معمول به پرفورمنس خودرو لطمه نمی‌زند.

۴-فورد موستانگ شلبی GT500

تایم: ۱:۳۳.۸۴

بخش فورد پرفورمنس کار فوق‌العاده‌ای در تنظیم شاسی GT500 انجام داده است. البته در پیچ‌ها باید کمی حرفه‌ای با این شلبی وحشی رفتار کرد تا بتوان بهترین پرفورمنس را از آن بیرون کشید. قابلیت ترمزی گیری این ماشین نیز بسیار بسیار چشمگیر است زیرا با بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن و ۷۶۰ اسب بخار قدرت، سرعت را به‌راحتی کاهش می‌دهد. برای یادآوری، زمان برادر ضعیف‌تر یعنی GT350 در لاگونا سکا ۱ دقیقه و ۳۶.۸ ثانیه است.

۳-پورشه ۹۱۱ توربو S

تایم: ۱:۳۲.۹۷

توربو S جدید واقعاً به‌خوبی توسعه یافته، پایدار و درعین‌حال بدون کم‌فرمانی است و هندلینگ آن به شکلی جادویی خوب است. بااین‌حال هرچند گیربکس PDK پورشه عالی است اما ویژگی آزاردهندهٔ آن کُندی در تعویض دنده از دو به سه است که در هر دور تکرار می‌شد. درمجموع باید گفت نسبت به گذشته، خلق‌وخوی بسیار بیشتری از GT3 در توربو S وجود دارد.

۲-لامبورگینی اوراکان اوو

تایم: ۱:۳۲.۸۵

اوو بسیار سریع‌تر از گشتاور عددی خود است و واقعاً هم در شتاب و هم در چسبندگی، خیلی سریع‌تر از دیگر خودروهای این رقابت احساس می‌شود. چسبندگی خودرو در پیچ‌ها فوق‌العاده بوده و واکنش فرمان واقعاً سریع است. بااین‌حال اوو حدود سه ثانیه از پرفورمانته که به انواع تکنولوژی‌های آئرودینامیکی مجهز است و قیمت بالاتری دارد کُندتر است.

۱-فراری F8 تریبوتو

تایم: ۱:۳۲.۲۷

برای رانندگی سریع با این ماشین به مهارت زیادی نیاز است زیرا قدرت به‌خوبی کاهش پیدا نمی‌کند و به هر درخواست راننده بسیار عصبی پاسخ می‌دهد. همچنین در خودرویی به این قدرتمندی، ناراحت‌کننده است که ترمزها پاسخ فوری ندارند. برای توقف باید واقعاً سخت به پدال فشار آورد و بااین‌حال هنوز هم خودرو به‌خوبی متوقف نمی‌شود. هرچند F8 سریع‌ترین خودروی رقابت امسال در لاگونا سکا است اما بااین‌حال هنوز هم شش‌دهم ثانیه از برندهٔ چند سال پیش رقابت بهترین خودرو برای راننده یعنی فراری ۴۸۸ GTB کُندتر است.

رتبهٔ شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰ موتورترند

شاید رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰ موتورترند از لحاظ تعداد کوچک باشد اما مطمئناً از لحاظ رقابتی کمبودی ندارد. همان‌طور که گفته شد، تایم پیست، رتبه‌بندی خودروها را مشخص نمی‌کند زیرا بهترین خودرو برای راننده موتورترند صرفاً بهترین خودرو در پیست نیست؛ بنابراین پس از تایم زنی باید از پیست خارج شد و برای ارزیابی جاده‌ای بهترین خودروهای راننده هیچ جا بهتر از جاده‌های ساحلی معروف کالیفرنیا از لس‌آنجلس تا پیست لاگونا سکا نیست. سفر یک‌روزه در این جاده به همان اندازهٔ دور زنی رندی در یازده پیچ لاگونا سکا در رتبه‌بندی نهایی خودروها مؤثر است. البته خود رندی هم شرکت‌کنندگان را به‌صورت شخصی و طبق تجربهٔ پیست رتبه‌بندی کرده که این هم نقش بسزایی در تصمیم‌گیری نهایی و تعیین خودروی پیروز دارد.

رتبهٔ هفتم: پورشه کاین کوپه توربو

کسب مقام آخر در این رقابت لزوماً موجب ننگ و رسوایی نیست. اگر در رقابت امسال مثل سال‌های قبل دوازده خودروی معمول حضور داشتند، احتمال زیادی وجود داشت که کاین کوپه توربو بازهم هفتم شود که این رتبهٔ بسیار خوبی برای یک شاسی‌بلند در برابر یک لشکر سوپراسپرت محسوب می‌شود. این ماشین سواری بسیار راحت و کابینی برای پنج نفر را در کنار توانایی ثبت رکورد جدید در پیست ارائه می‌کند.

رتبهٔ ششم: فراری F8 تریبوتو

در موتورترند خودروهایی که سازنده می‌فرستد آزمایش می‌شوند و شاید این خودرو محصول یک روزِ بد در خط تولید در مارانلو بوده است اما F8 مورد آزمایش با ترمزهای چوبی، احساس بسیار سبک فرمان، پاسخ بسیار سریع فرمان و بیش‌فرمانی در خروج از پیچ‌ها، با برندهٔ چند سال پیش این رقابت یعنی ۴۸۸ GTB بسیار فاصله دارد.

رتبهٔ پنجم: شورلت کوروت C8

کوروت C8 به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند، به‌خودی‌خود هیچ مشکلی ندارد اما در برابر این همه سوپراسپرت ستاره‌ای کم می‌آورد. کوروت سواری عالی و گشتاور بالایی دارد ولی بااین‌حال کمی آزمایش‌کنندگان را خسته کرد. البته باید توجه داشت که این مدل پایه است و وقتی در آینده نسخه‌های پرفورمنس بیشتری به خانوادهٔ کوروت اضافه شوند، همه‌چیز می‌تواند بهتر شود.

رتبهٔ چهارم: پورشه ۷۱۸ کیمن GT4

کیمن GT4 با برخورداری از پیشرانه‌ای عالی با ردلاین ۸ هزار rpm و هندلینگ بسیار دقیق، یک ابزار خالص برای پیست است. این ماشین با ارائه هر گرم از DNA پورشه، راننده را ترغیب می‌کند تا محدودیت‌های خودرو و توانایی‌های رانندگی خود را آزمایش کند. کیمن صرفاً به خاطر کیفیت سواری خشک و سفت از رسیدن به رتبه‌های بهتر بازماند.

رتبهٔ سوم: پورشه ۹۱۱ توربو S

اگر رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند صرفاً در بزرگراه‌های لس‌آنجلس برگزار می‌شد، توربو S می‌توانست قهرمان شود؛ اما دقت فوق‌العاده، احساس جادویی و هیجان این نسخه از ۹۱۱ روی پیست به سردی و بی‌احساسی تبدیل می‌شود. البته پورشه ثابت کرده است که می‌تواند خودرویی عالی‌تر از این بسازد.

رتبهٔ دوم: فورد موستانگ شلبی GT500

این ماسل کار نهایی، چندین ثانیهٔ ارزشمند در پیست و چند رأی مقام اول کسب کرد اما این‌ها برای رسیدن به تاج قهرمانی کافی نبودند. با صدای رعب‌آور و هندلینگ دقیق (موستانگ و هندلینگ دقیق؟ بله واقعاً!)، این شلبی هنگام حرکت در شهر چندان راننده را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد اما وقتی به پیست می‌رسد، فقط نعره میزند و بیشتر می‌خواهد.

لامبورگینی اوراکان اوو، بهترین خودرو برای رانندهٔ موتورترند ۲۰۲۰

بهترین خودرو برای راننده موتورترند نباید موجب شود که یک آماتور احساس یک قهرمان را داشته باشد. این خودرو باید هر راننده‌ای را تحت تأثیر قرار دهد و از تازه‌کار گرفته تا حرفه‌ای را تحریک کند؛ بنابراین، بدون هیچ شکی، لامبورگینی اوراکان اوو بهترین خودرو برای راننده ۲۰۲۰ است. در این ماشین همه‌چیز در اعتمادبه‌نفس راننده خلاصه می‌شود. همچنین، این موضوع که اوو درواقع نسخه‌ای تعدیل شده از پرفورمانته (برندهٔ چند سال پیش همین رقابت) است، این پیروزی را چشمگیرتر می‌کند. توانایی این پلت‌فرم در ارائهٔ اطمینان به هر سطح از رانندگان، از تازه‌کار گرفته تا رانندهٔ حرفه‌ای مسابقه‌ای، شگفت‌آور است. صدای نیروگاه V10 لامبورگینی هم نوایی است که باید هنگام ورود به بهشت بشنوید.

اوراکان اوو چیزی برای بهتر کردن ندارند. پرفورمانته یک خودروی خارق‌العاده و یک پیروز در رقابت بهترین خودرو برای راننده سال ۲۰۱۸ در برابر رقبای بسیار قدرتمندی مثل مک‌لارن ۷۲۰S و پورشه ۹۱۱ GT2 RS بود و حالا امسال اوراکان اوو که درواقع خودرویی کمتر افراطی و کمتر پیشرفته نسبت به پرفورمانتهٔ مجهز به سیستم ALA است، همچنان این عنوان ارزشمند را از آن خود کرد. اوو فقط با نیمی از سخت‌افزارهای پرفورمانته، به همان اندازه هیجان‌انگیز، شهوانی و معتمد است. این یعنی اوراکان نیازی به تکامل ندارد.

مشخصات فنی

Lamborghini Huracan Evo

ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰۰ نیوتن متر
ردلاین ۸۵۰۰ rpm
نسبت قدرت به وزن ۲.۶ کیلوگرم به اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
طول ۴,۵۲۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۱۶۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۲۱ میلی‌متر
وزن خالص ۱۶۵۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۳ به ۵۷ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
حجم صندوق بار ۱۰۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه
ترمز از ۹۶ کیلومتر ۲۵.۳ متر
شتاب جانبی ۱.۱۲ جی
ظرفیت باک ۸۳ لیتر
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۶۴,۹۶۹ دلار
قیمت تست‌شده ۳۰۹,۶۶۹ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ماشااااااالااااااا شلبی فقط 1 ثانیه کندتر از فراری و لامبو. یه کوپه اسپرت شلبی چیکار کرده دمش گرم ??

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اصلا با حضور 911 مخصوصا توربو اس موافق نیستم.مهمترین نکته تو ماشینهای اسپرت و سوپر اسپرت انجین و صدای تولیدی ماشینه.911 توربو اس اگر انجینش با موتور برقی جایگزین بشه فرق زیادی نمیکنه چونکه اصلا صدا نداره.ولی به احترام gt3 کلاه از سر بر ممیدارم

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. R@m!n

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        البته از یه موتور 6 سیلندر نباید انتظار صدای یه 8 سیلندر و 10 سیلندر داشت و فک میکنم خود پورشه هم چیزی که تو عکسا سر اگزوزای کوچیکی گذاشته و شاید بخاطر شهری بودنش تلاش کرده آلودگی صوتی کمتری داشته باشه

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. Sina

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        کسی که به ۹۱۱ ، یکی از بهترین خودرو ها در لذت رانندگی و یکی از بهترین ماشین های اسپرت تاریخ میگه نباید تو این لیست باشه یعنی اطلاعات بسیار پایینی داره و فقط متعصبانه نظر میده
        خیلیا میگن این ماشین حتی میتونست برنده هم باشه بعدش میگه که نباید تو این لیست باشه!
        مگه فقط صدا مهمه؟
        اول هندلینگ و بعدش صدا مهمه

        موافقم 8
        مخالفم 1
      3. OMID

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        بی صدا هم نیست
        سافت لیمیتر داره که در حالت در جا اجازه بالارفتن دور موتور رو نمی‌ده
        در حال حرکت صدا داره
        مهمترین نکته توی ماشینهای اسپورت اسپورت بودنه نه صدا ?
        اول هندلینگ و سرعت
        صدا هم سر جاش
        کم کم هم که همه برقی میشن فاکتور صدا کلا حذف میشه

        موافقم 7
        مخالفم 0
      4. Reza

        ۱۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5337 ديدگاه)

        تا حالا اینگونه قانع نشده بودم جناب یانکی ???

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4770 ديدگاه)

      ‎‫ﺩﺭﮔﯿﺮ ﺷﺪﻥ با سوپر استارا و بزرگای جهانیو ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ کشیدنشون و ﺗﻼ‌شو جدال واسه ﻧﻔﯽ ﺍﺩﻋﺎ ﻫﺎﯼ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ تو یه کارزار ﺑﺎ ﻗﺪﺭﺕ طراحیو پیشرانه و ﺧﻮﺩت ﺭو بهترو ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻠﻮﻩ ﺩﺍﺩﻥ اونم در ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﺪﺭتو خودﻧﻤﺎﯾﯽ سوپر استارای بزرگ جهان تو ﻣﯿﺪون مسابقه ………….. حقیقتاً باید بپذیریم که کوروت C8 این کارو با رقیباش کرده و اونا رو به چالش کشیده????‬‎‬‎

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        کوروت همیشه اینکارو کرده

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. Hadi

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تبریک به طرفداران ایتالیایی مخصوصاً لامبو ??

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. Hadi

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    همشون لیاقت این جایگاه ها رو دارن…
    هر چند فک میکردم امسال 911 میشه ولی اوراکان هم لیاقت این جایگاه رو داره
    و مبارکش باشه…

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      به نظرم من هم ۹۱۱ میتونست پیروز این عنوان بشه
      البته با احترام به لامبورگینی که اون هم عالی بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    دم فورد شلبی گرم ?
    یک سیلی مالید به همه ماشینا الی لامبورگینی
    لامبورگینی بدجور قولدوری میکنه ?
    پورشه کاین شاسی بلند چی میگه این وسط ???

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Moein

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (83 ديدگاه)

      نمیدونم چرا از ساشی بلند ها بجز ❤❤اوروس❤❤ زیاد خوشم نمیاد?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. AMG///

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    F8 ششم ☹
    آدم F8 رو میبینه آروم میگیره??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      F8 واقعا عشقه!
      اگه بخوام انتخاب کنم بین اینها بی شک انتخابم اف ایت خواهد بود
      سپس لامبو
      سپس پورشه
      سپس کوروت
      سپس شلبی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. مسعود بهروان

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ملاک خرید نتیجه ای که موتور ترند اعلام کرده نیست ! علاقه به یه برند و سلیقه حرف اول و میزنه . نظر منکه پورشه ۹۱۱ توربو S بهترینه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. Mahdi

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تایم های پیست خیلی به هم نزدیکه و سه ماشین اول در یه سطح هستند و اینجاست که دوباره عملکرد عالی لامبو رو مشاهده می کنید که به عنوانی که حقش بود رسید

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Ramin

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فقط یک کلمه

    فراری اف 8 پیست لاگونا سکا تایم 1:32.27 زد

    لامبور تایم 1:32.85 زد

    سریع ترین ماشین پیست مکلارن سنا هست = 1:27.25

    فقط یک کلمه : S PLAID = تایم 1:30.3 . قیمت 140 هزار .

    Tesla و دیگر هیچ…… !!

    ( نظر شخصیم هست خواهشنا بی احترامی نکنید )

    موافقم 1
    مخالفم 10
    1. Mahdi

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      فهمیدیم نظر شخصیه اما به مطلب چه ربطی داشت تسلا خیلی کار داره تا بتونه تو پیست های بزرگی مثل نوربرگ رینگ عرض اندام کنه

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. akrh78

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      بقیه: نعره v8 و v10
      تسلا: ویزززززززششششش

      موافقم 7
      مخالفم 0
    3. akrh78

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      توی مطلب بلک سریز میای 0تا100 و 0تا200 ردیف میکنی نتیجه میگیری تسلا بهتره
      اینجا تایم پیست ردیف میکنی نتیجه میگیری تسلا بهتره
      یه جا دیگه قیمت ها رو ردیف میکنی نتیجه میگیری چانگان بهتره
      .
      .
      .
      میدونی چیه؟
      تسلا خوب نیست
      حتی چانگان هم خوب نیست
      فققققققط تو خوبی
      تو و دیگر هییییییچ

      موافقم 11
      مخالفم 0
    4. سهند

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      از این به بعد در این سایت نظر نده چون ۹۹ درصد افراد پدال از تو متنفرند ( من هم)

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        چه اشگال داره، ایشون تسلا رو دوست داره، ناراحت میشه بنده خدا????

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Ramin

          ۱۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          اقای مهدی یه سوال

          من به فراری توهین میکنم ؟؟؟ خیر

          میگویم ماشین ساز معمولی هست

          بی احترامی نمیکنم.

          نکته بعد . معلوم است کی اینجا زیر 18 سال هست. کسی که فقط به دیگران توهین میکند یا کسی که حرف خودش را میزند

          اقای امین ام سی بیست میشه شمارا مثال بزنم

          اقای امین ام سی بیست عاشق مازراتی هست. هر بار میگوید مازراتی عالی…

          یه سوال میکنم شما بگوید . آیا من اومدم زیر مطلبش به مازراتی و خودش توهین کردم ؟؟؟؟؟ خیر

          اما بعضی ها هنوز مطلبم منتشر نشده میان توهین رو شروع میکنن !
          ( دیدم مطلبم انتشار شده بعد 1 دقیقه اومده تیکه انداخته !!!)

          موافقم 1
          مخالفم 1
    5. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      احیانا خسته نمیشی؟!
      از وقتی اومدی از تسلا متنفر شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. مهدی

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (194 ديدگاه)

      صدای نیروگاه V10 لامبورگینی هم نوایی است که باید هنگام ورود به بهشت بشنوید

      موافقم 2
      مخالفم 0
    7. Moein

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (83 ديدگاه)

      رامین عزیز

      لطفا اینجوری مقایسه نکن…
      نباید تسلا رو با این هیولا ها ? مقایسه کنی
      آخه اینکار واقعا خیلی بی لطفیه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. akrh78

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    هوراکان اوو عالی کار کرده بی نظیره این ماشین دم لامبو گرم
    کاین هم ستودنی بود اوروس رو شکست داد
    ماستنگ که هرچی بگم کم گفتم، یکم هیکلشو تراش بدن وزن اضافه هاش بریزه هیچی جلودارش نیست
    کوروت برا شروع کارش بد نبود منتظر z06 و zl1 و c9 هستیم که بترکونه
    ولی ولی ولی
    f8 خیلی ضعیف عمل کرد، در واقع همون 488 پیستا هست ولی از 488 معمولی کندتر بود، فراری یکم فرمول رو بهم زده خوب از آب در نیومده

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      تمام عظمتش به همین هیکل ورزشیشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. Mohammad

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بنازم gt500 عالیه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. ツSAMURAIツ

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    من بین همه ی اینا ۷۱۸ کیمن رو خیلی دوست دارم
    تایمش رو نگاه کنید از کروت هشت سیلندر سریع تره

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ali

      ۱۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      احسنت. هیچکی به این کیمن بی ادعا توجهی نمیکنهه
      تو پیست کمتر از سه ثانیه رکوردش با توربو اس تفاوت داره. یعنی راننده توربو اس یه تعلل کوچیک بکنه تصویرش میفته تو آینه کیمن!
      به شخصه عاشق طراحیشم به نظرم از ۹۱۱ چشم نوازتره
      به تعریف های رانندشم دقت کن دقیقا چیزیه که باید باشه. خودرویی واسه نهایت لذت از رانندگی
      من عاشق ماشینای ایتالیاییم ولی خب تعصب خاصی رو هیچ برندی ندارم
      ماشینی مثل کیمن رو نمیشه تحسین نکرد!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. Mf1

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    حق فورد موستانگ بود تاج پادشاهی ولی به هر حال مثل الماسی درخشید توی پیست و فقط یک ثانیه با حریف های قدرتمندش فاصله داشت ولی از لحاظ قیمت فاصله زیاد بود
    بقول سهامداران بعضی از شرکت ها بعضی از خودروسازها فقط پول برندشون میگیرن سالاریی موستانگ تموم نشدنی

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. akrh78

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      سهامداران بعضی از شرکت ها ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. овsкиكMас

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همه عالی هستن اما فراری بی نظیره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. SF90 STRADALE

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    قبول دارم تایم های پیست F8 تریبوتو با 488GTB خیلی به هم نزدیک هستن که زیاد جالب نیست
    انتخاب بهترین ماشین خیلی سخته و همیشه نقدهایی رو به همراه داره
    در هر صورت باید به این انتخاب احترام گذاشت گرچه سلیقه ها متفاوته

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. امیررضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (264 ديدگاه)

    درسته تعداد شرکت کننده ها کمتر بود و لذت گذشته رو نداشت ولی شرکت کننده ها عالی بودن. تبریک به لامبورگینی و طرفداران این وحشی ایتالیایی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. MASIHA

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    f8 & huracan?
    ۹۱۱ هم‌که جای خود‌دارد
    شلبی هم فوق العادس
    همشون عالین کاین هم که از نظر من بهترین شاسی بلند دنیا.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    عملکررد شلبی دربرابر موتور عقب ها بینظیره
    لامبورگینی هم حقش بود اول شه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. Sina

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظرم F8 با اینکه خیلی خوبه ولی در حد اندازه ۴۸۸ و ۴۵۸ نیست
    هم از لحاظ ظاهری که این ماشین نسبت به دو نسخه قبلی ضعیف تره ، نمیگم زشته ، در واقع خیلی هم قشنگه ولی ۴۵۸ و ۴۸۸ بهتر بودن
    از لحاظ پرفورمنس هم اونقدر عالی نبود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. Ali Keyhani

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    F8 و 911❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. سورنا

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    مگه میشه جایی که لامبو باشه چیز دیگه ای انتخاب کرد ؟ حتی اگه 10 ثانیه هم از بقیه عقب باشه باز انتخاب میشه از بس خوب و کامله ….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. mahdi-abdi

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همشون عالین اما موتور ترند هم انتخوابش ملاک نیست . انتخواب من 911 هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. Alireza

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    مولتی اکانتی دوباره شروع شد R ,arkh78,سهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      کی گفته من مولتی اکانتم؟ اگر تعداد کامنت ها نسبتا کم باشه یعنی مولتی اکانت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. OMID

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    حدس من 911بود
    ولی هوراکان هم ماشین کاملا لایقی هست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ساسان

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    پدال تو متن لینک پیروزی پرفورمانته در سال97 رو گذاشته، واردش شدم کامنتهای اونجا هم در خیلی موارد شبیه همین پسته، طرفدرای سایر برندها معتقدن که میشد انتخاب بهتری داشت برخی جای یه سری مدلهارو خالی میدیدن، یه سریم تبریک همراه با کنایه!!!
    جالب بود این شباهت دیدگاها به فاصله ی دوسال!
    زمان چقدر زود میگذره!
    اما اوراکان ایوو ، من زمان رونماییشم گفتم، ترکیب عالی از سنت واصالت و مدرنیته هست، یه پکیج کامل و عالی، یه عصاره ناب که هیچ ویژگی و نقطه قوتیو فدای بدست اوردن مزیت دیگه ای نکرده، و هنوز در رقابتی که خیلی از رقبا بدون مرز و بدون محدودیتِ حفظ یه سری پارامترها کار میکنن ، هنوز حداقل جز3تای اوله! واین یه کار خارق العاده ایه، امیدوارم با اومدن وینکلمن این روند قویتر ادامه داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پیش‌بینی رتبه یک: ۹۱۱
    لایق رتبه یک: GT500
    جای‌ خالی: 765LT
    ایده‌آل‌ترین: GT4
    کمتر از توقع: C8
    رتبه ناحق: F8

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا