چشم اندازخودروهای چینی

معرفی جدیدترین کراس‌اوورهای چینی (قسمت دوم)

در قسمت اول این سری مطالب تعداد ۱۰ کراس‌اوور جدید چینی را معرفی کردیم و تا شرکت چری پیش رفتیم. حال امروز در دومین قسمت از این سری مطالب، ۱۰ کراس‌اوور چینی دیگر را معرفی خواهیم کرد.

بایک BJ20

تاریخ معرفی نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۶
کلاس کامپکت
طول ۴.۴۵ متر
قیمت پایه ۱۳,۰۰۰ دلار

شرکت بایک در نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۶ نسخۀ نهایی و تولیدی از کراس‌اوور جدیدی بنام BJ20 را رونمایی کرد. این خودرو از طراحی جسورانه و متمایزی برخوردار است که تا حدودی محصولات جیپ را یادآوری میکند. اما با این حال BJ20 استایل جذاب و خاصی دارد که از طراحی‌های معمول و محافظه‌کارانۀ دیگر محصولات بایک فاصله گرفته است. این کراس‌اوور کامپکت به یک پیشرانۀ ۱.۴ لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی مجهز شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتۀ دستی و یک نمونۀ CVT در نظر گرفته شده است. برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، در BJ20 نیروی موتور به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

دانگ‌فنگ Fengxing S560

تاریخ معرفی ژوئن ۲۰۱۷
کلاس کامپکت
طول ۴.۵۱ متر
قیمت پایه ۹,۶۰۰ دلار

دانگ‌فنگ یکی از خودروسازان چینی است که زیربرندهای زیادی دارد و محصولات مختلفی را از طریق این زیربرندها عرضه می‌کند. یکی از این زیربرندها که Fengxing نام دارد، سال گرشته کراس‌اوور کامپکت جدیدی را معرفی نمود. این خودرو در دو نسخۀ مختلف به بازار عرضه میشود. مدل اول یا پایه، ۵۶۰ نام داشته و از یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. مدل دوم اما اسپرت‌تر بوده و S560 نام دارد. این مدل به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتورها نیز توسط گیربکس‌های پنج سرعتۀ دستی، شش سرعتۀ دستی و CVT انجام می‌گیرد.

دانگ‌فنگ Fengshen AX4

تاریخ معرفی نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷
کلاس ساب‌کامپکت
طول ۴.۱۹ متر
قیمت پایه ۸,۹۰۰ دلار

فنگ‌شن AX4 یک کراس‌اوور کوچک ساب‌کامپکت با استایل فانتزی است که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. البته این خودرو چیزی بین یک کراس‌اوور و یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت بوده و بنابراین می‌توان آن‌را یک کراس هاچ‌بک دانست. در طراحی بیرونی این خودرو الهاماتی از خودروهایی چون سانگ‌یانگ تیوولی و مزدا CX-3 دیده می‌شود اما نتیجهٔ کار، استایل جذابی را ایجاد کرده است. دانگ‌فنگ این ماشین را با دو موتور مختلف عرضه می‌کند که یکی از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور بوده و دیگر نمونهٔ قوی‌تر ۱.۴ لیتری توربو با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است. AX4 روی پلت‌فرم جدیدی بنام DF1 ساخته شده که توسط پژو-سیتروئن، توسعه پیدا کرده است. قیمت این کراس هاچ‌بک چینی از حدود تنها ۸۹۰۰ دلار آغاز می‌شود.

دانگ‌فنگ Yufeng S16

تاریخ معرفی
کلاس میان سایز
طول ۴.۷۷ متر
قیمت پایه ۱۷,۶۰۰ دلار

Yufeng S16 با سایر خودروهای این سری مطالب تفاوت عمده‌ای دارد چراکه این ماشین یک اس‌یووی واقعی با ساختار بدنه روی شاسی است که بر اساس شاسی پیکاپ S16 ساخته شده است. این ماشین از یک موتور ۱.۹ لیتری توربودیزل با ۱۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. S16 با دو نوع انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل ارائه می‌شود و در دو نسخهٔ دو ردیفه (پنج‌نفره) و سه ردیفه (هفت‌نفره) قابل انتخاب است. قیمت این اس‌یووی چینی از ۱۷,۶۰۰ دلار برای نسخهٔ دیفرانسیل عقب پنج‌نفره آغاز شده و نهایتاً به ۲۱,۳۰۰ دلار در مدل دو دیفرانسیل هفت‌نفره می‌رسد.

فاو بسترن X40

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶
کلاس ساب‌کامپکت
طول ۴.۳۱ متر
قیمت پایه ۱۰,۰۰۰ دلار

شرکت فاو که سدان‌های آن توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه می‌شوند، در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶ کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدیدی بنام X40 را توسط زیربرند بسترن خود رونمایی کرد. این خودرو که استایل نسبتاً زیبا و مدرنی دارد، بر اساس دیگر کراس‌اوور ساب‌کامپکت فاو یعنی مدل Senya R7 ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن دارد به‌گونه‌ای که از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی Senya R7 استفاده می‌کند. این موتور ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

فاو Junpai D80

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن ۲۰۱۸
کلاس کامپکت
طول ۴.۵۰ متر
قیمت پایه

جانپای (Junpai) یکی دیگر از زیربرندهای شرکت فاو است. فاو از طریق این زیربرند یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای خود بنام D80 را در نمایشگاه پکن امسال رونمایی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت است که از نیمهٔ دوم سال جاری در بازار چین عرضه می‌شود. فاو برای تأمین نیروی موردنیاز این کراس‌اوور کامپکت جدید یک موتور کوچک ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۴ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

فاو Senya R9

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن ۲۰۱۸
کلاس کامپکت
طول ۴.۵۰ متر
قیمت پایه ۱۲,۵۰۰ دلار

و بازهم یک کراس‌اوور دیگر از یکی دیگر از زیربرندهای فاو! این خودرو که R9 نام دارد نیز توسط زیر برندی بنام سنیا در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد. سنیا R9 هم کراس‌اووری کامپکت با ابعادی تقریباً مشابه جانپای D80 است. در زیر کاپوت این خودرو اما یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

جیلی Boyue

تاریخ معرفی مارس ۲۰۱۶
کلاس کامپکت
طول ۴.۵۲ متر
قیمت پایه ۱۴,۵۰۰ دلار

Boyue کراس‌اوور کامپکتی است که برای اولین بار رسماً در مارس سال ۲۰۱۶ رونمایی شده و چندی بعد به بازار آمد؛ اما این خودرو به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را تجربه کرده و بروز شده است. به همین دلیل Boyue توانست در لیست ما جای گیرد. جیلی برای این کراس‌اوور کامپکت دو موتور مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک واحد ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. موتور بعدی اما از نوع ۱.۸ لیتری توربو است که خود در دو سطح قدرت مختلف ۱۶۳ اسب بخار و ۱۸۴ اسب بخار ارائه می‌گردد. انتقال نیروی موتور توربوشارژ قدرتمندتر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد و صرفاً برای این موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود.

جیلی Yuanjing X3

تاریخ معرفی جولای ۲۰۱۷
کلاس ساب‌کامپکت
طول ۴.۰۰ متر
قیمت پایه ۷,۶۰۰ دلار

Yuanjing X3 در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شده و بروز شدهٔ هاچ‌بک Yuanjing V3 است که حالا به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت تبدیل شده است. این خودرو اواسط سال گذشته رونمایی شده و از سه‌ماههٔ سوم ۲۰۱۷ راهی بازار چین گردید. X3 از نسخهٔ بروز شدهٔ همان موتور Yuanjing V3 استفاده می‌کند که از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده و حالا ۱۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیرو هم توسط گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

هایما S6

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن ۲۰۱۸
کلاس کامپکت
طول ۴.۵۶ متر
قیمت پایه ۱۶,۰۰۰ دلار

هایما در نمایشگاه پکن امسال کراس‌اوور کاملاً جدیدی بنام SG00 را رونمایی کرد. این کراس‌اوور جدید اما با نام S6 به بازار عرضه خواهد شد. S6 کراس‌اوور کامپکتی است که در نمای جلویی آن الگوبرداری از نسل جدید هیوندای سانتافه کاملاً مشهود است. این خودرو روی پلت‌فرم جهانی جدید هایما ساخته شده که خود در اصل نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پلت‌فرم کراس‌اوور قدیمی مزدا تریبیوت است. هایما برای S6 سه پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که شامل ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت، ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۵ اسب بخار قدرت می‌شود. برای انتقال نیروی این موتورها نیز سه گیربکس مختلف شامل شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده که نیرو را صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

 

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (242 ديدگاه)

    فقط جیلی بویو بقیه اشغال هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مگه چنتا معرفی کردن که بازم ادامه دارد الان هر برندی دو سه تا جدید معرفی کرده
    قیمت دانگ فنگا چقدر کمه برای خود بازار چین عالی هستن
    جیلی قشنگ به زبان طراحی رسیده از دور داد میزنه جیلی هستن فاو ها هم تقریبا خیلی شکل هم طراحی شدن ولی در جزئیات متفاوتن
    من احساس می کنم این همه تنوع برند برای بازار چین بیشتر یه راه شده برای شرکت های بزرگ که بتونن برای خودشون فروش خوبی رو دست و پا کنن واصطلاحا کل بازار رو با اسامی مختلف پوشش بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (191 ديدگاه)

    واقعا چرا چینیا نمیتونن تنوع بدن به پیشرانه هاشون همه شون یا 1.5 یا 1.6 واقعا ساخت موتور 6 سیلندر یا 4 سیلندره حجیم تر اینقدر سخته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Genius

      ۲۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      البته که سخته برای اینکه آخر و عاقبت دانش بکار رفته در خودروها به طراحی موتور احتراق داخلی و سیستم انتقال قدرتشون برمیگرده الباقیش که بازی با ورق فلزیه!در صورتی که با علم مکانیک حرارت و سیالات آشنا باشی حرف من رو تایید میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (191 ديدگاه)

        حرف شما کاملا درسته اما این کمپانیا انقدر پول دادن به طراحا میتونستن همین مقدارم هزینه کنن برا توسعه پیشرانه هاشون با همکاری شرکتای معتبر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. سام

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    مدتی است که شرکت بهمن یک دستگاه فاو بسترن X40 را برای تست فنی وارد ایران کرده است.امیدوارم که در صورت تولید این خودرو با بهای مناسبی در کشورمان عرضه شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرغ بی بال

      ۲۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      چقدر بدبخت شدیم از اومدن یک ماشین چینی خوشحال میشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        من اصلا احساس بدبختی نمی کنم دوست عزیز.لطفا احساس خودت را به بنده تعمیم نده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سر آدم گیج میره چقدر خودرو ساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Genius

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    صنایع فشل و عقب مانده مونتاژکاری ایران فقط سی سال دیگه اگر شب و روز زحمت بکشند تازه شاید بتونن داشبردی با طراحی و کیفیت داشبردهای بایک و دانگ فنگ تولید کنند وگرنه که آخر و عاقبت دانش قالب پلاستیک تو مملکت ما میشه داشبرد مضحک تیبا و 405 جدید!!چی میشد اگه نصف چینی ها هوش و درایت و مدیریت تو مملکت ما هم وجود داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. A.B

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کلا همه این شرکتای مادر چینی باز یکی هستن که رئیس اصلی هر شرکت عضو اونه همه برندای اصلی باهم جلسه میذارن هرکدومم رفته یه پلت فرم قدیمی ژاپنی خریده گذاشته وسط انجینم که مشخصه سه چهار تا انتخاب بعد میگن خب برید طراحی کنید بسازین طراحی اضاف خوب دارین سریع یه زیر برند معرفی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    ایرانخودرو دانگ فنگ s560 با موتور ۱.۸ لیتری و گیربکس اتومات رو بیاره ،
    گروه بهمن بسترن x40 رو بیاره ،
    نمایندگی جیلی Boyue رو بیاره!
    حداقل تنوعی بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سر دنده دانگ فنگ اس 560 چقد شبیه کوییک و ساینا هستش!! ینی چینی ها از روی سایپا کپی کردن؟؟ میشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    نویسنده عزیز و محترم حد اقل داشتی مقاله رو مینوشتی یکم جانب انصاف رو رعایت میکردی!
    صرفا چون سانتافه از برند کره ای به نام هیوندای(درستش «ایوندای» هست حالا بماند) هست هایما از رو اون کپی زده؟ یعنی حتی به خودت زحمت ندادی گوگل رو باز کنی که ببینی S6 هایما قبل سانتافه معرفی شده(بین 8 ماه تا 1 سال زودتر)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا