چشم انداز

10 خودروی پر فروش سال 2012

سال ۲۰۱۲ یکی از بهترین سال‌های فروش خودرو برای خودروسازان بود و نسبت به سال ۲۰۱۱ خرید و فروش بیشتری انجام گرفت اگر چه در اروپا بازار خودرو چندان خوب نبود اما آمریکای شمالی بازار خوبی را پشت سر گذاشت، با این حال شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پر فروش ترین خودرو در سال گذشته(۲۰۱۲)چه خودرویی بود و آیا فیس لیف‌ها و نسل‌های جدید خودروها مورد پسند مردم قرار گرفت؟ادامه مطلب را برای یافتن این سؤال ها از دست ندهید.در ادامهٔ مطلب قصد داریم تا ۱۰ خودروی پر فروش سال ۲۰۱۲ میلادی را به شما معرفی کنیم.

۱۰. Ford Escape

در مکان دهم جدول،فورد اسکیپ قرار دارد که حدود ۲۶۱ هزار عدد فروش داشته است،با بروز کردن این خودرو،به طور کلی تصور مردم از اسکایپ عوض شد و آن را به خودرویی جذاب در عین حال مقرون به صرفه تبدیل کرد.قیمت این خودرو از ۲۲.۵هزار دلار آغاز می‌شود.

۹. Honda CR-V

پس از اینکه هوندا طراحی و فن آوری CR-V را بروز رسانی کرد،با تحولی عظیم روبرو شد اما می‌توانست کمی بهتر شود،این خودرو با فروش ۲۸۱.۶۵۲ دستگاه در سال ۲۰۱۲ توانست به رتبهٔ نهم دست یابد که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ که حدود ۲۱۸ هزار دستگاه به فروش رفت،رشد قابل توجهٔ داشته است.قیمت این خودرو از ۲۲.۷هزار دلار آغاز می‌شود.

۸. Toyota Corolla/Matrix

لیستی که در آن تویوتا کرولا/ماتریکس وجود نداشته باشد کامل نخواهد بود،این خودرو یکی از موفق‌ترین خودروهای ژاپنی است که در کنار برادرش(در انتهای لیست با آن آشنا خواهید شد)در بازار های جهانی با اقتدار آسیایی به فروش رسیدند.تویوتا کرولا/ماتریکس در سال گذشته میلادی ۲۹۰.۹۴۷ دستگاه فروش کرد.این را هم بدانید که ظاهر این خودرو برای رتبهٔ هشتم مورد پسند همه نیست اما با ورود نسل بعد با تغییرات عظیمی در طراحی آن مواجه می‌شویم که به قول تویوتا،پر فروش ترین خودروی ما خواهد شد. قیمت این خودرو هم از ۱۶.۲ هزار دلار آغاز می‌شود.

۷. RAM Trucks

کامیون وانت‌های رام هم به رقیب خوبی در بازار جهانی تبدیل شدند به طوری که در سال ۲۰۱۲ ،۲۹۳.۳۶۳ دستگاه از آن فروخته شد که رشد خوبی نسبت به پارسال که حدود ۲۴۴هزار دستگاه به فروش رسیده بود،داشته است.اما این خودرو هنوز در مقام هفتم جای دارد.طبق آزمون‌های انجام شده این خودرو دارای شتاب و قدرت مناسبی است، از ویژگی‌های دیگر این خودرو سیستم بهره‌وری سوخت آن است.ارزان‌ترین رام،که مدل ۱۵۰۰ است،۲۲.۶هزار دلار قیمت دارد.

۶. Nissan Altima

کمپانی ژاپنی نیسان با رونمایی مدل ۲۰۱۳ نیسان آلتیما رشد خوبی در فروش این خودرو نداشت،مجموع فروش مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ این خودرو در سال پیش ۳۰۲.۹۳۴ دستگاه بود که نشان دهندهٔ کاهش فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۱ می‌باشد.البته باید به عرضهٔ مدل‌های جدید این خودرو امیدوار باشیم.نیسان سال ۲۰۱۳ را سال شکست تویوتا کمری خواند،که البته با مقایسهٔ اعداد و ارقام شکست کمری یک شوخی بزرگ است مگر آنکه معجزه ای رخ دهد!قیمت پایه ای مدل ۲۰۱۳ این خودرو ۲۱.۷هزار دلار می‌باشد.

۵. Honda Civic

اما رتبهٔ پنجم به هوندا سیویک تعلق دارد این خودرو در سال ۲۰۱۲ ،۳۱۷.۹۰۹ دستگاه فروش کرد که یک موفقیت دست نیافتنی برای هوندا است البته باید منتظر سیویک جدید هم باشیم چرا که خیلی‌ها از ظاهر این مدل خوششان نمی‌آید،حالا فرض کنید که ظاهر خودرو هم مورد پسند همه قرار بگیرد!!باید این را بدانید که سیویک در سال ۲۰۱۱ تنها ۲۲۱.۲۳۵ دستگاه فروش کرد که امسال این رقم ۴۷ درصد افزایش پیدا کرد.قیمت این هوندای جاه طلب ۱۸ هزار دلار است.

۴. Honda Accord

زیر سایهٔ هوندا سیویک،آکورد قرار گرفته است که یکی از مدل‌های پر فروش هوندا است.آکورد هم مانند سایر محصولات هوندا برای سال ۲۰۱۳ بروز شد.توجه داشته باشید که مدل جدید این خودرو تا ماه های آخر سال ۲۰۱۲ هم عرضه نشده بود.هوندا آکورد بازار خوبی برای خود رقم زد به طوری که در سال گذشته ۳۳۱.۸۷۲ عدد از آن فروخته شد.این رقم در سال ۲۰۱۱،۲۳۵.۶۲۵ دستگاه بود و در مقام نهم قرار داشت و هیچ بعید نیست که در سال ۲۰۱۳ در مقام‌های بالاتر از چهارم قرار بگیرد.قیمت این هوندا از ۲۱.۷هزار دلار آغاز می‌شود.

۳. Toyota Camry

و اما سلطان تمام سدان ها تویوتا کمری در مقام سوم لیست قرار گرفته است که پر فروش ترین سدان سال ۲۰۱۲ شد چرا که مقام اول و دوم متعلق به ۲ کامیون وانت می‌باشد .خیلی‌ها فکر می‌کردند که نسل جدید کمری در برابر رقبا کم می‌آورد اما فروش این خودرو در سال ۲۰۱۲ ،۴۰۴.۸۸۶ دستگاه بود که برای یک خودروی سدان نیم لوکس متوسط واقعاًرقم چشمگیری است که باور آن کمی سخت است.این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که رقبا راه زیادی را برای پشت سر گذاشتن این خودرو دارند.حتی این خودرو در ۵ ماه اول سال ۲۰۱۲ به مقام دوم هم رسیده بود.سلطان سدان ها ۲۲هزار دلار است.

۲. Chevrolet Silverado

هم اکنون به دو خودروی آخر که هر دو کامیون وانت هستند رسیدیم،جایگاه دوم را شورُلت سیولورداو از آن خودرو کرده است که فروشش نسبت به سال گذشته رشد خیلی اندکی کرده است و ۴۱۸.۳۱۲دستگاه از آن فروخته شده است.با آمدن نسخهٔ جدید به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۳ به مقام اول خواهد رسید.قیمت این وانت از ۲۳.۶هزار دلار آغاز می‌شود.

۱. Ford F-Series

و پر فروش ترین خودرو در سال ۲۰۱۲ وانت‌های فورد F-Series هستند که توانستند باز هم رقیب خودرو یعنی شورُلت سیولورداو را شکست دهد و با فروش ۶۴۵.۳۱۶ دستگاه پر فروشترین خودرو جهان در سال ۲۰۱۲ شوند.این کامیون وانت در سال ۲۰۱۱ که ۵۸۴.۹۱۷ از آن به فروش رفت،رشد چشمگیری داشته است.لازم به ذکر است نباید فروش خوب این کامیون وانت را در کانادا فراموش کرد.قیمت این خودرو هم همانند رقیبش ۲۳.۶هزار دلار است.

لیست ۱۰ خودروی پرفروش در ماه می

میزان فروش ۱۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۱۲ در ماه می و فروش کل آن ها تا ماه می

لیست ۱۰ خودروی پرفروش در ماه سپتامبر

میزان فروش ۱۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۱۲ در سپتامبر و فروش کل آن ها تا ماه سپتامبر

باید منتظر بود و دید که در سال ۲۰۱۳ چه اتفاقی برای بازار خودرو خواهد افتاد،آیا تویوتا کمری دوباره پر فروش ترین سدان خواهد شد، آیا دو کامیون وانت‌ها همچنان در مقام اول و دوم باقی خواهند ماند، آیا نیسان آلتیما به رویای خود خواهد رسید؟و…

فورد موستانگ یا شورُلت کامارو؟

با ۱۰ خودروی پر فروش سال ۲۰۱۲ آشنا شدید،اما فروش کامارو بیشتر بود یا موستانگ؟فروش این دو رقیب قدیمی در سال گذشته کاملاً نزدیک به هم بود به طوری که ۸۴.۳۹۱ دستگاهکامارو و ۸۲.۹۹۵ دستگاه موستانگ به فروش رفت که سبب ایجاد تفاوت ۱۳۹۶ دستگاهی برای این خودروساز شد.بیشترین سود را کامارو ZL1 و موستانگ شلبی GT500 رقم زدند.موستانگ فروش کمتری در سال پیش نسبت به کامارو داشته است اما این موستانگ بود که در سال ۲۰۱۱ کامارو را با اختلاف ۱۸هزار دستگاهی پشت سر گذاشت.

فروش ۱.۳ میلیون بنز و ۱.۸ میلیون بی ام و!

در حالی که بازار فروش خودرو آلمان کاهش یافته است اما بنز با رشد ۴.۷ درصدی نسبت به سال گذشته توانست ۱.۳میلیون دستگاه از محصولاتش را به فروش برساند.بنز در بازار آمریکا بیش از ۱۱ درصد رشد کرد که این امر موجب شد که بنز بازار آمریکای شمالی را مهمتر بشمارد.بی ام و هم توانست ۱.۸ دستگاه خودرو به فروش برساند و رشد خوبی را پشت سر گذاشت.بازهم پیروز میدان بی ام و شد.

رکود بازار خودرو ایتالیا

خبر ها از آن قرارند که بازار فروش خودرو در ایتالیا حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و در مجموع ۱.۴۰۲.۰۹۰ دستگاه خودرو در ایتالیا به فروش رسید.در ایتالیا هر روز یک نمایشگاه ماشین تعطیل می شود!

پورشه رکورد زد!

فروش پورشه در آمریکا حدود ۲۱ درصد آفزایش یافت و به ۳۵.۰۵۳ دستگاه دسید.رکورد قبلی پورشه مربوط با سال ۲۰۰۷ است که حدود ۳۴ هزار دستگاه را به فروش رساند.مدل های جدید،کمک زیادی به پورشه کرد و پورشه امیدوار است در سال ۲۰۱۳ این رکورد هم بشکند.

کاهش فروش ولوو

فروش محصولات ولوو در سال ۲۰۱۲ در سطح جهان حدود ۶درصد کاهش یافت. ولوو۴۲۱.۹۵۲ دستگاه خودرو را فروخته است که همانند سایر خودروساز ها بیشترین فروش این کمپانی در آمریکای شمالی بوده است.

پژو سیتروئن هم…

به تازگی پژو سیتروئن اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲، حدود ۸.۸ درصد کاهش فروش خودرو داشته است.این خودروساز در مجموع حدود ۲.۸۲۰ میلیون دستگاه را به فروش رساند.اما خودرو های منتاژ نشده این خودروساز بیش از ۱۶ درصد کاهش داشته است که بیشتر این کاهش به دلیل قطع رابطه با ایران می باشد.

 

محبوب ترین رنگ

و در انتها پر فروش ترین رنگ سفید بود و مقام دوم به رنگ مشکی رسید که پس از سال ها از رنگ نقره ای جلو زد.

و اما سال ۲۰۱۳

طبق اعلام مراکز تحقیقاتی در سال ۲۰۱۳ بازار خودرو در آمریکای شمالی دوباره رشد خواهد کرد و همچنین چین و هند هم رشد یک رقمی خواهند کرد.اما بازار های آمریکای جنوبی رشد منفی خواهد کرد.چین هم تصمیم دارد ۲۰ میلیون خودرو تولید کند این درحالی است که کل تولیدات اروپا ۱۸ ملیون خودرو است.چین قصد دارد حدود ۲۴ درصد از بازار جهانی را از آن خود کند این در حالی است که چین در سال ۲۰۰۰ تنها ۳.۵ درصد بازار جهان را در اختیار داشت و این یعنی یک پیشرفت سریع و قابل ملاحظه!پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۳ حدود ۸۲ میلیون خودرو به فروش برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جالب بود ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۲۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      خیلی اطلاعات خوب کاملی بود تشکر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خیلى عالى بود ولى واقعاً ناراحت کننده است که این ماشین ها همه حدود بیست هزار دلار قیمت دارند یعنى با دلار امروز هم حساب کنى حدوداً شصت میلیون تومان میشه ولى یا در بازار ما نیستن یا خیلى گرون اند.
    در اصل این ماشین ها پرشیا ها، سمند ها، پراید ها و ام وى ام هاى آمریکایى ها هستند، زیرا که اون دسته از افراد جامعه که اتومبیل دارند یا پراید دارند یا پژو 206 ولى آمریکایى ها تویوتا، هوندا، نیسان، هیوندا، کیا، فورد و … .
    هم از نظر قیمت و هم از نظر تنوع دستشون از ما بازتر هست، بطورى که ماشین هاى ژاپنى فروششون از آمریکایى بیشتر است ولى نمیگذارند صنعت خودشون تخریب بشه و خودشون هم رقابت میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هرچی آقا بگه

      ۲۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      برادر من مگه مغز خر خوردن (بلا نسبت )که بیان رقابت کنن
      ملت ماهم که آقا صبور صبور صبور و …
      هر چی بدن خوبه ما هم سوار میشیم مگه ما اومدیم با اجنبی جماعت رقابت کنیم توی این سی سال
      شکر خدا دنیا از ما رو برگردونده و اخرت بما رو کرده همش هم تصدق سر همین مدیران و وزرا و … اینا اگه نبودن الان ایران پر از فساد بود
      خدایا شکرت اگه به عربستان نفت دادی خوب به ماهم کارت سوخت دادی که اصراف نکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. دانیال

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (594 ديدگاه)

    دم ژاپن گرم . تعداد ماشینهای ژاپنی تو بین اون ده تا خیلی جالبه . یه پنکه داریم ژاپنیه اگه اشتباه نکنم بابام گفت حدود سی ساله داره مثل روز اولش میچرخه . هیچ وقت نمیذارم اون پنکه رو با پنکه جدید عوض کنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرزاد سبزیکار

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باز هم تویوتا:این شرکت با کیفیتی بی نظیر مطمئن باشید دنیارو فبضه میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مکس پین

      ۲۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام
      همین الانشم کرده دیگه.
      کیفیت عالی اسطحلاک بسیارکم
      ولی من خودم تو تعمیرگاه ب ام و بودم
      کیفت عالی اسطحلاک بسیار بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mohsen

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تو ایران سال 91 :

    پراید – 195 هزار و 920 دستگاه
    405 – 74 هزار و 40 دستگاه
    سمند – 67 هزار و 575 دستگاه
    ال90 – 53 هزار و 800 دستگاه
    پرشیا – 39 هزار و 157 دستگاه

    آبرو ریزی است مگه نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      الیته از فروردین تا دی ماه (9 ماه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      یه چیزی اونورتر از آب روریزی عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. amin

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادتون رفت پراید را بنویسید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. japenese

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ادعا رو تو عمل میبینن نه تو حرف! اینه ماشین ژاپنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمود

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    جای هیوندای و کیا موتورز هم سبزه.
    هیوندای در سال 2012 چهارو نیم میلیون دستگاه و کیا موتورز تقریبا 3.5 میلیون دستگاه خودرو به مشتریان فروخته اند.
    زنده باد کره جنوبی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mma

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وااااااااای خیلی جالب است خودرو های نمایش داده شده با خودرو های لیست موافقت ندارد مثلا
    ford fusion که در لیست اصلی هست ولی در خودرو های معرفی شده نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا سیادتی

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      در پنج ماه اول سال 2012 فورد فیوژن فروش بسیار قوی داشت به طوری که در لیست 10 خودروی پر فروش(تا ماه می)قرار گرفت اما بنا به دلایلی در ماه های بعد از فروشش کاسته شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. میثم

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    واقعا خیلی جالبه همه کشورای دنیا در تکاپو و تلاش برای پیشرفت با هم رقابت دارند و برای سالهای اینده برنامه ریزی میکنند که بازار های بیشتری برای محصولاتشون پیدا کنند و باعث درامد زایی برای خود و کشورشون باشند اما در همین دنیا یک کشور مثل ما پیدا میشه که تمام درها رو به روی رقابت آزاد و مفید که باعث رونق اقتصاد و پیشرفت صنایع پایه داخلی میشه بسته نگه داشته و بیش از چهل سال با اتکا به یک مجموعه افراد ناکار امد و سود جو که بدون ثبات مدیریتی و استراتژی هدفمند و مدون ثروت ملی و جان و مال مردم رو به نیستی دادند و حالا با تولید روزانه ناچیز یک سری محصولات از رده خارج و بی کیفیت فقط دارند تظاهر به خودروساز بودن میکنند که حاصلی جز عقب افتادگی و به هدر رفتن ثروتهای عظیم ملی برای این آب و خاک ندارند و نخواهند داشت.
    پس ای کاش بساطشون هر چه زودتر با نفرین و آه مردمی که در حسرت یک خودروی به روز و با کیفیت مقرون به صرفه دست رنج ماه ها و چه بسا سالها زحمتشون رو به دهان این شرکتهای دزد و فربه که هنری جز افزایش قیمت و تحویل محصول بنجل به مشتری ندارند هر چه زودتر برچیده شه
    آمین یا رب العالمین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آقا میثم دعا کردن در این موارد از آب در هاون کوبیدن هم بی فایده تره ! وقتی مردم ما این ماشینها رو هر چقدر هم که گرون شه می خرن و استقبال می کنن شما چه اانتظاری داری که این شرکتها ورشکسته بشن ؟؟ باید اول دعا کنیم که بساط خودمون جمع بشه چون تا موقعی که ما هستیم و این ماشینها رو می خریم این شرکتهای سودجو هم به حیاتشون ادامه می دن . تا یه عزم راسخ از خودمون نشون ندیم و خودمون این شرایط رو عوض نکنیم تنها کاری که می تونیم بکنیم افسوس خوردن و مشاهده کردن از دست رفتن جان عزیزانمون داخل این آهن پاره هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سامی

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فقط سواری ژاپنی بود و شاسی بلند آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amir

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بازار رقابتی همیشه باعث پیشرفت و نوآوری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش آمد که یکی از این آشغالهای کره ای تو لیست نبود.در ضمن کسی میدونه چرا BMW خودروهاش تو لیست ممنوع ورود نیستند؟یعنی موتورهای BMW همه زیر 2500cc هستند جدیدن؟هرکی می دونه پاسخ بده……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Komeini

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اقا این ماشینای ژاپنی اجب چیزی هستن .
    مخصوصاً نیسان، که محشره ….. .
    کاش منم یه نیسان تینا ذاشتم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. میثم

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    واقعا خیلی جالبه همه کشورای دنیا در تکاپو و تلاش برای پیشرفت با هم رقابت دارند و برای سالهای اینده برنامه ریزی میکنند که بازار های بیشتری برای محصولاتشون پیدا کنند و باعث درامد زایی برای خود و کشورشون باشند اما در همین دنیا یک کشور مثل ما پیدا میشه که تمام درها رو به روی رقابت آزاد و مفید که باعث رونق اقتصاد و پیشرفت صنایع پایه داخلی میشه بسته نگه داشته و بیش از چهل سال با اتکا به یک مجموعه افراد ناکار امد و سود جو که بدون ثبات مدیریتی و استراتژی هدفمند و مدون ثروت ملی و جان و مال مردم رو به نیستی دادند و حالا با تولید روزانه ناچیز یک سری محصولات از رده خارج و بی کیفیت فقط دارند تظاهر به خودروساز بودن میکنند که حاصلی جز عقب افتادگی و به هدر رفتن ثروتهای عظیم ملی برای این آب و خاک ندارند و نخواهند داشت.
    پس ای کاش بساطشون هر چه زودتر با نفرین و آه مردمی که در حسرت یک خودروی به روز و با کیفیت مقرون به صرفه دست رنج ماه ها و چه بسا سالها زحمتشون رو به دهان این شرکتهای دزد و فربه که هنری جز افزایش قیمت و تحویل محصول بنجل به مشتری ندارند هر چه زودتر برچیده شه
    آمین یا رب العالمین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میثم

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    عجب!!!
    چرا پست که میگذاری میاد تو یک صفحه دیگه که 19-20 تا دیدگاه داره ولی وقتی این پست رو از روی سایت باز میکنم میره تو یه صفحه که 2 تا دیدگاه داره؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خیلی عالی بود ممنون. لطفا میزان تولید خودروسازان رو هم در سال 2012 بزارین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. عرفان

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی جالب بووووددد
    اما دلم گرفت
    به دلیل قیمت بالای این خودروها در ایران فقط میتونم تو تخیلم با این ماشینا رانندگی کنم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کریم

    ۲۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین سازان ایرانی به فکرجیب خودهستندوزیادکردن سرمایه ازراه حلال نیستندوبه فکرجوانهای این مملکت نیزنیستند اگربودنداین ماشین های بنجل به دست مردم مخصوصا بااین قیمت ها کزاف نمیدادنداین قیمت ها را با ماشینهای دیگرکشورها مقایسه کنید.رقابت درکیفیت ندارند رقابت به پول دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آرش

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اطلاعات خوبی در این مطلب بود اما به خدا آدم گریش میگیره، چرا در کشور ما این خودروها به طور غیر منطقی و غیر منصفانه اینقدر گرون هستند که دسترسی به اونا واسه 90% مردم شده یک رویا، اونجا کرولا 20 هزار دلاره اما اینجا حدود 120 میلیون تومن،خسته شدیم از دیدن و سوار شدن خودروهای تکراری و دهه 1980 اروپا،مثل پراید(ارابه مرگ) و 405 و زانتیا و لگن 90 و……!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      حرف شما همش درست و منطقی است
      فقط یه جاش ایراد داره اونم که ال90 مال سال2004 یا جدید تره!!
      و اگه جز اون و…206هم هست اونم مال سال 2000است!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. حسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    کدوم از 10خودرو مال پژو یا سیتروئن هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. پرهام

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اینها پر فروشترین در آمریکا هستن نه جهان، خبر رو اصلاح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دمت گرم خیلی حال کردم
    در ضمن اینها پرفروش ترین در جهان هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. saber

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    زیر سایه این […] ما برا 60تومن لیفانX60یا مگان سوار میشیم که هیشکدوم ارزش اون پولو ندارن….کاش از اون هوندا یا فوردو شورولت تو ایرانم بود اونوق هیشکی به ماشین داخلیا نگا نمیکرد.ما کجای کاریم اونا کجان حالا ریخت اون وانت فوردو شورولتو با وانت کارا مقایسه کنین اگه قیمت اون10تارو با دلار 1200تومن حساب کنین قیمتشون به 30تومن نمیرسه با دلار3تومنی میشه 60تومن اما اگه بیان ایران همه بالای 150تومن قیمت میخورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. amir ali

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا قیمت خودروی داخلی بالای 40 میلیون تومان ازاد شده ولی خوردروی خارجی بالای 40 میلیون تومان ازاد نشده . ازادسازی قیمت ها یعنی رقابت با بازارهای جهانی نه فقط گرانی بیدلیل انها . اقایان تصمیم گیرنده مردم می فهمند. مردم نجیب هستند و بزرگوار ولی هر ظرفی ظرفیتی دارد. قیمت 14 میلیون تومان برای لگنی به اسم پراید بیشتر شبیه شوخی است . ظرف نجابت در حال پر شدن است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پدرام حسنی

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر دقت کرده باشه اکثر ماشینا 22 هزار دلار هستن ، و چون بیشترین فروش رو داشته یعنی قشر اعظم و متوسط جامعه تونسته به روز ترین خودروی تولیدی که طبیعتا بیشتر از 10 ها حق انتخاب بوده رو خریداری کنه ، بازم یعنی یه فرد شاغل میتونه به صورت نقد یا اقساط با حقوق 4 ، 5 ماه 22 هزار دلار رو صرف خرید خودرو کنه
    یعنی77 میلیون تومان در 5 ماه

    تقریبا در آمد متوسط آنها 5000 دلار در ماه هست

    یعنی ماهی یه پراید به قیمت کذایی ایران میتونن بخرن

    در حالی که یه خانواده ی ایرانی هر ده سال میتونه یه پراید دست دو بخره !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. milad

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آخ که خیلی دوست دارم دلایل افرادی که با این انتقادا مخالفن و واسه نظرات همه مخالفم رو انتخاب میکنن بدونم.داداش اعتماد به سقف شماها خیلی بالاس.ملت همیشه در ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمدرضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    منون عالی بود اطلاعات من خیلی دوست داشتم از هر یک از این ماشین ها یکی داشته باشم شما چطور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. شهریار

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بیاید بچه ها دعا کنیم پیکان و آر.دی باز تولید بشن که ما از تو سال 2013 از کشور های دیگه مخصوصا آمریکا و انگلیس و اسرائیل عقب نمونیم……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمدرضا

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفم برای خودم که در ایران زندگی می کنم و شاهد روزانه هزاران مرگ و قطع عضو … بر اثر نا ایمن بودن خودرو های داخلی هستم. علاوه بر کیفیت بد بنزین استاندارد نبودن خودرو های داخلی رو آلودگی هوا تاثیر زیادی داره که هیشکی اصلان تو تی وی و … دربارش صحبت نمی کنه.این عوارض آلودگی سالها بعد بر این نسل معلوم می شه.
    هیچ کس هیچ کاری نمی تونه بکنه با حسرت داشتن یه ماشین که تو لیست بودبا یه قیمت خوب. امید وارم همه باعث و بانی این وضع اون دنیا جواب بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا