چشم اندازهفته نامه

۲۰ خودرو با محل ساخت غیرمنتظره

تعرفه‌های جدید احتمالاً به‌زودی تهدید تازه‌ای برای خودروهای وارداتی به ایالات متحده خواهند بود. آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی، سوئد و همچنین مکزیک و کانادا (به عبارت دیگر NAFTA)، کشورهایی هستند که بیشترین تأثیر را از این سیاست خواهند دید. با این وجود، اینها تنها کشورهایی نیستند که با تولید خودروهای کوچک و بزرگ، آنها را در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسانند. بسیاری از خودروها در کشورهایی ساخته می‌شوند که هیچ‌کس انتظارش را ندارد. در ادامه به لیست بلندی از این مدل‌ خودروها می‌پردازیم.

جیپ رنگید – ایتالیا

جیپ اولیه، اولین بار در هنگام حمله متفقین به ایتالیا در جنگ جهانی دوم استفاده شد و امروز، مدل سطح نخست جیپ همراه با همتای پلتفرمی‌اش، فیات ۵۰۰X، در خاک این کشور تولید می‌شود.

پورشه کاین – اسلواکی

نسل قبلی کاین مراحل ساخت خود را در کارخانه گروه فولکس‌واگن واقع در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی  طی می‌کرد و سپس برای اتمام کار، به لایپزیک آلمان فرستاده می‌شد. امّا نسل جدید کاین به صورت کامل در کشور اسلواکی تولید می‌شود.

فورد اکو اسپورت – هندوستان

کوچکترین کراس‌اور فورد در هندوستان ساخته می‌شود و در واقع اولین خودروی تولیدی در این کشور است که در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسد.

کادیلاک CT6 هیبرید – چین

در حالی که مدل بنزینی کادیلاک CT6 در دیترویت تولید می‌شود، محل ساخت نسخه پلاگین هیبرید از این مدل، در کشور چین است.

تویوتا C-HR – ترکیه

باید اذعان کرد که تویوتا بسیاری از خودروهای بازار امریکا را در همان امریکا تولید می‌کند. همچنین بر کسی پوشیده نیست که این کمپانی ژاپنی همچنان به تولید خودرو در ژاپن مشغول است. امّا در همین حال، «ترکیه» جای عجیبی است که تویوتا برای ساخت محصولاتش انتخاب کرده. C-HR یکی از معدود مدل‌های تویوتاست که علاوه بر داشتن مشتری در بازار ایالات متحده، از موقعیت بسیار خوبی در بازارهای جهانی نیز برخوردار است.

آئودی Q3 – اسپانیا

برند سئات از گروه فولکس‌واگن دارای یک کارخانه در شهر مورتورِل اسپانیاست؛ جایی که بسیاری از مدل‌های این برند در آن تولید می‌شوند. این کارخانه در همین حال، مدل Q3 را نیز تولید می‌کند که کمترین ارتباط مکانیکی را با برخی مدل‌های سئات دارد.

جگوار ای-پیس و آی-پیس – اتریش

گاهی اوقات ظرفیت تولید در مجموعه کارخانه‌های یک خودروساز تمام می‌شود و این کمپانی مجبور می‌شود به سراغ یک شرکت سازنده پیمانکاری مانند «مگنا استیر» در اتریش برود. این همان وضعیتی است که برای جگوار ای-پیس و آی-پیس پیش آمده است.

مینی‌کانتریمن – هلند

به غیر از «اسپایکر»، نام هلند در صنعت خودروسازی کمتر شنیده شده است. امّا در همین حال، همانند کاری که جگوار در اتریش انجام داده، کمپانی مینی نیز با توجه به اینکه ظرفیت تولید کانتریمن را در بریتانیا نداشته، تولید این مدل را به هلند انتقال داده است.

میتسوبیشی میراژ – تایلند

«تولید خودرو در جنوب شرق آسیا» چیز عجیبی نیست، امّا وسایل نقلیه‌ای در این بخش از دنیا ساخته می‌شوند، کمتر به بازار ایالات متحده راه پیدا می‌کنند و در این میان، میراژ یک استثناست.

فورد ترانزیت کانکت – اسپانیا

مدل اولیه ترانزیت کانکت در ترکیه ساخته می‌شد و امروز، این خودرو در اسپانیا تولید می‌گردد تا کاملاً به عنوان یک نام مختص به اتحادیه اروپا، خودش را مطرح کند.

تویوتا یاریس – فرانسه

اسمارت فورتو و بوگاتی شیرون دیگر خودروهایی هستند که در فرانسه ساخته شده و در ایالات متحده فروخته می‌شوند.

تویوتا انتظار زیادی از بازار ایالات متحده برای فروش «یاریس» ندارد و بنابراین، محل تولید آن را در جایی قرار داده که بتواند تا اندازه‌ای، از آن کسب درآمد کند. در واقع، یاریس یه خودروی مخصوص بازار اروپاست و تویوتا چون توانایی آن را دارد، این خودرو را به آن سوی آب‌ها می‌برد.

مرسدس‌بنز کلاس CLA – مجارستان

این خانواده دیفرانسیل جلوی مرسدس در جاهای مختلفی ساخته می‌شوند که مهمترین آنها کِسکِمت مجارستان همراه با کلاس B و شوتینگ بریک CLA است.

اینفینیتی QX30 – بریتانیا

QX30 شاید از یک کمپانی ژاپنی باشد، امّا در واقع یک خودروی آلمانی در زیر پوسته‌اش است. با این وجود، این مدل در ساندرلند انگلستان در کنار بسیاری از محصولات دیگر نیسان ساخته می‌شود. این در حالی است که محل ساخت مرسدس کلاس GLA، مدل پایه QX30، در کشور آلمان است.

داج چلنجر – کانادا

یکی از مدل‌های سرسخت امریکایی، با غرش V8 و دود تایرها در کانادا تولید می‌شود و این شامل هل‌کت و همین‌طور دیمن در طول دوره ساختش است. همچنین باید به داج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ نیز اشاره کنیم.

آئودی Q8 – اسلواکی

همانند همتای Q7، این مدل نیز در یک کارخانه واقع در براتیسلاوای اسلواکی ساخته می‌شود. همچنین پورشه کاین، همسایه این مدل در خط تولید است.

بیوک انویژن – چین

انویژن اولین خودروی تولید انبوهی بود که با تولید در کشور چین، در ایالات متحده به فروش می‌رسید. این خودرو بیشتر بر اساس بازار چین توسعه داده شده، امّا در عین حال برای پر کردن فضای خالی در سری محصولات بیوک در امریکا، به بازار این کشور وارد شده است.

بیوک کاسکادا – لهستان

مدل‌های بیوک از سراسر دنیا به بازار ایالات متحده وارد می‌شوند. تا جایی که می‌دانیم، اِنویژن در چین، اِنکور در کره جنوبی و رگال در آلمان تولید می‌گردند. علاوه بر اینها، کاسکادا در یک کارخانه اوپل در لهستان که حالا متعلق به گروه PSA است، ساخته می‌شود. لاکراس و انکلیو تنها مدل‌هایی هستند که در خاک امریکا به تولید می‌رسند.

هوندا سیویک هاچ‌بک – بریتانیا

محل ساخت هوندا سیویک کوپه و سدان، ایندیانا و یا کاناداست. با این وجود، نسخه هاچ‌بک از این مدل، در انگلستان تولید می‌شود؛ شاید به این دلیل که در هر صورت، محبوبیت هاچ‌بک‌ها در اروپا بیشتر است.

مرسدس‌بنز کلاس GLC – فنلاند

تقاضای جهانی برای کلاس GLC آنقدر خوب است که مرسدس تولید این محصول را به خارج از مرزهای آلمان گسترش داده است. در نتیجه، کشور فنلاند تبدیل به یکی از محل‌های تولید این مدل شده است. خودروهای متنوعی مانند پورشه باکستر/ کیمن، فیسکر کارما و برخی مدل‌های ساب در کارخانه «والمِت» در اوسکاپونکی فنلاند ساخته می‌شوند.

ب‌ام‌و X5 M و X6 M – ایالات متحده

X5 مدلی است که همیشه در کارولینای جنوبی مونتاژ شده است؛ موضوعی که چیز جدیدی نیست و خیلی‌ها تولید شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و در خاک امریکا خبر دارند. با این وجود، مورد عجیب در مورد این محصول این است که این خودروهای گران‌قیمت آلمان، از جنوب امریکا می‌آیند. همچنین برخی مدل‌های شاسی‌بلند مرسدس نیز در آلاباما ساخته می‌شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    راننده فورد اکو اسپورت چقدر شبیه جن هستش

    آیا جن ها ایتالیا رو خودروساز اول جهان می دونن؟
    قیمت پراید مدل 90 دنیای جن ها الان چند هستش؟
    به نظرتون بعضی از جن ها پشت ماشینشون می نویسن (دنبالم نیا آواره میشی) ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. - A M I R -

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (728 ديدگاه)

    یجا خوندم ترکیه از راه خودروسازی بیشتر درآمد رو داره ، تازه بعدش پوشاک بود فک کنم ? شایدم توریست ، مورد دوم رو مطمئن نیستم .
    ینی شما ببین با این که هر لباسی رو که نگاه میکنی (حداقل ظاهرا) تولید ترکیه هستش اما باز به پای خودروسازیش نرسیده ، این سودم حاصل از مونتاژ سهم زیادی از خودروهای رنوئه ، البته من نمیدونستم که تویوتا هم مونتاژ میکنه ؛ خلاصه که قضیه اندرخم و کوچه و این داستانا …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. power active

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (171 ديدگاه)

      ایرانیا اونجا پولاشونو خرج میکنن اینجا که نمیشه. پس بهتر که همونا ثروتشون بره با لا از توریست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. mahdy

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بی ام و ها و داج چلنجر خیلی هم عجیب نبودند اما فورد تو هند رو خوندم داشتم شاخ در می آوردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. SFXSuperFast

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      الان باید تو این مقاله مینوشت
      مرسدس جی کلاس_ایران
      حیف!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        دوست عزیز هنوز شما به این باور نرسیدی که جی کلاس مال ایران نیست
        دوما اگر گیریم برای ایران هم تولید میشد در ایران تولید نمیشد
        سوما حالا محمد رضا شاه فقط یه دستور داده همین درسته که ارتش ما میتونست مجهز به این غول باشه اما علمش ساختش همه چیزش مال مرسدس آلمانه
        چهارما اگه بنا به باور خودتون بخواید نظر بدید اینطوری میشه که مگه دستور ساخت جی کلاس تو ایران داده نشده؟ مگه مال ایران نیست ؟ پس این که جی کلاس تو ایران تولید بشه دیگه کجاش غیر منتظرست؟
        موفق باشید جناب سوپرفست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مسعود

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (221 ديدگاه)

          دستور چیه، صرفا یه درخواست یا پیشنهاد بوده. نمیدونم اینهمه توو بوق و کرنا کردنش چیه. اصلا طرح اولیه و ایده ش باشه برای شما، ولی بعضیا میخوان کل افتخارات و تکنولوژی و مهندسی مرسدس و آلمان رو به اسم ایران بزنن و فردا هم بگن آلمان مدیون ایرانه وگرنه خودش که نمیتونست ?

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. morteza

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (279 ديدگاه)

        چلنجر ایران

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. کافر مقدس

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    فقط سمند خودرو ملی خودمون که همه چیش صفر تا صد تو ایران تولید میشه . دیگران( ;کافر غربی) ببینند بیاموزند کالای وطنی یعنی چیپس!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    عشق است دو برادر دلبر دنیای شاسی بلندها X5 و X۶

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. آرمین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نیسان کیکس هم انگلستان تولید میشه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Muty

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      قشقایی هم توی انگلیس
      و میتسوبیشی AXS هم توی امریکا تولید میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    خب حالا که چی .
    چیز عجیبی نیست .
    دلایل اقتصادی و فروش منطقه ای پشت تولیدات تمام شرکتهای تجاری در جهان هست .
    اگر ***ما یکم آدم بودن و اینقدر با روح و روان ایرانیها بازی نمیکردن و خودشونو مسخره عام و خاص نمیکردن ، بخدا قسم ایران برای تولیدات تمام صنایع تجاری دنیا بهشت بود .، از نظر جغرافیایی ، منابع ، معادن و از همه مهمتر نیروی جوان جویای کار و ……. ، ایران بهترین بود ولی این ***کَلَک و سوءاستفاده گر از تعصب مردم ما ، نابود کردن کشور متمدن و با فرهنگِ روی کره زمین را ، هیف ، صد هیف که هر چیزی لیاقت میخواد که نسل من و شاید بعد من هم دیگه نداشته باشه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ahmad

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (659 ديدگاه)

    خودرو سوپراسپرت لیف عان هم داره توی ایران تولید میشه :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. عشق ماشین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    از همه عجیب تر کشور اسلواکی هستش با تولید پورشه و آئودی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (221 ديدگاه)

      چک و اسلواکی شدیدا توو قطعه سازی پیشرفته و مدرنن و پشتوانه تولیدات مدرن اروپای غربی هستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. جنوب

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (315 ديدگاه)

    پ.اونکه رو ماشین بود کووووش؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. power active

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (171 ديدگاه)

      زوم کن بهتر ببینی خخخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. معین م

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فورد ترانزیت مشکی رنگ با شیشه های دودی
    که یه تغییراتی هم توچینش صندلی هاش داده باشم
    و یه نمایشگر ۳۲ اینچ هم در عقب کار گذاشته باشم رو
    از ته ته ته دل دوست دارم
    البته که آرم فورد عزیز رو هم برادشته باشم ( احترام بسیاری به فورد عظیم قائلم و صرفا جهت بیشتر شدن ابهت ماشین )

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. فرشید

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    تولید پراید و سمند در ونزوئلا از قلم افتاده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    چرا منبع رو نزدید؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    از همه عجیب تر chrبود برام ک تو ترکیه تولید میشه
    جالب بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Bahram

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این کشور ها تازه شدن ۵۰ سال پیش ایران که بهترین ماشین های آمریکا در ایران تولید میشد.ای وای بر ما

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (18 ديدگاه)

      کادیلاک ایران
      بیوک ایران
      شورلت ایران و …
      فقط افسوس …

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. More

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اصلا تولید سری X تو آمریکا عجیب نبود چون BMW بزرگ ترین صادر کننده خودروی آمریکاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. رامین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    تو ایرانم دانگ فنگو هاوالو و چری و سایر برندهای معتبر بازار چین
    وطنم پاره تنم !!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا