چشم اندازهفته نامه

6 خودروی مورد غضب کانسومر ریپورتز!

بر پایه‌ی مطالعه‌ی قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز که هرساله انجام می‌شود چندین خودروی جدید با افت امتیازات قابلیت اطمینان خود مواجه می‌شوند درحالی‌که امسال سه خودروی جدید با بهبود رتبه‌ی خود روبرو شده‌اند.

خودروهایی که دیگر توسط کانسومر ریپورتز توصیه نمی‌شوند نشان‌های آکورا، ب‌ام‌و، فیات-کرایسلر، تسلا و فولکس‌واگن را بر پیشانی دارند و از چندین مشکلات مشترک همچون سیستم‌های الکترونیکی رنج می‌برند؛ اما در ادامه ۶ خودرویی را که مورد غضب کانسومر ریپورتز واقع شده‌اند خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • آکورا RDX


مالکان کراس اوور RDX که اخیراً به روز شده مشکلاتی را در رابطه با خودروهای خود به ویژه در سیستم‌های داخل کابین همچون سیستم ناوبری گزارش کرده‌اند. بنا به گفته‌ی جک فیشر مدیر کانسومر ریپورتز، این امر می‌تواند زمانی رخ دهد که خودرو به تازگی معرفی یا فیس لیفت شده و هنوز مشکلات خود را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: “RDX 2019 از اواسط سال قبل وارد بازار شد و همانند همه‌ی خودروسازان، یک سال یا بیشتر زمان برای بهبود وضعیت این خودرو نیاز است.”

یکی از سخنگویان آکورا هم به این مجله گفته شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مالک اولین نمونه‌های RDX تولیدی مجهز به نرم‌افزار V1 بوده‌اند. این شرکت در پاییز سال قبل اقدام به بهبود سیستم‌ها کرده و این موارد به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته‌اند.

این خودروساز ژاپنی همچنین اعلام کرده داده‌های مشتریان نشان می‌دهد مشکلات گزارش شده توسط آن‌ها کاهش قابل‌توجهی داشته است.

  • ب‌ام‌و سری ۵


با توجه به نتایج کانسومر ریپورتز، سر ۵ قابلیت اطمینان پایین‌تر از حد متوسطی داشته چراکه چندین مشکل در رابطه با تجهیزات برقی آن همچون سیستم ورود بدون کلید و چراغ‌ها و همچنین از کار افتادن سیستم ناوبری گزارش شده است. ب‌ام‌و هنوز واکنش رسمی به این نتایج و گزارش‌ها نداشته است.

  • کرایسلر ۳۰۰ و داج چارجر


مشکل این دو خودرو چیست؟ در آغاز باید گفت ۳۰۰ و چارجر توسط فیات-کرایسلر ساخته می‌شوند و مشکلات مشترک زیادی دارند.

اعضای مجله کانسومر ریپورتز که مالک سدان های ۳۰۰ بوده‌اند در نظرسنجی اعلام کرده‌اند چندین مشکل در سیستم‌های الکترونیکی همچون فریز شدن صفحه‌نمایش و ایجاد اختلال در رادیو و سیستم ناوبری را تجربه کرده‌اند.

اگرچه مشکل سیستم تهویه مطبوع ۳۰۰ در چارجر وجود نداشته اما آن‌ها نیز از مشکلات جداگانه‌ای در عذاب بوده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تریم بدنه و کابین و برخی قطعات اشاره کرد. همان مشکلات الکترونیکی کرایسلر ۳۰۰ در داج چارجر هم دیده می‌شود.

یکی از سخنگویان فیات-کرایسلر می‌گوید: “کیفیت و قابلیت اطمینان خودروهای ما اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. ما تمامی این مشکلات را بررسی کرده و آن‌ها را حل می‌کنیم.” او همچنین گفته خودروهای جدیدتر از به‌روزرسانی نرم‌افزاری بهره برده و شکایات مربوط به تریم های داخل کابین هم رفع شده‌اند.

  • تسلا مدل ۳


مشکلات قابلیت اطمینان تسلا مدل ۳ مایه‌ی تعجب نیست. در کل این خودرو نه تنها جدید است بلکه اولین محصول با این مقیاس تولید توسط تسلا می‌باشد. افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفته‌اند این خودرو مشکلاتی در دستگیره درب‌ها، تریم کابین، مشکلات مربوط به رنگ و کیفیت ساخت دارد.

خبر خوب اینکه تسلا در حال بهبود محصولات خود بوده و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن‌ها می‌افزاید. سخنگوی تسلا گفته است: “ما بازخورد مشتریان را بسیار جدی می‌گیریم و به سرعت آن‌ها را رفع می‌کنیم.”

  • فولکس‌واگن تیگوان


اگر مالک تیگوان باشید شاید بخواهید مشکلات مربوط به ماژول‌های کنترل بدنه (قطعاتی که شیشه‌ها، قفل‌ها و… را کنترل می‌کنند)، استارت از راه دور پیشرانه و چراغ‌های جلو را برای دیگران بازگو کنید.

خوشبختانه فولکس به این مشکلات واقف بوده چراکه یکی از مسئولان این شرکت گفته خریداران جدید این خودرو نباید از این بابت نگران باشند. مشکل چراغ‌های جلو نیز فوراً رفع شده است.

  • خودروهایی که صعود کردند
نهایتاً به سه خودروی جدیدی می‌رسیم که توسط کانسومر ریپورتز توصیه می‌شوند. این خودروها که قابلیت اطمینان بهتری دارند عبارت‌اند از ب‌ام‌و X3، جنسیس G90 و لینکلن ناتیلوس. مدل‌های سال ۲۰۱۸ این خودروها شکایات چندانی از جانب مشتریان نداشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    این کانزومر ریپورتز هم یه چیزیش میشه یکی بیاد اینا رو تحویل بگیره برای اینکه یه گزارشی بنویسن هر چرندی رو سر هم میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مزدا

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    RDX رو خیلی دوست دارم امیدوارم مشکلاتش حل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    آقا این غضب ها رو بفرستین ایران ما همشونو با سه برابر قیمت خریداریم……….!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    نتایج کانسومر ریپورتز را قبول دارید ؟؟؟؟
    بله : لایک ????
    خیر : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      ایمان جان نتایج کانسیومر ریپورت چیزی نیست که بخوای با نظرسنجی گذاشتن رد یا تاییدش کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان

        ۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        منم میدونم عماد جان فقط میخواستم ببینم نظر دوستان عزیزِ سایت چی هست
        خودم به شخصه اعتقاد دارم اگه عاشق یه ماشین یا برند خاص باشیم دیگه نظر این مجلات برامون اهمیتی نباید داشته باشه مثلاً من عاشق ماکسیما هستم حالا اگه کانسومر ریپورتز بگه سیستم سوخت رسانی این ماشین مشکل داره من نباید از ماکسیما بدم بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. آرش

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (38 ديدگاه)

    داج چارجر با روح و روان آدم بازی میکنه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    نتایجش به درد عمش میخوره
    اخه شوخی شوخی با m5هم شوخی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mahmood

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (197 ديدگاه)

    امکان نداره یکی مثل من بیاد ب ام و و داج و کرایسلر رو کنار بذاره به خاطر صرفاً نتایج یک مجله??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا