چشم اندازلامبورگینی

شاسی‌بلند لامبورگینی

بازار شایعات در مورد محصول جدید لامبورگینی هر روز داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود! پایگاه خبری «اتو.اکسپرس» بازهم جنجالی در رسانه‌ها به راه انداخت.

درحالیکه قلم مدیران لامبورگینی در نوشتن تکذیب‌نامه‌های خود مبنی بر عدم صحت هرگونه اطلاعات موجود برای شاسی‌بلند جدید این شرکت هنوز هم خشک نشده، اتو.اکسپرس اعلام نمود کراس‌اور جدید لامبورگینی به احتمال فراوان در نمایشگاه خودروی پکن امسال یا رونمایی شده و یا مشخصات اولیه آن منتشر خواهد شد . . .

Lamborghini SUV prototype - Copyright by Road&Track

این موضوع بهانه خوبی برای ماست تا بیشتر در مورد این خودرو صحبت کنیم. از سال ۲۰۱۰ میلادی بود که حرف‌هایی در مورد پروژه ساخت نخستین کراس‌اور لامبورگینی که با نام MCL Concept شناخته می‌شود، مطرح شد. این پروژه قرار است در نهایت به جانشینی بسیار شایسته برای مدل‌های LM002 لامبورگینی ختم شود.

لامبورگینی در این چندسال تمام تلاش خود را بکار گرفت تا بعد از انتشار هر خبری از این خودرو، بلافاصله به تکذیب آن اقدام کند تا مبادا فرصت برای درز سایر اطلاعات آن مهیا شود یا بحث‌های بیشتری در این مورد برسر زبان‌ها بیفتد.

Lamborghini SUV prototype - Copyright by Road&Track

اینکه MCL به چه شکلی خواهد بود هنوز کسی نمی‌داند اما رندرهای پیشنهادی برای این خودرو خبر از دمیدن روح لامبورگینی « استوک مفهومی » در کالبد این کراس‌اور جدید را می‌دهند. دو تصویر جنجالی زیر مدت‌ها پیش توسط مجله Quattroruote برای اولین‌بار منتشر شدند.

پلت‌فرم درنظر گرفته شده برای این خودرو به احتمال فراوان مدلی بهبود یافته از پورشه کاین و فولکس‌واگن توآرگ است. البته استفاده از پلت‌فرم ارتقا یافته آئودی Q7 نیز چندان بعید نیست. خبرنگاران «اتو.اکسپرس» تقریبا مطمئن شده‌اند که استفاده گسترده از فیبرکربن در شاسی و بدنه این خودرو، می‌تواند وزن نهایی آن‌را به کمتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم برساند.

Lamborghini SUV prototype

برای پیشرانه این خودرو نیز حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد اما فعلا احتمال وجود موتورهای V10 به حجم ۵.۲ لیتر و با قدرت تقریبی ۵۸۰ اسب‌بخار که تا قبل از این بر روی نسخه‌های گایاردو نیز قرار گرفته بود، بسیار زیاد است. اگر نسخه‌های هیبریدی نیز وارد میدان شوند احتمالا این قدرت از مرز ۶۵۰ اسب‌بخار هم فراتر خواهد رفت.

البته از آنجایی که لامبورگینی در غافلگیری هوادارانش از هیچ‌ روشی فروگذاری نمی‌کند، خبرهایی مبنی بر احتمال وجود پیشرانه V12 آونتادور با قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار نیز وجود داشته که اندکی ما را نگران می‌کنند!

همچنین گفته می‌شود کراس‌اور لامبورگینی تیراژ محدود ۱,۵۰۰ دستگاهی دارد و احتمالا با قیمتی در حدود ۲۰۰,۰۰۰ دلار (یا کمتر) به فروش خواهد رسید.

Lamborghini SUV prototype

بهتر است که در جمع‌بندی این مطالب اندکی محتاط باشیم. شاید این تصاویر جالب حاصل قوه تخیل خبرنگاران مجله Quattroruote باشد؛ شاید تا ارائه اولین مدل‌های رسمی این کراس‌اور هنوز مدت زمان زیادی مانده؛ و شاید روزی همه اطلاعات فوق اشتباه باشند! اما درعوض یک نکته برای ما کاملا حتمی و غیرقابل انکار است: SUV لامبورگینی تا قبل از سال ۲۰۱۶ میلادی خواهد آمد.

حتما شما هم با ما موافقید که محدوده سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی نقطه عطفی در تاریخ شاسی‌بلندهای اسپرت و لوکس دنیاست؛ چرا که اولین شاسی‌بلند بنتلی، اولین شاسی‌بلند مازراتی که ابتدا با نام کوبانگ و هم‌اکنون با نام Maserati Cinqueporte شناخته می‌شود و از همه زودتر کراس‌اور جدید پورشه که او هم Cajun نام داشت ولی حالا او را با Porsche Macan می‌شناسند، همگی تا قبل از زمان‌ها (به احتمال بسیار زیاد) به واقعیت می‌پیوندند. مبارزه این همه مدل‌های تازه‌نفس در کنار یکدیدگر و در تقابل با پورشه پانامرا بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

Bentley SUV prototype
Maserati Cinqueporte prototype
Porsche Macan

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فرحان

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی قشنگه.واقعامیگم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ghafar

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    طراحی پشتش خیلی ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سید علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    پشتش را با طراحی ژاپنی ادغام کردند که اصلا نه اروپایی به حساب می اید نه اسیایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali/n

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    جلوش تقریبا بلند گالاردو…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ramin

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا حرف نداره.مثل خرچنگه.خداییش هم خوشگله هم ابوهت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    واسه تنوع خوبه مطمئنن اینم با تولید محدود باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تمام عکسهایی اینجا هست همشون طراحیشون بر یک پایه است بیشتریاشون مثل بی ام و ایکس 6 هستند به عکسا خوب دقت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ریحانه

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیییییییلیییییییییییی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ابی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دراین طرح ماشین شبیه نیم شاسی هست درب عقب نداره صندق داره ایرادی که میشه گرفت ارتفاع زیاد صندق ار زمین میباشد که گذاشتن بار در قسمت عقب ماشین به سختی انجام میگیره مشگل دوم کوچک بودن شیشه عقب و دید کم راننده میباشد حالا تا بیاد سوارشم تا باقی ایراداتش را بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    هنوز مونده تا مرد بشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. parham

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ایشالا با موتور وننو بیاد!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. 160

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مگه چیه ایرانم میخواد سمند شاستی بلند بزنه :) :) :) :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. solat

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    جلوی ماشین لامبورگینی هست ولی پشتش چندان چنگی به دل نمیزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا