چشم اندازهفته نامه

دوراهی: بسترن B30 یا تندر 90 پلاس اتوماتیک؟!

سلسله نوشتارهای مقایسه‌ای کوتاه مجله پدال که در بخش خودروهای خارجی با نام “نیش گاز” و در بخش خودروهای داخلی با نام “دوراهی” خدمت دوستان عزیز تقدیم می‌گردد بیشتر حالت مقایسه‌ای و البته تعاملی داشته و هدف ما از این نوشتارها آشنایی کاربران عزیز با خودروهای روز دنیا و البته در بخش خودروهای داخلی نیز بهره‌گیری از تجربیات آنان می‌باشد. با عنایت به این موضوع ما به‌طور خلاصه مهم‌ترین ویژگی‌های خودروهای داخلی را خدمت شما عزیزان ارائه کرده و البته انتظار داریم مالکان و دوستانی که تجربه مالکیت و سواری با خودروها را دارند در بخش نظرات راهنمایی‌های لازم درباره نقاط قوت و ضعف خودروهای داخلی را بیان فرمایند تا افرادی که احیاناً قصد خرید این خودروها را دارند بتوانند به نتیجه صحیحی برسند.


با ذکر این مقدمه کوتاه، این بار در نظر داریم دو نمونه از سدان های داخلی را با یکدیگر مقایسه کنیم که یکی کاملاً در بازار جا افتاده اما دیگری چندان نام‌آشنا نیست هرچند که به نظر می‌رسد از سایر هم‌وطنان چینی خود متفاوت باشد.

بسترن بی 30
بهمن موتور که در سال‌های نه چندان خودروهای کاملاً مناسب و نسبتاً روز دنیا را مونتاژ می‌کرد هم‌اکنون محصولات خودروساز چینی فاو را مونتاژ می‌کند. پیش از این نمونه بزرگ‌تر B50 در بازار کشور عرضه شده اما استقبال چندانی از آن به عمل نیامد. هم‌اکنون خودرویی کوچک‌تر به نام B30 توسط این خودروساز عرضه می‌شود که زیرساخت آن با نسل قبلی فولکس‌واگن بورا یکسان است.

بسترن B30
طراحی بسترن B30 در کل نمره قبولی را دریافت می‌کند اما بی‌شک جذاب‌ترین بخش آن به جلو مربوط می‌شود که حالت گیرایی داشته و خودرو را گران‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. در پروفایل جانبی و بخش عقبی شاهد طراحی پیش پا افتاده‌ای هستیم که در مقایسه با برخی هم‌وطنان خود و البته رقبای این رنج قیمتی محافظه‌کارانه نشان می‌دهد.

بسترن B30
اما قلب تپنده این خودرو همانند پلتفرم خودرو به فولکس‌واگن تعلق دارد که البته دیگر توسط این خودروساز آلمانی استفاده نشده و به فاو داده شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قدرت ۱۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۵ نیوتون متری داشته و این نیرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

اما دیگر رقیب این میدان کاملاً برای ما و شما آشناست. تندر ۹۰ اتوماتیک را می‌گوییم که از سال ۸۶ مهمان جاده‌های کشور بوده است. پروژه ال نود که در آن زمان سر و صدای بسیار زیادی به پا کرد سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان به بار نشست و اولین میوه آن همین تندر ۹۰ بود که البته در ابتدا به دلیل شکل ظاهری خود چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما پس از اندکی مشتریان دیدند کیفیت آن بالاتر از برخی تولیدات از رده خارج داخلی می‌باشد رفته‌رفته جایگاه تندر در کشور تثبیت گردید. این خودرو که در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود هم‌اکنون از دسترس بسیاری از خریداران رده متوسط نیز خارج است!


به هر حال چندی است که ایران‌خودرو نسخه فیس لیفت شده این خود را با تغییرات در ظاهر و البته گیربکس راهی بازار کرده که باید اذعان نمود از نظر ظاهری بسیار بهتر از نمونه قبل از فیس لیفت. تغییرات صورت گرفته به چراغ‌های جلو، سپر، چراغ‌های عقب، نوار کرومی درب صندوق و سپر و مه شکن عقب محدود است که در کل باعث بهبود آن شده‌اند. در داخل کابین نیز برخی تغییرات اعمال شده اما همان‌گونه که گفته شد اصلی‌ترین تغییر به استفاده از گیربکس اتوماتیک مربوط می‌شود.

تندر 90 پلاس
قلب تپنده تندر ۹۰ اتوماتیک پلاس پیشرانه نام‌آشنای ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری است که قدرت ۱۰۵ اسبی و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری دارد. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ظاهراً در این بخش دو خودرو شرایط یکسانی دارند اما خب نمی‌توان گشتاور بیشتر بسترن را نادیده گرفت.

در بحث سرعت و شتاب، بنا به گفته منابع گوناگون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بسترن B30 در حدود ۱۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت عنوان شده درحالی‌که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تندر برابر با ۱۱.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

logan-facelift
موضوع بعدی بحث مصرف سوخت و گنجایش صندوق‌عقب این دو خودروی خانوادگی می‌باشد. بسترن B30 به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر مصرف ۷ لیتری داشته درحالی‌که این عدد در تندر به ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد. از نظر گنجایش صندوق‌عقب این تندر ۹۰ است که با حجم ۵۱۰ لیتری خود پیش می‌افتد درحالی‌که صندوق بسترن b30 گنجایش ۴۸۰ لیتری دارد.


در نهایت به یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید یعنی بحث قیمت می‌رسیم. بسترن B30 هم‌اکنون در نسخه اتوماتیک خود قیمت حدود ۶۴ میلیون تومانی داشته درحالی‌که تندر ۹۰ پلاس ایران‌خودرو با قیمت باورنکردنی ۵۷ میلیون تومانی خریدوفروش می‌شود. خودرویی که قرار بود جایگزین پیکان شود حالا از دسترس اقشار متوسط جامعه نیز خارج شده است!

اما یکی از نکات مهم در رابطه با خرید خودرو بحث خدمات پس از فروش و کیفیت است. تندر ۹۰ در این چند سال ثابت کرده که از نظر کیفی و هزینه نگهداری خودروی مناسبی بوده و با توجه به شبکه گسترده خدمات پس از فروش مشکلی از بابت تأمین قطعات نخواهد داشت درحالی‌که بسترن B30 خودرویی تازه‌وارد محسوب شده و هنوز کیفیت درازمدت آن اثبات نشده ضمن اینکه از خدمات محدودتری برخوردار است.

مقایسه مشخصات فنی

  تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک

بسترن B30 اتوماتیک

موتور

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت ۱۰۵

 ۱۰۹

گشتاور

 ۱۴۰ ۱۵۵
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک

۶ سرعته اتوماتیک

طول

 ۴۲۹۰  ۴۶۲۵
عرض  ۱۷۴۰

 ۱۷۹۰

ارتفاع

 ۱۵۲۵  ۱۵۰۰
فاصله بین دو محور  ۲۶۳۰

 ۲۶۳۰

وزن

 ۱۱۵۵  ۱۲۵۰
مصرف سوخت ۸.۳

۷

حجم صندوق بار

 ۵۱۰  ۴۸۰
شتاب صفر تا صد ۱۱.۷

۱۴

حداکثر سرعت

 ۱۷۵ ۱۷۰
قیمت ۵۷

۶۴

 
[polldaddy poll=9949831]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ال نود نسبت به بسترون زشته البته یه کم بهتر شده ولی بازم زشته در عوض هم ارزون تره وکاربردی تر
    مصرف سوخت هم والله من به چینیا اعتماد ندارم که راست بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      من خودم پارس تندر دارم
      از نظر مصرف، قدرت، استهلاک،ایمنی و کیفیت خیلی خوبه
      اما از نظر ظاهر و آپشن جالب نیست، اصلا جالب نیست
      حالا باز خوبه من پارس تندر به همراه مولتی مدیا دارم.
      مولتی مدیاش خوبه و امکانات خوبی داره، خارج از اون سنسور و دوربین هم نصب کردم که میشه گفت مشکل اپشن های نسبتا متوسط رو حل کردم.
      یکی از معایبش پایداری کم سر پیچه که دلیلش ثقل بیشتر توی سقفه (بخاطر وجود یه ستون سقفی بین دوتا ستون وسط، وزن سقف زیاد شده) که با لاستیک 205 فاق 60 حل شد.
      از یه طرف خیلی جاداره (بخاطر ستون بلند و ارتفاع زیاد) و برای افراد بزرگ جثه مناسبه.
      صندلی هاش فرم خسته کننده ای دارن و جزو ایراد هایی هست که رفع کردنش خیلی هزینه میخواد.
      در کل ماشین خوبیه اما برای مدل پلاسش، اصلا ارزش این همه پول رو نداره.
      اگه هم از ظاهر و اپشن خوشتون میاد که دنا یا چینی ها براتون مناسبه که باید قید قدرت و کیفیت و استهلاک و ایمنی (به غیر از بعضی از چینی ها) رو بزنید.

      در کل ماشین های توی ایران خوب نیستن اما مجبوریم دیگه
      به نظر من اگه رو پرفورمنس موتور ef7 کار میکردن و پلتفرم بسیار قدیمی 405 که الان روی اکثر ماشین ها هست رو ارتقا میدادن بهتر بود تا اینکه توربو بزارن روی ماشین و استهلاکش رو خیلی بیشتر از قبل کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      بسترن انتخاب میکنم بخاطر پلت فرم جدید تر و پیشرفته تر
      موتور پیشرفته تر (درحجم مساوی گشتاور ۱۰ درصد بیشتر)
      کنترل پایداری و کنترل صعود از شیب . فرمان برقی
      گیربکس۶ سرعته ایسن
      خدماتشم ک با گروه بهمنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سارا

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        راست میگه ایشون چرا ننوشتید بسترن کنترل پایداری داره ولی ۳۰ لیتر صندوق بیشتر رو ملاک انتخاب گذاشتید
        مقایسه روی کاغذ که مسخره است یه تستی حداقل سوار نمیشید برید تو نمایندگیهاشون ببینید بعد بررسی بزارید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (271 ديدگاه)

      من بسترن بی سی دارم شتابش از تندر پلاس و ساندرو.بیشتر هست کورس گذاشتم امتحان شده. البته مدل اتوماتشون
      کلیپش ببینید لطفا
      ماشین بسیار نرم گیربکس عالی ایسین ژاپن کشش و هندلینگ باور نکردنی به نسبت قیمت
      ضمنا ماشین قبلم مگان 2000 بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیلم رستمی

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز من بین مگان ۲۰۰۰ که فرمودید قبلا داشتید و بسترن بی سی مدندم میشه راهنمایی کنید لطفا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      از نظر ابعاد که بسترن یه رده بالاتر قرار میگیره و طراحی گیراتری هم داره
      یعنی با هزینه تقریبا یکسان مجلل‌تر بنظر میاد
      .
      کیفیت که تنها اسلحه ال‌نود هست و بسترن رو اطلاعی ندارم
      اما روزی که دور هم نیست تولیدات چین هم آرزوی ما خواهد شد
      .
      مساله مهم هم عدم جایگزینی مونتاژ ال‌نود با سیمبل(نسل جدید ال‌نود) هست
      که یعنی عدم احترام کامل سازنده به خریدار و اولویت سوددهی بجای توجه به مشتری

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. آرش

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نکته ای که تو هیچ کدوم از این مقایسه ها به اون صورت گفته نمیشه کیفیته تندر پلاسه که از همه محصولات همه کلاس خودش تا شصت هفتاد تومن خیلی خیلی بهتره درسته اولویت هرکسی توی خرید ماشین فرق میکنه ولی کیفیت و اینکه اون ماشین هر روز پای صاحبشو به تعمیرگاه باز نکنه چیزی نیست که برای کسی مهم نباشه چون با جیب و هزینه در ارتباطه همین طور کیفیت و استحکامه بدنه که تو یه تصادف جون سرنشینو نجات میده.چیزی که مشخصه کسی که دنبال کیفیت و استحکامه بدنه باشه تندر پلاس میخره و کسی که زیاد از ماشین سر در نیاره و گول این داشبوردو این مولتی مدیائه بی کیفیت چینی هارو میخوره ومیره سراغ ماشین چینی . ماشین چینی که اگه خیلی خوش شانس باشی تا ده پونزده هزارتای اول خرج باز نکنه و برای همینه که دست دومش خیلی ارزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداچ حالا بهش چهارتا ستاره دادن اون توی گروه کمتر از 50 میلیون قرار نیست که اونو با هر ماشینی مقایسه کنی در ضمن این بسترن در کلاس بالاتر از اون چهار ستاره گرفته پس مطمئن باش کیفیتش به مراتب بالاتر از این لگن رومانیایی هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (17 ديدگاه)

          لطفا از سایت محترم میخوام نظر هر کسی رو نمایش نده به خصوص کسی که شخصیت خودشو و ماشینشو نشون میده ایمنی تندر در اروپا تو اون زمان 3 ستاره گرفته که ایمنی بالایی داره معمولا از کلمه ( لگن )تو چینی ها استفاده میشه نه برای ماشینی که 4 ستاره کیفی داره یه لیفان 620 داشتم بعد از ماه ها فروختمش خودشم با کلی افت قیمت تازه با ماشین هرروز تو نمایندگی و تعمیرگاه ها بودم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. ماشین باز

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام مهم ترین دلیل پرفروش کردن تندر 90 موتور k4m بود که از نظر کیفیت و استهلاک جز بهترین ها بود علاوه بر اون هماهنگی خوبی با گیربکس داشت شتاب ومصرف سوخت وهمچنین نرمی وایمنی قابل قبولی داشت اما متاسفانه امکانات اقتصادی و طراحی ضعیفی که داشت شاید بعضی از مردم سمتش نمی رفتن چون مردم ما روی ظاهر زوم میکنن تندر پلاس تا حدودی طراحی رو بهتر کرده اما امکانات رو نه . اما بسترن بی 30 زوده در مورد کیفیتش حرف بزنیم و موتور 1600 با قدرت 109 اسب با توجه به وزن خودرو واتومات بودن کم به نظر میرسه ولی مصرف سوخت وطراحی امکانات خوبی داره فاو یه شرکت خوب تو چین محسوب میشه اما نسل b50f با توجه به امکانات وظاهر خوبش نتونست اون طوری که باید فروش واستقبال کنه بسترن بی 30 هم نمیتونه بهتر از نسل قبلیش باشه واین قیمت یکم منطقی نیست به نظرم بسترن b50f با کمی اختلاف قیمت بخرین بهتر از نسل جدیدش هست هم ظاهر بهتر داره هم امکانات هم پیشرانه و هندلینگ بهتر موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    ما خودمون تندر پلاس اتومات داریم
    به عنوان یه ماشین ایرانی هم ازش راضی هستیم
    اما به نظرم تندر پلاس زیادی گرونه دقیقا مثل بقیه ماشین ها تو ایران
    و در کل :
    #_نخریم تا قالب نکنند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر رضا

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      راستش الف ی عزیز…
      آنقدر شرایط فروش خوبی دارن که نمیشه از خیرش به این راحتی ها گذشت…
      یکی اینکه سود مشارکت بالایی دارن(18%)
      یکی دیگه اینکه اختلاف قیمت بین صفر بازار و صفر کارخونه در بعضی مدل ها راحت 5 میلیون تومنی میشه…
      خیلی ها هم حتی اگه کل پول ماشینو داشته باشن،بازم از کارخونه به صورت اقساط بر میدارن که این یکی از بدی های ما ایرانی هاست…
      و همه رو هم نمیشه متقاعد کرد که نخرین…
      مثل یکی دوسال پیش میشه…
      با پنج میلیون تومن پراید میدادن!!!!!
      بیایم هم فکری کنیم راه بهتری رو پیدا کنیم…
      این راه جواب نمیده…حداقل اینجا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1641 ديدگاه)

        خب ،
        اون راه بهتر چی میتونه باشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر رضا

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          اول از همه ازت معذرت میخوام که در زیر کامنت شما نظرم رو نوشتم و یه جورایی زحمت شمارو اضافه کردم…
          و بعد ازت تشکر میکنم که جمله ی آخر کامنت اولت باعث شد فرصتی به وجود بیاد که من حرفی رو که مدت ها بود میخواستم بزنم رو بزنم…
          از اینجا شروع میکنم:
          مقصر این قضیه دو گروه هستند…
          مردم .
          مسولین.
          چرا مردم؟
          باید یاد بگیریم که از دو صفت بد که میتونن خوب باشن درست و به جا استفاده کنیم:
          غرور و تعصب
          چرا خیلی هامون یاد نگرفتیم که رو کشورمون متعصب باشیم؟
          و چرا یاد نگرفتیم چون ایرانی هستیم غرور داشته باشیم و بهش افتخار کنیم؟
          باید زمینه ی ایجاد این دو صفت رو فراهم کنیم…
          چجوری؟
          خیلی توضیح میبره،منو از این امر عفو کنین…
          بعضی هامون باید یاد بگیریم کسی که پولداره دزد نیست…و لزوما هم از آب گل آلود ماهی نگرفته…
          و تو این شرایط بد اقتصادی هستند کسانی که پولشون از پارو بالا میره…چرا ما مثل اونا نباشیم؟
          (گفتم مثل اونا و نه به جای اونا)
          و به این دروغ دامن نزنیم که اوضاع ما خیلی بده…
          من نمیگم خوبه ولی میتونیم کاری کنیم که عالی بشه…
          میتونیم فساد رو کم کنیم…
          میتونیم اختلاف طبقاتی و اجتماعی رو کم کنیم…
          میتونیم اعتماد رو افزایش بدیم…
          میتونیم بهترین باشیم…و این دور نیست…
          اگه بخوایم…
          اگه حرکت کنیم…
          اگه همه با هم باشیم…
          اگه همه برای هم ارزش داشته باشیم…
          و اگه همه هدفمون رو یکی کنیم.ساخت ایران زیبا…
          هدفی که اگه محقق بشه به نفع همه ی ما میشه…
          و اینو باور نکنیم که این شرایط بد قسمت ماست…
          نه…اینطور نیست…
          و راه بهتر چیه؟
          باید صحبت کنیم…اونم به طور مستقیم…
          با مسولین…
          مطمئن باشین به حرفمون گوش میدن…
          باید جویای دلیل بود…
          چرا ماشین با کیفیت تولید نمیشه؟
          چرا قیمت ماشین اینقدر حباب داره؟
          چرا روی قیمت ماشین اونطور که باید و شاید نظارت نمیشه؟
          خودشون که توپ رو پاس میدن تو زمین همدیگه…
          ولی ما مردم باید این وسط داور باشیم…
          با علم و مدرک…
          خواهش میکنم ازتون به آینده ی خوب کشورمون امید داشته باشین…این کشور مال همه ی ماست…
          چون کسایی مثل منو شما قراره بسازنش…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. امیر رضا

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          خلاصه ی کلام:
          باید کمپینی تشکیل بدیم با این عنوان:
          چرا خودرو ایرانی با کیفیت نخریم؟
          و تحقیقات میدانی انجام بشه…
          با سند و دلیل و مدرک…
          مشکلات سر راه رو پیدا کنیم…
          و براشون راه حل بیاندیشیم…
          و پا تو کفش مسئولین بکنیم…
          یکمی هم مسائل کشورمون برامون مهم باشه بد نیست…نه؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. الف.ی

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1641 ديدگاه)

          توی یکی از کلاس های زبان انگلیسی که بحث سر مشکلات کشورمون بود استاد گفت :
          If this country is becoming worse and worse , we have to fix the problems not foreign peoples.
          I will stay there and I’m ready to sacrifice my life for my country.
          اگر این کشور داره بد تر و بد تر میشه ، این ما هستیم که باید مشکلات رو رفع کنیم نه مردم کشورهای دیگه ( مردم کشور های دیگه کمک زیادی به ما نمی کنند ) . من اینجا خواهم ماند و آماده هستم تا زندگی ام را برای کشورم فدا کنم
          واقعا وقتی جملات این چنینی رو میخونم یا میشنوم احساس خیلی خوبی بهم دست میده
          امیررضا جان ممنون که به فکر کشورت هستی
          رفتن و تنها گذاشتن ایران به کلی بار سنگین راه حل مشکل نیست.اینا رو هم از چشم اسلام نبینیم که اگه اسلام واقعی تو کشورمون پیاده میشد اینجوری نبودیم
          دوستان پدالی میخوام اگه شما موافق باشید روز 29 اسفند دقیقا قبل از سال تحویل تو یکی از مطالب پر بازدید پدال یه کامنت بذارم که توش یه سری پیشنهاد و انتقاد کردم اگه شما موافق باشید
          موافقید؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. هموطن

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (16 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز از نوع نوشتارتون مطمعن هستم که تا به امروز برای ماشین های اینجوری منظورم ال90 پلاس یا 207 صندوقدار یا دنا توربو و … ثبت نام نکرده اید که اگر کرده بودید این حرف رو نمیزدید هیچ انسان بدون پارتی نمیتونه اینارو تو سایت ایرانخودرو ثبت نام کنه. چرا؟ چراش رو میگ خدمت همه عزیزان چون با اینکه میگن ماشین ها با یک کد ملی ثبت نام میشه و رعایت حقوق مشتری و از این حرفا ولی بازم مطمعن هستم که یه جایی مشکل داره بنده برای تمام این ماشین ها ثبت نام کردم که یدونه برای خودم بگیرم تحویل خرداد تیر یا مرداد 97 ولی جالب ترین حالتش اینجا بود که وقتی سایت قرار بود باز بشه برای خرید هیچ کدام از نمایندگی های تهران هیچ ظرفیتی نداشتن حتما میگی دیر اقدام کردم !! ولی جالبه بدونی برای خرید 207 اتومات در ساعت 11 صبح اگر اولین نفر در تهران نبودم حد اقل جز ده نفر اول تهران بودم که وارد سایت شدم و در کمال تعجب همشون تکمیل ظرفیت بودن و باقی این ماشین ها هم همینطور و روز بعد همون ماشین ها ( که الان هم میتونی یه سرچ کنی تو سایت های فروش حواله) حوالشون با قیمت نجومی دو الی پنج میلیون بیشتر از کارخانه به فروش میرسید و میرسد . بله اینجا هیچ نظارتی بر روی فروش این محصولات هم صورت نمیگیره قبل از باز شدن سایت برای عموم برای نمایندگی های خاص باز میشه و اونا هم پیش خرید میکنند و بعد میفروشن یعنی شما امروز 20 تومن پول میدی و فردا همون حواله رو 25 میلیون میفروشی چند درصد سود؟ و واقعا برای خود سادم متاسفم که فکر میکردم میتونم از تو سایت برای خودم خرید کنم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. tanha

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (16 ديدگاه)

          ولی باز اوضاع فروش اینترنتی سایپا خیلی بهتره و میشه اگه پای اینترنت باشی یه محصولش رو ثبت نام کنی ولی من هیچوقت محصول ایران خودرو رو نتونستم از تو سایتش ثبت نام کنم (البته خودروهای فروش ویژه منظورمه)در ثانیه اول همه ظرفیت ها تکمیله و یا سایت از دسترس خارج.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. داود.ح

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من تندر پلاس ثبت نام کردم.کلا 46 تومن پول دادم 6 ماهه تحویل گرفتم.نه پارتی دارم نه چیزی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آرش

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تندر پلاس برخلاف پژو و دنا و بقیه ایرانی ها که صدرصد ایرانی و چینی هستن ، پنجاه درصدش ایرانیه مثل تایر و صندلی و … پنجاه درصد بقیه و اصلیش از اسپانیا فرانسه و رومانی وارد میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر رضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    از نظر ظاهری بی شک بسترن!!!
    از نظر فنی هم از جفتشون خوب شنیدم ولی چیزی که مسلمه اینه که تامین قطعه ال 90 راحت تره و در مجموع ارزان تر…
    ولی من نمیدونم چرا درست رو خودرو سازیمون سرمایه گذاری نمیکنیم…
    بنظرم زمانی پیشرفت میکنیم در این عرصه که شرکت هایی داشته باشیم که قطعه ی تخصصی تولید کنن…یعنی یه شرکت موتور تولید کنه یکی گیربکس یکی چراغ و…
    اینطوری نظارت بر کیفیتشون راحت تر خواهد بود و خب مسلما پیشرفت سریع تر و بهتری هم خواهیم داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      ما تو کدوم حوزه درست سرمایه گذاری کردیم ؟!!
      گردشگری ، اقتصاد ، صنعت ، کشاورزی ، دامداری ، میراث فرهنگی ، محیط زیست ، رایانه ، لباس ، کفش و …

      یه شاخه
      یه صنعت
      یه علم
      یه ویژگی
      یه هنر
      را بفرما که ما توش رشد کرده باشیم ، شاخص باشیم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        داداش دیگه بی انصاف نباش
        سرمایه گذاری از این بهتر :
        پیشرفت در :
        دروغ
        دزدی
        اختلاس
        فریب
        جنگ
        فقر
        گرسنگی
        به عقب برگشتن
        نابود کردن فرهنگ و تمدن و افتخارات و اقتدار و عظمت و اعتبار
        و …

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. امیر رضا

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          تو این سرمایه گذاری و پیشرفت هممون مقصریم…
          با این جمله:به من ربطی نداره…
          ولی در کل و جدا از جواب حرف شما…
          تقریبا هممون مشکلات رو میدونیم …
          ولی بعضی هامون دلیل وجود و پیدایش اونارو میدونیم…
          و از این بعضی هامون تعداد اندکیمون راه حل رفع اونارو…
          دنبال راه حل باشیم…

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. امیر رضا

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (92 ديدگاه)

        بنده در بخش خودرو عرض کردم…
        وگرنه فرمایش شما کاملا متینه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمید ع

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    این یعنی مقایسه بود؟!!!!سواری دو تا ماشین،کیفیت ساخت،مقایسه چسبندگی،ارگونومی و …حتی امکانات داخلی و ایمنی دوتا خودرو ذکر نشدن یا با هم مقایسه نشدن.اینا رو که مقاله گفته بدون خوندنش هم میدونستیم.بیشتر شبیه شوخی بود..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز این خودروها پیش از این توی پدال معرفی شدن و ذکر نکته های گوناگون تکرار مکررات خواهد بود.
      گفتنی ها توی مقدمه گفته شده. اگه کم و کاستی وجود داره معذرت می خوام.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        با تشکر از همه دوستان زحمت کش پدال
        لطفا درموردمقایسه خودروهای داخلی سعی کنید یه مقایسه کامل و پربار قرار بدین
        چون خودروهای داخلی برخلاف خودرو های خارجی خیلی اپشن و امکانات و اختلافی ندارن مقایسه کاملشون خیلی طولانی نمیشه
        مثلا این مقایسه که گذاشتین به قول این دوست عزیز هیچ مطلب خاصی نداشت فقط شاید اسب بخار و حجم صندق و دوسه ویژگی دیگه بیان شده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمدرضا

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (211 ديدگاه)

        لینک بررسی ها رو تو متن بذارید . شاید برخی قبلا نخوندن. خدا قوت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ستار

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    ما نفهمیدیم مردم پول دارن یا نه?!
    حتما تقاضا بالاس که قیمتای خودرو هایی که اینهمه سال داره تولید میشه میره بالا در این حد تندر پلاس ۵۷میلیون
    خودمم مثه بقیه ایرانی ها دنبال یک مال باد اورده راحتتم،ماشین ثبت نام کنم بعد سود کنم بفروشم
    البته آشنا تو نمایندگی ها ندارم. وتا بحالم اینکارو نکردم

    ولی به جان خودم در هیچ شرایطی حاضر نیستم به ماشینی بیش از قیمت کارخونه پول بدم حتی اگه دوسالم تلاش کنم و نتونم ثبت نام کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      مردم پول دارن ، وگرنه فروش نمیرفت!
      دلال هم اخرش به مردم میفروشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        واسه فولکس های ۳۰۰ میلیونی ۶ ساعت تو صف وایسادن و گیرشون نیومده .امیدوارم همیشه جیب هموطنام پرپول اشه ولی پولتونو نگه دارین نخرین شاید آدم شدن و ارزونتر دادن بهتون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (242 ديدگاه)

    از نظر ظاهر هر دو زشت و بدترکیب هستند در بخش فنی ال ممد بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      ببخشید انتظار داری بسترن با ۶۰ تومن ظاهر ب ام و آی ۸ بهت تحویل بده؟ به نظرم ظاهرش تو این رنج قیمت خیلی هم خوبه. اطلاعات فنی جدول هم خیلی قابل اعتماد نیست چون عمراْ ال نود با اون گیربکس ۴ سرعته شتاب برابری با نمونه دستیش داشته باشه (هرچند به دروغ شتاب نمونه دستیش رو ۱۰ ثانیه اعلام میکنن). حجم صندوق و فاصله محوری ال ۹۰ بدتر از بسترن نیست ولی طولش ۳۳۵ میلیمتر کمتره! حداکثر سرعت هم یه مقدار مشکوک میزنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (242 ديدگاه)

        دوست عزیز بنده گفتم بد ترکیب چون طراحی جلو و عقب بسترن اصلا باهم همخوانی ندارد طراحی اصولی ربطی به قیمت ندارد این بهانه ای است که ما در ایران برای توجیه بنجل هایی که مجبوریم بخریم درآوردیم

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. MEHRAN

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        آقا فرامرز عزیز با نظرتون موافقم
        خصوصا با ابتدای نظرتون
        رابطه بین قیمت و کیفیت، ظاهر، امکانات از پایه گرفته تا آپشن، و غیره در تقریبا کلیه خودروهای موجود در ایران کاملا منطقیه و هیچ مشکلی نیست الا قیمت تمام شده بسیار بالا چه تولید داخلی و چه وارداتی
        بعنوان مثال برای یه ماشین خوب و راحت و قابل اطمینان و عمری و البته نه خیلی لوکس که میتونه تویوتا کمری باشه بالای ٢۵٠ تومن باید پول بدی پس با ۵٠ ، ۶٠ تومن میشه همین دو مدل
        در مورد سایت هم مقایسه ها خیلی سطحی و کلی هستن
        باید فکر کنن خواننده اولین باره که مقاله با این موضوع میخونه و انتظار داره اطلاعات کارشناسی و دقیقی رو بعد از مطالعه بدست بیار

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. سورنا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    واس خدا این تندر چرا انقدر زشته ؟ مگه داریم از این ماشین زشتر :)
    واقعا خیلی دوست دارم بدونم طراح هم داشته یا همینطوری برداشتن سر هم کردن
    اگر طراح داره به من نشون بدین کارش دارم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    تویوتا کمری 2018 با موتور 2500 سی سی و 208 اسب بخار و وزن 1500، 6.9 لیتر مصرف میکنه، بعد تندر با موتور 1600 سی سی و 105 اسب بخار و وزن 1155، 8.3 لیتر و بسترن با 109 اسب بخار و وزن 1250، 7 لیتر مصرف میکنن! تازه اینا اعداد اعلامین. ماشینای چینی ثابت کردن تو عمل به مراتب بیشتر مصرف میکنن. این 7 لیتر تو عمل یهو دیدید شد 10 لیتر. اما ماشین ژاپنی و تویوتا رو خودم تست کردم اختلاف ناچیز بین اعداد اعلامی و تو عمل داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ستار

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    فقط عکس۲۱
    و دسته دنده تندر??
    طراحش فک کنم حتی عکس ماشین های تولید شده دیگه تو سرتاسر دنیا رو ندیده بوده
    تنها چیزی که دیده بود تکراتور بوده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. rezlot

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    والا ما خودمون تندر پلاس گرفتیم درسته آپشن نداره ولی ما حدود 3 تومن روش آپشن انداختیم و واقعا عالی شده حداقل اطمینان داری که طراحی موتور و ظاهرش دست چینی جماعت نبوده و شرکت خودروت قدمت و پیشینه داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      پلتفرم این خودرو با جتا چین یکسانه !!
      شاید باورش سخت باشه اما چین از ما فاصله گرفته تو همین 7-8 سال اخیر ، خیلی هم فاصله گرفته !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. وحید

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    متاسفانه اطلاعات جدول کامل منتشر نشده
    البته بنده بین ساندرو اتومات و بسترن بی 30 مونده بودم که در نهایت چون برای پدرم میخریدم ساندرو رو انتخاب کردم به خاطر فراوانی قطعات و خدمات.
    ساندرو یا تندر ماشین های بی آزار و با دوام و کم خرجی هستن و واقعا امتحان خودشون رو پس دادن و سواری آروم و بی دردسری رو فراهم میکنن .
    مشخصات و نکات خوب و بد ساندرو و تندر شناخته شده هستن.
    اما من قطعا واسه خودم بسترن بی30 رو میخریدم برای دلایلی که هیچ کدوم رو در بالا عنوان نکردن:
    اولین و مهمترینش :ESP که به نظرم ازمهمترین آپشنهای ایمنی هستش و نیز سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC
    گارانتی 3 ساله و یا 100 هزار کیلومتری
    گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AISIN ژاپن
    سیستم ترمز ضد قفل ABS
    توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
    سیستم کمکی نیروی ترمز BA
    سیستم کنترل کشش TCS
    سیستم کنترل حرکت در سربالایی HHC
    فرمان الکتریکی EPS
    و پلتفرم قدیمی اما خوب جتا
    اینا آپشن هایی نیست که برید بیرون و نصبش کنید.
    و دلایل زیر که کم اهمیت تر بود برام:
    نمایشگر لمسی 7 اینچی با رزولوشن 800*400
    سیستم رهیاب (GPS ) شامل نقشه کامل ایران
    قابلیت کنترل مالتی مدیا با استفاده از کلید های روی فرمان
    سیستم صوتی با قابلیت پخش AM/FM/USB/AUX بلوتوث و سایر فرمت های رایج صوتی و تصویری
    چراغ روز DAT LIGHT
    سانروف برقی
    سیستم باز شدن درب ها هنگام تصادف
    باز شدن باک سوخت و صندوق عقب از داخل کابین
    ریموت کنترل مجهز به باز کن صندوق
    سیستم جلوگیری از برخورد با مانع حین بالا رفتن شیشه راننده
    بسته شدن شیشه به صورت تک لمسی
    قابلیت تاشدن صندلی عقب به طور کامل
    البته اصلی ترین نکته منفی بسترن هم مسلما اول کمبود قطعات و بعد افت قیمت زیاد در مدل های دست دوم هستش.
    البته الان هم از ساندرو که خریدم راضیم ولی همچنان در این رنج قیمت بسترن رو ترجیح میدم.
    امیدوارم توضیحاتم بتونه کمکی برای دوستان کرده باشه.دوستانی که همیشه لذت بردم و استفاده کردم از نطراتشون در پدال.
    ببخشید طولانی شد.
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. emad1990

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اگه خدمات پس از فروش گروه بهمن خوب باشه b30 انتخاب بهتریه
    ولی تو خبری از سایت اسب بخارگفته بود مالکان b50f از تامین قطعه گروه بهمن رضایت ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      ما مالک بسترن b50f هستیم و همیشه نمایندگی مرکزی رفتیم (تقریبا) ، راضی هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    بنظرمن مقاله به نفع ال۹۰ نوشته شده!
    اولا از امکانات حتی در جدول نوشته نشده! فرمان برقی و سیستم ضدواژگونی بسترن دوتا از کوچک ترین برتری های بسترن هست!
    دوما ، میشد در جدول بگن ال۹۰ چند ستاره ایمنی داره در اروپا و بسترن چنتا در چین!
    تعداد ایربگ های بسترن ، گیربکس ایسن بسترن و … هم بش اشاره نشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آرش

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    از یک سایت مرتبط با خودرو انتظار میرفت مقایسه جامعتر و تخصصی تری انجام بده،مقایسه ابعاد و قدرت موتور دو خودرو کار شاقی نیست،بهتر بود به نکات فنی و جزئی تری پرداخته میشد،مثلا بسترن از زنجیر تایم استفاده میکنه،که باعث هزینه نگهداری پایینتر و خطرات کمتری دارد،یا بسترن استاندارد یورو ۵ داره اما تندر یورو ۳ و بزودی به همین علت از رده خارج خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohsen

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو ترکیه قیمت رنو کلیو با بیست درصد مالیات فروش و عوارض گمرکی قیمتش 70 میلیون تومنه اونم مدل سال و با کلی خدمات پس از فروش مستقیم خود شرکت رنو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سروش شیرازی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به نظر من که بسترن رو تست کردم و خودم ال نود(البته دنده ای) سوار میشم بسترن تو طراحی داخلی و چینش دکمه ها بهتره هر چند خیلی فرقی نمیکنن جفتشون پلاستیکن،اپشن های بسترن به مراتب بیشتره(فرمان برقی ،کنترل در شیب،گیربکس 6 سرعته که باعث مصرف کمتره،ای اس پی،ترمز چهار چرخ دیسک …) اما یه تفاوتی هست که تو متن توجه نشده اونم اینه که سیستم تعلیق هر دو تا ماشین چه جلو چه عقب با هم یکیه اما بسترن انتی رول داره و اینکه طول و عرض بیشتری داره و ارتفاع کمتر که باعث میشه با کمک ای اس پی پایداری به مراتب بهتری روداشته باشه ضمن اینکه رینگ های بزرگتری داره ،اما پشت فرمون ماشین واقعا بهتر از ال نوده نرمی ماشین کم صدا بودنش(البته که ال نودم کم صداس)و اینکه حس خوبی که پشت ماشین هستی واقعا عالی بود در کل من خوشم اومد ازش البته که هنوز امتحان خودشو پس نداده و هنوز واسه معرفی شدن جا زیاد داره اما من به این باورم که این ماشین تا 2سال اینده فروش خوبی رو داره(وقتی برلیانس اینقد میفروشه چرا این نفروشه) ،فقط امیدوارم به سرنوشت بی50 دچار نشه ،در اخر هم بگم من به این ماشین به چشم یک گزینه ی خوب برای جایگزین کردنش با ماشینم هستم هر چند که تو این 8 سالی که ال نود داشتم واقعا از همه چیزش راضی بودم ،اینو هم بگم که بسترن تو نسخه کارخونه ای (نه بازار ازاد) 60 میلیون با موعد حدودا 3الی 4ماهه قیمت میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. saeed

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از نظر گنجایش صندوق‌عقب این تندر 90 است که با حجم 510 لیتری خود پیش می‌افتد درحالی‌که صندوق بسترن b30 گنجایش 510 لیتری دارد
    تندر 90 پلاس ایران‌خودرو با قیمت باورنکردنی 57 میلیون تومانی خریدوفروش می‌شود. خودرویی که قرار بود جایگزین پیکان شود حالا از دسترس اقشار متوسط جامعه نیز خارج شده است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسینی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس شما بیشتر به ایران فروقون و سایپا اعتقاد دارید . البته که دورغ نمیگند و قیمت مناسب میدن.
    خنده دار بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تندر 90 از نظر کیفیت، داوم هیچی کم نداره اما طراحی اش خیلی جالب نیست و مصرف سوخت نسخه اتوماتیکش هم کمی بالاست
    بسترن b30 ماشین خوبیه ضمن اینکه پیشرانه اش با همکاری فولکس واگن ساخته شده و روی فولکس واگن جتا هم همین پیشرانه نصب شده و همینطور پلت فرم بسترن b30 و فولکس واگن جتا مشترک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عبدالله

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مقایسه هاتون خیلیییی بده یعنی باید بگم افتضاحه خب خودمم از قیمت و پیشرانشون اطلاع دارم یکم در مورد امکانات رفاهی هم بگید .لطفا انتقاد پذیر باشید من چند بار کامنت گذاشتم به هیچ کدوم توجه نکردید نمیدونم چرا،تمام جوانب ادب رو هم رعایت کردم .توی تمام مقایسه هاتون از آپشن های رفاهی خودرو چیزی نمیگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Genius

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اگه کسی دنبال اسم و رسم خودروش نباشه و بتونه با نگاه های بعضا سنگین عوام الناس کنار بیاد در این سگمنت بلاشک MG360 اتوماتیک و بسترنB30 بمراتب از داچیا لوگان مدل سال 2008 میلادی که در ایران ارائه میشه بهتر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Sardar

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    قطعا بسترن . بسترن شروع کیفیت چینیها در ایرانه و تا حالا کسی نبوده نخره ناراضی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوستان گیربکس دستی بسترن رو هم، ایسین ژاپن تولید میکنه…؟؟؟
      باتشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        بسترن در ایران با گیربکس دستی عرضه نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. رفویی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من خودم قبلا ال ۹۰داشتم و ۶ماهی هم مکان ولی بعد از فروش مکان بسترن خریدم واقعا از لحاظ کیفیت .مصرف.جاداری. شکیل بودن .وهندلینگ بالا به لطف تکنولوژی فرمان برقی و espبوش قابل مقایسه نیست مقایسه ال ۹۰پلاس و بسترن توهین به این خودرو محسوب میشود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Roham

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    شخصا به B30 رای دادم
    ولی یه موضوعی که برام جالبه این دوستایی هست که خودشون چینی سوارن…
    دقت کردید همشون ماشین قبلیشون رولزرویس فانتوم یا می باخ بوده و الان MVM110 خریدن و اتفاقا خیلی از خرید و تعویض ماشینشون راضی و خرسند هستند!!!
    همین MVM 110 زیر دستشون شتاب 0-100 کمتر از 1/8 ثانیه داره ( فیلمش هم هست)
    صندوق 98600000 لیتری داره و به راحتی 2 میلیون نفر هم توش جا میشه!!!
    ما خیلی … هستیم که الکی پول به آشغالای ژاپنی و آلمانی و کره ای و آمریکایی و … میدیم.
    واقعا به شخصه شرمسارم از کج سلیقه بودن خودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد رضایتی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چند روزی هست که خریدم بسترن b30 رو رنگ مشکی.از همه لحاظ فوق العادست.هیچ جای ایرادی نداره.راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد میر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    1- شتاب رو باتوجه به وزن بالاتر بسترن نمیتونید اینطوری مقایسه کنید. وزن تندر 1100 ، بسترن 1270 هست ، 160 کیلو اختلاف یعنی باید 2نفر افزون بر راننده بشینه توی تندر تا این مقایسه به حقیقت نزدیک باشه
    2 – سیستم های ESP , HHC , TCS , BA و EBD چیزی به حساب نمیاد که در این مقایسه اشاره ای بهش نشده؟
    3- گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن ، هیچ مزیتی نسبت به گیربکس 4 سرعته تندر نداره؟
    4- برخورداری از سیستم ترمز بوش آلمان کیفیتی به حساب نمیاد؟
    5- آپشنهای دیگه به کنار ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. ساسان

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چجور مقایسه ای هست که هیچی در مورد بسترن نمیگه . حجم بار صندوق عقب شده معیار ولی گیربکس شش سرعته آیسین ژاپنی بسترن رو نگفته . فرمان برقی آلمانی بسترن رو نگفته . تو قیمت زیر ۸۰ میلیون تنها ماشینیه که سیستم کنترل پایداری آلمانی داره . پلتفرم و موتورش فولکس واگنه و تو سه ماه متوالی با کیفیت ترین خودروی ساخت داخل تو رنج ۵۰ تا ۷۵ میلیون شده با ۴ ستاره کیفی . موتورش زنجیر تایمه و کابین بسترن جادارتره . کروز کنترل و دی لایت و اتو لایت داره . تنام سیستمای تزمزش آلمانیه . ساختار بدنش ۳ اچ هست که باعث شده ۵ ستاره ایمنی بگیره . طراحیشم که شرکت ایتالیایی ایتال دیزاین انجام داده . طراحی ال نود فک کنم غضنفر سه ساله از بیابون انجام داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ساسان جان به خاطر اون مشخصات وطراحی ایتالیایی که گفتی باید طرف هرماه منتظر افت قیمت ماشین صفرش باشه یا باید چند ماه صبر کنه تا ماشینش تو نمایشگاه یا اگهی ها فروش بره وقتی میخواد بفروشه یا برای یه قطعه ولوازم تو نمایندگی ها وقت تلف کنه یا ماشین هر روز یه ایراد هایی بده و هیچ تعمیرگاهی سر درنیاره البته از نسل قبلیش b50fدیدیم چه ماشین پر فروشی بود البته از روی کاغد از نسل جدیدb30بهتره اما تو صد تا ماشین یکی پیدا نمیشد طرف عاقل باشه میره ماشینی میخره که کیفیتش ثابت شده باشه میدونه ماشینش افت قیمت نداره میدونه زود میخرنش میدونه تو هر جایی لوازم ماشینو پیدا میکنه میدونه ماشین باکیفیت سوار میشه وپولشو با سانروف خراب نمیکنه و پول به کیفیت میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ماشین باز

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام هر دو ماشین با این قیمت گرون و ارزش خرید ندارن چون این ماشین ها با قیمت خیلی پایین تر در از این تو کشور های مختلف فروش میره حالا هر کسی میاد تعصب خودشو نشون میده و این هیچ کمکی به خریدار نداره اگه به این نتیجه برسیم که بسترن از طراحی وامکانات بالایی برخوردار هست و هندلینگ خوبی داره اما سواری به نسبت خشکی داره حتی من از شکستگی بلبرینگ هم شنیده بودم که نمیشه فعلا از استهلاک ماشین حرف بزنیم از نظر افت قیمت و خرید وفروش ضعیف هست اما از نظر تامین قطعه گروه بهمن فکر نکنم مشکل داشته باشه تایمی که خودرو بانک از این ماشین به دست اورد 14 ثانیه و نیم بود که برای این رده قیمت و بروز بودن خیلی ضعیف به نظر میرسه البته موتور ماشین برای شهر طراحی شده ومصرف سوخت پایینی داره در کل این ماشین ارزش خرید بالاتری نسبت به برلیانس و دنا وجک جی 5 داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. m.t

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا حرف الکی می‌زنی من خودم بسترن دارم
    اول بسترن شتابش۱۲ثانیه است واگربخاهیم بادنده اسش بریم میشه۹ثانیه
    دوم اپشن های بی سی قابل مقایسه با ال نودنیست
    سوم کی گفته ال نود صفرتاصدش ۱۱ثانیه است
    لطف کن یا مطلب نزار یادرست بزار(واقعا که)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. داود

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شتاب ال 90 دنده ای 11هه.اتوماتش 14-15 و مصرفش بالاس.اینم بگم که طی اعلام دوستات در سایپا قطعات تندر داره به سمت چینی میل میکنه و الان یکی در میون کویل چینی 30 تومانی میبندند.
    اون دوستی که فیلم درگ اینارو داره لطفا اپلود کنه تو اپارات ببینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا