چشم اندازسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپاییفورد

گزارش تصویری از سمـــا 2012

اینجا لاس وگاس است؛ نهم لغایت دوازدهم آبان ۹۱ هرکسی روی این کره خاکی هربلایی روی هر خودرویی آورده بود، به اینجا آمد تا قدرت ذهن خلاق و دستان ماهر خود را با تکیه بر تیونینگ علمی (و البته گاها غیر علمی!) به دیگران هم نشان دهد . . .

2012 SEMA
۲۰۱۲ SEMA

نمایشگاه سما، امسال هم پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار نفری بود که از نقاط مختلف جهان برای به اشتراک گذاشتن دانسته هایشان و صد البته بازاریابی برای محصولات و لوازم جانبی خود به لاس وگاس آمده بودند. برترین مدل های شرکت کننده در نمایشگاه امسال که توانستند SEMA Awards را به خود اختصاص دهند نیز عبارتند از:

# در کلاس سواری‌ها : فورد برای مدل های مختلف موستانگ ،

# در کلاس کامپکت‌ های اسپرت : سایون برای مدل های مختلف FR-S ،

# در کلاس تراک ها : فورد برای مدل های مختلف سریF ،

# در کلاس شاسی‌ بلندهای ۴×۴ : کرایسلر برای مدل های مختلف جیپ رانگلر .

****  گزارش تصویری از برترین های نمایشگاه تیونینگ سمـــا ۲۰۱۲  ****

فورد بجای دستکاری پیشرانه ۶.۷ لیتری V8 این F-250 ، آن را بدست کمپانی آمریکایی Kelderman سپرد تا با استفاده از تعلیق AccuAir ، ارتفاع آنرا ۲۰۰ میلیمتر در عقب و ۲۵۴ میلیمتر در جلو افزایش دهد. نکته جالب این سیستم تعلیق ریموت کنترل آن است!
غرفه Nitto امسال یک مهمان اختصاصی داشت؛ یک R8 که در حالت Race-Mode می تواند تا ۱۲۵۰ اسب بخار را در اختیار چرخ ها قرار دهد مهمان ویژه آنها بود که رینگ های HRE بارنگ مشکی مات به همراه تایرهای Nitto داشت.
TRD تویوتا ، بر روی پیشرانه ۴ لیتری اف جی کروزر سوپرشارژر Twin Vortices گذاشته که قدرت را ۳۰% و گشتاور را ۲۵% افزایش داده یعنی ۳۴۵ اسب بخار و ۴۶۰ نیوتن متر؛ این FJ همچنین کمک های Bilstein، رینگ های ۱۷ اینچی با تایرهای BFGoodrich و سیستم اگزوز Cat-back داشت.
ظاهرا DMC دست بردار این اونتادوری که قدرتش را به ۹۰۰ اسب بخار رسانده، نیست چون هرجا می رود او را هم می برد! البته حق هم دارد، پکیج ۱۲۵ هزار دلاری این خودرو چیز کمی نیست!
این مدل مفهومی برپایه کامارو SS مدل ۲۰۱۰ ساخته شده است و موتورش بر پایه موتور ۴۵۵CID توانایی بخشیدن ۶۵۵ اسب بخار را به این کامارو دارد . در طراحی بدنه و کابین این محصول از ترنس AM مدل ۱۹۷۱ الهام گرفته شده است .
در کاماروی مفهومی ساخت شورولت پرفورمنس، تعلیق و دیفرانسیل عقب از کامارو ۱LE گرفته شده، کیت ترمز و سیستم اگزوز آن متعلق به کامارو ZL1 بوده و اسپویلر عقب آن که رنگ مشکی مات دارد برای کامارو کانورتیبل است؛ رینگ های ۲۰ اینچی آن هم در جلو ۱۰ و در عقب ۱۱ اینچ پهنا دارند.
مدل ۲۰۱۳ موستانگ RTR توسط کمپانی آمریکایی Mother که در زمینه پولیش و واکس بدنه خودروها فعالیت دارد به نمایشگاه آمده بود. این کوپه ۶۵۰ اسبی گلگیرهای و اسپویلر فیبرکربنی، رینگ های ۱۹ اینجی HRE از مدل Vintage 501، سوپرشارژر فورد ریسینگ و نهایتا رنگ R-M Onyx HD ساخت BASF داشت.
Vorsteiner و محصولی از ستاره ی آلمان ، اما در غرفه Mackin ، توزیع کننده ی قطعات از انگلستان! از جزئیات ظاهری مرسدس کوپه V-C63 AMG می توان به اسپویلر کربنی در جلو ، رکاب های جانبی کاملا از کربن ، باله های آیرودینامیکی و دیفیوزر یکپارچه در عقب اشاره کرد .
۴۴ سال پیش که هات ویلز مدل ۱/۶۴ کامارو نسل اول را ساخت شاید باور نمی کرد که ۴۴ سال بعد آن هم در نمایشگاه سما ۲۰۱۲ ، شورولت پرفورمنس اسباب بازی کوچک آنها را در مقیاس ۱:۱ بسازد! بله خودرویی که می بینید دقیقا با ابعاد مدل هات ویلز ساخته شده و به همین دلیل اندازه هایش با اندازه های واقعی کامارو برابری نمی کند! هرچند کسی قصد ندارد این کاماروی ۱۹۶۷ را راهی بازار کند اما درعوض تولید کامارو هات ویلزی که سمت چپ تصویر قرار گرفته بزودی زود و البته بصورت محدود آغاز می شود.
مک لارنی که HRE آورده بود در یک طرف رینگ های کرومی داشت اما در طرف دیگر خودرو از رینگ های مشکی مات با حاشیه های نقره ای رنگ استفاده شده بود.
بالاخره نسخه ۱۲۰۰ اسب بخاری Underground Racing آماده تحویل به مشتریان شده، تا آنها اولین افرادی باشند که می توانند با این خودرو شتاب ۲.۲ ثانیه ای را تجربه کنند؛ رینگ های پولیش شده آن ساخت HRE بوده که در جلو ۲۰×۹ و در عقب ۲۱×۱۲.۵ اینچی هستند.
این M5 توسط IND ارتقا یافته آماده در غرفه Falken به نمایش گذاشته شده بود؛ رول بار مسابقه ای، سقف و کاپوتی که از فیبرکربن ساخته شده، صندلی های ریکارو از مدل Profi SPA ، سر اگزوزهای ۱۰۲ میلیمتری Eisenmann، کمک های KW ClubSport و کیت ترمز CarboTech مهم ترین مشخصه های این خودروست.
کمپانی کالیفرنیایی تازه تاسیس Film Solutions با اونتادوری به سما آمده بود که روکش کرومی اما با رنگ استاندارد لامبورگینی روی بدنه اش کشیده شده بود، این خودرو در غرفه Forgiato و در کنار رینگ های گران قیمتش به نمایش گذاشته شده بود.
در فضای بیرونی نمایشگاه و در قسمت جنوبی آن، غرفه تیونر آلمانی Vorsteiner قرار داشت که پنج خودرو را به نمایش گذاشته بود. یکی از آنها بی ام و M3 اتاق E92 بود که کیت عریض بدنه اش بسیار جلب توجه می کرد؛ ۴۰ میلیمتر عریض تر شدن بدنه، کاپوت کربنی و رینگ های اختصاصی ۳۱۰R مهم ترین ویژگی پکیج ورستینر است.
برادران رینگ (یعنی مایک و جیم رینگ) با موستانگی آمده بودند که سوپرشارژر ProCharger ، سیستم تعلیق BMR ، کیت ترمز Baer با کالیبرهای شش پیستونه و رینگ های ۱۹ اینچ جلو و ۲۰ اینچ عقب ساخت HRE داشت.
تنها موستانگ کانورتیبل حاضر در غرفه فورد توسط Stitchcraft به نمایشگاه آمده بود که کیت بدنه ۳dCarbon ، رنگ آبی ساخت BASF ، چرم های مشکی Katzkin ، صندلی های اسپارکو ، کمربندهای چهار نقطه ای Schroth و سیستم پخش آلپاین داشت.
سرانجام تیونر ایتالیایی «رومئو فراری» با عرضه Cinquone Stradale رسما وارد بازار ایالات متحده شد؛ این خودرو که برپایه فیات ۵۰۰ ارتقا یافته برخلاف نسخه اروپایی اش که ۳۰۰ اسب قدرت دارد، موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ آن قدرتی بیشتر از ۲۳۵ اسب بخار تولید نمی کند.
والد اینترنشنال بالاخره اولین G55 خود را رونمایی کرد ولی هیچ اطلاعاتی از مشخصات آن نداد! آنطور که گفته شده کیت بدنه متعلق به خود والد، رنگ بدنه توسط DBX یا Diamond Black Exteriors و تغییرات فنی هم بدست مهندسین Rego Sport/Jonari اعمل شده اند.
استفاده از سوپرشارژر Vortec موجب شده تا قدرتی که در اختیار چرخ های این کامارو قرار می گیرد به ۶۵۰ اسب بخار برسد؛ از سقف T-top درست مثل ترنس ام های سابق، نورپردازی زیر و درون کابین و همچنین درب هایی که روبه عقب باز می شوند جالب ترین مشخصه های این کاماروست.
GMG Racing بدنه این R8 را که قرارست در مسابقات لمانز حاضر شود، تماما از کربن ساخته است. حتما بخاطر تایرهای Ventus V12 Evo این آئودی بوده که در غرفه هانکوک رونمایی شد وگرنه دلیل دیگری برای این کار وجود ندارد!
در غرفه Toyo Tire مورسیه لاگویی با بدنه آلومینیومی متالیک قرار داشت که کیت یدنه LB Performance روی آن کار شده بود. کیت ترمز CSD ، رینگ های iForged که در جلو ۱۹ و در عقب ۲۰ اینچی بودند و همچنین تایرهای تویو از مدل Proxes T1R که در جلو ۲۳۵ و در عقب ۳۴۵ میلیمتری هستند بارزترین تغییرات این لامبورگینی هستند.
ورستینر جدیدترین کیت بدنه خود را برای ۴۵۸ اسپایدر که شامل اسپلیتر زیر سپر، رکاب ها، دیفیوزر و اسپویلر عقب بوده و همگی از فیبرکربن ساخته شده اند در نمایشگاه سما و در غرفه Giovanna Wheels رونمایی کرد.
در کنار کامارو V6 پرفورمنس که در بالا مختصرا توضیح دادیم، شورولت روی نسخه V8 کامارو هم همان بلا را آورده بود پس لطفا به این یکی گیر ندهید!
هامان با رنجرووی آمده بود که بدنه اش در عقب ۸۰ و در جلو ۷۰ میلیمتر عریض تر شده ، همچنین قدرت و گشتاور موتور ۲.۲ لیتری بنزینی Si4 خودرو به ترتیب ۳۸ اسب بخار و ۵۵ نیوتن متر افزایش یافته اند.
کیت بدنه این پانامرا توسط کمپانی لس آنجلسی میشا ساخته شده و شامل سپرهای جلو و عقب جدید به همراه گلگیرها و رکاب های جانبی است که روی این پانامرا S نصب شده اند. رنگ خاکستری مات آن توسط JC Customs آماده شده و رینگ های ۲۲ اینچی خودرو هم از مدل Govanna Mecca هستند؛ پیشرانه ۴۰۶ اسبی این پانامرا تغییری نکرده.
کیت بدنه ی BR-10 از Vorsteiner و رینگ های Giovanna دست به دست هم داده اند تا جلوه ای اسپرت به بنتلی کانتیننتال بدهند . لباسی که از Vorsteiner بر تن بنتلی می بینید جدیدترین طرح این شرکت برای آقای انگلیسی است که مطابق مد این روزها از جنس فیبر کربن است .
فراری FF با لباسی به رنگ جیغ با لبه های کربنی و از همه مهم تر کفش هایی جدید از Giovanna که مطمئنا اگر در خیابان حضور یابد ، تمام نگاه ها را معطوف خود می کند. متاسفانه جزئیات دقیقی از رینگ و لاستیک جدید اسب نارنجی منتشر نشده است.
۶۰۶ Monster نام این کاماروست که ۸۰۰ اسب بخار قدرت خالص دارد و با استفاده از نایتروس قدرتش تا ۱۲۰۰ اسب هم می رسد؛ البته تولید این قدرت ماورایی آن هم از یک موتور ۱۰ لیتری قابل پیش بینی بود!
با رینگ های ۴۲ اینچی موافقید؟! اگر جوابتان مثبت است جیپ یک خبر خوب دیگر هم برای شما دارد و آن هم اینکه موتور ۳.۶ لیتری V6 آن را با موتور ۵.۷ لیتری HEMI با قدرت ۳۷۵ اسب بخار جایگزین کرده تا در کناره تعلیق Fox Shox بتوانید با این رانگلر به کجا که خواستید بروید.
اول از همه به نام خودرو دقت کنید چون موپار یک طرف این گرند چروکی را با کیت بدنه خود (که شامل استفاده گسترده از اجزای کرومی بوده) تزیین کرده اما طرف دیگر را بدون تغییر نگه داشته تا کاملا مشخص باشد که با موپار و بی موپار چقدر باهم متفاوتند!
این کیا با همکاری مجله Super Street و با الهام از داستان های DC Comics (یکی از بزرگترین ناشران داستان های کومیک در ایالات متحده) ساخته شده است؛ لوگوی DC روی رینگ ها کاملا نمایان است.
داستان های فلش یادتان هست؟ همان سه نفری که سرعت برق آسایی داشتن و با لباس های قرمز و نارنجی و زردشان تبدیل به قهرمانان بچه های دهه ۵۰ میلادی شده بودند و حتی سال ۱۹۹۰ هم سریالی برای آنها ساخته شد؛ احتمالا شما هم مثل ما فلش را به خاطر ندارید ولی به هرحال بدانید که این سراتوی کوپه توسط West Coast Customs به نمایشگاه آمده بود که تمام جزئیاتش با الهام از داستان های فلش ساخته شده است.
موپار با فنرهای Magneti Marelli که ۵۰ میلیمتر ارتفاع تعلیق را کاهش داده اند، کیت ترمز برمبو، رینگ های ۲۰ اینچی Track Pack و چرم های مشکی Katzkin توانست خودرویش را اندکی متفاوت تر از مدل های استاندارد SRT وایپر نمایش دهد.
مطمئنا اگر به بتمن بگویید این کیا اپتیما SX به افتخار تو ساخته شده درجا سکته می کند! رینگ های ۲۰ اینچی با لوگوی بتمن، کیت ترمز Ksport و جلوپنجره ای که به گفته کیا در مدت ۴۰ ساعت ساخته شده مهم ترین ویژگی های این خودرو هستند. اما این کار کیا به یک دلیل دیگر هم تحسین برانگیز است؛ اینکه قرارست هزینه فروش آن صرف امور خیریه در آفریقا شود.
این فورد F-150 که توسط نشریه آمریکایی تراکین به سما آمده بود برعکس خیلی ها بجای افزایش ارتفاع کاهش ارتفاع داده بود! همچنین رینگ های ۲۲ اینچی با تایرهای Nitto داشت و برنامه ریزی مجدد ECU خودرو هم که توسط Bully Dog انجام شده، قدرت موتور دو توربویی ۳.۵ لیتری F-150 را از ۳۶۵ به ۵۰۰ اسب بخار رسانده بود.
مهندسین کمپانی Banks Power از اتاق دوج D200 مدل ۱۹۶۵ استفاده کردند ولی شاسی خودرو را از دوج ۳۵۰۰ گرفته اند؛ استفاده از کیت Baja 1000 برای افزایش ۱۱۴ میلیمتری ارتفاع تعلیق، رینگ های ۱۷ اینچی با تایرهای BF Goodrich و مهم تر از همه رساندن گشتاور تولیدی موتور ۵.۹ لیتری آن به عدد ۱۳۲۱ نیوتن متر مهم ترین مشخصه های این خودروست.
عدد ۵۵ حک شده روی درب های سوپر۲۵ به خاطر یادآوری قهرمانی مزدا سوپر۲۰ بود که در پنجاه و نهمین مسابقه ۲۴ ساعته لمانز با شماره ۵۵ شرکت کرده بود. این مزدا همچنین چراغ های چهارتایی PIAA ، رینگ های ۱۷ اینچی Volk Racing با رنگ مشکی مات و با تایرهای ۲۲۵ میلیمتری BFGoodrich و همچنین صندلی مسابقه ای و فرمان و کمربندهای اسپارکو داشت.
این خودرو توسط تیم مسابقه ای Stout Racing و با همکاری گروه TRD تویوتا ساخته شده و سال ۲۰۱۳ راهی مسابقات آمریکایی SCCA می شود؛ رینگ های ۱۸ اینچ Volk Racing با تایرهای پیرلی PZero و کمک های JRX از جمله مشخصات این سایون است.
این توندرا هم با کمک Racer Engineering ساخته شده و موتور ۵.۷ لیتری V8 آن مجهز به سوپرشارژر TRD است؛ رینگ های جلویی ۲۰ اینچ و رینگ های عقب آن ۲۴ اینچی است.
Dragquoia نام این درگستر خانوادگی چهارنفره است! این تویوتای ۶۵۰ اسبی با همکاری TRD و Antron Brown که از رانندگان و همچنین سرپرست تیمی با همین نام در مسابقات درگ NHRA است، ساخته شده.
چه اشکالی دارد که پرفروش ترین تویوتای بازار آمریکا هم تیونینگ شود؟! این کمری که با همکاری راننده آمریکایی ناسکار Kyle Busch ساخته شده، توانست یکی از برندگان مسابقه بهترین تیونینگ تویوتا شود تا از طرف TRD جایزه ۵۰ هزار دلاری این مسابقه را از آن خود کند.
Jeff Dunham دوبلر و کمدین آمریکایی هالیوود کارش به جایی رسیده که با همکاری Mopar به سراغ تیون چلنجر رفته؛ رنگ مشکی براق بدنه و رینگ های ۲۲ اینچی HRE با تایرهای پیرلی ازجمله مشخصات این خودروست.
زیر کاپوت این دوج رم پیشرانه HEMI چلنجر SRT8 قرار گرفته یعنی یک موتور ۴.۷ لیتری با ۴۷۰ اسب قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور؛ کیت ترمزها از SRT گرفته شده اما کیت بدنه خودرو و رینگ های ۲۲ اینچی آن کار مهندسین موپار است.
دوج روی این چارجر پیشرانه V10 وایپر را قرار داده که می تواند ۶۵۰ اسب بخار را به چرخ هایی که از رینگ های ۲۰ اینچی مشکی ساخته شده، منتقل کند؛ درون کابین هم از چرم آلکانترا و تریم فیبرکربنی استفاده شده.
حضور مدل های ۲۰۱۳ فیوژن در سما تنها یک علت داشت؛ حال دادن اساسی فورد به هواداران ناسکارش!
از نسخه های پولستار تنها ۲۵۰ مدل تولید خواهد شد که قدرت موتور ۲.۵ لیتری توربوی آنها با ۲۳ اسب افزایش به ۲۵۰ اسب بخار رسیده و گشتاورشان نیز با حدود ۵۰ واحد صعود عدد ۳۷۰ نیوتن متر را نشان می دهد.
این الاتنرای هاچ بک همان پیشرانه ۱.۸ لیتری سابق خود را داشت اما شاید باور نکنید ولی توربوی آن قدرت تولیدی موتورش را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده بود! این هیوندای همچنین اینترکولر Spearco ، کیت بدنه ARK و طرح گرافیکی Gatorwrap داشت.
هنوز کسی نمی داند که آیا هوندا واقعا تصمیمی برای ساخت این خودرو دارد یا خیر؛ خودرویی که تا قبل از این هم در فیلم Avengers خودنمایی کرده بود.
این آکورا بدست Evasive Motorsports ساخته شده؛ آنها با سوپرشارژر CT Engineering و کیت اگزوز GReddy SP Elite قدرت موتور ۲.۴ لیتری آنرا به ۲۵۰ اسب بخار روی چرخ ها رسانده اند. رینگ های ۱۹ اینچ Volk Racing و کمک فنرهای TEIN از دیگر مشخصه های آن است.
پکیج این GT-R اگرچه توسط تیونر آمریکایی The R’s Tuning عرضه شده اما باید بدانید که این کیت سال گذشته توسط تیونر ژاپنی BenSopra معرفی شده بود. جالبتر آنکه این خودروی مسابقه ای، خودروی شخصی مالک کمپانی R’s یعنی Ricky Kwan هم است.
پکیج ۳dCarbon برای این موستانگ شامل سیستم اگزوز Dynomax ، فنرهای Eibach ، کیت ترمز برمبو، صندلی های چرمی اسپرت ریکارو و رینگ های ۲۲ اینچی Forgiato از مدل Freddo-M است.
این نخستین بار بود که لکسوس از هیبریدی مفهومی خود در آمریکا رونمایی می کرد؛ خودرویی با پیشرانه ۲.۵ لیتری بنزینی که می تواند سرمشقی برای طرح های آتی لکسوس باشد.
از بین سه دستگاه سایون FR-S که با حمایت تویوتا به سما آمده بودند و به سه تیونر مختلف داده شده بود، این خودرو بهتر از بقیه بود و ظاهرا جایزه ۱۰ هزار دلاری سایون را هم به خود اختصاص داده اما چرا؟! بخاطر دیسک های ۳.۶ اینجی برمبو؟ یا رول بار و صندلی ها و فرمان مسابقه ای اسپارکو؟ یا سوپرشارژر Vortech که روی موتور دو لیتری اش نصب شده؟
ال اسی که لکسوس به نمایشگاه آروده بود رنگ نقره ای مات و تعلیق بادی AirRunner TC-5 داشت، همچنین رینگ های ۲۲ اینچی آن با تایرهای یوکوهاما مدل Advan Sport همراه شده بود که در جلو ۲۲۵ و در عقب ۲۹۵ میلیمتری بودند.
لکسوس مدت هاست که برای مدل های LFA خود پکیج نوربرگ رینگ تدارک دیده که تنها ۵۰ مدل از آنها با قیمت پایه ای ۴۴۵۰۰۰ دلار ساخته می شود؛ شاید افزایش قدرت موتور ۴.۸ لیتری آن به مرز ۵۶۲ اسب بخار بهانه خوبی برای افزایش ۷۰هزار دلاری قیمت پایه ای این پکیج نسبت به مدل های استاندارد LFA باشد.
دومین تیونری که GT-R را با پکیج Bensopra ژاپن به نمایشگاه آورده بود، Marc Arcenal مالک کمپانی Fatlace Motorsport است؛ از آنجایی که این خودرو در غرفه Falken قرار گرفته پس حتما تایرهای فالکن هم داشته!
فیات ۵۰۰ با مجموعه ای از لوازم جانبی موپار به نمایشگاه آمده بود مثل سیستم اگزوز Cat-back، رینگ هایی که سالهای دهه ۶۰ میلادی از آنها استفاده می شد، روکش کرومی برای سپر و باربند و آینه های جانبی و …
هیوندای با همکاری ARK این ولاستر را مخصوص روزهای زمستانی و رفتن به جاده های برفی ساخته؛ موتور ۲۳۲ اسبی آن همراه با پکیج نایتروس Express Proton است.
با استقبال زیادی که سال گذشته از پکیج Hot Wheels شد، شورولت سرانجام تصمیم گرفت نسخه های محدودی از کاماروهای خود را با این پکیج حدودا ۷۰۰۰ دلاری راهی بازار کند؛ مشتریان می توانند این پکیج را برای نسخه های کوپه یا کانورتیبل کامارو و همچنین مدل های V6 و V8 آن سفارش دهند اما در نسخه های ZL1 و COPO این سفارش امکان پذیر نیست.
HPD را حتما می شناسید؛ همان گروهی که خودروهای سفارشی و مدل های مسابقه ای را برای هوندا می سازد. HPD علاقه زیادی برای استفاده از لوازم سایر کمپانی ها ندارد مثلا در همین سما با CR-Z کوپه ای آمده بود که سوپرشارژر، فنرهای اسپرت، کالیبرهای ۴ پیستونه و رینگ های ۱۸ اینچی آن اختصاصی خودش هستند؛ قدرت موتور از ۱۲۲ به ۱۸۵ اسب بخار و گشتاورش از ۱۷۳ به ۲۳۰ نیوتن متر رسیده.
این سریعترین نسخه کانورتیبل از کوروت است که تاکنون ساخته شده آن هم بدست کسیکه حدسش را نمی زنید؛  Guy Fieri را اگر تا به امروز به خاطر برنامه تلویزیونی Food Network می شناختید از این پس او را به خاطر این کوروت ۴۲۷ هم بشناسید! کوروتی که موتور ۷ لیتری V8 آن ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد.
نسل جدید جنسیس کوپه هم با کیت بدنه ARK شامل کاپوت و اسپویلر کربنی و داشبوردی از جنس چرم های آلکانترا و نهایتا صندلی های Sparco به نمایشگاه آمده بود اما مهم ترین قسمت این خودرو افزایش حجم پیشرانه آن از ۳.۸ به ۴.۲ لیتر بود که موجب شده قدرت خودرو به حدود ۳۹۵ اسب بخار برسد.
وقتی شورولت رسما کامارو کوپوی خود را احیا می کند پس چرا فورد به فکر مدل های کبری جت سابق خود نباشد؟ تا شاید جنگشان برنده ای نداشته باشد! البته هنوز هم معلوم نیست که پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 این خودرو که با توربوهای دوقلوی Borg-Warner مجهز شده چه مشخصاتی دارد.
Patrick Dempsey بازیگری است که با نقش در Dr Shepherd شهرت جهانی پیدا کرد اما او علاوه بر بازیگری، به رانندگی در مسابقات Rolex Grand Am هم علاقه زیادی دارد طوریکه تیم Dempsey Racing را ایجاد کرد و با مزدا RX-8 هم راهی مسابقات شد. حالا چه کسی بهتر از پاتریک تا مزدا خودرویی با نام او معرفی کند؟ رینگ های ۲۰ اینچ کرومی، سیستم اگزوز Racing Beat، دوچرخه ای با مدل S-Works Tarmac که انتهای خودرو نصب شده و همچنین محفظه نگهدارنده ساخت Thule Atlantis که روی سقف قرار گرفته از دیگر مشخصه های این CX-5 است.
اینترکولرهای بزرگتر و تغییر سیستم اگزوز و برنامه ریزی مجدد ECU دست به دست هم داده اند تا موتور ۲.۰ لیتری توربوی این فوکوس ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۸ نیوتن متر گشتاور داشته باشد.
رنگ مات آبی با رینگ های ۲۰ اینچی و شیشه های دودی ازجمله مشخصات این مالیبو هستند که پیشرانه ۲ لیتری توربوی آن با قدرت ۲۹۵ اسب بخار می تواند خودرو را در کمتر از ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند.
این خودرو به کمک راننده معروفی به نام تونی استوآرت ساخته شده که رنگ خاکستری متالیک با طرح گرافیکی Smoke دارد؛ موتور ۶.۲ لیتری این کامارو ZL1 که ۵۸۰ اسب بخار قدرت داشته می تواند آنرا در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند.
تیونر کالیفرنیایی Bojix Design در پیشرانه این فورد فوکوس تغییر زیادی نداده تا از این رو فقط چراغ های تیره، رینگ های ۲۰ اینچی مشکی و رنگ نارنجی مات بدنه مهم تری مشخصه های این هاچ بک باشند.
از میان ۶۹ کامارو کوپویی که ساخته می شود فقط همین یک کانورتیبل برای فروش به هواداران آماده شده و تکلیف مابقی کانورتیبل ها معلوم نیست اما اگر هم ساخته شوند ظاهرا فقط برای تیم های مسابقه ای قابل خریداری است. این کامارو پیشرانه ای ۵.۳ لیتری V8 با قدرت ۵۵۰ اسب بخار داشته و در حراجی برت-جکسون قرارست به فروش برسد.
صندلی ها مسابقه ای اسپارکو، استفاده از تعلیق Bilstein ، رینگ های ۱۹ اینچ HRE با تایرهای Kumho و کیت ترمز برمبو مهم ترین ویژگی های این هاچ بک ۴۰۰ اسبی است که پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی آن توسط Cosworth ارتقا یافته.
این موستانگ GT سوپرشارژر Whipple ، رنگ سفید و مشکی ساخت BASF ، رینگ های ۲۲ اینچی MHT از مدل Niche Monza و نهایتا کیت بدنه ۳dCarbon داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    (پراید با موتور63اسب بخار کاملا اسپرت دو توربو شارژارم مخصوص سلطان ایران یعنی سایپا111تا141وانژکتورهایی که نیازبه دستور ECUندارد وخود به خودسوخت تزریق میکند)اگر پرایداونجابودچنین مشخصاتی روبغلش مینوشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      فقط کامارو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد قلی خان

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حال کردم مثل سگ .سرم داره گوز میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      پس پارس کن برای عمو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hassan

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وااااااااااااااااااااااااووووووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرلین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خیلی زیبا هستند مخصوصا لامبورگینی ها و کاماروهاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      واقعا کامارو شاهکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BOMB

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        کامارو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. نيما

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    خیلی عالی بود لطفا عکس های باکیفیت تر بذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. BOMB

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    اختیر داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. BOMB

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    کامارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    کاشکی منم اونجا بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا