چشم اندازسایر خودروهای آسیاییسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایی

نمایشگاه خودروی شیکاگو 2013

صدوپنجمین نمایشگاه خودروی شیکاگو، امسال از تاریخ هفتم الی هیجدهم فوریه ۲۰۱۳ مطابق نوزدهم لغایت سی ام بهمن ماه ۹۱ در مرکز بین المللی McCormick Place واقع در پرجمعیت ترین شهر ایالت ایلی نویز یعنی شیکاگو برپا می شود . . .

2013 Chicago Auto Show
۲۰۱۳ Chicago Auto Show

روزهای هفتم و هشتم فوریه مختص رسانه ها بوده و روزهای هشتم الی هیجدهم برای عموم بازدیدکنندگانی است که از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای دیدن حدود ۱۰۰۰ خودرو به فضای ۹.۳ هکتاری نمایشگاه شیکاگو می آیند. هزینه بلیط های امسال نیز ۱۲ دلار برای بزرگسالان، ۶ دلار برای کودکان ۷ الی ۱۲ ساله، ۶ دلار برای سالمندان ۶۲ سال و بیشتر و نهایتا برای کودکان کمتر از ۶ سال نیز رایگان بوده البته به شرط آنکه به همراه خانواده هایشان به نمایشگاه آمده باشند!

 

**** گزارش تصویری از برترین های شیکاگوی ۲۰۱۳ ****

شورولت دریک حرکت تبلیغی برای انیمیشن جدید کمپانی DreamWorks با نام “Turbo” که بیست و هشتم تیرماه ۹۲ اکران می شود، دست به معرفی کامارو توربو ۲۰۱۳ زد. کامارو توربو برپایه کامارو ZL1 ارتقا یافته، کاپوت آن هم که از کامارو کوپو گرفته شده پیشرانه سوپرشارژ V8 خودرو که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد را مخفی کرده است.

NV200 نام ون تجاری نیسان است که به عنوان کوچکترین عضو خانواده NV قرارست امسال درکنار NV200 Taxi با قیمت پایه ۲۰,۸۳۵ دلار راهی بازار ایالات متحده شود. این ون باداشتن فضای باری معادل ۳۴۷۴ لیتر و با داشتن ارتفاع ۴۹.۵ متری از سطح زمین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و نقل بارهای کوچک باشد. پیشرانه NV200 یک موتور ۲.۰ لیتری است با ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور که به کمک گیربکس CVT وظیفه به حرکت درآوردن چرخ های جلو رابرعهده دارد. این ون بامصرف ترکیبی ۹.۸ لیتر قرارست در دو تیپ S و SV راهی بازار شود که هردو مدل رینگ های ۱۵ اینچی فولادی، پاور ویندوز، سیستم کمکی ترمز، خروجی برق ۱۲ ولت، صندلی ۶ حالته راننده و نشانگر فشار باد تایرها را بصورت استاندارد دارند.  

۲۰۱۳ Nissan NV200
۲۰۱۳ Nissan NV200
۲۰۱۳ Nissan NV200

 

 

 

 

موپار وقتی به سراغ دوج دارت رفت از کالیبرهای آبی رنگ ترمز استفاده کرد که در پشت رینگ های ۱۸ اینچی بارنگ مشکی براق مخفی شده اند. در کابین هم علاوه بر چرم های Katzkin از تریم مشکی و آبی استفاده کرده. البته در پیشرانه ۱.۴ لیتری دارت و گیربکس شش سرعته دستی آن هیچ تغییری صورت نگرفته

تویوتا باعرضه مدل ۲۰۱۴ پیکاپ سنگین توندرا بالاخره دستی هم روی آن کشید تا چهره اش چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی نسبت به گذشته کاملا متفاوت و البته آمریکایی پسند باشد. اما در این میان چه چیزی بیشتر ازهمه جلب توجه می کند؟ یکی جلوپنجره کرومی و دیگری گلگیرهای مربعی شکل و رینگ های ۱۸ اینچی و درآخر هم درب جدید محفظه بار!

۲۰۱۴ Toyota Tundra 1794 Edition
۲۰۱۴ Toyota Tundra 1794 Edition
۲۰۱۴ Toyota Tundra 1794 Edition

 

 

 

 

 

سریع ترین بیتلی که تا به امروز ساخته شده چیزی نیست به جز GSR که برای یادبود مدل های ۱۹۷۰ ساخته شده؛ پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوی آن می تواند خودرو را در ۶.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت برساند.

فورد، امسال دو هاچ بک مسابقه ای را به شیکاگو آورده بود که تصاویر یکی از آنها را درپایین مشاهده می کنید. این خودرو که برپایه فورد فیستا ST و به کمک کمپانی سوئیسی OlsbergMSE ساخته شده، به کمک پیشرانه ۲.۰ لیتری خود می تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت به همراه ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. راننده این خودرو هم کسی نیست به جز Tanner Foust مجری مشهور تاپ گیر آمریکا که ماه آینده میلادی آنرا در انگلستان می راند.

Tanner Foust Fiesta ST GRC Car
Tanner Foust Fiesta ST GRC Car
Tanner Foust Fiesta ST GRC Car
Tanner Foust Fiesta ST GRC Car
Tanner Foust Fiesta ST GRC Car
Tanner Foust Fiesta ST GRC Car

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Core SRT” نام پکیج جدیدی است که SRT برای مدل های ۲۰۱۳ خود درنظر گرفته؛ اولین آنها برای چلنجر SRT8 آماده شده که موتور ۶.۴ لیتری V8 آن ۴۷۰ اسب بخار قدرت و حدود ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت مدل ۲۰۱۳ این خودرو ۳۸,۹۹۵ دلار به همراه ۹۹۵ دلار مالیات اعلام شده.
دومین محصول SRT ، مدل ۲۰۱۳ از پکیج Super Bee برای دوج چارجر است که رینگ های ۲۰ اینچی، کالیبرهای ترمز برمبو و لوگوی Super Bee حک شده بر روی جلوپنجره و همچنین بر روی پشت سری صندلی ها دارد. قیمت این خودرو که همان پیشرانه چلنجر SRT8 در زیر کاپوتش دارد، ۴۱,۹۹۵ دلار بعلاوه ۹۹۵ دلار مالیات است.
آخرین محصول SRT در نمایشگاه امسال، کرایسلر ۳۰۰ بود که باپکیج “Core SRT” عرضه شده بود و همان موتور چلنجر SRT8 راهم در سینه داشت. قیمت مدل ۲۰۱۳ این خودرو نیز ۴۳,۹۹۵ دلار بعلاوه ۹۹۵ دلار مالیات درنظرگرفته شده است.

شورولت نیاز مشتریان آمریکایی را به خوبی تشخیص داد. عرضه زودهنگام نسخه دیزلی کروز باقدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر، یک وانکش سریع به فولکس واگن جتا بود. قیمت پایه ای کروز دیزلی از ۲۵,۶۹۵ دلار شروع شده که حدود ۱,۸۴۵ دلار از قیمت جتا بیشتر است اما شورولت این راهم گفته که مواردی مانند دوربین عقب، نمایشگر هفت اینچی لمسی و آینه های تاشوی برقی و … را که درنسخه های عادی کروز به عنوان آپشن عرضه می شوند، در نسخه دیزلی کروز بصورت استاندارد وجود خواهند داشت. با آنکه هنوز مصرف سوخت کروز دیزلی رسما اعلام نشده اما شورولت در تلاش برای رسیدن به مصرف ۵.۶ لیتری در سیکل جاده ای است. علاوه بر این این نسخه دیزلی، شورولت قرارست ۱۵ درصد فروش کروز را به مدل Cruze Eco با پیشرانه گازسوز اختصاص دهد. 

۲۰۱۴ Chevrolet Cruze Clean Turbo Diesel
۲۰۱۴ Chevrolet Cruze Clean Turbo Diesel
۲۰۱۴ Chevrolet Cruze Clean Turbo Diesel
۲۰۱۴ Chevrolet Cruze Clean Turbo Diesel
۲۰۱۴ Chevrolet Cruze Clean Turbo Diesel
۲۰۱۴ Chevrolet Cruze Clean Turbo Diesel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وقتی به آمار فروش سال گذشته نیسان ۳۷۰Z نگاه می کنیم، پی می بریم که ۱۵درصد از فروش کل این اسپرت ژاپنی مربوط به نسخه های تیون شده نیسمو بوده اند. همین دلیل بهانه خوبی برای نیسان بود تا پکیج نیسمو را برای مدل های ۲۰۱۴ در نمایشگاه شیکاگوی امسال بروز رسانی کند. پیشرانه ۳.۷ لیتری V6 این خودرو همچون گذشته ۳۵۰ اسب بخار قدرت در ۷۴۰۰rpm به همراه ۳۷۴ نیوتن متر گشتاور در دور ۵۲۰۰ تولید می کند. رکاب های جانبی، رنگ خاکستری تیره برای زیر سپرها و رکاب ها، قاب جدید آینه ها، اسپویلر جدید نیسمو عقب، بهینه شدن ترمزها و رینگ های ۱۹ اینچی ازعمده تغییرات صورت گرفته برای مدل های ۲۰۱۴ هستند. ۳۷۰Z بصورت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی عرضه می شود.

۲۰۱۴ nissan 370-z nismo
۲۰۱۴ nissan 370-z nismo
۲۰۱۴ nissan 370-z nismo

 

 

 

دومین هاچ بک مسابقه ای فورد، برپایه فوکوس ST و توسط تیونر لس آنجلسی Fifteen52 ساخته شده. این خودرو که هنوز مشخصات فنی آن فاش نشده، قرارست به رانندگی کن بلاک – مرد افسانه ای دیریفت – زیرنظر تیم Hoonigan Racing راهی فصل ۲۰۱۳ مسابقات Global RallyCross ایالات متحده شود. همچنین تمامی اجزای جانبی این خودرو از Ford Racing گرفته شده.

Ford Focus ST TrackSTer
Ford Focus ST TrackSTer
Ford Focus ST TrackSTer
Ford Focus ST TrackSTer
Ford Focus ST TrackSTer
Ford Focus ST TrackSTer

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر خاطرتان باشد سال گذشته میلادی دوج برای نسخه های V6 چلنجر پکیج Redline را در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رسما معرفی کرد، حالا همان پکیج باهمان جزئیات برای نسخه های V8 چلنجر نیز آماده شده است. اما نکته جالبتر این پکیج قیمت آن است چراکه در نسخه های V6 همین پکیج باقیمت ۳,۷۵۰ دلار عرضه می شد اما در نسخه های V8 باقیمت ۱,۹۹۵ دلار به فروش می رسد که این قیمت کمتر بخاطر عدم دستکاری در پیشرانه ۳۷۵ اسبی با گشتاور ۵۵۶ نیوتن متری است. این چلنجر گیربکس شش سرعته دستی را بصورت استاندارد و پنج سرعته اتومات با پدال شیفتر را بصورت سفارشی دارد. 

Dodge Challenger R/T redline
Dodge Challenger R/T redline
Dodge Challenger R/T redline

 

 

 

مدل های Track Edition نیسان GT-R برای آن دسته از مشتریانی است که احتیاجی به وزن بیشتر خودرو بخاطر تجهیزات اضافه و لوکسش ندارند! حذف صندلی های عقب، کمک های Bilstein DampTronic جدید برای تعلیق، صندلی های مسابقه ای، اسپویلر کربنی عقب، رینگ های RAYS با تایرهای دانلوپ با نام کامل SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT از مهم ترین ویژگی های این سوپراسپرت ۵۴۵ اسبی است. نیسان از می ۲۰۱۳ فروش محدود ۱۵۰ نسخه ای از Track Edition را در ایالات متحده آغاز می کند. پنج رنگ درنظر گرفته شده برای این خودرو نیز عبارتند از: آبی تیره، مشکی، قرمز، سفید صدفی و خاکستری متالیک.

۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Edition
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Edition
۲۰۱۴ Nissan GT-R Track Edition

 

 

 

 

همانطور که از نام این خودرو مشخص است، کراس جی.تی برپایه مفهومی GT که سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، شکل گرفته است؛ با مقایسه ابعاد این کراس اور با بزرگترین شاسی بلند حال حاضر کیا یعنی سورنتوی ۲۰۱۴ خواهیم دید که کراس جی.تی در طول و عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۰۶ و ۱۲۷ و ۲۰۳ میلیمتر بزرگتر از سورنتو ساخته شده. اما همانند اکثر کراس اورهای مفهومی، کیا برای کراس جی.تی یک قوای هیبریدی درنظر گرفته که شامل یک موتور ۳.۸ لیتری V6 بنزینی با گیربکس هشت سرعته اتومات و یک موتور الکتریکی که مابین پیشرانه و گیربکس جایگذاری شده (Parallel Hybrid) است. مجموع قدرت و گشتاور تولیدی کراس جی.تی به ترتیب ۴۰۰ اسب بخار و ۶۷۸ نیوتن متر خواهد بود. درحالت تمام الکتریکی نیز این خودرو قارد به پیمودن مسافت متوسط ۳۲ کیلومتری است. 

Kia Cross GT Concept
Kia Cross GT Concept
Kia Cross GT Concept
Kia Cross GT Concept
Kia Cross GT Concept
Kia Cross GT Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

سال گذشته لکسوس اعلام کرد که میزان فروش محصولاتش نسبه به ۲۰۱۱ بیش از ۳۱درصد افزایش یافته، ولی حالاکه مدل های جدید لکسوس زبان طراحی متفاوتی پیدا کرده بازهم باید به فروش هرچه بیشتر این خودروساز ژاپنی امیدوار بود. مفهومی LF-LC Blue هم که سال گذشته در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد، امید تازه لکسوس برای هیبریدی های آتی کمپانی است.    

Lexus LF LC Concept
Lexus LF LC Concept
Lexus LF LC Concept
Lexus LF LC Concept
Lexus LF LC Concept
Lexus LF LC Concept

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فولکس واگن برای سال ۲۰۱۳ پکیج های Wolfsburg Edition باقیمت ۲۶,۱۹۵ دلار و تعداد ۲۰۰۰ نسخه و همچنین Driver’s Edition باقیمت ۲۹,۶۹۵ دلار با گیربکس دستی و ۳۰,۷۹۵ دلار با گیربکس دوکلاچه اتومات و تعداد ۳۰۰۰ نسخه را برای نسخه های گلف GTI آماده کرده. هردو پکیج تنها در سه رنگ سفید صدفی، خاکستری کربنی و مشکی قابل سفارش خواهند بود.

نیسمو مدل های ۲۰۱۳ نیسان جوک را برای تحویل به مشتریان از مارس ۲۰۱۳ آماده کرده؛ قدرت کوچکترین کراس اور نیسان حالا از ۱۸۸ اسب در مدل های استاندارد به ۱۹۷ اسب افزایش یافته است. افزایش ۳۷درصدی نیروی عمودی وارده بر خودرو، رینگ های ۱۸ اینچی و تعلیق بهینه شده از مهم ترین مشخصه های نیسمو جوک خواهند بود. این خودرو بصورت دیفرانسیل جلو و AWD وهمچنین تنها با سه رنگ سفید و مشکی و نقره ای عرضه خواهد شد.

Nissan Juke NISMO
Nissan Juke NISMO
Nissan Juke NISMO

 

 

 

کیا برای مدل های پنج درب فورته تیپ SX رادرنظر گرفته که موتور ۱.۶ لیتری توربوی آن قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور است که با این اوصاف باید SX را قوی ترین نسخه تولید شده از خانواده فورته دانست. علاوه بر مدل SX کیا همچنین مدل EX راهم برای مشتریان آمریکایی خود آماده کرده که قدرت و گشتاور پیشرانه ۲.۰ لیتری آن به ترتیب ۱۷۳ اسب بخار و ۲۰۸ نیوتن متر است. برای تیپ SX رینگ های ۱۸ اینچی، سراگزوزهای کرومی، سیستم راهیابی، رادیو HD، سانروف، سیستم گرمایشی برای فرمان و صندلی ۱۰ حالته برای راننده بصورت استاندارد وجود خواهند داشت.

Kia Forte 5-Door 2014
Kia Forte 5-Door 2014
Kia Forte 5-Door 2014

 

 

 

پرومستر نام محصول جدید کمپانی آمریکایی RAM است که سال ۲۰۰۹ به عنوان زیرمجموعه جدید کرایسلر فعالیت خود را آغاز کرد. این ون فول سایز که بر پلت فرم فیات دوکاتو ۲۰۱۲ ساخته شده، برای رقابت با مدل هایی نظیر فورد ترانزیت و مرسدس بنز اسپرینتر ساخته شده و مشتریان می توانند آنرا در سه مدل مختلف با فاصله محوری ۱۱۸ و ۱۳۶ و ۱۵۹ اینچ سفارش دهند. پیشرانه استاندارد پرومستر یک موتور ۳.۶ لیتری V6 باقدرت ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر است. پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 دیگری نیز باقدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر نیز بصورت آپشن خواهد بود. خط تولید پرومستر در شهر سالتیلو در ایالات مکزیکو بوده و اولین تحویل آن از پاییز ۲۰۱۳ آغاز می شود.  

Ram Promaster
Ram Promaster
Ram Promaster

 

 

 

تغییر سیستم اگزوز، استفاده کیت ترمز Hawk Performance، رینگ های ۱۸ اینچی و استفاده از تعلیق مک فرسون درجلو و دوجناغی درعقب ازجمله مشخصات این خودروی مسابقه ای است که برپایه سایون FR-S ساخته شده و قرارست در ۳۱ فروردین ماه ۹۲ در سی و هفتمین مسابقه سالیانه Pro/Celebrity race در کالیفرنیا شرکت کند. اگر در مورد Pro/Celebrity race می پرسید باید بگوییم که مسابقه خیریه ای است که آوریل هرسال در پیست مسابقه ای تویوتا به نام Grand Prix of Long Beach در کالیفرنیا برگزار شده و درآمدهای بدست آمده از آن نیز به بیمارستان های کودکان در سراسر ایالات متحده فرستاده می شود.

Scion FR-S Celebrity Race Car
Scion FR-S Celebrity Race Car
Scion FR-S Celebrity Race Car

 

 

 

 

 

این اپتیمای هیبریدی حاصل همکاری مشترک کیا با مجله Super Street و همچنین کمپانی معروف DC Entertainment است که طی آن قرار بود کیا تحت پروژه  “We Can Be Heroes” طی ۱۰ ماه ۸ خودروی مختلف براساس کمیک استریپ های معروف جهان بسازد و بافروش آنها در حراجی های مختلف، هزینه های بدست آمده از آنها را صرف قحطی زدگان خشکسالی اخیر در شاخ آفریقا کند. اما بعد از مدل هایی مانند بتمن، Wonder Woman ، Green Lantern، The Flash  Aquaman و Cyborg که اکثرشان در اتوشوی سما ۲۰۱۲ رونمایی شدند، حالا نوبت به سوپرمن رسیده که خودروی اختصاصی خود را داشته باشد! عریض تر شدن گلگیرها، لوگوی گرافیکی سوپرمن بر روی کاپوت، سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق و چرم های آبی رنگ کابین مهم ترین مشخصه های این این خودروست.

Superman Kia Optima Hybrid
Superman Kia Optima Hybrid
Superman Kia Optima Hybrid
Superman Kia Optima Hybrid
Superman Kia Optima Hybrid
Superman Kia Optima Hybrid

 

 

 

 

 

 

 

 

پکیج R-line فولس واگن هم اکنون برای نسخه های کانورتیبل بیتل آماده شده؛ این پکیج شامل رینگ های ۱۹ اینچی، چراغ های بای زنون جلو به همراه LEDهای مخصوص روز، پدال های آلومینیومی، روکش های فولادی ضدزنگ پولیش شده برای کابین، فرمان چرمی، سیستم پخش Fender، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید می شود. پیشرانه این بیتل ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

Volkswagen Beetle R-Line Cabrio
Volkswagen Beetle R-Line Cabrio
Volkswagen Beetle R-Line Cabrio

 

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. JINPACHI

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ای کاش ایرانی نبودیم…
    تا حق دیدن اینجور نمایشگاه ها داشتیم.
    جای پراید 20 میلیونی هم سبزه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. توبی

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ای کاش ایرانی بودیم. فقط همین رو میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JINPACHI

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (251 ديدگاه)

        اقای توبی پس حالا که ایرانی هستی برو پراید 2 میلیونی را 20 میلیون بخر.
        شاید از این که ایرانی هستی لذت ببری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. توبی

        ۱ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        عزیز ، ایرانی واسه پراید نباید 20 میلیون چول بده!نباید بده! ولی وقتی یه ملت خودش رو فراموش کنه همه جوره سواری میده!بیشتر از این نمیشه گفت! فقط توجه بفرمائید علت پیشرفت ژاپن و آلمان و … این است که ژاپنی ها ، ژاپنی و آلمانی ها ، آلمانی بودند یعنی خودشان بودند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. hesan

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      عالی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JINPACHI

        ۲ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (251 ديدگاه)

        اقای توبی برو حسابتو خوب کن.
        چول دیگه چی هست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. nba

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از مسئولان تقاضا داریم که یک نمایشگاه با محصولات کمپانی نیسان در شیراز برگزار کنند. البته لطفا” در سطح بین المللی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ash7

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      حتما!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ابی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    عجب کامارویی شده
    خیلی خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. a-x1

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ممنون … عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kurosh

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خوشمان آمد… خدا خیرتون بده.
    مدل لکسوس LF LC Concept خیلی زیبا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی تورانی از گنبد کاووس

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بذارید به حاله صنعت خودرو مون گریه کنم
    که هیچ توجی و احترامی به ما نمیذارن
    ماشین بی کیفیت وپس مونده های خارجی ها روتولید میکنن
    و به زور دارن بهمون ماشین میدن
    بدون اینکه توجی خاصی به ما داشته باشن
    فقط به فکره سوده خودشونن
    خاک برسره شون کنم
    آرزو میکنم هیچ وقت ایرانی نبودم چون همه شدن دزد
    هر کس به فکره خودشه
    مملکت شده بی صاحب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عرفان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ای ی ی ی یو النـــــــــــــــــــــــــاس…
    یه از این نمایشگاه ها هم تو ایران بذارین
    خسته شدیم انقد عکساشو دیدیم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کماندار

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    جدی جای تیبا و وانت پراید خالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. دانیال

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    اون کاماروئه خیلی به دلم نشست خیلی باحول بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. iman

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لکسوس LF خیلی خوشگله
    حتمن عکساشو ببینین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ایرانی بودن خوبه ماشین سازی داشتن خوب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایرانی باشیم ماشین سازی نداشته باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به چه ماشینایی ای کاش جای این که تو خواب میدیدیم یه چند تاشونم تو خیابون میدیدیم و دلمونو خوش میکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شکیبا

    ۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من افتخار می کنم که ایرانیم حتی در بد ترین شرایط دوست عزیزی که به خاطر یه نمایشگاه از ایرانی بودنت ناراحتی یادت نره اونا با چپاول سرمایه کشورای خاور میانه به این روز رسیدن در حقیقت با راه زنی تونستن به این تکنولوژی ها برسن منم شاید از پریاید خوشم نیاد ولی افتخار می کنم با تمام این فشارا برای منع رسیدن تکنولوزی به ما امروز هم پراید داریم هم انرژی هسته ای انشاالله اگه لازم باشه برای کوبیدن دشمنامون بمبشم می سازیم اما فقط اگر لازم بشه….
    به امید پیروزی ایران عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. صمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ای کاش مسولان یکم به فکر مردم بودند مکه ماچقدر عمر داریم ومیتونستیم از این مشینها سوار شیم اصلا باید خودروساز ی درایران تعطیل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. صمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من دولت به خودرو سازها خیلی رو میدهد اینها باید خیلی وقت پیش کارخانه هارا جمع میکردند وخودرو با تعرفه 10% وارد میکردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوندا ما را از شر خودرو سازهای داخلی راحت بفرما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمود

    ۲ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ولی خدایی پیکان گوجه ای جوانان 57 یه چیز دیگستاااا ………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا