چشم اندازهفته نامه

نمایشگاه دیترویت 2018، جولانگاه پیکاپ‌های جدید آمریکایی

در نمایشگاه دیترویت امسال مثل همیشه طیف گسترده‌ای از خودروهای جدید به نمایش درآمدند. از هاچ‌بک‌های داغ کره‌ای گرفته تا کراس‌اوورهای ژاپنی و هیبریدی‌های اروپایی؛ اما اگر بخواهیم بگوییم که نمایشگاه دیترویت امسال در قلب صنعت خودروسازی ایالات‌متحده، تحت سلطهٔ چه خودروهایی قرار داشت، آن قطعاً پیکاپ تراک‌ها و به‌طور خاص پیکاپ تراک‌های آمریکایی است چراکه در دیترویت امسال سه پیکاپ کاملاً جدید، هرکدام از یکی از سه قطب بزرگ خودروسازی ایالات‌متحده به نمایش درآمدند. فورد نسل جدید رنجر را معرفی کرد، جنرال موتورز از نسل جدید شورولت سیلورادو پرده برداشت و کرایسلر هم دوج رم ۱۵۰۰ جدید را به نمایش درآورد؛ بنابراین نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ به جولانگاه پیکاپ‌های آمریکایی تبدیل شد.

بنابراین هم‌اکنون بسیار دشوار است که بخواهیم پیش‌بینی کنیم کدام‌یک از این پیکاپ‌ها فروش بیشتری را در آینده تجربه خواهد کرد. البته فورد رنجر هم‌کلاس دو پیکاپ دیگر نبوده و مدل F150 رقیب سیلورادو و رم محسوب می‌شود. بااین‌حال احتمالاً شورلت سیلورادو پرفروش‌ترین پیکاپ خواهد بود. این خودرو سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از ۵۸۵ هزار دستگاه فروش داشته درحالی‌که نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن یعنی جی‌ام‌سی سی‌یرا هم ۲۱۸ هزار دستگاه به آن اضافه کرده است؛ بنابراین در سال ۲۰۱۷ جنرال موتورز با رسیدن به مجموعاً ۸۰۳ هزار دستگاه فروش در بخش پیکاپ‌ها، بسیار به فورد سری F با فروش ۸۹۶ هزار دستگاهی نزدیک شده است. این در حالی است که رم هم با ۵۰۰ هزار دستگاه فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

در بخش پیکاپ‌های میان سایز نیز تویوتا تاکوما با فروش ۱۹۸ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۷، در جایگاه نخست قرار گرفته درحالی‌که جنرال موتورز هم با مجموع فروش ۱۴۵ هزار دستگاهی شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون (۱۱۳ هزار دستگاه برای کلرادو و ۳۲ هزار دستگاه برای کانیون) جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است؛ و نهایتاً نیسان فرونتیر هم با ۷۴ هزار دستگاه فروش سومین پیکاپ میان سایز پرفروش بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود؛ اما با عرضهٔ فورد رنجر، احتمالاً معادلات این بخش از بازار به هم خواهد ریخت و این پیکاپ جدید آمریکایی خواهد توانست به فروش مناسبی دست پیدا کند. هرچند که مطمئناً هیچ‌گاه به نزدیکی‌های فروش پیکاپ‌های سری F هم نخواهد رسید.

نکتهٔ مهم در مورد این سه پیکاپ جدید آمریکایی کاهش وزن چشمگیر آن‌ها است به‌نحوی‌که رم و سیلورادو بیش از صد کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده‌اند. همچنین هرچند هنوز وزن فورد رنجر اعلام نشده است، اما قطعاً سبک‌تر از برادر بزرگ‌ترش یعنی F150 خواهد بود. وزن تقریباً از هر لحاظ دشمن خودرو است؛ بنابراین وزن پایین در سیلورادو، رم و رنجر نه‌تنها به نفع این صنعت است که برای مالکین آن‌ها نیز سودمند خواهد بود. به لطف وزن کمتر، این پیکاپ‌ها توانایی بهتری در جلوگیری از برخورد خواهند داشت و در صورت برخورد نیز آسیب کمتری خواهند داشت. علاوه بر این، آن‌ها از توانایی حمل بار بیشتری برخوردار بوده و مصرف سوخت کمتری خواهند داشت.

در کل معرفی سه پیکاپ کاملاً جدید به‌طور هم‌زمان خبری بسیار خوبی است به‌ویژه هنگامی‌که در نظر داشته باشیم که بیش از ۱۶ درصد از خودروهایی که سال گذشته در بازار ایالات‌متحده به فروش رسیدند، پیکاپ‌ها بوده‌اند و بنابراین این سه پیکاپ جدید سهم قابل‌توجهی را از بازار فروش خودرو در ایالات‌متحده طی سال‌های آینده کسب خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    RAM قرمزه خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Wrx

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    عاااشق اون رم قرمزه شدم 😍امریکای بودن درش موووج میزنه 😘😘

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      اىن قسمت رو مخصوصا بالاى کامنتها گذاشتم که حتما دوستان دوباره بخونن
      (( بااین‌حال احتمالاً شورلت سیلورادو پرفروش‌ترین پیکاپ خواهد بود. این خودرو سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 585 هزار دستگاه فروش داشته درحالی‌که نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن یعنی جی‌ام‌سی سی‌یرا هم 218 هزار دستگاه به آن اضافه کرده است؛ بنابراین در سال 2017 جنرال موتورز با رسیدن به مجموعاً 803 هزار دستگاه فروش در بخش پیکاپ‌ها، بسیار به فورد سری F با فروش 896 هزار دستگاهی نزدیک شده است. این در حالی است که رم هم با 500 هزار دستگاه فروش در جایگاه سوم قرار دارد.))
      ((در کل معرفی سه پیکاپ کاملاً جدید به‌طور هم‌زمان خبری بسیار خوبی است به‌ویژه هنگامی‌که در نظر داشته باشیم که بیش از 16 درصد از خودروهایی که سال گذشته در بازار ایالات‌متحده به فروش رسیدند، پیکاپ‌ها بوده‌اند و بنابراین این سه پیکاپ جدید سهم قابل‌توجهی را از بازار فروش خودرو در ایالات‌متحده طی سال‌های آینده کسب خواهند کرد.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    هرسه زیبا وعالی چه ابهتی دارن پیکاپ جیپ هم امسال میاد چه شود ولی من هنوز نفهمیدم چرا دوج جورنی وکرایسلر سیصد جدید بیرون‌نمیان خیلی از رقبا تو ظاهرعقبن برعکس وانتای امریکا واس یو وی های فول سایزشون که عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمان

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    حیف نیست ادم نتونه سوار این پیکاپ ها بشه!؟??☹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خیلی .. الان باس کاپرا و گرت وال مسخره سوار شیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. M.us

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    اون سیلورادو چشممو از همون اول گرفت لامسب خیلی خوشگل تا _2020_2019 احتمالا دوباره انجین دوراکس جدید با برخی به روز رسانی و مسلما با قدرت و گشتاور بالا برای رقابت عرضه میشه که احتمال اینکه نزدیک 500اسب بخار با گشتاور بالای1250 وجود داره . امیر دهقان عزیز بابت این پست خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      M. Us
      مشخصات شورولت رو به موقعه گذاشتى
      نقطه قوت موتور سىلورادو جدىد گشتاور 1250 نىوتنى اون هستش که خوب 2 برابر گشتاور اتوبوسهاى ولوو b7 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کارل شلبی

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    رینگات تو حلقم
    جدا از نظر فنی پیکاپ های آمریکایی توی ظاهر هیچ حریفی ندارن خدایی??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (Ali (Chevy nova

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    اى ولا
    3 تا محصول بسىار زىبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی ابهت دارن و البته بی نهایت هم کارایی و تقریبا باعث میشن کشاورزای امریکایی و صنعتگران و همچنین معدن داران استفاده از کامیون های کوچک رو کنار بذارن و با این وسایل جابه جایی های نیمه سنگین و در مواردی کانتینر های سنگین رو حمل کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا