چشم اندازهفته نامه

نمایشگاه ژنو 2019، میعادگاه سوپراسپرت‌های قدرتمند

نمایشگاه ژنو بهترین جا برای دیدن جدیدترین سوپراسپرت‌های دنیا است و نمایشگاه ۲۰۱۹ نیز از این لحاظ هیچ تفاوتی با سال‌های قبل نداشت چراکه امسال هم سوپراسپرت‌های فراوانی برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند. اکثر این سوپراسپرت‌ها و هایپراسپرت‌ها قدرت‌های بسیار بالایی دارند به‌گونه‌ای که قدرت بسیاری از آن‌ها مرز ۱۰۰۰ اسب بخار را رد کرده و حتی به ۲۰۰۰ اسب بخار نزدیک شده است؛ اما امسال چیزی که بیشتر از میزان قدرت شگفت‌انگیز بود، نحوهٔ بسیار متفاوت تولید این قدرت‌ها بود. در ژنو امسال خودروهایی که صرفاً با بنزین کار می‌کنند در کنار نمونه‌های تمام الکتریکی حضور داشتند درحالی‌که نمونه‌های پلاگین‌هیبریدی نیز رواج زیادی داشتند؛ اما دنیا در حال تغییر است زیرا قدرتمندترین خودروی بنزینی نمایشگاه امسال، بوگاتی Voiture Noire بود که حتی در بین سه خودروی قدرتمند ژنو ۲۰۱۹ جای نمی‌گیرد درحالی‌که هایپرکارهای تمام الکتریکی پینین‌فارینا و ریماک صدر لیست را به خود اختصاص داده‌اند. با این مقدمه به سراغ معرفی جذاب‌ترین سوپراسپرت‌های نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ به ترتیب میزان قدرت می‌رویم.

آستون‌مارتین ونکوئیش ویژن کانسپت

قدرت: نامعلوم

آستون‌مارتین امسال حضور بسیار قدرتمندی در نمایشگاه ژنو داشت و سه خودروی مختلف بنام‌های AM-RB 003، لاگوندا کانسپت و ونکوئیش ویژن را برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی کرد. در این میان، ونکوئیش ویژن جذاب‌ترین نمایندهٔ آستون در ژنو محسوب می‌شود زیرا هرچند به‌اندازهٔ والکری و AM-RB 003 افراطی نیست اما ایده‌ای از سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین را نشان می‌دهد و همانند یک خودروی تولیدی جاده‌ای به نظر می‌رسد. فعلاً میزان قدرت این سوپراسپرت بریتانیایی مشخص نیست ولی میدانیم که به یک پیشرانهٔ V6 توربو به همراه سیستم هیبریدی مجهز خواهد بود. هرچند ونکوئیش ویژن فعلاً یک کانسپت است اما تا پیش از ساخت نمونهٔ تولیدی نهایی، از همین کانسپت برای انجام آزمایش‌های مختلف استفاده می‌شود.

مرسدس AMG GT R رودستر

قدرت: ۵۸۵ اسب بخار

AMG GT R قوی‌ترین عضو خانوادهٔ مرسدس AMG GT محسوب می‌شود و حالا نسخهٔ روباز یا رودستر آن در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است. در سینهٔ این سوپراسپرت روباز آلمانی همانند همتای کوپه‌اش، همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته و بنابراین ضعیف‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود ولی بااین‌حال هنوز هم عملکرد و جذابیت بی‌نظیری دارد. از AMG GT R رودستر تنها ۷۵۰ دستگاه ساخته می‌شود.

بنتلی کانتیننتال شماره ۹ مولینر

قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

بنتلی به مناسب جشن سالگرد صدسالگی خود، در نمایشگاه ژنو نسخهٔ ویژه‌ای از مدل کانتیننتال را با نام نسخهٔ شماره ۹ معرفی کرده است. این خودرو توسط مولینر ساخته شده و تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید می‌شود. نسخهٔ شماره ۹ علاوه بر برخورداری از ارتقاءهای ظاهری آشکاری در جلوپنجره و چرخ‌ها، در داخل نیز از صندلی‌های مولینر با چرم سبزرنگ، لوگوی B در رو دری‌ها و تریم‌های چوبی سود می‌برد. پیشرانهٔ این نسخهٔ ویژه اما تغییری نکرده و همچنان همان نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو با ۶۳۵ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت آن قرار دارد.

فراری F8 تریبوتو

قدرت: ۷۲۰ اسب بخار

جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط V8 فراری، F8 تریبوتو نام دارد. این سوپراسپرت جدید اما پیشرانهٔ خود را از مدل ۴۸۸ پیستا گرفته که این یعنی در F8 هم شاهد همان موتور ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت هستیم. سوپراسپرت جدید مارانلو با تکیه بر این پیشرانه می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

لامبورگینی اونتادور SVJ رودستر

قدرت: ۷۷۰ اسب بخار

چه چیزی از یک لامبورگینی اونتادور SVJ با ۷۷۰ اسب بخار قدرت بهتر است؟ همان اونتادور SVJ اما بدون سقف! نسخهٔ روباز یا رودستر این سوپراسپرت ایتالیایی با همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 و ویژگی‌های ظاهری نسخهٔ کوپه در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. تنها اختلاف عملکردی قابل‌توجه میان نسخهٔ کوپه و رودستر SVJ در شتاب صفرتاصد است زیرا درحالی‌که نسخهٔ روباز ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، نسخهٔ کوپه برای این کار تنها به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

پوریتالیا برلینتا

قدرت: ۹۶۵ اسب بخار

شاید تاکنون هرگز نام پوریتالیا را نشنیده باشید زیرا این شرکت چندان شناخته‌شده‌ای نیست. حال اما این شرکت جدیدترین محصول خود بنام برلینتا را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. این خودرو یک کوپهٔ دودر پلاگین‌هیبریدی است. قوای محرکهٔ برلینتا از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در قسمت عقب خودرو نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم به قدرت قابل‌توجه ۹۶۵ اسب بخار رسیده که خودرو را ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برلینتا با استفاده از موتورهای خود می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی La Voiture Noire

قدرت: ۱۵۰۰ اسب بخار

بوگاتی La Voiture Noire از لحاظ پیشرانه و قدرت خودروی شگفت‌انگیزی نیست زیرا این ماشین از همان پیشرانهٔ شانزده سیلندر چهار توربو ۱۵۰۰ اسب بخاری شیرون استفاده می‌کند؛ اما شگفتی ساختهٔ جدید بوگاتی در جای دیگری یعنی در برچسب قیمتی آن دیده می‌شود که عدد ۱۱ میلیون یورو روی آن نقش بسته است؛ بنابراین La Voiture Noire گران‌ترین خودروی نو یا صفرکیلومتر دنیا محسوب می‌شود.

کوئنیگ‌زگ جسکو

قدرت: ۱۶۰۰ اسب بخار

جسکو هایپرکار جدید کوئنیگ‌زگ است که بازگشت این برند سوئدی به قدرت‌های فوق‌العاده بدون استفاده از نیروی کمکی الکتریکی را نشان می‌دهد. این هایپرکار جدید از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که با استفاده از سوخت E85 می‌تواند تا ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. در صورت استفاده از بنزین معمولی اما این عدد به ۱۲۰۰ اسب بخار کاهش پیدا می‌کند. البته کسانی که توانایی خرید جسکو را دارند، قطعاً می‌توانند به سوخت E85 هم دسترسی داشته باشند تا بتوانند از توانایی‌های کامل این هایپرکار لذت ببرند. کوئنیگ‌زگ ادعا کرده که جسکو می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پینین‌فارینا باتیستا

قدرت: ۱۹۰۰ اسب بخار

شرکت طراحی معروف ایتالیایی یعنی ایتال‌دیزاین تاریخی طولانی دارد. حال اما این شرکت در نمایشگاه ژنو هایپرکاری تمام الکتریکی بنام باتیستا را رونمایی کرده است. این هایپرکار به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخ‌ها نصب شده و مجموعاً ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. پینین‌فارینا ادعا کرده باتیستا می‌تواند در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که با توجه به قدرت خارق‌العادهٔ آن، زمان قابل‌باوری به نظر می‌رسد.

ریماک C Two

قدرت: ۱۹۱۴ اسب بخار

ریماک C Two را به‌سختی می‌توان پادشاه نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ دانست. این به خاطر قدرت بسیار نزدیک آن به پینین‌فارینا باتیستا نیست بلکه به این خاطر است که ریماک اساساً C Two را برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال گذشته رونمایی کرد و این خودرو امسال صرفاً با رنگی جدید به ژنو آمده است. درهرحال این هایپرکار تمام الکتریکی با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت هنوز هم خودروی بسیار قابل‌توجهی است که می‌تواند در کمتر از ۱۲ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 

منبع: Motor1

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    همشون فوقلادن اما برای من بوگاتی و SVJرودستر یه نمایش ناب از ضیافت طراحی و عملکرد خیره کننده بودند.بیصبرانه منتظرمSVJبلودروم گرند تور.ویکسری از پیستهای دیگرو به اتیش بکشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      برای منم SVJ و جسکو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      SVJ – جسکو – F8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina7

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    لامبورگینی svj و فراری رو از همشون بیشتر دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با اونهمه اسب بخار سه مدل اخر میشه یه هواپیما رو به پرواز در اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      هواپیماهای ملخی هستن که با قدرت زیر 50 اسب پرواز میکنن!
      آیا میدانید داداش؟
      : ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Solid Viper

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    جکسو و بوگاتی جدید خیلی زیبا بودن
    البته اگه من پولم میرسید اولین انتخابم
    ریماک کانسپت ۲بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. OMID

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    یسکو و اونتادور به نظرم بهتر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    کوئینگزگ و فراری جدید بودن …. بقیه یا رودستر شدن یا رو پلتفرم های قبلی تغییر شکل دادن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      راستی دوستان امروز ساعت ۶:۳۰ صبح ایلان ماسک از کراس اور هفت نفره کامپکت Model Y رونمایی کرد:::
      شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای
      بُرد ۴۸۰ کیلومتری
      سقف پانورامیک فول شیشه‌ای
      قیمت تمام شده ۶۰ هزار دلاری
      قابلیت جابجایی ۷ نفر
      ویژگی های جدید در سیستم خودران
      .
      .
      تسلا با Model Y محبوب ترین سگمنت بازار یعنی کراس اور کامپکت شهری را نشانه رفته …
      یه کراس اور قدرتمند ، زیبا و هوشمند بر پایه مدل محبوب Model 3

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        تسلا تاخیر تحویل مدل 3 به مشتریا رو برطرف کرد؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Abbas

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    همه بینهاااایت عالی بودن ولی انتخاب کلی من SVJ هست یه شاهکار به تمام معنا که با توجه به سن بیشترش نسبت به بقیه هنوزم دلبری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اریا ماشین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    نظری که من میدم صرفا فقط برای این مدل هاست پس فکر نکنین مثلا من از بعضی ماشین ها بدم میاد
    از استون مارتین که میگذریم چون هنوز اصلا چیزی ازش نمیدونیم
    مرسدس بنز و لامبورگینی هم فقط مدل قبلیشون رو رودستر کردن
    بنتلی و بوگاتی و فراری هم همون مدل قبلیشون رو یکم بهتر کردن تا قیمتش بره بالا
    ریماک هم که همون مدل پارسال رو داده فقط رنگشو عوض کرده
    پینین فارینا هم که هیچ کار نکرده چون همش کار ریماکه
    فقط کونیگ زگ فوق العاده کار کرده
    من که عاشق جسکو شدم
    یه ماشین بنزینی با این قدرت حیرت آوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اریا ماشین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    نظر من فقط در مورد صرفا این مدل هاست فکر نکنین من از برند یا ماشینی بدم میاد
    استون که هیچی ازش معلوم نیست
    لامبو و بنز هم ماشیناشونو فقط رودستر کردن
    بنتلی و بوگاتی و فراری هم همون مدل قبلی با مشخصات قبلیو کپی کردن با قیمت بالاتر
    ریماک هم همون سال قبلی رو با یه رنگ دیگه اورده
    پینین فارینا هم همه کاراش رو ریماک کرده
    من فقط تحت تاثیر کونیگ زگ جسکو قرار گرفتم
    محشره
    برای یه ماشین بنزینی این قدرت فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ahmad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    فقط بوگاتی La Voiture Noire و مرسدس AMG GT R

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. овsкиكMас

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فراری بوگاتی لامبو ✌?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهزیار

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (441 ديدگاه)

    بنز کوچولو چی میگه وسط این غولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      بنز کوچولو !! الان کلا منظورت برند مرسدس بود یا مدل amg gtr ، برای مورد اول که بهترین پاسخ سکوت و اما مورد دوم این که amg gtr هم از یک طرف یه گرند تور فوق العاده ست که سواری خیلی نرم و راحتی در حد s کلاس داره و هم تو پیست در حالت اسپرت رقبا رو به خاک و خون میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Abbas

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (875 ديدگاه)

      بنز کوچولو؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. جی کلاس مرسدس

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      بنز پدر خودروسازی جهانه و همه دقت کن همه بهش میدونن حتما خواستی بگی بقیه کوچولو هستن جلوی بنز این اشتباه تایپیت قابل ببخشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. جی کلاس مرسدس

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      مدیونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Omid622

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    خیلی ممنون از بابت تهیه این مطلب
    نمایشگاه امسال ژنو واقعا بی نظیر بود
    من اگه یک انتخاب داشته باشم
    قطعا گاو وحشی SVJ رودستر
    رو برمیدارم با تمام احترام به بقیه خودروسازان
    و دوستان پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    Svj فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mohamad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    پدال جان این خبرو پوشش بده، جالبه بنظرم

    https://fa.euronews.com/2019/03/15/toyota-moon-rover-japan-s-space-agency-solar-panel-fuel-cell-battery

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    5 بار پشت سرهم بگید “پوریتالیا برلینتا” !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این دو تای اخر چه قدر قدرتمندند
    1900 اسب بخار چه خبره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا