چشم انداز

گزارش نمایشگاه خودروی چنگدو 2018 (قسمت آخر)

به آخرین قسمت از سری مطالب گزارش نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ رسیدیم و در این قسمت نیز مثل دو قسمت قبل برجسته‌ترین خودروهای این نمایشگاه را معرفی خواهیم کرد. آخرین قسمت این سری مطالب را با هوندا Inspire آغاز می‌کنیم که در اصل نسخهٔ اسپرت آکورد محسوب می‌شود. این خودرو که در چین توسط جوینت ونچر هوندا-دانگ‌فنگ تولید می‌شود، جایگزین مدل سالخوردهٔ هوندا Spirior شده است. Inspire اما که با پسوند اسپرت توربو معرفی شده است، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۹۴ اسب بخار قدرت مجهز است اما بعداً موتور کم‌قدرت‌تر ۲ لیتری تنفس طبیعی و همین‌طور نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد. هوندا Inspire اسپرت توربو از ماه آینده در بازار چین عرضه می‌شود.

شرکت بایک یا پکن اتومبیل در نمایشگاه چنگدو برای اولین بار نسل جدید کراس‌اوور سنووا X55 خود را به نمایش عمومی درآورده است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT منتقل می‌گردد. قیمت بایک سنووا X55 جدید از ۸۲,۹۰۰ یوآن برابر با ۱۲ هزار دلار آغاز می‌شود.

رولزرویس در نمایشگاه چنگدو نسخهٔ خاصی از سدان فوق لوکس فانتوم بنام Private Edition یا نسخهٔ خصوصی را به نمایش درآورده که بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ فانتوم ساخته شده است. این مدل توسط بخش خودروهای سفارشی رولزرویس به‌طور ویژه برای بازار چین توسعه یافته است. بزرگ‌ترین ویژگی این نسخهٔ ویژه، پارتیشین شیشه‌ای است که بخش سرنشینان را از بخش راننده جدا می‌کند.

میتسوبیشی در چنگدو نسخهٔ مخصوص چین کراس‌اوور اکلیپس کراس را معرفی کرده است. این خودرو به‌صورت محلی توسط جوینت ونچر میتسوبیشی-گوانگژو در چین تولید می‌شود. اکلیپس کراس برای بازار چین به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

کیا نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور KX3 را به نمایشگاه چنگدو آورده است. در این فیس‌لیفت چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجرهٔ جدیدی برای خودرو طراحی شده است. با این فیس‌لیفت حالا KX3 بهتر از قبل به نظر می‌رسد اما هنوز هم زیبا نیست. پیشرانهٔ این کراس‌اوور کره‌ای هم تغییر نکرده و همچنان از همان موتور ۱.۶ لیتری با تنها ۱۲۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. قیمت کیا KX3 از ۱۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۶ هزار دلار آغاز می‌گردد.

کیا هما علاوه بر KX3 جدید، در چنگدو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی سدان اپتیما را هم به نمایش درآورده است. این خودرو که در چین با نام K5 عرضه می‌گردد، به قوای محرکه‌ای متشکل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری با ۱۵۶ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۶۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. بُرد تمام الکتریکی این سدان پلاگین‌هیبریدی ۷۵ کیلومتر بوده و قیمت آن در چین از ۱۸۹,۸۰۰ یوآن آغاز می‌شود. هردو مدل KX3 و K5 PHEV توسط جوینت ونچر کیا-دانگ‌فنگ در چین تولید می‌شوند.

هوندا اقدام به به‌روزرسانی کراس‌اوور XR-V خود کرده است (این خودرو همان هوندا HR-V است که در چین با نام XR-V عرضه می‌گردد). در این به‌روزرسانی اما تغییرات عمده‌ای صورت نگرفته و تنها سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند. داخل و پیشرانهٔ XR-V نیز بدون تغییر باقی‌مانده است. این کراس‌اوور ژاپنی توسط جوینت ونچر هوندا-دانگ‌فنگ در چین به تولید می‌رسد و قیمت آن از ۱۲۵ هزار یوآن برابر با ۱۸,۲۰۰ دلار آغاز می‌گردد.

دانگ‌فنگ زیربرندهای بسیار زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها تعداد زیادی از کراس‌اوورهای مختلف را ارائه می‌کنند. جدیدترین کراس‌اوور این شرکت اما مدلی بنام Fengxing T7 است. این ماشین کراس‌اوور هفت‌نفره‌ای است که در جایگاهی بالاتر از مدل Fengxing T5 قرار می‌گیرد.

مزدا هم کراس‌اوور جدید CX-8 خود که صرفاً در بازارهای ژاپن و استرالیا عرضه می‌شود را در چنگدو به نمایش درآورده که نشان می‌دهد قصد دارد چین را هم به بازارهای این خودرو اضافه کند. این یک کراس‌اوور بزرگ هفت‌نفره است که توسط جوینت ونچر مزدا-چانگان در چین تولید خواهد شد. CX-8 به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که ۱۹۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

 

پایان

گزارش نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ (قسمت اول)
گزارش نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۱۸ (قسمت دوم)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر کاش من هم درچین به دنیا میومدم شاید یه روزی میتونستم یه ماشین با امکانات مناسب و قیمت خوب و همین طور ساخت کشور خودم برای کشور خودم سوارشم دریغ از افسوس و افسوس و افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shiri

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همشونم در حد کیفیت سه سال قبل خودروهای متوسط اروپایی ولی قیمتی خیلی کمتر
    اینو میگن پیشرفت. اینو میگن اداره کردن مملکت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا