چشم اندازهفته نامه

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد (قسمت اول)

چند سالی است که نمایشگاه‌های خودرویی که در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می‌شوند، به محلی برای نمایش جدیدترین دستاوردهای برندهای چینی حاضر در ایران بدل شده‌اند. در این میان، گهگاه برندهای دیگری هم کم و بیش در نمایشگاه‌ها دیده می‌شوند که احتمالاً هدف اصلی بخش زیادی از مردم از حضور در نمایشگاه‌ها هم دیدن همین برندها باشد که در حالت عادی نمی‌توانند آن‌ها را از نزدیک دیده و لمس کنند.

نمایشگاه خودروی مشهد
نمایشگاه خودروی مشهد بزرگترین نمایشگاه خودروی ایران است که امسال از ۱۸ مردادماه گشایش یافته و پذیرای علاقه‌مندان به خودرو در شهر مشهد شده است. در سال گذشته مجموعه گزارش‌هایی از این نمایشگاه برای مخاطبین پدال تهیه کرده بودم و امسال نیز به نمایشگاه رفتم تا جدیدترین خبرها از صنعت خودروسازی کشورمان را برای مخاطبانمان جمع‌آوری کنم.

نمایشگاه خودروی مشهد
در این مطلب و قسمت‌های بعدی آنچه را که من در نمایشگاه خودروی مشهد دیدم را برای شما بازگو خواهم کرد. پس اگر نمایشگاه خودروی مشهد را ندیده‌اید، با خواندن این مطالب هیچ چیزی را از دست نداده‌اید!

برای اینکه به شلوغی نخورم و بتوانم زمانی که نمایشگاه خلوت است از محیط نمایشگاه و خودروها عکاسی کنم، در اولین دقایق شروع به کار نمایشگاه به محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد رفتم. ساعت حدود ۵ بعد از ظهر و دمای هوای بالاتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بود و خورشید به‌طور سوزانی بر سر بازدیدکنندگان می‌تابید. بعد از خرید بلیت ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی وارد نمایشگاه شدم. با عبور از غرفه‌ها و سالن قطعه سازان و خودروهای سنگین که در مسیر سالن اصلی قرار داشتند، خودم را به سالن اصلی نمایشگاه رساندم.

اولین نکته در همین‌جا این بود که حتی با وجود این که آن زمان خلوت‌ترین زمان ممکن برای نمایشگاه بود، اما باز هم تعداد قابل‌توجهی از افراد در حال ورود به نمایشگاه بودند که این مسئله نوید استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه را می‌داد. نکته دومی که در طول حضورم در نمایشگاه به آن برخوردم این بود که هرگاه با مردم هم‌کلام می‌شدم و می‌گفتم که از طرف سایت پدال برای تهیه گزارش به نمایشگاه آمده‌ام، با لطف‌های فراوان مخاطبان سایت روبرو می‌شدم. این اظهار لطف و محبت مخاطبان عزیز سایت پدال علاوه بر اینکه ما را شرمنده و خجالت‌زده می‌کند، وظیفه سنگینی را نیز بر دوش ما قرار می‌دهد تا تلاش کنیم که هر روز بیشتر از روز قبل برای تحقق آرمان‌های رسانه‌ای خودمان و برآورده کردن نیازهای مخاطبانمان تلاش کنیم. قطعاً هر رسانه‌ای به مخاطبین آن رسانه زنده است و بزرگترین سرمایه پدال در تمامی این سالها، پشتوانه مردمی گسترده آن بوده است. جا دارد که در همین‌جا از همه مخاطبان خوب و فهیم پدال به دلیل حمایت و لطفی که نسبت به ما دارند صمیمانه سپاسگزاری کنم.

اما ادامه گزارش. همانند یکی دو سال گذشته، برندهای پرفروش و محبوب تویوتا، هیوندای و کیا در این نمایشگاه حضور نداشتند. همچنین نگین خودرو، نماینده رسمی رنو نیز در نمایشگاه خودروی مشهد شرکت نکرده بود. اینجا این سؤال پیش می‌آید که آیا این چهار برند، که رتبه‌های اول تا چهارم پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در کشورمان را نیز دارند، چرا در این نمایشگاه شرکت نکرده بودند؟ آیا محصول جدیدی برای ارائه و نمایش نداشتند یا اینکه خود را از تبلیغات و معرفی محصولاتشان بی‌نیاز دیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که هزینه زیادی برای این نمایشگاه انجام ندهند؟

به‌هرحال جای خالی این برندها در نمایشگاه احساس می‌شد. ضمن این که نمایندگان بنز و BMW نیز در این نمایشگاه حضور نداشتند و برندهای دیگری مثل سوبارو یا هوندا نیز در نمایشگاه حاضر نبودند. البته اکثر این برندها در یکی دو سال گذشته نیز در نمایشگاه حضور نداشتند و در نتیجه غیبت آنها چندان عجیب نبود. اما آنچه واقعاً سؤال‌برانگیز بود، عدم حضور کرمان موتور در این نمایشگاه بود. کرمان موتور که در سال‌های قبل همواره حضور فعالی در نمایشگاه مشهد داشت و حتی در سال گذشته یک سالن کامل را به خود اختصاص داده بود، در نمایشگاه حضور پیدا نکرده بود و این مسئله کمی برای من تعجب‌برانگیز بود. غیبت گروه بهمن نیز یکی دیگر از موارد عجیب برای من بود، چراکه این شرکت نیز همیشه با تمام توان در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کرد.

حتماً الآن می‌پرسید که پس چه شرکت‌هایی در نمایشگاه حضور داشته‌اند؟ بدون شک ایران‌خودرو و سایپا دو یار جدانشدنی نمایشگاه‌های خودرو هستند. پس طبیعی است که در این نمایشگاه هم از آن‌ها زیاد حرف بزنیم. این دو خودروساز با دستی پر و محصولاتی جدید که بعضی از آن‌ها کاملاً غیرمنتظره بودند، به نمایشگاه مشهد آمده بود و فضای زیادی از سالن‌ها را هم اشغال کرده بودند. در کنار آن‌ها، مدیران خودرو، خودروسازی کارمانیا و خودروسازان راین نیز در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند. در بین برندهای وارداتی نیز میتسوبیشی، MG و سانگ یانگ تنها برندهایی بودند که در نمایشگاه مشهد حاضر شده بودند. درزمینهٔ خودروهای سنگین نیز به غیر سایپا دیزل، گروه ماموت با محصولات اسکانیا، آذهایتکس با محصولات ماز و کاوه دیزل، نمایندگی محصولات برند فنلاندی Sisu نیز در نمایشگاه حاضر شده بودند.

ساختمان اصلی نمایشگاه مشهد از چهار سالن تشکیل شده است. در این نمایشگاه، ایران‌خودرو سه تا از این سالن‌ها را به همراه فضای وسط ساختمان و دو ورودی ساختمان را به خود اختصاص داده بود. چهارمین سالن نیز نصیب مدیران خودرو شده بود. در ورودی ساختمان، دو محصول از ایران‌خودرو با درب‌های بسته به نمایش گذاشته شده بودند که یکی از آن‌ها دنا و دیگری هایما S7 شاسی‌بلند نسبتاً جدید ایران‌خودرو بودند. تا اینجای کار چیز چندان امیدوارکننده‌ای از ایران‌خودرو ندیده بودیم، اما در داخل ساختمان اوضاع کمی متفاوت می‌شد.

 

وقتی‌که از راهروی ورودی وارد ساختمان شدیم اولین چیزی که دیدیم یک رنو کلیو سفید رنگ بود که بر روی یک سطح شیب‌دار قرار گرفته بود. کلیو یکی از پرفروش‌ترین محصولات رنو است که سابقه‌ای درخشان نیز برای خود به دنبال می‌کشد. این خودرو تاکنون دو بار در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۶ به‌عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده است و نسل فعلی آن نیز بازخوردهای مناسبی را از کارشناسان و مصرف‌کنندگان دریافت کرده است. محبوبیت کلیو باعث شد که رنو مینی کراس اور کپچر را بر پایه این خودرو بنا کند و این دو خودرو از نظر فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

رنو کلیو
از نظر ظاهری نیز این دو خودرو شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. عمده تفاوت‌های آن‌ها به ارتفاع کمی بیشتر و ظاهر عضلانی‌تر و فاصله محوری بیشتر کپچر نسبت به کلیو بازمی‌گردد. در داخل کابین نیز شباهت‌های آن‌ها بسیار زیاد است و هر دوی آنها از اصول یکسانی در طراحی کابین بهره برده‌اند.
رنو کلیو، همانند کپچر، از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژر استفاده می‌کند که با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه همراه شده است. کلیو احتمالاً با قیمتی در حدود ۸۰ میلیون تومان وارد بازار خودروی ایران خواهد شد.

کمی عقب‌تر از کلیو، دو محصول دیگر از ایران‌خودرو قرار داشتند. یکی از آنها محصول چینی جدید ایران‌خودرو است که فروش و تولید آن به تازگی در کشورمان آغاز شده است و با توجه به چینی بودن و برند ناشناخته آن، استقبال بی‌نظیری نیز از آن صورت پذیرفته است. این خودرو دانگ فنگ H30 Cross نام دارد و محصولی از کمپانی دانگ فنگ است. این خودرو نسخه کراس از هاچ‌بک دانگ فنگ H30 است که به ایران نخواهد آمد، اما نسخه سدان آن با نام دانگ فنگ S30 روانه بازار ایران خواهد شد. این خودرو بر روی یکی از پلتفرم‌های قدیمی گروه پژو سیتروئن ساخته شده است و از موتور TU5 استفاده می‌کند که پیشرانه‌ای نام آشنا برای ما ایرانیان است. مهم‌ترین برگ برنده این خودرو جعبه‌دنده اتوماتیک آن است که از محصولات کمپانی ژاپنی آیسین می‌باشد.

دانگ فنگ H30 Cross
هرچند که واژه کراس و عکس‌های منتشر شده از این خودرو ممکن است این نکته را القا کنند که این خودرو یک شاسی‌بلند است، اما وقتی‌که از نزدیک این خودرو را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که در طراحی آن اصول طراحی یک شاسی‌بلند رعایت نشده است و ارتفاع کلی آن نیز با سایر خودروهای هاچ‌بک و سدان تفاوت مشخصی ندارد. پس اگر قصد خرید این ماشین را دارید یا تاکنون اقدام به ثبت‌نام آن کرده‌اید باید بدانید که این خودرو بیشتر به خودروهای استیشن شباهت دارد تا یک شاسی‌بلند.

دانگ فنگ H30 Cross
در داخل خودرو، طراحی کابین و کیفیت اجزا نسبت به قیمت آن قابل قبول است و فقط احساس می‌شود که مانیتور خودرو در ارتفاع پایینی قرار گرفته است و باید حداقل ده سانتی‌متر بالاتر قرار می‌گرفت تا راننده و سرنشینان بتوانند به‌راحتی تصاویر آن را مشاهده کنند. روکش صندلی‌های این خودرو از دو رنگ مشکی و قرمز تشکیل شده است که ظاهر بدی ندارد، اما خود صندلی‌ها از نظر راحتی و دربرگیرندگی امتیاز چندانی بالایی را دریافت نمی‌کنند.

دانگ فنگ H30 Cross
در کنار دانگ فنگ، یک عدد رانای قرمز رنگ نیز قرار گرفته بود که توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کرد. راستش می‌خواستم در اینجا به شرکت‌های ایرانی بابت نمایش محصولات قدیمی در نمایشگاه اعتراض کنم. اما زمانی که داشتم از کنار رانا رد می‌شدم، آقای میان‌سالی از آقای دیگری که در کنارش بود پرسید “این همون دناست؟” اینجا بود که فهمیدم بعد از چند سال از عرضه رانا و دنا، هنوز هم هستند افرادی که نه رانا را می‌شناسند، نه دنا را می‌شناسند و نه حتی می‌توانند نوشته فارسی روی خودروها را بخوانند که نام خودروها بر روی آن نوشته شده بود! پس با این شرایط به نظر می‌رسد که هنوز هم باید تا چند سال دیگر ایران‌خودرو و سایپا همان محصولات قدیمی‌شان را برای مردم به نمایش بگذارند تا مردم بالاخره با آنها آشنا شوند!

واقعیت این است که برخلاف ما و شما که اخبار خودرو را دنبال می‌کنیم، بسیاری از مردم سررشته‌ای از این محصولات ندارند و حتی با محصولات نه‌چندان جدید خودروسازان نیز آشنا نیستند. همان‌طور که من شخصاً به دلیل اینکه سررشته زیادی درزمینهٔ تلفن همراه ندارم، فرق گوشی‌های آیفون ۵ و ۶ و ۶s را متوجه نمی‌شوم، به افرادی که چندان پیگیر اخبار خودرو نیستند هم کاملاً حق می‌دهم که آشنایی چندانی با خودروهای نسبتاً جدید نداشته باشند.
مشکل اینجاست که این قشر میانسال و کمی مسن‌تر، یکی از اقشار مهم برای خرید خودروها هستند. بسیاری از این افراد به دلیل اطلاعات ناکافی و ریسک‌گریزی مخصوص این سن، تمایل کمتری برای خرید و استفاده از محصولات جدیدتر دارند و به عبارت دیگر همان محصولات قدیمی را ترجیح می‌دهند. اینجاست که می‌بینیم خودروهایی مانند پراید، پژو ۴۰۵، پژو پارس، تندر و … با وجود عمر بالا، هنوز هم مشتریان بسیار زیادی دارند و خودروسازان هم تا زمانی که این محصولات قدیمی مشتری داشته باشند، به فکر جایگزینی آن‌ها نخواهند بود و این سیکل معیوب مجدداً تکرار می‌شود.

دنا
بگذریم، باید به ادامه گزارش بپردازیم. همان‌طور که گفتیم، ایران‌خودرو سه تا از چهار سالن اصلی نمایشگاه را خود اختصاص داده بود. یکی از آنها به نمایش محصولات ساپکو می‌پرداخت و دو سال دیگر خودروهای ایران‌خودرو را به عموم معرفی می‌کرد.

DSC_0806
وارد سالن محصولات ایران‌خودرو شدم. اولین خودرویی که در این قسمت وارد آن شدم یک هایما S7 اتوماتیک خاکستری رنگ بود و در کنار آن یک رنو کپچر نقره ای-مشکی قرار داشت. این دو خودرو مدتی است که در خیابان‌های ما دیده می‌شوند و در حال حاضر سایت فروش برای هر دوی آن‌ها باز می‌باشد.

 هایما S7

 

ایران‌خودرو این روزها پیش‌فروش رنو کپچر مدل ۲۰۱۷ را آغاز کرده است. با این وجود، خودروی کپچر که در نمایشگاه حضور داشت مدل ۲۰۱۶ بود. هرچند که مشتریان به‌خوبی از کپچر استقبال کرده‌اند، اما بهتر بود اکنون که ایران‌خودرو فروش مدل ۲۰۱۷ را آغاز کرده است، حداقل یک نمونه نمایشگاهی از آن را در نمایشگاه قرار می‌داد تا مشتریان بتوانند نسبت به خودرویی که خریده‌اند یا قرار است بخرند دید بهتری پیدا کنند.

یک عدد دانگ فنگ H30 Cross دیگر نیز در سمت دیگر کپچر قرار گرفته بود و کمی آن‌طرف‌تر یک عدد پژو ۲۰۷ جدید قرار گرفته بود. پژو ۲۰۷ قرار است که مجدداً توسط ایران‌خودرو به تولید برسد و تعدادی از آن قبلاً پیش‌فروش شده است. در ماه‌های آینده نسخه سدان و اتوماتیک ۲۰۷ نیز توسط ایران‌خودرو به تولید خواهند رسید. ۲۰۷ نسبت به خودرویی که قبلاً تولید می‌شد، تغییراتی درزمینهٔ ظاهری و امکانات خواهد داشت.
کمی آن‌طرف‌تر، یک دنای قهوه‌ای رنگ قرار داشت. انتقادی که در مورد کپچر داشتیم، در مورد دنا هم صدق می‌کند. چراکه درحالی‌که ایران‌خودرو نسخه فیس‌لیفت این خودرو با امکاناتی متفاوت و موتور توربوشارژر را تا ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهد کرد، همچنان نسخه فعلی دنا در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

ایران خودرو دنا
در انتهای سالن یک عدد سوزوکی گرند ویتارای سفید قرار داده شده بود. وقتی‌که از دور این خودرو را دیدم تصمیم گرفتم که کلاً به سراغش نروم چون این خودروی قدیمی دیگر به‌هیچ‌عنوان جذابیتی نداشت. اما وقتی نزدیکتر شدم دیدم که در ظاهر این خودرو تغییراتی صورت گرفته است و ایران‌خودرو این نسخه را با نام فیس‌لیفت گرند ویتارا به مردم می‌فروشد. اصلی‌ترین تغییرات خودرو، در جلوپنجره، فلاپ، سپر، طراحی چراغ‌ها و چند مسئله جزئی دیگر خلاصه می‌شد. طبق گفته ایران‌خودرو، این نسخه با همان قیمت حدود ۱۳۵ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. البته برای تولید چهار محصول جدید سوزوکی، ازجمله نسل جدید ویتارا که از نسخه فعلی به‌روزتر، کوچک‌تر و با امکانات‌تر است، در آینده نزدیک توافق صورت گرفته است و این محصولات در یکی دو سال آینده به‌تدریج وارد خطوط تولید ایران‌خودرو خواهند شد.

فیس لیفت سوزوکی ویتارا
فیس لیفت سوزوکی ویتارا
اما گذشته از همه این‌ها، ستاره‌های غرفه ایران‌خودرو در این نمایشگاه چهار محصول کاملاً جدید از ایران خودرو دناپژو بودند. خودروهای پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۵۰۸ که در نمایشگاه توجهات زیادی را به خود جلب کرده بودند، در آینده نزدیک وارد بازار کشورمان خواهند شد. به دلیل اهمیت این خودروها، در مطلبی دیگر که “معرفی محصولات جدید پژو در نمایشگاه مشهد” نام دارد به‌تفصیل به بررسی این خودروها پرداخته‌ایم.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا قیافه ویتارا را خراب کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      جلو پنجرش شبی ال نود شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      گفتن پژو 301 هم هست که!!!
      نبود؟؟؟!!!!

      چرا دنا قدیم رو گذاشتن، من چند روز پیش یه دنا ای ال ایکس دیدم آقا انصافا جلوش خوشکل بود ابهت داشت با جلو پنجره بزرگ مثل آئودی شده بود. واقعا با کوچکترین تغییرها و کم ترین هزینه گاهی میبینی قیافه ماشین از این رو به اون رو میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (46 ديدگاه)

        اقا سعید به این باشه نه تنها 301 بلکه 508 و حتی از همه جالب تر این که سیتزوئن c6 و c3 و c4 و c4 cross(که رقیب کپچره) بود نمیدونم چرا حرفی از حضور اینا نمیزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Genius

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      بنا بود مدل بروزرسانی شده ویتارا رو عرضه کنند ولی گویا به سبک و سیاق سه چهار دهه گذشته مجددا تصمیم گرفتند صرفا به دستکاری ناشیانه و موجب عقبگرد ظاهری چراغ ها و فلپ و سپر و قالب کردن اون باسم نیو ویتارا بسنده کنند!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. r.h

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        جالبه بدونید فیست لیفت ویتارا توسط ایران خودرو صورت نگرفته و این مدل توسط کمپانی مبدا در سال 2013 فیست لیفت شده و کمی تغییر کرده ..که ایران خودرو بعد 4 سال تازه یادش افتاده این مدل رو جایگزین کنه..در حال حاضر خودروی ویتارا کاملا از نو طراحی شده و مدل 2017 اون بکلی فرق کرده که احتمالا تا 4 5 سال آینده بشه تو ایران دیدش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. معین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    نمایشگاه هم نمایشگاههای قدیم
    چند سال پیش تو رشت نمایشگاه ماشین باز شده بود
    منو دوستم رفتیم. یادش بخیر. هم غرفه ی هیوندای بود هم غرفه ی تویوتا که لکسس هم حضور داشت
    سوار لکسس es350 شدم. روشنشم کردم. خیلییییییی حال داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      الان در وانت پیکان هم قفل میکنن یه وقت طلاش نریزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hossein. gh

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (313 ديدگاه)

    کاش حداقل همینارو به قیمت منصفانه میدادن مردم. دنا چرا اینجوریه انگار یکی مثلا تو کارگاه خودش با قطعات استوک از این ور اونور جمع کرده جوش داده به هم. قشنگ مشخصه سمنده فقط عقب و جلوشو تغییردادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان 058

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من دیروز در نمایشگاه بودم آما خبری از خورو های جالبی نبود و بیشتر خورو های چینی حضور داشتند
    البته سیترون و پژو جزو ماشین های جذاب بودن
    اما حضور کرمان موتور گروه بهمن ستاره ایران اطلس خودرو آسان موتور و….دیده نمیشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به عکس دنا دقت کنید فاصله سپر جلو (قسمت جلو پنجره) با کاپوت چقدر زیاده
    درز بسیار بزرگی هستش البته این ایراد تو همه دنا های تولیدی هست و کاریش هم نمیتوان کرد وقتی که مردم با شوق و … آن را ثبت نام میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid S

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چکار میشه کرد. با این پول فقط همین ماشین های بدرد نخور وطنی و با پول بیشتر ماشینای یکم بهتر چینی رو میشه خرید. اگه دنبال ماشین بدرد بخور هستی باید حداقل در ایران 150 میلیون داشته باشی. کسی که ماهی 2 میلیون حقوق میگیره (که برای خیلیا یک رویاست) هیچ وقت نمیتونه غیر از پراید و سمند و دنا ماشین بهتری سوار بشه. تازه دنا هم برای خیلیا یک رویاست :-(

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      چون نمایشگاه هست نمیشه گفت شاید درب کاپوت باز باشه برا دیدن موتور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    پژو 308 بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    تم امسال ایرانخودرو منو کشته
    سطح شیب دار!!!!!!

    مسخره ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فعلا که پولدارها روز به روز پولدارتر میشن و قشر متوسط هم فقیرتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر استقبال مردم از H30 این بوده که فکر میکردنند کراس اوره با این قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محسن

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    اصفهان قبلا نمایشگاه خودرو بود به هر طرف که میچرخیدم انواع پراید را میدیدم که کلا گیج و مبهوت این همه تکنولوژی شده بودم که ناگهان اشک شوق توی چشمام حلقه زد و یه دفعه گفتم خدایا ما این همه پیشرفته بودیم و من نمیدونستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیعد بی آشیان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    منم با شما موافقم . یعنی سطح امکانات و آپشناش یعنی مرسدس و و بی ام و که جای خود داره ، یعنی رولز رویس انگشت به دهن مونده که این پراید این همه پیشرفت و تکنولوژی رو از کجا اورده …!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    چقدر ماشینهای روز داغون شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یعنی فقط همینجور ماشینها باید در این نمایشگاه ها باشه!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یعنی فقط همینجور ماشینها باید در این نمایشگاه ها باشه!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا