چشم اندازهفته نامه

بازی تاج‌وتخت! نگاهی به رقبایی که سلطنت رنجروور جدید را تهدید می‌کنند

پرچم‌دار پرافتخار و اصیل لندروور یعنی رنجروور در نسل جدید خود لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه شده است اما یک مشکل جدی هم بر سر راه آن وجود دارد زیرا بازار شاسی‌بلندهای لوکس هیچ‌گاه رقابتی‌تر از امروز نبوده است. نسل نخست رنجروور که در سال ۱۹۷۰ به بازار آمد اولین شاسی‌بلند لوکس بازار نبود اما طی سه سال بعد بر این بخش سلطه داشت. امروزه اما رنجروور از همه طرف موردحمله قرار گرفته است و جایگاه آن به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس بلامنازع توسط رقبای مجلل و گران‌قیمتی از بنتلی، آستون‌مارتین، مایباخ، رولزرویس و… تضعیف شده است. حال در ادامه خواهیم دید که این شاسی‌بلند اشرافی بریتانیایی که روزگاری بر این قلمرو پادشاهی می‌کرد، حالا چه خودروهایی برای تاج‌وتخت آن دندان تیز کرده‌اند.

رنجروور

P400

P530

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
طول کوتاه

۵,۰۵۴ میلی‌متر

طول کشیده

۵,۲۵۷ میلی‌متر

قیمت پایه ۱۰۵,۳۵۰ دلار ۱۲۰,۰۵۰ دلار

نسل جدید رنجروور فعلاً در ایالات‌متحده فقط در دو مدل P400 و PP30 عرضه می‌شود. ارزان‌ترین نسخهٔ این خودرو، مدل P400 کوتاه پنج‌نفره با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید حداقل ۱۲۰ هزار دلار برای مدل P530 کوتاه پنج‌نفره پرداخت کنند که به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 ب‌ام‌و مجهز است. گران‌ترین نسخهٔ رنجروور هم در حال حاضر P530 کشیده فرست ادیشن با قیمت ۱۶۴,۸۵۰ دلار است.

آستون‌مارتین DBX

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
طول ۵,۰۳۹ میلی‌متر
قیمت پایه ۱۷۹,۹۸۶

در این کلاس، تقریباً همهٔ خودروهای بیشتر روی تجمل و راحتی تمرکز دارند اما آستون‌مارتین در DBX کمی هم خلق‌وخوی اسپرتی را چاشنی تجمل کرده تا از این طریق بتواند نظر خریداران را جلب کند. این شرکت بریتانیایی هم برای شاسی‌بلند خود از آلمانی‌ها پیشرانه گرفته اما برخلاف لندروور، آستون‌مارتین سراغ اشتوتگارتی‌ها یعنی مرسدس رفته و پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن‌ها را قرض گرفته است. این موتور در اینجا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که از قدرت موتور ب‌ام‌و در سینهٔ رنجروور بیشتر است. به همین دلیل، DBX ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نزدیک به نیم ثانیه از رقیب هم‌وطن سریع‌تر است.

بنتلی بنتایگا

پلاگین‌هیبریدی

V8

اسپید

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
طول

۵,۱۲۵ میلی‌متر

قیمت پایه ۱۶۶,۴۲۵ دلار ۱۷۴,۷۲۵ دلار ۲۴۶,۸۲۵ دلار

استایل بی‌پروا و گستاخانهٔ بنتلی برای طرفداران ظاهر کلاسیک و زیبای رنجروور چندان جالب نخواهد بود اما از سوی دیگر، بنتایگا برند سطح بالاتری دارد و سال‌ها است که لندروور را از لحاظ اشرافیت مغلوب کرده است. پیشرانه‌های شش سیلندر هیبریدی ۴۵۰ اسب بخاری و V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری بنتلی هم‌سطح نسخه‌های کنونی رنجروور هستند اما برگ برندهٔ بنتایگا نسخهٔ قدرتمند اسپید با موتور W12 است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد و این غول مجلل را در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

ب‌ام‌و X7

۴۰i

M50i

آلپینا XB7

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
طول

۵,۱۶۴ میلی‌متر

قیمت پایه ۷۵,۸۹۵ دلار ۱۰۰,۷۹۵ دلار ۱۴۲,۲۹۵ دلار

ب‌ام‌و X7 با اختلاف قابل‌توجهی از رنجروور ارزان‌تر است. مدل M50i این خودرو از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری استفاده می‌کند که زیر کاپوت رنجروور P530 قرار گرفته است اما ۲۰ هزار دلار از رقیب بریتانیایی ارزان‌تر است. جالب اینکه با وجود پیشرانه و قدرت یکسان، رنجروور P530 ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک‌دهم ثانیه از M50i سریع‌تر است اما X7 برادر قوی‌تری به اسم آلپینا XB7 را هم دارد که این کار را در ۴ ثانیه انجام می‌دهد.

کادیلاک اسکالید

بنزینی

دیزلی

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توربودیزل
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۲۷۷ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
طول کوتاه

۵,۳۸۵ میلی‌متر

طول کشیده

۵,۷۶۶ میلی‌متر

قیمت پایه ۷۷,۸۹۰ دلار ۷۶,۳۹۵ دلار

نسل جدید کادیلاک اسکالید برای اولین بار به سیستم تعلیق عقب مستقل مجهز شده است اما همچنان یک اس‌یووی شاسی مستقل سنتی است. طرفداران رنجروور ممکن است DNA اسکالید که به شورلت سیلورادو بازمی‌گردد را مسخره کنند اما پرچم‌دار کادیلاک از لحاظ ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی (مثل سیستم نیمه خودران سوپر کروز و نمایشگر سه‌تایی ۳۸ اینچی)، هیچ‌چیز از اشراف‌زادهٔ بریتانیایی کم ندارد. اسکالید همچنین در نسخهٔ کشیدهٔ ESV کابینی به‌اندازهٔ اتوبوس دارد! بااین‌حال، نباید انتظار داشت که این آمریکایی با موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی ۴۲۰ اسب بخاری در پرفورمنس بتواند به رنجروور نزدیک شود اما زمانی که اسکالید V با پیشرانهٔ سوپرشارژ از راه برسد همه‌چیز تغییر خواهد کرد. برای اسکالید همچنین یک موتور دیزلی هم قابل سفارش است.

جی‌ام‌سی هامر EV

۳X

۲X

پیشرانه سه موتوره الکتریکی دو موتوره الکتریکی
قدرت ۸۳۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۱۳۰۰ نیوتن متر ۸۳۰ نیوتن متر
طول

۵,۰۰۴ میلی‌متر

قیمت پایه ۹۹,۹۹۵ دلار ۸۹,۹۹۵ دلار

لندروور برنامهٔ ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی نسل جدید رنجروور را هم دارد اما این نسخه به این زودی‌ها آماده نخواهد شد و بنابراین کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند فول سایز لوکس الکتریکی هستند می‌توانند سراغ جی‌ام‌سی هامر بروند. کل نسخهٔ ادیشن وان این خودرو که اوایل سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد فروخته شده است اما جی‌ام‌سی نسخه‌های تولید انبوه و ارزان‌تر هامر را طی یک دورهٔ دوازده‌ماهه از بهار همان سال به بازار عرضه خواهد کرد. نسخهٔ سه موتورهٔ هامر قدرت عظیم ۸۳۰ اسب بخاری دارد که این هیولا را در ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند اما نسخهٔ دو موتور هم قدرت معقول‌تری دارد و هم بردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را ارائه می‌کند که برای اکثر خریداران کافی خواهد بود.

جیپ گرند واگنییر

پیشرانه ۶.۴ لیتری V8
قدرت ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۷ نیوتن متر
طول ۵,۴۶۱ میلی‌متر
قیمت پایه ۸۹,۸۴۵ دلار

جیپ واگنییر مدت‌ها پیش از معرفی رنجروور به‌عنوان اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا به بازار آمد و پس از غیبتی ۳۰ ساله دوباره بازگشته است. واگنییر و گرند واگنییر فاصلهٔ محوری، طراحی و تعداد صندلی یکسانی دارند اما گرند واگنییر به پیشرانهٔ قوی‌تر ۶.۴ لیتری V8 و نمایشگرهای بیشتر مجهز بوده و ۳۰ هزار دلار قیمت گران‌تری دارد. برخلاف بسیاری از خودروهای این لیست، گرند واگنییر یک جیپ است که این یعنی ذاتاً از توانایی‌های آفرود هم برخوردار است و بنابراین می‌تواند یکی از جدی‌ترین رقبای رنجروور باشد.

لکسس LX

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر
طول اعلام نشده
قیمت پایه حدود ۹۵ هزار دلار

نسل جدید تویوتا لندکروزر در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما در عوض برادر لوکس آن یعنی لکسس LX در این کشور حضور خواهد داشت که رقیب بسیار بهتری برای رنجروور خواهد بود. LX جدید به لطف پلت‌فرم جدید بدنه روی شاسی TNGA که کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی را به دنبال داشته و همین‌طور لیست بلندبالایی از سیستم‌های پیشرفته مثل کرال کنترل مشهور تویوتا، در آفرود هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. البته در این نسل خریداران باید به شش سیلندر بسنده کنند اما ازآنجایی‌که این موتور ۳.۵ لیتری توئین توربوی ۴۱۰ اسب بخاری ۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به موتور ۵.۷ لیتری V8 قدیمی دارد، جای نگرانی نیست.

لینکلن نویگیتور

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر
طول کوتاه ۵,۳۳۴ میلی‌متر
طول کشیده ۵,۶۳۶ میلی‌متر
قیمت پایه ۷۸,۰۰۰ دلار

اگر این روزها بخواهید از نمایندگی‌های لینکلن خودروی بخرید، یا باید شاسی‌بلند بخرید یا دست خالی برگردید. بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودرویی که در این نمایندگی‌ها خواهید دید، نویگیتور است. همان‌طور که اسکالید در پلت‌فرم با تاهو مشترک است، نویگیتور هم ریشه‌های مشترکی با فورد اکسپیدیشن دارد اما با وجود نمایشگر لمسی ۱۳.۲ اینچی و تریم‌های چوبی مجلل در داخل، هرگز نمی‌توان فهمید که زیر این پوسته یک فورد قرار گرفته است. زیر کاپوت این نهنگ عظیم‌الجثه هم یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

مرسدس بنز GLS

GLS450

GLS580

GLS63

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۳۶۷ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
طول

۵,۲۰۵ میلی‌متر

۵,۲۴۲ میلی‌متر
قیمت پایه ۷۵,۸۹۵ دلار ۹۹,۹۰۰ دلار ۱۳۳,۱۵۰ دلار

با کمتر از ۸۰ هزار دلار، می‌توان یک مرسدس GLS450 پایه با پیشرانهٔ شش سیلندر خرید و با ۱۰۰ هزار دلار یعنی قیمت یک رنجروور پایهٔ شش سیلندر، می‌توان سراغ GLS580 با موتور V8 رفت که قدرت بسیار بیشتری نسبت به رقیب بریتانیایی دارد. علاوه بر این، اگر حدود ۱۳ هزار دلار روی قیمت رنجروور P530 هشت سیلندر بگذاریم، می‌توان GLS63 AMG را خرید که با ۶۱۲ اسب بخار قدرت، ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در جاده رنجروور فقط می‌تواند چراغ‌های عقب آن‌را ببیند؛ بنابراین به نظر می‌رسد از همه لحاظ مرسدس بنز GLS برتری داشته باشد اما آیا در حس تجمل، توانایی‌های آفرود و سایر ویژگی‌هایی که نمی‌توان در اعداد و ارقام دید هم همین برتری وجود دارد؟

مایباخ GLS600

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر
طول ۵,۲۰۵ میلی‌متر
قیمت پایه ۱۶۱,۵۵۰ دلار

شاید GLS معمولی از لحاظ تجمل و اشرافیت نتواند حریف رنجروور بشود اما مرسدس فکر اینجا را هم کرده و مدل مجلل‌تر مایباخ GLS600 را ارائه کرده است. کسانی که می‌خواهند با GLS خود سرها را برگردانند و حاضرند بخشی از سرعت GLS63 AMG را قربانی تجمل کنند، مایباخ GLS600 همان چیزی است که می‌خواهند. این نسخه با قیمت ۱۶۰ هزار دلاری هرچند هم‌قیمت گران‌ترین نسخهٔ رنجروور است اما هر آنچه که فکرش را بکنید، از تجهیزات لوکس گرفته تا تکنولوژی‌های پیشرفته را ارائه می‌کند.

رولزرویس کولینان

پیشرانه ۶.۷ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
طول ۵,۳۳۴ میلی‌متر
قیمت پایه ۳۳۵,۳۵۰ دلار

رولزرویس کولینان با اختلاف زیادی گران‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. آن‌قدر گران که می‌توان با پول آن سه رنجروور پایه خرید! اما هیچ‌کدام از آن رنجروورها زیر کاپوت خود یک V12 توئین توربوی ۵۷۰ اسب بخاری و درهای خودکشی ندارند. شاید قیمت کولینان غیرمنطقی به نظر برسد اما رولزرویس پول خاص بودن خود را می‌گیرد. کسی که سوار بر یک کولینان در خیابان‌ها دیده شود، مطمئناً بسیار ثروتمندتر از رانندهٔ یک رنجروور به نظر می‌رسد.

خب با توجه به مواردی که بیان شد، آیا لندروور برای برتری بخشیدن به نسل جدید رنجروور در برابر این رقبا به‌اندازهٔ کافی تلاش کرده است؟ علاوه بر پاسخ این سؤال، لطفاً با شرکت در نظرسنجی زیر بگویید که اگر قصد خرید یکی از این شاسی‌بلندهای لوکس را داشتید کدام را انتخاب می‌کردید.

کدام شاسی بلند لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (894 ديدگاه)

    مسلما یکی از شیرین ترین دغدغه‌های دنیا می‌تونه انتخاب بین این خوشگلا باشه☘️

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. ممد ژانگولر

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      پدال دمت گرم چه رقابتی شده 😉😂

      ولی رای دادنش خیلی سخته
      یکی از یکی خوب تر

      ولی خوب بخوام یکیشو رای بدم به «مایباخ » افسانه ایی رای میدم

      موافقم 14
      مخالفم 21
      1. AMG GT R

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1082 ديدگاه)

        بقیه غلط میکنن سلطنت رنجروور رو تهدید کنن

        موافقم 12
        مخالفم 27
        1. GT

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          🤣😂 دادش به اعصاب خودت مسلت باش، یه لیوان آب بخور و آرامشت را حفظ کن 🙂

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      مایباخ GLS600

      موافقم 16
      مخالفم 17
    3. ممد ژانگولر

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      یک نکته جالب تو پدال رنجروور جدید هنوز فیدبکاش نیومده همه بهش رای دادن 😂

      داداشای عزیز چرا حول میزنین بذارین چرخش به زمین برسه دو دور باهاش بزنن بعد بهش رای بدین
      البته که ماشین دوست داشتنی هستش و شمی نیست
      ولی توجه شمارو به ماشین موجود همین کمپانی جلب میکنم
      ( لندروور دیفندر ۱۱۰ با کیت های دوست داشتنی )
      باهاش برین وسط جنگل کباب درست کنین بزنین به بدن و بعدشم به سلامتی به فکر تشکیل خانواده و بچه های قد و نیم قد باشین
      قید این سوپر اسپرتهای دست نیافتنی که هر روز راجب پیچ سمت راست زیر کارتل سمت چپش با هم دعوا میکنین هم بزنین 😎

      موافقم 12
      مخالفم 7
    4. پارسا

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      واسه من یکی نیم ساعت پشت هامر نشستن از سالها رنجروور داشتن شیرین‌تره
      درکل فکر میکنم رقبای رنجروور همشون یه فاکتور برتری نسبت بهش دارن حتی شده تو قیمت

      موافقم 9
      مخالفم 10
    5. سهند

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      انتخاب من رنجرور است چون هم کیفیت سواری و راحتی فوق‌العاده ای دارد و هم در آفرود یکی از بهترین ها است و قیمتش هم از بنتلی و رولز رویس به صرفه تر است. به طور کلی رنجرور شاسی بلند لوکس/ سوپر لوکس
      بسیار کاملی است.
      در حقیقت رنجرور فول سایز دو نوع است: لوکس و سوپر لوکس(sv autobiography) که مدل sv رقیب مایباخ و بنتلی و رولزرویس است و سایر مدل ها هم رقیب gls و x7 و…

      موافقم 10
      مخالفم 4
    6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آره واقعا سخته، ۱۲ماشین هرکدوم یه خوبی و یه بدی دارن، با این وجود من اسکالید یا واگونییر انتخاب اولمه….

      موافقم 2
      مخالفم 5
    7. ممد ژانگولر

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      آراء دستکاری شد

      تقلب در آراء توسط مجله ماشین هم تاییید گردید

      رأی مارو پس بدین ✌️

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Karl Benz

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    مرسدس gls
    پدال چرا g کلاس نبود ؟

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. ممد ژانگولر

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      چون اگه سلطان G کلاسو پدال میذاشت همه بهش رای میدادن و رنجروور اول نمیشد به همین راحتی فقط کافیه به درون خودت بنگری 😎

      موافقم 16
      مخالفم 14
      1. Karl Benz

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        نگریدم 🙂

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. GT

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آره واقعا حیف که جی کلاس نیست، بنظرم میتونست بیشترین آراء را کسب کنه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. 🤍audi rs e tron gt🤍

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ماشین های این لیست همشون واقعا عالین ولی بنظرم همشون تو یه جایگاه نیستن
    اینجا گفته رقبای رنجرور ولی هامر ev که تو این لیسته رقیب رنجرور نیست این ماشین رقیب مثلا ریوایان r1t هستش یا بهتره با سایبرتراک هم مقایسه شه
    یا dbx مثلا
    ماشین لوکس هم هست ولی بیشتر جایگاه اسپرت داره
    من به کالینان رای دادم بین شاسی بلند های لوکس قطعا قطعا انتخاب اولم کالینان هستش و دوم و سوم بنتایگاه و مایباخ gls و لوکس بریتانیایی رنجرور هستش
    شاید چیز عجیبی باشد ولی من از دیدن مایباخ gls می ترسم!!!!
    چون داخلش واقعا عالیه ولی من به مایباخ اس کلاس علاقه دارم با دیدن gls می ترسم دیگه علاقه ای به اس کلاس نداشته باشم!!!
    پدال جان واقعا از مطالب خوبتون متشکرم دیروز و امروز تا اینجا اومدم با دیدن این ماشین ها که گذاشتید واقعا حالم بهتر شد مثل آئودی a8 و a8 l horch
    مطالبی که می ذارید عالییین ولی یخورده مطالب برقی ها را بیشتر کنید ممنون می شم .مطلب تسلا مدل x هم حالمو خیلی خوب کرد
    البته دوستان شاید شما سلیقه تون برقی ها نباشه در ریپلای به این کامنتم برای اون جمله لطفا دعوا نکنید سلایق همه ی شما دوستان محترم است به هر حال مطالب بنزینی ها هم هستش قبل از همه گیری کامل برقی ها

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. 🤍audi rs e tron gt🤍

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      پدال کامنت قبلیم منتشر شود با سپاس یادم رفت در خود کامنت قبلیم بنویسم

      موافقم 1
      مخالفم 5
  4. STAN

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واقعا انتخاب بین این همه ماشین کار سختیه اما اگه دنبال پرستیژ و کیفیت و تکنولوژی هستید، قطعا باید سراغ کادیلاک برید.
    1-کادیلاک اسکالید
    2-مایباخ GLS500
    3-رولزرویس کولینان
    4-لینکلن نویگیتور
    5-جیپ گرند واگنییر
    6-استون مارتین DBX
    7-مرسدس بنز GLS
    8-لکسس LX
    9-بنتلی بنتایگا
    10-جی ام سی هامر EV
    11-رنجروور
    12-بی ام و X7

    موافقم 8
    مخالفم 18
  5. STAN

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واقعا انتخاب بین همه ماشین کار سختیه اما اگه دنبال پرستیژ و کیفیت و تکنولوژی هستید، قطعا باید سراغ کادیلاک برید.
    1-کادیلاک اسکالید
    2-مایباخ GLS500
    3-رولزرویس کولینان
    4-لینکلن نویگیتور
    5-جیپ گرند واگنییر
    6-استون مارتین DBX
    7-مرسدس بنز GLS
    8-لکسس LX
    9-بنتلی بنتایگا
    10-جی ام سی هامر EV
    11-رنجروور
    12-بی ام و X7
    این مناسب ترین و منصفانه ترین رتبه بندیه

    موافقم 10
    مخالفم 33
    1. عرفان

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      نظر شما محترمه ولی موافق نیستم
      بنظرم
      1 رنجروور
      2جی ال اس
      3نویگیتور
      4اسکالید
      5بنتلی
      6 هامر
      بقیه این وسطا
      در اخر هم
      لکسوس ک هواقعا نسبت به بقیه معمولی تر و واقعا هیچ چیز خاصی نداره

      موافقم 13
      مخالفم 12
      1. STAN

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (62 ديدگاه)

        خب چیکار کنم که موافق نیستی؟

        موافقم 1
        مخالفم 18
        1. عرفان

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (229 ديدگاه)

          والا منم مثل شما نظر شخصیمو گفتم
          چرا عصبانی میشید

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. ٍEngland

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        کسی که رنجررور و ایکس سون میذاره ته لیست انتظار داری چی ازش در بیاد؟اعصاب که سهله :))

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. STAN

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (62 ديدگاه)

          با رتبه بندی آشنایی دارید؟ میدونید چیه؟ تو هر رتبه بندی، هر چقدرم که گزینه ها خوب و بی عیب باشن، چنتا باید برن آخر لیست. هر کس با توجه به علایق و سلیقه خودش این ماشینارو رتبه بندی میکنه و فکر نمیکنم نه من حق دارم از علایق شما ایراد بگیرم، نه شما.
          کاسه داغ تر از آش هم نشو. …. مال آخر فیلم می میره.

          موافقم 3
          مخالفم 7
    2. حسین دهمرد

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      یعنی ب ام و x7 از لکسوس و رنجرور(اینم موتور ب ام و داره) و جیپ پایینتره؟
      این خیلی مسخره س. جای دیگه بگی ازت تست الکل میگیرن

      موافقم 17
      مخالفم 15
      1. ممد ژانگولر

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3534 ديدگاه)

        تست الکل 😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 5
      2. STAN

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (62 ديدگاه)

        نظر شخصیه منه.

        موافقم 3
        مخالفم 9
        1. MC20

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1606 ديدگاه)

          داداش STAN دمت هم گرم که نظر شخصیت رو بلند و واضح گفتی . . . اون کادیلاک رو اگه به هرکدوم از ما بدن تا آخر عمر به هیچ ماشین دیگه ای نگاه هم نمی کنیم . . . بحث فنی و کارشناسی یک طرف . . . انتخاب دل و عشق . . . هم یک طرف دیگه . . . نباید اینها رو با هم قاطی کرد . . . البته شاید ، هنوز بعضی از ما ، کامل یاد نگرفتیم ، به نظر دیگران احترام بگذاریم . . . اسمش فضولی نیست . . . قطعا نیست . . . حداقل اینجا . . . ولی کنجکاوی هم باشه ، باید منطقی و در دایره ادب باشه . . . و اینکه انداختن بعضی تیکه ها ممکنه باعث خنده دیگران بشه ، ولی درست نیست . . . بماند . . . مخلص همه داداشیا . . .

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. M.K karimi

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      نظر شخصیم :
      1. کادیلاک اسکالید // مایباخ GLS600
      2. بنتلی بنتایگا
      3.جیپ گرندچروکی
      4.ب‌ام‌و X7
      5. رنجروور ( هر جور حساب کنی بی ام و سرتره البته انصافا نمیشه از پرستیژ و اصالت و حس لوکس رنجروور گذشت ! )
      6. جی‌ام‌سی هامر EV
      7. مرسدس بنز GLS
      8.آستون‌مارتین DBX
      9. رولزرویس کولینان ( واقعا نمی ارزه ! اللخصوص که بنظرم تمام اصالت رولزرویس رو نتونسته درست پیاده کنه )
      10. لینکلن نویگیتور
      11. لکسس LX ( بنظرم صرفا فقط باید لکسوس فن باشی یا عاشق صرف لندکروز و LX باشی تا رای بدی وگرنه برتری خاصی نداره . بخصوص جسارتا اون تررری که تو فیس این بدبخت زدن ! ) ناراحت نشید مخاطب طراحان گرامی بود نه خود لکسوس !

      موافقم 6
      مخالفم 10
  6. امیر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من از بین لینکلن و کادیلاک انتخاب می کنم.

    موافقم 8
    مخالفم 8
  7. مازیار

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2501 ديدگاه)

    تمام این رقبا به جز هامر، تنها در یک روی سکه هم کلاس و رقیب رنجروور بحساب میان و در مورد روی دیگه حتی برای حرف زدن باهم احتیاج به مترجم دارن
    و هامر، البته آفرودر بسیار قابلی هست اما خوب پرستیژ و کلاسش در حد رنجی نیست
    حتما اسم درساژ رو شنیدین، سوارکاری نمایشی
    دیدین اسبهاش چه شیک و باوقارن و چه زیبا و لطیف توی پیست می خرامند؟
    خوب اسب درساژ قادر نیست از کوه و کمر بالا بره و لزومی هم نداره
    اما اگه اسبی پیدا بشه که هم بهترین نمایش درساژ رو داشته باشه و هم پا به پای یه قاطر از کوه بالا بره اون اسمش رنجرووره

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. MC20

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1606 ديدگاه)

      ماشالاه مازیار عزیز ، به زیبایی شاعرانگی ، حق مطلبو ادا میکنی داداش . . . لذت بردم . . . آفرین برشما . . .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2501 ديدگاه)

        لطفت زیاده دوست من
        راستش شاعر رو نمی دونم اما دوستان میگن تو مجنون رنجرووری😅
        که البته این جنون بعد از تجربه چند ساله و مقایسه با سایر آف رود های هم عصر خودش حادث شده😊

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. MC20

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1606 ديدگاه)

          مخلصم . . . خیلی ها از جنون مثبت به شعر رسیدن . . . خیلی هم خوبه . . .آوردن درساژ استعاره بسیار زیبا و قابل فهمی بود . . . مختصر و مفید و شاعرانه . . . دم شما گرم . . .

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. GT

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آقا مازیار کامنت های شما فوق العاده هست، یکی از بهترین کاربران سایت هستید👌واقعا آفرین بر شما با این نوع کامنت دادن

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2501 ديدگاه)

        شرمنده می‌فرمائید دوست من
        از مصاحبت در اینجا و استفاده از اطلاعات و تجربیات شما و سایر دوستان بسیار خوشحالم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MC20

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1606 ديدگاه)

        GT عزیز . . . دم شما هم گرم . . . این قدر مثبت اندیش و حمایتگر و بامرام هستید . . . خود شما هم از کاربرای بسیار خوب سایت هستید . . . کامنت خیلی دقیق و درست و فلسفی رو گفتید : نمیشه طراحی DBX و پرفورمنس بنتایگا و عملکرد آفرود رنجروور و تکنولوژی مرسدس را بدند؟! . . . عالی بود . . . موفق و سربلند باشید . . .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. GT

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          مخلصیم 🌹

          موافقم 3
          مخالفم 0
  8. Ninja

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    خود رنجروور و تمام

    موافقم 13
    مخالفم 10
  9. Arman

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    هنوز متوجه نشدم چه ظرافت یا طراحی خاصی تو چراغ های عقب فاجعه نسل جدید رنجروور هست،چراغ های نسل قبل عالی بودن که تو این نسل نابود شد
    درضمن دوتا نماینده از بنز اوردین که باعث میشه طرفدارهای بنز دو دسته بشه و رای نماینده بنز کمتر

    موافقم 9
    مخالفم 10
  10. امیر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رنج روور بعد از لوکس بودن ، در افرود حریف جدی برای تمامی برندهاست و به همین دلیل بنظرم رقیب مستقیمش گرند واگونییر و لکسس هستن ( هم لوکس هستن هم فنی قابل قبول هم افرود بسیار خوب)و اگه الکتریکی بودن رو در نظر بگیریم، هامر‌ هم جز این دسته قرار میگیره و باقی خودروها عملا در افرود در برابر این گزینه ها حرفی برای گفتن ندارن و صرفا لوکس هستن

    موافقم 5
    مخالفم 8
  11. محمدرضا

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    اگر پولش رو داشتم قطعا کالینان چند سرو گردن از همه بالاتره ولی قیمتش۲برابر گران ترین خودروی لیسته.
    اگر به ارزش در مقابل پول پرداختی بخوام رای بدم بنتایگا با۱۷۰هزار دلار بسیار لوکسه.
    gls هم نسبت به قیمتش به اندازه کافی لوکسه و پراز آپشن های متعدد.

    موافقم 6
    مخالفم 6
  12. Elmiraj

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    من تو این کلاس و سایز هرگز انتخابم کراس اور های بنام SUV نخواهد بود…

    میمونه چهار SUV اصل که گرند واگونیر در بینشون می‌درخشه .

    بنیانگذار و کهن ترین نام در بین SUV های لوکس…

    موافقم 13
    مخالفم 22
  13. محمد مختاری آذر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خوب قطعا بنتلی بنتایگا بهترین هستش هیچ شکی وجود نداره با موتور قدرتمند ظاهر زیبا کابین واقعا عالی از همه بهتر هستش

    موافقم 7
    مخالفم 15
    1. سهند

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      بهتر است بگویید به نظرم بهتر است
      چون نمیشه گفت کدام برتری مطلق دارد. در ضمن تنها برتری بنتلی بر رنجرور sv اسپورت تر بودنش است ولی بازم نباید بگیم که فلان ماشین حتما بهتره

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. محمد مختاری آذر

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1000 ديدگاه)

        بلی صحیح می فرمایید دوست عزیز در مورد برتری که فرمودید فقط اسپورت تر بودن ملاک نیست موتور واقعا قدرتمند
        همچنین چرم های دست دوز در داخل بله رنجروور واقعا عالی هستش حتی ارزان قیمت هم هستش

        موافقم 6
        مخالفم 0
  14. new RAMIN

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    به عنوان یه کسی که ماشین آمریکایی همیشه انتخاب اولشه…ولی هیچ کدوم ماشین آمریکایی هیچ تهدیدی در برابر رنجروور ندارن! سلطنتت رنجروور را فقط بنتایگا و کولینان تهدید میکنن ولی خب اختلاف قیمت بالایی دارند//شاید تو آمریکا نسخه اتوبیوگرافی یا نسخه SV یا SE نباشه ولی تو بازار بریتانیا هستش و میشه خریدش… البته آمریکایی ها 2 سال دیگه میتونن این نسخه هارو خریداری کنن.

    اما اگه نظر منو بخواهید اول گرند واگنییر… دوم رنجروور…
    اما اینجا اگه بخوام به یکی شون رای بدم…خب انصافا سخته.
    ولی رنجروور با بقیه این لیست فرق داره…فرقش اینه که رنجروور هم آنرود هست هم آفرود و در هر دو بینظیره. مخصوصا آفرود. تنها رقیب نزدیک آفرود، جیپ گرندواگنییر هست. رولزرویس کولینان هم یه آپشن داره فعالش کنید 15سانت افزایش ارتفاع میکنه ماشین و قابلیت آفرود پیدا میکنه. اما خب کولینان برای آفرود نیست… هیچ یکی از رقباس این لیست هم توانایی آفرود نیمه سنگین هم ندارن… چه برسه به سنگین! تنها گرند واگنییر و رنجروور توانایی آفرود عالی و شکوه در جاده رو دارن.

    البته اینجا هامر suv EV هم هست با زوایای آفرودی بسیار برگ ریزون…ولی خب 7نفره نیست… 4نفره هم نمیشه سفارش داد و شخصی سازی زیادی هم نداره و اینکه برقی هست و مقایسه منطقی نیست.

    راستی نکته مهمی وجود داره اون هم اینکه بحث بحث پول هم هست.رولزرویس واقعا بی نظیره…ولی مقادیر زیادی پول برند هم میگیرد. احتمالا برای من زیاد است ولی برای اون میلیونری که 10تا خونه داره زیاد نیست. بنتلی هم که واقعا دوستش دارم…ولی مجموعا اگه میلیونر بودم خب اول کولینان بعد بنتایگا و از گرانترین تا ارزونترین انتخابم بود ولی خب میلیونر نیستم. باید خودرو منطقی انتخاب کنم…

    درپایان پس از 1دقیقه کلنجار رفتن با دیتاها و مشخصات و صدالبته “گارانتی” فهمیدم نخست رنجروور و دوم گرند واگنییر.شاید هم نخست گرند واگنییردوم رنجروور! انصافا مخم هنگید!ولش کن یه بار به گرندواگنییر رای میدم با یه گوشی دیگه به رنجروور… فکر کنم منطقیش برای من اینه🙂

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      داداش انقد گارانتی گارانتی میکنی ، اینا سمند و تیگو ۵ نیستن ، اینا رولز رویس و مایباخن ، هیچیشون نمیشه چون با بالاترین سطح تکتولوژی ساخته شدن

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. new RAMIN

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        (داداش انقد گارانتی گارانتی میکنی ، اینا سمند و تیگو ۵ نیستن)
        به خدا من فقط خط آخر گفتم گارانتی😂درضمن ایرانخودرو 1سالو نیم سال گارانتی بیشتر نمیده…تازه خدمات 0

        بد نیست بدونی رولزرویس کولینان 4سال بدون محدودیت پیمایش گارانتی داره! ولی بنز میباخ GLS600 گارانتیش 4 سال یا 80هزار کیلومتر هست.

        گارانتی نشان دهنده چیست؟ اصلا گارانتی چیست؟
        ضمانت نامه یا پشتوانه که ریشه آن٬ ضمانت٬ به معنای پذیرش رفتاری٬ تاوان داری و پایندانی می‌باشدو با عنوان گارانتی و وارانتی نیز شناخته می‌شود٬ آن است که ارائه دهنده خدمات یا فروشنده محصول در مقابل محصول یا خدماتی که ارائه می کند، معمولاً متعهد می‌شود در صورت نقض ادعای خود، حاضر به تعمیر یا تعویض کالا یا پرداخت مبلغی خواهد شد. نقض عهد زمانی اتفاق می‌افتد که این تعهد به نحوی اجرا نشود، یعنی کالا نقصی داشته باشد یا مطابق میل یا انتظار مشتری نباشد.گارانتی صریح عموماً ضمانتی است از طرف فروشنده محصول که در آن میزان کیفیت یا عملکرد آن محصول تضمین شده و مشخص شده تحت چه شرایطی آن کالا می‌تواند بازگشت داده شده، تعویض یا تعمیر شود. معمولاً این تضمین به عنوان فرم مخصوصی تحت عنوان وارانتی همراه با محصول خریداری شده تحویل داده می شود سند گارانتی به خریدار این تضمین را می‌دهد که محصول خریداری شده کیفیت خوبی داشته و کمبودی از نظر «مواد سازنده و طرز کار» نخواهد داشت. می‌توان برای خدمات نیز گارانتی صادر کرد. برای مثال تعمیرگاه ماشین ضمانت می کند تا ۹۰ روز بعد از خرید آن، گارانتی تعمیر خواهد داشت.

        نتیجه : سند گارانتی به خریدار این تضمین را می‌دهد که محصول خریداری شده کیفیت خوبی داشته و کمبودی از نظر «مواد سازنده و طرز کار» نخواهد داشت.

        گارانتی و خدمات پس از فروش هر شرکت…از کمپانی بافندگی فرش تا کمپانی تولید کننده خودرو گرفته ، نشان دهنده اعتماد به نفس کمپانی نسبت به محصولش هست و نشون میده اون کمپانی چه قدر به محصولش اطمینان داره و معتقده چه قدر خوبه.

        حالا یه عده هعی بگن زمین کجه…حقیقت تغییر نمیکنه(منظورم شما نیستی)

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          درسته گارانتی مهمه ولی بیشتر تو سگمنت های پایین تر جوابه ، کسی که ۵۰۰ هزار پول داده خود کارخونه براش قطعه جدید رو با تمامی کارکنان در منزل تحویل میده 😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
  15. GT

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخاب بهترین غیر ممکنه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2501 ديدگاه)

      این از همه درست تره👌
      در اینجا فقط تعداد آرا و یا به عبارت دیگه تعداد فن ها مشخص میشه و نه بهترین از همه لحاظ

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خب برادر مجبور نکردن رای بدی! گفتن از کدوم بیشتر خوشت میاد دوست داشتی انتخاب کن!

        موافقم 1
        مخالفم 6
  16. شاعر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    قطعا اسکالید
    یه دنیا تکنولوژی و ابهت ریخته تو این ماشین

    موافقم 7
    مخالفم 11
  17. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خیلی الکی رقبا رو گسترده کردن و دو کلاس خودرو رو اوردن ، برای مثال اوردن بنز gls رقیب بنز gls مایباخه ، مثل اینه که بگی ۴۸۸ رقیب لافراریه ، مگه میشه ، تنها ماشینایی که توی این لیست سوپر لوکس بودن و لوکس نبودن رنجروور ، آستون ، رولز ، مایباخ و بنتلی بودن و من بین اینا به ترتیب انتخابم اینه :
    مایباخ
    رنجروور
    بنتلی
    رولز
    آستون
    هر چند همشون دوست داشتنین ولی رنجروور در کابین پیشرفت فوق العاده ای دلشته و جای خودشو دوباره تثبیت کرد ، ولی من مایباخو بخاطر ظاهر دوگانش ( نه مثل آستون اسپورت و نه مثل رولز سنگین ) و کابین فوق العادش و تکنولوژی مرسدس بیشتر بقیه دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 3
  18. حسین

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه. من بین بنتایگا و رنج روور گیر کردم ولی نهایتا به خاطر علاقه شخصیم و همینطور طراحی داشبورد زیباتر، به بنتلی رای دادم. ولی واقعیت اینه که رنج روور یه ماشین همه کارست.
    آفرود، آنرود، لوکس و اشرافی بودن، تکنولوژی، آپشن، عملکرد و در این نسل جدید از نظر مصرف سوخت با اون پیشرانه p510e و خلاصه از همه نظر عالیه. از این دید میشه گفت بی رقیبه.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  19. Silent

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    HUMMER ev

    متفاوت ترین suv بلحاظ سطح تکنولوژی گویای سال تولیدش! ساکترین کابین پرفورمنس ترین هرکوول

    موافقم 5
    مخالفم 12
  20. SF90 STRADALE

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    اگه کلاس بندی میشدن انتخاب راحت تر بود
    قدیما car and driver خیلی خوب کلاس بندی ها رو انجام میداد
    با ظهور الکتریکی ها و کراس اوورهای پرفورمنس یکمی اوضاع پیچیده شده

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. محمد امین

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    نسخه ی پایه نویگیتور واقعا وسوسه کننده هست ، با برداشتن کلی اپشن ، تقریبا هم قیمت نسخه ی ۶ سیلندر پایه رنجرور میشه ، ولی رقیب رنجرور باید توانایی های افرودی رو درکنار لوکس بودن و پرستیژ داشته باشه ، پس بین این خودرو ها واقعا هیچکدوم تمان این ویژگی هارو باهم ندارن
    به نظرم خود رنجرور بهترین در کلاس خودش هست
    ولی ، بهترین خودرو لوکس که اقتصادی هم باشه بین اینها ،لینکلن و کادیلاک و سری i40 x7 و جیپ هست
    بهترین در بین اینها با قیمت میانه ، gls600 و dbx و gls 63 و بنتایگا v8 هست
    و نهایتا در بین خودروهای بشدت لوکس و اشرافی ، کولینان v12 و بنتایگا w12

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. MC20

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    برای هر کدوم از این جواهرات نایاب ، باید یک کامنت جدا گانه نوشت . . . توو یک کامنت نمی شه جمعش کرد . . . بماند . . . اما در دنیای فانتزی ، دلم می خواست ، ساعت ها توو کابین نویگیتور ، بشینمو محو اصالت ( پا برجا از پس دهه ها ) در طراحی داخلی و ارگونومی مثال زدنیش بشم . . . یاد که گرفتم ، برم توو اسکالید و از لاکچری مثال زدنیش حظ وافر ببرم . . . فرمونش تا سالها ، می تونه ، نماد اصالت لاکچری ، توو این سگمنت باشه . . . از کنار استون و بنتایگا ، احتمالا رد بشم و . . . شایدم از سر کنجکاوی ، یه نگاه کوتاهی از بیرون ، تووشون رو ، بندازم . . . توو مایباخ ، تا نسل بعد ، همه چی ، قشنگ بمونه و بازم ، زود همه چی ، یکم بی روح و آلمانی نشه . . . بی ام و که فنش ام . . . ولی دوست داشتم طرح کابینش بازم آشنا نباشه و یکم جدید باشه . . . بماند . . . اوه اوه ، چشمامو بگیرمو و از کنار کولینان و لکسس ، که پشتش پارکه ، رد بشم ، تا این همه کیفی که تا حالا کردمو ، نشورن ببرن . . . باید با یک تیر ، سه نشون بزنم . . . از کنار هامر رد بشم و بهش بگم ، برو دم خونه خودتون بازی کن ، تا رومو برمی گردونم ، معصومیت چراغهای جیپ و کابین اصیلش وسوسم کنن . . . ولی من گول ظاهرش و نخورم . . . رد بشم . . . تا بالاخره چشمم به شاهزاده انگلیسی بیفته . . . اول نشناسمش . . . خودمو بزنم به اون راه . . . . . . روشو که برمی گردونه . . . تازه بشناسمش . . . مثل خودشون با سیاست . . . چه اشکالی داره . . . آخه هنوز پشتش به منه . . . اما ( توو دلم ) می دونم با وجود چند شکست کوچک ، چه جنگ های بزرگی رو توو تاریخ پیروز شده . . . پس ارزش ، یکم ، گرم گرفتن باهاش رو داره . . .

    موافقم 6
    مخالفم 3
  23. GT

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    نمیشه طراحی DBX و پرفورمنس بنتایگا و عملکرد آفرود رنجروور و تکنولوژی مرسدس را بدند؟! 😁
    بنظرم جی کلاس هم میتونست توی لیست باشه، اصلی ترین رقیب رنجروور

    موافقم 4
    مخالفم 1
  24. MehdiTurbo

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    چقدر این امریکاییا خوبند
    رخ بیرون و داخل میبینی بعد قیمت نگاه میکنی هنگ میکنی قشنگ انگار یک سوم ارزشش داری پول پرداخت میکنی
    طراحی داخل لینکلن خیلی خوبه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  25. R@m!n

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    فارغ از همه ی این مسائل برنده اصلی مشتری هست که هر کسی با هر تفکری قطعا یه ماشین تو این لیست نظرشو جلب می کنه.

    بنظرم نمیشه نظر قطعی داد چون معیارها برای هر کسی متفاوته. من که خودم همیشه گفتم و میگم نویگیتور و رنجروور محصولاته مورد علاقم هستن.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  26. یانکی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    4تا suv موجوده یه غول برقی و تعدادی کراس اوور لوکس.بین suv ها لکسوس رو کنار میزارم و میرم سراغ سه گانه پیل پیکر آمریکایی.انتخابم بنیان گذار suv لوکس گرند واگونیر.هنوز عمو بزرگم بهش بگی ماشین میگه عمو فقط آهو بقیه رو ول کن.پدرم صفرش رو داشته و کل خاندان باهاش خاطره دارن.انگلیسیها خجالت نمیکشن یه موتور از خودشون ندارن.

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. یوسف

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (939 ديدگاه)

      انگلیسی ها خجالت میکشن نگران نباش
      اما به آمریکایی بگو…. در عقب واگونیر رو درست کنن تو رو خدا…. خیلی تو ذوق میزنه

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        ولشون کن حسین جان.
        برداشتن پلتفرم رم رو با موتور 200 سال پیش hemi با چهارتا مانیتور و چوب میزای مدرسه گذاشتن روش اسمشو گذاشتن میراث داره شاسی بلندای لوکس!!
        جالبه که همین واگونییر از نسل قبل رنج روور شسکت خورده بعد این داره برای این نسل کری میخونه😂
        در حالی که پلتفرم رنج روور کاملا جدید و انحصاریه و آپشنای موتورای دیگه هم داره با آلایندگی کمتر از 30 گرم در هر کیلومتر که تو شاسی بلندای هیبریدی با این ابعاد تقریبا بی سابقس.
        این طراحی داخلی هم کاملا مال رنج رووره که به جگوار اضافه شده،چون رنج روور بیش از 5 سال در حال تحقیق و توسعه تا ساخت بوده.
        کلا این لیستو ببینی 3 تاش حداقل یا پایه گذارش رنج روور بوده یا بنچمارک قرارش دادن یا از تکنولوژیش استفاده میکنن!!
        ..
        در مجموع انتخابم اسکالید و رنج رووره تو این لیست.

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. datsun

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3500 ديدگاه)

          واقعا چرا تو ساخت انجین اینقدر تنبلن واسه منم سواله نه رنجروور همه بریتانیایی ها.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. یانکی

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          طرفدار خودرو سازی کشوری شدی که باعث سرافکندگی طرفدارهاش شده.اینا که من میبینم رولز رویس که بی ام و هستش کلا بنتلی هم که همون فولکسه رنجروور هم که توان ساخت انجین نداره و دستش دراز جلو اینو اون.استون هم که همینجور بعد از جیپ ایراد میگیری.برو تاریخچه همین لندروور رو ببین که اول جیپ میساخته.عزیز دل این سه پیل پیکر آمریکایی suv واقعی هستن نه کراس اوور.وگرنه جیپ میتونست گرند چروکی رو بیشتر روش هزینه کنه مثل این کراس اوورها بده بیرون نه که کلی هزینه کنه یه suv واقعی بسازه.تو کف suv موندیا.تو انگلیس نگرد نیست.

          موافقم 5
          مخالفم 6
        3. مازیار

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2501 ديدگاه)

          یانکی عزیز شما توی کلمه SUV دنبال چی میگردی که اینقدر روش مانور میدی؟
          آیا منظورتون فقط خود لقب SUV هست؟
          یا منظورتون قابلیت های آف رود یه SUV هست؟
          هرچند بعید نیست بگید بله قابلیت های آف رود اسکلید بالاتر از رنجرووره

          این تاریخچه لندروور
          پیشنهاد میکنم حتما ببینی و بدونی که از ابتدا چقدر تفاوت در عمل و کاربرد بین جیپ و لندروور بود، درحالیکه جیپ به دلیل نداشتن درهای جانبی از سوی خیلی از کشورها به عنوان اتومبیل قانونی پذیرفته نشد، لندروور تنها یک سال بعد از آغاز تولید به هفتاد کشور دنیا صادر میشد، ظرف یک سال به هفتاد کشور
          و تفاوت های کاربردی زیاد دیگه
          توصیه میکنم حتما ببین دوست من

          موافقم 5
          مخالفم 1
        4. shayan demon

          ۱۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          خب، اولا وقتی میخوای در مورد پایه گذار افرود و دو دیفرانسیل افرودی و اس یو وی لوکس صحبت کنی یکم فک کن… داری در مورد جیپ ای حرف میزنی که توی افرود و کوه و گل متولد شد تا نیاز ارتش رو برطرف کنه،
          وقتی توی جنگ جهانی دوم با جیپ از کوه میرفتن بالا انگلیسیای غارتگر نمیدونستن جیپ چطوری نوشته میشه
          حالا بیایم وقتی که لندروور افرودر ساخت
          یه جیپ رو اوردن تو انگلیس لوگوی لندروور زدن روش و شد لندروور دیفندر.
          پس پایه و اساس لندروور رو جیپ بوده
          پس وقتی داری به بهترین افرودر جهان و سازنده اولین اس یو وی لوکس جهان فک میکنی
          مواظب باش در موردش چی مینویسی
          وقتی ۸۰ سال پیش جیپ بوجود اومد و هنوزم سلطنت افرود و اس یو وی لوکس دستشه
          چه نیازی به رنج روور با قابلیت اطمینان زیر صفر هست ؟

          موافقم 1
          مخالفم 8
      2. GT

        ۱۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        پاسخ به یانکی
        درسته که هیچ کدوم از برند های استون مارتین، بنتلی، لوتوس، MG و رولزرویس هیچ پیشرانه مستقلی برای خودشان نمی‌سازند، ولی مک‌لارن یه پیشرانه V6 کاملا جدید و مستقل داره که مطمئنم ازش خبر دارید ولی نمیدونم چرا وانمود میکنید وجود نداره! و اتحاد جگوار.لندرور هم یک پیشرانه V8 سوپرشارژر داره که روی محصولات پرچمدارش استفاده میکنه، که البته از نسل جدید رنجروور حذف شده.
        و همچنین کازوث هم یه کمپانی خودروسازی ( سابق) و در حال حاضر جزو بهترین سازندگان پیشرانه خودرو در کل جهان هست که از قضا بریتانیایی هم هست🙂 از بهترین پیشرانه های این کمپانی میشه به پیشرانه خودرو های گوردون موری T50، استون مارتین ولکان و استون مارتین والکری اشاره کرد، که البته خیلی بیشتر از این سه مورد هست ولی الان یادم نمیاد.
        دوست عزیز بهتره تعصب کورکورانه را کنار بزاری و حقیقت را بگی، نه چیزی که فقط خودت دوست داری🙂

        موافقم 6
        مخالفم 0
  27. مهدی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من از رنجرور به خاطر چراغهای عقبش خوشم نیومد
    به خاطر همین به GLS600 رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 4
  28. یوسف

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (939 ديدگاه)

    واقعا همه خوبن…. اما این رنجرور لامصب اسمش که میاد قلبم تندتند میزنه…..
    به نسبت قیمت و عملکرد و تیپ و قیافه از همه بهتره….
    من نظر شخصیم رو میگم اول رنجرور بعد استون مارتین
    در آخر من فکر میکنم که لندرور باید تولید رنجرور رو کم کنه در حد 5000 در سال بعدشم با قیمت نزدیک به 500 هزار دلار بفروشه و این جواهر فقط دست افراد خاص باشه
    دقیقا کاری که رولزرویس کرد…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  29. امیرحسین

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    رای من کادیلاک

    چون واسم خیلی لوکس بودن مهم نیس
    فقط مدرن و خشن بودن ماشین رو دوست دارم
    به کادیلاک رای دادم
    خب این کلاس بخواین بگید خیلی انتخاب سخت هست واقعا به نظرم سخت نیست چون راحت میشه متناسب با علاقه فردی انتخاب کرد
    کلا شاسی باز نیسم
    فقط پیکاپ و سوپر اسپرت

    موافقم 1
    مخالفم 3
  30. RezaRs

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    چه لیستی جمع خوبانه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا