چشم اندازهفته نامه

بهترین شاسی بلندها و سواری‌های صفرکیلومتر با قیمت زیر 25 هزار دلار

زمانی که به دنبال خرید یک خودروی سواری یا شاسی‌بلند صفرکیلومتر با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار هستید احتمالاً تریم های ساده‌تر سدان ها و هاچبک های کامپکت یا شاسی بلندهای ساب کامپکت و کامپکت را مدنظر قرار خواهید داد. این لیست روی چنین خودروهایی به علاوه وانت‌های جدید و کامپکت تمرکز داشته اما اگر می‌خواهد از پول پرداختی نهایت استفاده را ببرید به راحتی می‌توانند تریم های مجهزتر را نیز در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشد که ما خودروهایی را انتخاب کرده‌ایم که با اضافه شدن هزینه‌های تحویل الزامی، قیمت پایه زیر ۲۵ هزار دلار دارند. همیشه به قیمت پیشنهادی فروشنده یا همان MSRP اشاره می‌شود که این امر باعث ارزان‌تر جلوه کردن خودرو خواهد شد اما هزینه‌های تحویل را نیز باید در نظر گرفت. ما همچنین سطح تجهیزات و تریم خودروی موردنظر را نیز در نظر گرفته‌ایم.

  • بهترین خودروهای سواری صفر با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار

هوندا سیویک

نقاط قوت: کابین جذاب و خوش‌ساخت، دینامیک سواری تیز، پیشرانه‌های عالی، فضای زیاد، بدنه سدان و هاچبک

نقطه‌ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی سیویک به اندازه هیوندای خوب نیست

سیویک برای سال ۲۰۲۲ کاملاً بازطراحی شده و همه نقاط قوت نسل پیشین همچون فضای کابین زیاد، دینامیک سواری تیز، تکنولوژی مدرن و آرامش کلی را به ارث برده است. سیویک خودرویی فوق‌العاده بوده و نکته عالی اینکه با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار هم هنوز خودرویی فوق‌العاده باقی می‌ماند. خودرویی که در تصویر می‌بینید از تریم اسپورت بوده و بهای پایه ۲۴۰۹۵ دلاری دارد. این خودرو از ظاهری جذاب و تجهیزات مناسب سود برده و اگرچه قیمت مدل اسپورت هاچبک از بالای ۲۵ هزار دلار شروع می‌شود اما آن‌هم گزینه‌ای مناسب است. هر دو مدل سیویک در تریم پایه LX نیز عرضه می‌شوند. شاید ما این لیست را بر اساس حروف الفبا مرتب کرده باشیم اما احتمالاً جست‌وجو در این بازه قیمتی را در هر صورت با سیویک شروع می‌کردیم.

هیوندای الانترا

نقاط قوت: قوای محرکه هیبریدی، تجهیزات بسیار خوب برای قیمت زیر ۲۵ هزار دلار، تکنولوژی عالی، استایل برجسته

نقاط ضعف: استایلی برجسته که شاید باب میل همه نباشد، سواری آن به خوبی سیویک یا مزدا ۳ نیست

اگر می‌خواهید با پولی که می‌پردازید حداکثر تجهیزات را به دست آورید هیوندای الانترا همیشه انتخاب خوبی بوده است؛ و این به خاطر لیست تجهیزات زیاد یا پوشش گارانتی نیست چراکه الانترا علاوه بر این‌ها دارای استایل برجسته و کابین مدرنی است که ثابت می‌کند شما مجبور نیستید مبلغ زیادی را برای خرید چنین محصولاتی پرداخت کنید. بله سواری الانترا به خوبی برخی رقبا نیست اما به عنوان یک خودروی روزمره ارتباط بیشتری با راننده در مقایسه با کرولا یا سنترا ایجاد می‌کند. همچنین مدل الانترا N Line هم وجود دارد که کمی اسپورت تر بوده و قیمت مناسبی دارد اما انتخاب نهایی ما الانترا هیبرید است که مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای داشته و ارزان‌تر از پریوس یا هوندا اینسایت است.

مزدا ۳

نقاط قوت: کابین باکیفیت و شیک، استایل زیبا، سواری هیجان‌انگیز، دو نوع بدنه

نقاط ضعف: فضای تنگ عقب، دید عقب محدود مدل هاچبک، برخی افراد شاید نبود صفحه لمسی را دوست نداشته باشند

مزدا ۳ شاید بهترین مدرک بر این باشد که شما مجبور نیستید با پرداخت ۲۵ هزار دلار یک خودروی اکونومی را انتخاب کنید. حتی در این بازه قیمتی هم کابین مزدا ۳ می‌تواند به عنوان یک خودروی لوکس پایه تلقی شود زیرا از طراحی جذاب و مینیمالیستی، دکمه‌های باکیفیت و چرم مصنوعی روی صندلی‌ها، داشبورد و درب‌ها سود می‌برد. سواری مزدا ۳ نیز مشابه برخی محصولات لوکس بوده و فرمان، پدال گاز و گیربکس فورا به دستورات راننده پاسخ می‌دهند و حتی شاید بتواند آن را پورشه‌ی فقرا دانست. مزدا ۳ همچنین به‌صورت سدان با فضای بار سورپرایز کننده و هاچبک عرضه می‌شود که از نظر استایل واقعاً زیباست. مزدا ۳ صرف‌نظر از قیمت خود خودرویی فوق‌العاده است.

  • بهترین خودروهای شاسی‌بلند صفر با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار

هیوندای کنا

نقاط قوت: سواری هیجان‌انگیز به عنوان یک شاسی‌بلند ساب کامپکت، استایل و کابین شیک، تکنولوژی جدید با کاربری راحت

نقاط ضعف: صندلی عقب و فضای بار کوچک حتی در چنین کلاس خودرویی

کنا همچنان ثابت می‌کند شاسی بلندهای ساب کامپکت هم می‌توانند سواری هیجان‌انگیزی داشته باشند. این خودرو قطعاً جادارترین گزینه کلاس خود نیست اما از هندلینگ تیز، استایل متمایز و کابینی جذاب با کاربری راحت و دوستانه سود می‌برد. به خاطر قیمت مدنظر ما باید مدل قوی ۱۷۵ اسب بخاری توربو و نسخه الکتریکی را نادیده می‌گرفتیم اما همین مدل نیز از پیشرانه خوب و شتاب گیری بهتر از حد متوسط برخوردار است. ما چندین نسخه از کنا را تست کرده و از سواری هیجان‌انگیز آن سورپرایز شده‌ایم.

کیا سول

نقاط قوت: فضای کابین مناسب و تجهیزات زیاد به نسبت قیمت پرداختی، استایل منحصربه‌فرد

نقاط ضعف: عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک

کیا سول قطعاً به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک توسعه نیافته و واژه کراس اوور برای آن بهتر خواهد بود. هنوز هم خودرویی که زندگی اولیه خود را به عنوان یک هاچبک قدبلند و عجیب شروع کرده در سومین نسلش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سول کابینی جادار، سواری پذیرفتنی و تجهیزات بیشتری نسبت به رقبا دارد. ما همچنین فکر می‌کنیم این خودرو بسیار جذاب بوده و همه این موارد باعث شده‌اند جوایز متنوعی را در کلاس خود کسب کند. تنها نقطه‌ضعف این خودرو را می‌توان نبود گزینه چهار چرخ محرک دانست.

کیا سلتوس

نقاط قوت: فضای کابین سورپرایز کننده، تکنولوژی با کاربری راحت، جزئیات طراحی متمایز

نقاط ضعف: برخی قطعات ارزان در کابین

همانند اکثر گزینه‌های این لیست، سلتوس خودروی سورپرایز کننده‌ای بوده و ثابت می‌کند برای به دست آوردن عملکرد و زیبایی نیازی به هزینه زیاد نیست. قیمت و ابعاد خارجی این خودرو بین کلاس شاسی بلندهای ساب کامپکت و کامپکت قرار می‌گیرد و درعین‌حال فضای کابین آن بیشتر از حد انتظار بوده و از جزئیات طراحی ویژه‌ای در بخش داخلی استفاده شده است. ما به‌طور ویژه از تریم آبی داشبورد و پوشش خاکستری موجود در تریم سلتوس S خوشمان می‌آید. اساساً این خودرو ارزش بیشتری نسبت به آنچه پرداخت می‌کنید دارد. در نظر داشته باشید که با این قیمت باید مدل پایه LX را بخرید که به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. البته مدل سلتوس S نیز برای راحتی بیشتر به‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس بوده و از تجهیزات رفاهی بیشتر استفاده می‌کند. اضافه شدن سیستم چهار چرخ محرک به سلتوس S قیمتش را به کمی بالای ۲۵ هزار دلار می‌رساند.

مزدا CX-30

نقاط قوت: کابین لوکس، بهترین دینامیک سواری در کلاس خود

نقاط ضعف: فضای کابین کم، قوس‌های چرخ پلاستیکی

این خودرو نیز همانند سلتوس بین شاسی بلندهای ساب کامپکت و کامپکت قرار می‌گیرد. CX-30 همچنین قدرت خوبی نسبت به سایر رقبا داشته و از سواری هیجان‌انگیز و لوکسی سود می‌برد. اگرچه تریم های فول تر این خودرو را می‌توان جایگزینی قابل‌تأمل برای محصولات BMW و آئودی دانست اما تریم پایه نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد. با این وجود شما هنوز هم شاهد طراحی مدرن کابین و تریم چرم مصنوعی و متریال باکیفیت خواهید بود. ما به‌طور ویژه فرمان اسپورت و دکمه‌های باکیفیت این خودرو را دوست داریم. ذکر این نکته مهم است که CX-30 از نظر مکانیکی با مزدا ۳ اشتراکات زیادی داشته و شما می‌توانید سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش دهید.

نیسان کیکس

نقاط قوت: فضای کابین و تجهیزات زیاد در این کلاس، نسخه فول با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار، بهترین مصرف سوخت در این کلاس، تکنولوژی ایمنی مناسب

نقاط ضعف: کند بودن

اگر درباره کیکس هیجان‌زده نشوید حق دارید. این خودرو قدرت چندانی نداشته و سواری آن نیز خیلی جذاب نیست و بدنه بلند آن نیز علیرغم به‌روزرسانی در سال ۲۰۲۱ هنوز هم به چشم برخی افراد زیبا به نظر نمی‌رسد. با این وجود کیکس در ارائه آنچه مأموریتش را دارد عالی عمل می‌کند. این خودرو فضای کابین زیادی نسبت به کلاس خود داشته و با تجهیزات ایمنی زیاد عرضه می‌شود. کابین خودرو شیک و خوش‌ساخت بوده و برای افرادی که خواهان محصولی ارزان، کم‌مصرف و شهری هستند کیکس گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ و برخلاف همه مدل‌های این لیست، نسخه فول کیکس هنوز هم قیمت زیر ۲۵ هزار دلار دارد.

  • بهترین خودروهای وانت صفر با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار

فورد ماوریک

نقاط قوت: یک وانت با کاربری فراوان، ارزان‌تر از همه وانت‌ها، طراحی کابین متمایز، مصرف سوخت عالی مدل هیبریدی

نقاط ضعف: برخی متریال ارزان در کابین، عدم عرضه تا سال ۲۰۲۲

تا یک سال پیش وانتی با این قیمت در بازار وجود نداشت اما به لطف فورد ماوریک جدید چنین چیزی محقق شده است. این خودرو نه تنها قیمت زیر ۲۵ هزار دلار داشته بلکه مدل پایه آن ارزش خوبی دارد. مدل رده میانی XLT با قوای محرکه هیبریدی بهای بالای ۲۵ هزار دلار خواهد داشت و اضافه شدن پیشرانه ۴ سیلندر توربو و سیستم چهار چرخ نیز قیمت را بالاتر خواهد برد. به‌هرحال ماوریک یک محصول جدید در این بازار بوده و چشم‌انداز جدیدی را ایجاد کرده است. بلکه ساختار این خودرو از کراس اوورها گرفته شده اما کابین آن هنوز هم طراحی جذابی است. اگرچه از متریال ارزان‌قیمت در برخی بخش‌های کابین استفاده شده اما با این وجود شما مالک یک وانت با قیمت زیر ۲۵ هزار دلار می‌شوید. تنها نقطه‌ضعف این خودرو را می‌توان عدم عرضه تا سال ۲۰۲۲ دانست.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoblog

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تویوتا کرولا کراس هم میتونست باشه

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. خوشنام

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      کرولا سایزش کوچیکه

      موافقم 2
      مخالفم 26
      1. ADAK

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1844 ديدگاه)

        الان اینجا بحث سایز و کلاس خودرویی شده ؟!

        موافقم 20
        مخالفم 1
    2. فورد

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من باشم مزدا CX30 روبرمیدارم

      موافقم 22
      مخالفم 1
    3. Amard

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (768 ديدگاه)

      خیلی ماشین هست که زیر 25 هزارتا هست هم غیر چینی هم چینی الی ماشاءالله این وسط یه عده بیشرف بی همه چیز نزاشتن که مردم ایران با خیال راحت همین ماشینای اقتصادی با قیمت منطقی سوار بشن

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. امین

        ۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (578 ديدگاه)

        این پایه ام. حرف حساب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. new RAMIN

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    http://qqpublic.qpic.cn/qq_public/0/0-1727875818-8E914ED1ABA84B4A10A56B7A426FB944/0?fmt=jpg&size=94&h=604&w=832&ppv=1

    http://qqpublic.qpic.cn/qq_public/0/0-833871441-04FA7D7157CB771C5DE0A340B013B577/0?fmt=jpg&size=87&h=606&w=832&ppv=1

    .

    http://qqpublic.qpic.cn/qq_public/0/0-1907016772-6E06458D6E106EC40668C86E47E6E30A/0?fmt=jpg&size=142&h=554&w=830&ppv=1

    http://qqpublic.qpic.cn/qq_public/0/0-1883043673-52EF4E24C4A4BEB1C4B441461E8DBF0C/0?fmt=jpg&size=80&h=604&w=832&ppv=1

    .

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/WEY_Mocha_001.jpg

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Wey_Coffee_01_PHEV_IAA_2021_1X7A0212.jpg/1024px-Wey_Coffee_01_PHEV_IAA_2021_1X7A0212.jpg

    .

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Geely_Icon_007.jpg

    https://www.chinamobil.ru/photo/GeIcon/folder1/full/geely-icon-int01.jpg

    .

    https://cdn.motor1.com/images/mgl/yr11o/s1/byd-dolphin-8—3-4.webp

    https://www.marklines.com/statics/news_images/Byd_dolphin2_20210831.jpg
    نسخه فول آپشن همه ماشین ها مشاهده میکنید زیر 26هزار دلاره…بعضی هاشون حتی زیر 20 هزاردلار! (خودروهای توی لیست پدال قیمت پایه 25هزار دلاره!!!)حالا طراحی ها رو فقط مقایسه بکنید.آپشن هم معلومه. داشبرد رو نگاه کنیم 3 لایه دوخت دارن همه شون!

    البته حیف ما ها دستمون کوتاهه. چه اینا و چه اونای تو لیست…هعی روزگار…

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. علی

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      عالی هستند

      فقط چری اکسید تی ایکس 2021 هم اضافه کن

      از چری هم بزار

      موافقم 3
      مخالفم 8
  3. GT

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    کلا کره و ژاپن لیست را تسخیر کردند

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Arman

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    گزینه های جالبی بودن،واقعا اسیایی ها بهترین ها رو واس استفاده روزمره میسازن
    کاشکی مزدا یه فکری به حال طراحی کابینش بکنه چون دیگه بیش از حد ساده و کسل کنندس و از همه رقبا عقب تره بنظرم تو طراحی کنسول و کابین اما طراحی خارجی عالیه واقعا این نسلش ا

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. مهدی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (194 ديدگاه)

      عجیبه من کابینشو خیییییلی دوست دارم

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. Sina10

      ۲۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تقریبا همه اینو قبول دارن که کابینش یه سر و گردن از همه رقبا بالاتر و لوکس تره ، ولی خب سلیقه ها متفاوته ! فقط نبود صفحه لمسی یه مشکل محسوب میشه
      و یخورده میگن دید عقب نسخه هاچبکش خوب نیست
      که با سفارش مدل سدان این مشکل هم حل میشه
      میمونه فضای پای عقب که خب این ماشینو باید خانواده های کوچیک تر و کم جمعیت تر سفارش بدن
      بهترین توصیف واسش دقیقا همینه ، پورشه فقرا!

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. Arman

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        منکه جایی ندیدم که گفته باشن کابینش یه سر و گردن از رقبا بالاتر و لوکس تره حتی تو همین بررسی هم گفته نشده
        خودم کابین الانترا و سیویکو بیشتر دوست دارم

        موافقم 3
        مخالفم 19
        1. Mad.z.Max

          ۳۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          تک تک بررسی های موجود دقیقا به لوکس بودن و برتری کابین مزدا به باقی همکلاس هاش اشاره کردن!

          موافقم 9
          مخالفم 2
  5. کافر مقدس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    با 25هزار دلار تو ایران باید بری سراغ هایما یا کاپرا چری و دوستان

    موافقم 26
    مخالفم 4
  6. یک کاربر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    نکته اشتراک جالب این خودرو ها اکثریت شرقی هستند.

    اما من بنظرم هوندا سیویک بهتر است .
    تا حدی سلیقه شخصی ما دخیل هست و تفاوت سلیقه
    بین افراد هست ، اما اگر بازار رقابتی ملاک قضاوت بگیریم ، بنظرم بازار بهترین نحو برنده معرفی میکند انهم با بیشترین فروش. معمولا بهترین خودروهای جهان در بازار بسیار رقابتی امریکا مشخص میشوند. شما دقت کنید یکسری برند ها جرات حضور در این بازار بسیار رقابتی اصلا ندارند.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. M.Kazem.K

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    تا وقتی هوندا سیویک تو لیست سدان ها هست واقعا نمیتونم به چیز دیگه ای فکر کنم !

    موافقم 14
    مخالفم 5
  8. RKH7787

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    با نقطه ضعف ماوریک مخالفم
    چون الان ایراده
    2022 دیگه ایراد نیست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. مردیم از خوشی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1386 ديدگاه)

    در بین اینا هوندا سیویک از همه بهتر بود مخصوصا کابین ولی کیا k5 هم میتونست باشه اونم چیز خوبیه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  10. نوید محمد

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    دمشون گرم هیوندای و کیا
    واقعا گل کاشتن

    موافقم 4
    مخالفم 8
  11. mm-yarlou

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    مزدا چه میکنه واقعا خودرو های کاربردی و زیبا میسازه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. Sina10

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بهترینشون مزدا ۳ هست
    این ماشین حرف نداره
    طراحی بیرونی فوق العاده
    کابین بسیار لوکس نسبت به قیمتش
    رانندگی عالی
    واقعا عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. کوبیده

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    عشق میکنم میبینم مزدا انقد خوبه
    کاش یه روز سوارش شیم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  14. Swedish arrogant tiger

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    Cx30 از همشون جذاب تر بنظر میرسه.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. Archi KHAN

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    مزدا 3 هاچبک جدید انصافا زیباست
    طراحیش ایتالیایی مانند شده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    سیویک جدید محشره، حقیقتا بهترین کامپکت هستش و انتخاب منم همینه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. علی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    چه خبرشونههه!!

    من با 23 هزار دلار (بین شاسی بلندا ) میرم چری اکسید تی ایکس دو دیفرانسیل یا چانگان CS75 پلاس میخرم

    اینهمه پول واسه کیا سول و مزدا CX30 ?

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. جناب ایکس

      ۳۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      آره ولی یه موتور توربو داری با حجم کمتر و استهلاک بیشتر و کیفیت متریال کمتر که نمیرزه بنظرم.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  18. SHAYAN

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با وجود اینکه ماشینای این لیست همشون خوبن ولی من مزدا 3 هاچ بک رو به همشون ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. onegold

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    این مقاله و این قیمتها و ماشینها اوج فلاکت مملکت ما رو میرسونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. میثم

    ۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    مزدا 3 که اینجا به اسم نیو میگن مدل 98 خشک رو قیمت داده بودن 1.150 یعنی حدود 40 هزارتا!!! خاک بر سر کی باید باشه، نمیدونم!!! بعد مبگن اینجا بنزین ارزانه!!! خوب فلان فلان شده های بی فلان پول چندتا باک بزنین رو پیش پیش از ملت میگیرید با این لگن سازی هاتون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا