چشم اندازهفته نامه

کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ (قسمت پایانی)

قیمت بنزین در آمریکا همچنان بالاست و اینجاست که انتخاب کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی اهمیت زیادی خواهد داشت. در این نوشته می‌خواهیم شما را با برخی از بهترین خودروها در زمینه مصرف سوخت آشنا کنیم پس همراه ما باشید.

مالکان خودروها در آمریکا بهای بیشتری را برای بنزین در مقایسه با چند سال گذشته می‌پردازند و با در نظر گرفتن این موضوع احتمالاً برخی افراد به دنبال خرید خودروهای کم‌مصرف‌تر خواهند بود. اگر خواهان خلاص شدن کامل از شر هزینه‌های بنزین باشید خودروهای برقی انتخابی بدیهی خواهند بود اما برخی خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز وجود دارند که مصرف سوخت پایینی داشته و گزینه‌های مطلوبی به شمار می‌روند.

همچنین بخوانید: کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ (قسمت اول)

خودروهای هیبریدی سنتی چندین سال است که در بازار حضور دارند و یک پیشرانه بنزینی را با باتری و پیشرانه برقی کوچک ترکیب کرده‌اند تا مصرف سوخت کلی خودرو کاهش یابد. خودروهای پلاگین هیبریدی همان‌طور که نامشان نشان می‌دهد از باتری بزرگ‌تر و شارژر خارجی سود می‌برند و می‌توان مسافت مشخصی را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی و تنها در حالت برقی طی کرد. به‌هرحال این دسته از خودروها مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌های بنزینی دارند و ما در این نوشتار ۱۰ خودروی هیبریدی و ۱۰ خودروی پلاگین هیبریدی کم مصرف سال ۲۰۲۳ را انتخاب کرده‌ایم.

کم مصرف ترین خودروهای پلاگین هیبریدی

تویوتا پریوس پرایم

مصرف سوخت: ۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۷۱ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۶۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۲۳۵۰ دلار

پادشاه خودروهای پلاگین هیبریدی (حداقل در سال ۲۰۲۳) تویوتا پریوس پرایم است. این خودرو هم‌اکنون از باتری بزرگ‌تر ۱۳.۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و مصرف سوخت احساس‌برانگیز ۲.۲ لیتر را بر جای می‌گذارد. این خودرو می‌تواند با باک پر و باتری شارژ مسافت بیش از ۹۶۰ کیلومتری را طی کند.

کیا نیرو پلاگین هیبرید

مصرف سوخت: ۲.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۳ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۲۱ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۵۱۶۵ دلار

نیرو پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ دومین گزینه عالی پس از پریوس پرایم در زمینه مصرف سوخت خودروهای پلاگین هیبریدی است. این خودرو اندکی گران‌تر از پریوس بوده اما قیمت ۳۵ هزار دلاری هنوز هم بهایی معمول برای چنین کراس اوور کم‌مصرفی است.

فورد اسکیپ پلاگین هیبرید

مصرف سوخت: ۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۹ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۳۷ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۱۹۹۵ دلار

فورد نیز کراس اوور کم مصرف خودش را عرضه می‌کند. باتری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی اسکیپ باعث ارائه برد برقی ۵۹ کیلومتری می‌شود و حداکثر شعاع حرکتی کلی آن نیز به فراتر از ۸۳۰ کیلومتر می‌رسد. قیمت این خودرو در مدل ۲۰۲۳ از ۴۱۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

تویوتا راو ۴ پرایم

مصرف سوخت: ۳ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۶۷ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۶۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۳۶۷۵ دلار

راو ۴ پرایم جزو بهترین شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی بازار به شمار می‌رود. از نظر پرفورمنس نیز شاهد عملکرد خوبی هستیم به گونه‌ای که راو ۴ پرایم در عرض ۵.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

لکسوس NX450h پلاس

مصرف سوخت: ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۹ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۸۵ کیلومتر

قیمت پایه: ۵۸۶۵۵ دلار

تنها شاسی‌بلند لوکس این لیست لکسوس NX450h پلاس است که از باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت مجموع ۳۰۴ اسب بخار استفاده می‌کند. NX به عنوان خودرویی لوکس قیمت بالاتری دارد و برای خرید آن باید حداقل ۵۸۶۵۵ دلار هزینه کرد.

کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید

مصرف سوخت: ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۵ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۶۹۲ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۰۰۱۵ دلار

اسپورتیج در دو نسخه هیبریدی استاندارد و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی از باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند. این خودرو اندکی گران‌تر از مدل هیبریدی استاندارد بوده و بهای آغازین ۴۰۰۱۵ دلاری دارد.

کرایسلر پاسیفیکا هیبرید

مصرف سوخت: ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۱ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۳۷ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۸۸۶۵ دلار

کرایسلر پاسیفیکا هیبرید همچنان تنها مینی ون پلاگین هیبرید بازار به شمار می‌رود و باتری ۱۶ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با ۲۸۷ اسب بخار قدرت در آن وجود دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود. این خودرو قیمت بالایی ندارد و می‌توان آن را با ۳۸۸۶۵ دلار خریداری کرد.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید

 

مصرف سوخت: ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۳ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۶۷۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۸۶۳۵ دلار

توسان همانند پسرعموی خود اسپورتیج به دو صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی این کراس اوور کره‌ای به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی مجهز است و در کل ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد.

ولوو S60 T8 AWD ریشارژ

مصرف سوخت: ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۶۶ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۵۳ کیلومتر

قیمت پایه: ۵۲۳۴۵ دلار

ولوو S60 ریشارژ قوی‌ترین خودروی لیست ماست. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و باتری ۱۸.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و قدرت ترکیبی ۴۵۵ اسب بخاری دارد. ولوو موردبحث می‌تواند در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و البته مصرف سوخت احساس‌برانگیزی هم داشته باشد. البته که قوی‌ترین و لوکس‌ترین خودروی لیست ما قیمت بالایی دارد و برای خرید آن باید حداقل ۵۲۳۴۵ دلار کنار گذاشت. اگر خواهان نسخه پولستار باشید باید ۶۹۱۴۵ دلار پرداخت کنید.

ولوو V60 T8 AWD ریشارژ با مهندسی پولستار

مصرف سوخت: ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۶۴ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۵۳ کیلومتر

قیمت پایه: ۷۱۸۴۵ دلار

این خودرو جزو گزینه‌های جالب و گران‌قیمت بازار است. ولوو برای مدل ۲۰۲۳ فقط نسخه پلاگین هیبرید V60 با تریم اسپرت مهندسی پولستار را عرضه می‌کند که دارای همان قدرت ۴۵۵ اسب بخار و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای مدل S60 ریشارژ است. تنها تفاوت این مدل به سیستم تعلیق اسپرت تر، ترمزهای قوی‌تر و برخی تغییرات جزئی دیگر مربوط می‌شود. نسخه یاد شده از V60 حداقل قیمت ۷۱۸۴۵ دلاری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. دوستدار خودروی برقی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    فقط لکسوس

    موافقم 41
    مخالفم 34
    1. iman1199

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      سلام گفتن کلمه فقط درکل یک نظر شخصیه
      در ابن مورد چند نکته رو بگم ممکنه بدونی جالب باشه در شرایط فعلی خودروی هیبریدی بهتر از برقیه
      هرکدوم از اینهایی که تو این تو این لیست هستن حرف برای گفتن دارن
      قبل از اکسوس همون پریوس انتخابیه که شکی درش نیست
      البته گزینه ها همینجا هم تموم نمیشه چون خیلی موارد خوب رو میشه تو این زمینه پیدا کرد که هرکدوم از لحاظی بهترین هستن بعضی هاش اینجا هستن و بعضی هاش به هر دلیلی ازشون اسم برده نشد در کل
      مثلا در اینجا کرایسلر پاسیفیکا با موتور ۶ سیلندر و فوق کم مصرف فوق العادس واقعا فوق کم مصرف محسوب میشه و تو کلاس خودش برتره
      یا ولوو وی ۶۰ و اس ۶۰ با بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت با این مصرف عالیه واقعا شاهکاره و مهندسی سطح بالا داره
      تو خود هیبریدی ها هم در کل کم مصرف ترین خودروی هیبرید جهان فولکس واگن xl1 هست که از این لحاظ رکورد داره
      از لحاظ پیشرفته بودن هم پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی رو میشه تو هایپرکار ها مثل فراری و پورشه و.. پیدا کرد تفاوت خودروهای هیبریدی عادی با تکنولوژی و مهندسی سیستم هیبریدی هایپرکارهای هیبریدی از زمین تا آسمونه
      درکل گزینه های مختلفی وجود داره که میشه از ابعاد مختلف بهشون نگاه کرد و در هرکدوم برتری هایی رو در اون مورد به ما نشون میده
      به طور کلی من باشم میگم همه خوبن کلا خودروهای هیبریدی رو در هر نوع که باشه دوست دارم

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. phonix

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1797 ديدگاه)

        کامنت دادی نماینده های اروپا و امریکا رو ارئه بدی؟
        از دست تو پسر

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. iman1199

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه واقعا جای گفتن داشت چون دنیای هیبریدی ها گسترده تر از چیزیه که فکر میکنیم

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. پیام

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1394 ديدگاه)

    چی میکنه این بازیکن کره‌ای. تازه می‌گفتن پلاگین هیبرید تویوتا خفن‌ترین قسمت تویوتاست!!! اوه اوه!!!

    موافقم 10
    مخالفم 34
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      آره ، چه میکنه این بازیکن ، کُره 😂🖤 !

      یا خبر ندارید یا خودتان را به اون راه زدید ، البته کار نکردن خبرش توسط پدال جای بحث داره !!!

      البته اگر پدال سانسور نکنه !!!
      ۱۷ نماینده از ایالت‌های مختلف آمریکا دارن امضا جمع میکنند تا به سِنا ارائه کنند تا برای همیشه جلوی فروش کره‌ای‌ها به سبب سرقت‌های خنده‌دار و دروغ در ارائه‌ی ایمنی خودروهایش در این سال‌ها گرفته بشه ( دوستان ، خودتان سرچ کنید تا متوجه بشید ، اما مثل اینکه پدال و باقی رسانه‌ها چون با مافیای قدرتمند دستشان در یک کاسه هست ( سفر به چین و هزینه‌های این سفر همه چیز را مشخص کرد چی به چیه کی به کیه ) این خبر که در جهان پیچیده و برای هفته‌ی پیش بوده را کار نکردند تا قطعه‌فروشان و تعمیرکاران بیشتر از این خودروساز شیاد نفع ببرند !

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. phonix

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      و مشخصه که بهتر از هیوندایی و داره دستش عمل کرده حداقل اعدادو نگاه کن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. Ehsan

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (518 ديدگاه)

    نکته قابل توجه اینه که گروه هیوندای توی سه بازار الکتریکی بنزینی هیبریدی به اندازه کافی تمرکز کرده و هیچکدوم رو فدای دیگری نکرده و تو هر سه جواب گرفته

    موافقم 15
    مخالفم 26
    1. محمد نادری

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      فقط اون متعصب هایی که به این نظر منطقی منفی دادن … جالبه که 99 درصد متعصب ها خودشون خودروی ملی زیر پاشونه

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. phonix

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      چی چی میگی ؟
      داره ماشینای هیبریدشو کم کم جمع میکنه برقی میکنتشون مثل ایونیک
      بنزینهاشم همین مدلی دیگه موتور توسعه نمیده
      مغز خر خورده هم زمان تو سه سیستم متفاوت کار کنه ؟
      هر حرکتی نیاز به سرمایه گذاری داره کلی پول پاش صرف میشه اگر میخواست همه اینارو با هم جلو ببره که ورشکست میشد
      هیچ شرکتیم نداریم که هم زمان دنباله همه اینا باشه حتی فولکس و تویوتا که اندازه یه کشور درامد دارن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. PRPR

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان من یک سوال داشتم. آیا نیسان مورانو ارزش خرید داره به قیمت ۵.۵ ملیارد یا خودرو های دیگری هم هست ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

    موافقم 5
    مخالفم 20
    1. محمد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      از کجا قیمت گرفتی 5 و نیم میلیارد بهت گفتن ؟ بدرد مصرف کننده نمیخوره بازار هم نداره . با 4 میلیارد و 700 میلیون میتونی ایکس تریل 2018 بخری یا سانتافه 2017 یا مثلا سورنتو 2016 که 4 و 200 هست اوتلندر 2018 هم 4 و 100 هست راوفور 2016 تو همون رنج 4 و 600 و …

      موافقم 3
      مخالفم 3
  5. فرامرز

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    اونا شاسی بلند سوار میشن با مصرف سوخت صدی ۳ لیتر ما هنوز درگیر ماشین رده خارج صدی ۱۰ لیتر و هم قیمت شاسی بلند اونا
    لعنت به هرچی دزده

    موافقم 30
    مخالفم 3
  6. نویدی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    خودروهای کره ای از نظر فنی و کارایی خیلی قوی هستن ولی اکثر طراحیهاشون زیادی عجق وجق و فانتزیه…
    از طراحی ولوو ابهت و اصالت میباره.

    موافقم 23
    مخالفم 7
  7. R/T

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    لکسوس و ولوو
    عالین

    موافقم 20
    مخالفم 2
  8. Mahdi

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    میشه گفت بهترین این کلاس همون پریوس است

    موافقم 20
    مخالفم 7
  9. Tesla

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    خب مگه آدم مجبور ماشینی بخره که بنزین مصرف کنه 😂😂 ( البته ما ایرانی ها چاره ای جز این نداریم ) ، یه الکتریکی مثل : مدل y ، یه بار شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصدش توی استیشن های سوپرشارژ تسلا ، کمتر از ۱۵ دلار هزینه داره ، کم مصرف ترین ماشین این لیست هم بخوای براش یک باک پر بنزین بزنی حداقل ۴۰ دلار خرج داره 😒😒

    موافقم 4
    مخالفم 40
    1. F

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      بردشو نگفتی

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Tesla

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        اولا اینجا بحث شعاع حرکتی نیست ، بحث هزینه انرژی هست و دوما : شعاع حرکتی مدل y طبق اعلام epa برابر با ۴۸۵ کیلومتر هست ( تقریبا میشه گفت از ۶۰ درصد خودرو های درونسوز موجود در بازار رنج بیشتری داره ) و در ضمن اگه بخوای دو بار مدل y رو از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کنی ، هزینش از ۳۰ دلار کمتر میشه در صورتی یک بار پر کردن باک پریوس حداقل ۴۰ تا ۵۰ دلار خرج رو دست صاحب بیچارش میزاره ( تسلا کبیر تنها شرکتی که جاپونی ها نمیتونن جلوش حرف از کم خرجی و با دوامی بزنن 💪💪🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️ )

        موافقم 6
        مخالفم 14
      2. فرشاد

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        تویوتا پریوس و لکسس NXواقعا حرف ندارن

        موافقم 7
        مخالفم 4
  10. کامیاب

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هرکی گفت مشکل الودگی حل نشدنیه،بزنین دهنش.
    فقط و فقط جلو واردات هیبریدی رو با تعرفه صفر باز کنن کل مشکلات خودرویی،ایمنی،تصادفات،الودگی تو دوسال حل میشه.

    موافقم 15
    مخالفم 3
  11. مجتبی .

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    تازمانیکه مشکلات برقیها بصورت کامل مرتفع نشده فکرکنم همین پلاگین هیبرید بهترین گزینه هستش. درعین مصرف وآلودگی کم مشکل کمبود جایگاه ووزن زیاد وزمان شارژ رو نداره . وتبریک به تویوتا وهیوندای وولوو بخاطر تولید ماشینهای دوستدار محیط زیست وجیب صاحب.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. مجتبی .

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      والبته تامین مواداولیه مورد نیاز برای حجم عزیم تعداد خودرو دردنیا.

      موافقم 0
      مخالفم 3
  12. مجتبی .

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    ومدیران و مسعولین وخودروسازان وسازمانهای مربوطه کشور ما درحال صرف صبحانه کاری

    موافقم 3
    مخالفم 2
  13. خخ

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (245 ديدگاه)

    هامر h1 چی🗿
    مصرف:۲۰ لیتر در هر کیلومتر
    قدرت:کشش قاره اروپا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا