چشم اندازهفته نامه

15 خودرو با کمترین هزینه نگه‌داری تا 300 هزار کیلومتر

آمریکایی‌ها زیاد پشت فرمان می‌نشینند. در واقع بنا به گزارش اداره حمل‌ونقل این کشور، آمریکایی‌ها به‌طور متوسط در سال بیش از ۲۰۹۲۰ کیلومتر را رانندگی می‌کنند. به همین خاطر توانایی یک خودرو برای طی کردن مسافت‌های زیاد بدون مشکل بزرگ یک فاکتور بسیار مهم در زمان خرید خودروی صفرکیلومتر است.

همچنین باید در نظر داشت که حفظ یک خودروی قدیمی بجای اوراق کردن و خرید مدل صفرکیلومتر می‌تواند تصمیمی مناسب برای بودجه خانواده باشد. در کل خرید یک خودروی جدید مبلغ زیادی را طلب خواهد کرد.

iSeeCars وب‌سایتی است که به خریدوفروش خودروهای کارکرده در سراسر آمریکا می‌پردازد و اخیراً نیز میلیون‌ها دستگاه خودرو را بررسی کرده است تا ببیند کدام‌یک از آن‌ها بیش از همه دوام خواهند آورد. شما می‌توانید خودروهای حاضر در این لیست را به عنوان محصولاتی در نظر بگیرید که به احتمال زیاد برای طی مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌هرحال ما می‌خواهیم ۱۵ خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم که احتمال رد شدن آن‌ها از کارکرد حدود ۳۲۲ هزار کیلومتر (۲۰۰ هزار مایل) بیشتر است.

ذکر این نکته مهم است که اگرچه این خودروها متعلق به مدل‌های قدیمی‌تر هستند اما تضمینی برای ثبت همین میزان کارکرد در مدل‌های کنونی وجود ندارد. شایان ذکر است از تصاویر مدل‌های کنونی برای نمایش خودروها استفاده شده است و درصورتی‌که خودروی خاصی مدنظر باشد تصویر مربوط به آن درج خواهد شد.

هم‌اکنون این شما و این هم لیست ۱۵ خودرویی که بیشترین احتمال برای ثبت کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتر و بالاتر را دارند.

رتبه ۱۵ و ۱۴. تویوتا سی نا و هوندا اودیسه

رتبه‌های پانزدهم و چهاردهم این لیست به دو مینی ون مشهور اختصاص دارند و در واقع تنها مینی ون‌های حاضر در لیست هستند. طبق گفته iSeeCars، حدود ۳.۲ درصد از این خودروهای خانوادگی کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتر را رد می‌کنند و بنابراین گزینه‌هایی مطلوب برای افرادی هستند که با خانواده خود مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند.

رتبه ۱۳ و ۱۲. هوندا ریجلاین و جی ام سی یوکان

دو رتبه بعدی نیز در اختیار وانت هوندا ریجلاین و جی ام سی یوکان است. ۳.۷ درصد از مدل‌های ریجلاین کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتری را رد می‌کنند. برخلاف دیگر وانت‌های میان سایز بازار، ریجلاین بر پایه شاسی یونی بادی شکل گرفته است. استفاده از ساختار مشابه خودروهای سواری به هوندا اجازه داده است تا محصولی با سواری و نرمی مشابه مدل‌های سواری تولید کند.

اما iSeeCars پیش‌بینی می‌کند ۳.۷ درصد مدل‌های جی ام سی یوکان نیز چنین کارکردی را رد کنند. یوکان اولین شاسی‌بلند بزرگ و سنتی است که در این لیست می‌بینید. در واقع آماده دیدن شاسی بلندهای زیادی در این لیست باشید که شامل مدل‌های گوناگون جنرال موتورز است.

رتبه ۱۱ و ۱۰. تویوتا هایلندر هیبرید و تویوتا پریوس

دو خودروی بعدی این لیست که به‌طور مشترک رتبه‌های ۱۱ و ۱۰ را به خود اختصاص داده‌اند خیلی سورپرایز کننده نیستند چراکه محصول سازنده‌ای خوش‌نام هستند. این دو خودرو از قوای محرکه هیبریدی استفاده می‌کنند. رتبه ۱۱ به تویوتا هایلندر هیبرید رسیده است و ۳.۸ درصد از این خودروها کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتری را رد می‌کنند. نکته جالب اینکه هایلندر غیر هیبریدی استاندارد در بین ۱۵ خودروی این لیست جایی ندارد. همچنین هایلندر تنها کراس اوور یونی بادی این لیست است.

رتبه دهم به تویوتا پریوس رسیده است. این هاچبک مشهور قطعاً جزو کم‌مصرف‌ترین‌های بازار و این لیست است. یکی از مدیران iSeeCars می‌گوید پریوس خریدارانی را جذب می‌کند که خودروهای خود را تا حد امکان نگه می‌دارند و می‌خواهند محصولی با هزینه نگهداری و مصرف سوخت کم داشته باشند. پریوس همچنین گزینه‌ای محبوب برای تاکسی‌ها و سرویس‌های اشتراک خودرویی است.

رتبه ۹ و ۸. تویوتا آوالون و تویوتا توندرا

متوجه حضور پررنگ محصولات تویوتا در این لیست شده‌اید؟ بدون لو دادن سایر خودروها می‌توان گفت از بین ۱۵ خودروی این لیست ۸ نمونه توسط تویوتا تولید شده‌اند. ۳.۹ درصد از مدل‌های آوالون و ۴ درصد از مدل‌های توندرا کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتری را رد خواهند کرد.

آوالون تنها سدان چهار درب و سنتی این لیست است اما باید گفت قطعات مشترک زیادی با دیگر سدان های تویوتا و لکسوس از جمله کمری و ES دارد. توندرا هم یکی از مشهورترین وانت‌های دنیاست که چنین عملکرد مطمئنی دارد. بد نیست بدانید پرفروش‌ترین وانت آمریکا یعنی فورد F-150 در این لیست حضور ندارد و ۲.۶ درصد از این وانت‌ها کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتری را رد می‌کنند.

رتبه ۷ و ۶. شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن

دو شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی رتبه‌های هفتم و شش را به خود اختصاص داده‌اند. ۴.۴ و ۴.۵ درصد از مدل‌های تاهو و اکسپدیشن کارکرد مدنظر ما را رد خواهند کرد و ما هم از این اتفاق سورپرایز نشده‌ایم. شاسی بلندهای بزرگ معمولاً برای حمل خانواده و سفرهای طولانی انتخاب می‌شوند.

رتبه ۵ و ۴. تویوتا ۴ رانر و جی ام سی یوکان XL

بازهم شاسی‌بلند! پنجمین رتبه به تویوتا ۴ رانر رسیده است، خودرویی که ۴.۶ درصد از نسخه‌های گوناگونش کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتری را رد خواهند کرد. این رقم برای یوکان XL برابر با ۵.۲ درصد است. ۴ رانر رویه مشهور تویوتا را ادامه داده است و با نسخه‌های متنوعی عرضه می‌شود.

یوکان XL نیز نسخه کشیده‌تر یوکان استاندارد است که فضای بیشتری را برای سرنشینان و بار فراهم می‌کند. این خودرو اساساً مشابه خودروی بعدی این لیست است.

رتبه ۳. شورولت سابربن

بله درست است. شورولت سابربن ساختار مشابهی با یوکان دارد. این خودرو نیز همانند یوکان، یوکان XL و تاهو برای سفرهای طولانی انتخاب می‌شود. ۶.۶ درصد از نسخه‌های مختلف سابربن می‌توانند مرز کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتر را رد کنند.

مدیر iSeeCars می‌گوید تمامی محصولات جنرال موتورز از پلتفرم و قطعات مشترک زیادی استفاده می‌کنند و این امر تائید می‌کند که چرا شاسی بلندهای محبوب این خودروساز به احتمال زیاد چنین مرز کارکردی را رد خواهند کرد.

رتبه ۲. تویوتا سکویا

تویوتا سکویا

بازهم به محصول دیگری از تویوتا می‌رسیم. سکویایی که مشاهده می‌کنید به مدل سال ۲۰۱۱ تعلق دارد اما دقیقاً مشابه مدل ۲۰۲۱ است! نسخه جدید سکویا برای مدل ۲۰۲۲ تدارک دیده شده است و تفاوت‌های اساسی با مدل ۸ سیلندر قبلی حاضر در تصویر دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا سکویای جدید هم عملکردی مشابه مدل قبلی خواهد داشت یا خیر. ۱۴.۲ درصد از سکویاها کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتر را رد می‌کنند که عملکردی قابل‌توجه است.

رتبه ۱. تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر 200

۱۸.۲ درصد از لندکروزرها کارکرد ۳۲۲ هزار کیلومتر را رد می‌کنند که عملکردی بسیار احساس‌برانگیز است. با توجه به چنین عملکردی جای شرمساری است که ۲۰۲۱ آخرین سال حضور این آفرودر مشهور در بازار آمریکا بوده است. نسل جدید لندکروزر به تازگی معرفی شده است اما در آمریکا لکسوس LX 600 به عنوان قدبلند محبوب تویوتا و لکسوس انجام‌وظیفه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoblog

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. FTB

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (750 ديدگاه)

    به به

    به ژاپنی میگن ماشین کم خرج

    ماشالا ژاپن

    موافقم 102
    مخالفم 14
  2. Aboalfazl demon

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چرا یدونه اروپایی نمیبینم
    بیشتر ژاپنی با چنتا آمریکایی

    موافقم 79
    مخالفم 5
    1. شهر نشین

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اروپایی ها همشون عرضه نمی شوند.

      موافقم 6
      مخالفم 28
      1. شهر نشین

        ۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        در آمریکا رو بذارید بین همشون و عرضه

        موافقم 3
        مخالفم 13
      2. بهنام

        ۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کلا ماشینای اروپایی پر خرج و پر استهلاک هستن از ۲۰۶ و زانتیا بگیر برو تا بی ام و و بنز

        موافقم 43
        مخالفم 11
    2. شهر نشین

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اشتبایی دیسلایک دادم

      موافقم 11
      مخالفم 13
  3. حسین

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    حضرت باز هم شاهکار کرد . البته اونقد مقام و عنوان داره این جان سخت دل ربا که اگه تو هر لیستی اول نباشه جای تعجبه. مدل جدیدش هم که واقعا خیلی دوست داشتنی شده که فعلا دست یانکی ها بهش نمیرسه تا 322 هزار تا سوار بشن پوز بدن

    موافقم 69
    مخالفم 16
  4. Nima

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    همه لیست رو واقعا خیلى دوست دارم.

    موافقم 49
    مخالفم 2
    1. کافر مقدس

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      هوندا آکورد exi 93 دارم تو داشبورد هنوز یدونه ترک نیست . 750 هزار تا هم کارکرده . انجین همچنان پلمب

      سواری نرمی بهت میده که مشابه ش فقط تو لکسوس های اون موقع ست

      هر جا هم میری دوستان هموطن طبق معمول میگن فروشه؟ حالا خوبه سر هم در نمیارن فقط میخوان بخرن با 2قرون سود بفروشن یکی دیگه

      اپل امگا 6سیلندر هم داشتم خوب بود ولی دوام و هزینه هاش و استهلاک ش مثل آکورد نیست . بی ام و کاپریس تخم مرغی و بنز کپل و امثال اعهم که خرج بیهوده ست کلی خرج میکنی مطمئن نیستی دو روز دیگه خراب نشن . فقط به درد جمعه ها میخورن اونم باوسواس. سه تاشون با هم اندازه یدونه آکورد هم کار نکردن ولی تو هزینه بیچاره میکنن شمارو

      این بود انشای من از دهه نود خلاصه که طبق تجربه شخصی بگم با هوندا و تویوتا و امثال اعهم در راه نمیمانید حتی میتونه ماشین به نوه نتیجه هاتونم برسه

      موافقم 91
      مخالفم 13
      1. FTB

        ۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (750 ديدگاه)

        منم تا همین چند وقت پیش gt86 داشتم سال 93 خریدمش

        یعنی به معنای واقعی جرش دادم ولی مگه جر میخورد؟؟؟

        باهاش سرعت بالا میرفتم تصادف هم میکردم

        به موتور فشار میاوردم توی دمای 60 درجه اهواز تا میتونستم هم باهاش تند میرفتم

        ولی لامصب یه چیزی نابود نشدنی بود که همین چند وقت پیش فروختمش

        موافقم 37
        مخالفم 13
        1. FTB

          ۴ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (750 ديدگاه)

          یادش بخیر چه کارا که باهاش نکردم 😅

          موافقم 13
          مخالفم 13
        2. بهنام

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بدبخت کسی که خریدش

          موافقم 13
          مخالفم 3
    2. Jdm باز

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      منم از همشون خوشم اومد

      موافقم 16
      مخالفم 2
  5. viper2

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    دمتون گرم که اینقدر برای دوام خودرو هاتون تلاش میکنید . دمت گرم ژاپن . دمت گرم امریکا .

    موافقم 74
    مخالفم 8
  6. hssn

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    تک تک این ماشینا عالین ، تویوتا هم طبق معمول و انتظارات حضور پر رنگی توی این لیستها داره

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      تویوتا همیشه عالی بوده و بسیار با کیفیت👍
      توی کیفیت کسی نزدیک ژاپنیا نمیشه…

      موافقم 52
      مخالفم 5
  7. viper2

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    فقط یه سوال لندکروز با این همه توانایی در افرود و کیفیت متریال عالی و اپشن های متنوع و قیمت خوب چرا توی امریکا فروش نداره؟

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. Mad.z.Max

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      قیمت رو خوب نیومدی

      موافقم 24
      مخالفم 3
    2. Jdm باز

      ۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      امریکایی ها وطن پرستن
      وقتی لندکروز از 80 هزار دلار ( فک کنم البته) شروع میشه
      و سابربن از 55 هزار دلار شروع میشه و حداکثر قینتش ( 78هزار دلار) از پایه لندکروز پایین تر هست‌ خب ترجیح میدن سابربن رو بخرن

      موافقم 39
      مخالفم 3
      1. Hamid...Audi

        ۵ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (712 ديدگاه)

        البته که رقیب سابربن و تاهو تویوتا سکویا هستش که قیمتش از همون ۵۵-۵۶ هزار دلار شروع میشه.
        لندکروزر در اصل با لکسس ال ایکس یکیه و چون لوکس به حساب میاد قیمتش بالاتره.

        موافقم 23
        مخالفم 4
    3. امیر

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بخاطر این که تا تولیدات چهار سال آینده رو اماراتیها و عربهای ثروتمند و البته خود ژاپنیها پیش خرید کردن. توی آمریکا هنوز مدلهای fj80 و اتاق ۱۰۰ طرفداران زیادی داره.

      موافقم 10
      مخالفم 4
    4. viper2

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      ممنون بابت جوابتون

      موافقم 2
      مخالفم 3
    5. JDM

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (187 ديدگاه)

      بخاطر اینکه با قیمت 1 هزار دلار بیشتر میتونن همون توانایی با امکانات لکسوس داشته باشن و همینطور تویوتا سکویا هم هست که قیمتش پایین تره و خیلی بزرگتر

      موافقم 7
      مخالفم 1
  8. ماشین دوست

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    آینده در ایران بدین صورت خواهد بود که:
    1-اینترنت به کلی قطع خواهد شد و فقط اینترانت وجود خواهد داشت.
    2-مردم ایران مجبور به استفاده از سیستم عامل بومی ، موبایل بومی ، پیامرسان بومی و … خواهند شد.
    3-همانطور که الان داریم از تکنولوژی خودروی 30 سال پیش استفاده می کنیم (پراید) ، همین تکنولوژی رو هم به تغییر در آینده استفاده خواهیم کرد.
    4-خیلی از مردم ایران تونایی خرید محصولات حوزه تکنولوژی رو نخواهند داشت چون با توجه به درآمئ ناچیزشون فقط می توانند شکم خودشون رو سیر کنند

    موافقم 72
    مخالفم 33
    1. Navid_A.J

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      باشه

      موافقم 6
      مخالفم 14
    2. حسین دهمرد

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2431 ديدگاه)

      نوستراداموس کی بودی تو؟

      موافقم 13
      مخالفم 17
    3. حسین

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      فرض بگیریم حرفات درست
      چه ربطی به خبر و کلا محتوی و موضوع سایت داشت ؟
      شما اول یاد بگیر زیر هر موضوعی چــــس ناله نکنی ، بعد بیاد از مشکلات معیشتی و راه حل بهبودش صحبت کن

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Afg

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (497 ديدگاه)

        چه ربطی به شما داره که دخالت میکنی؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
  9. AliREZA

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دقیقا فاز نویسنده چی بوده که پاراگراف آخر نوشته شرمساری؟ فک کنم ایران رو یادش رفته که این حرف رو زده البته درسته متن ترجمس ولی مخاطبای این متن و سایت همه ایرانین!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 14
    مخالفم 2
  10. Philipp

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    آیا دنبال دوام میگردید؟
    پس باید تویوتا بخرید

    موافقم 42
    مخالفم 3
  11. زیزیگولو

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4768 ديدگاه)

    به محض این که تیتر خبر رو دیدم و حتی بدون باز کردن خبر مطمئن بودم که لندکروز رتبه اول هستش …. اگر غیر از این بودش تعجب میکردم

    موافقم 27
    مخالفم 1
  12. کوبیده

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    همیشه فکر میکردم شورلت جزو بی کیفیت ترین ماشینای امریکاس شوکه شدم
    چرا شاسی بلندا انقد زیادن

    موافقم 8
    مخالفم 14
  13. Jdm باز

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    سامورایی ها و امریکایی ها با افتخار پیشتاز در زمینه دوام

    دوام ژاپنی ها که زبانزد همه است ولی کسی تا حالا به امریکایی ها اشاره نکرده بود

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. viper2

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      اتفاقا امریکایی ها خیلی دوام دارند . همین بلیزر های قدیمی و شورلت وانت های قدیمی ببینید هنوز دارن بار میزنن و حکم مینی تراک رو دارن .

      موافقم 11
      مخالفم 6
  14. samurai

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (542 ديدگاه)

    لیست جایزه بگیرترینهااااا هم منتشر بشه خوبه :))

    موافقم 18
    مخالفم 15
    1. شهاب

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      و همچنین لیست برندهایی که در زمینه فراخوانهای بزرگ و میلیونی رتبه دار هستن هم منتشر بشه!!!!

      موافقم 12
      مخالفم 3
  15. Kato

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (449 ديدگاه)

    من مهندسی صنایع خوندم

    یه درسی داشتیم به نام پایایی که چطور میشه جنسی ساخت که بیشترین عمر داشته باشه

    یادمه استادمون می گفت ژاپن مخصوصا تو دهه نود یه جوری جنس می ساخت که عمرش به بینهایت سوق داده بشه و تابع چگالی احتمال عمر اونا مانند تابع نمایی مثبت با میل به بینهایت است که ماشین مستهلک میشه اما هیچوقت خراب نمیشه
    واقعا عجیبه اما شدنیست و بسیار هم کار سخت زمانبر و هزینه بری است که تو اینجا وقت نمیشه بگم

    فقط بگم زنده باد جنس های ژاپن

    موافقم 38
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      چه جالب بیشتر توضیح میدی کاتو جان؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  16. Behnam1012

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    تویوتا
    ژاپن
    یعنی این
    باز بعضی ها میگن استهلاک و قابلیت اطمینان مهم نیست فلان ماشین رقیب بهتره از کمری، یا لندکروز قیمتش …
    تویوتا تو عمل خودش ثابت می‌کنه و فروشش هم تایید می‌کنه که مشتری می‌دونه چی باید بخره
    البته من هیچ وقت نمیگم تویوتا یا ژاپنی ها بهترینن
    هرکسی با توجه به نیازش انتخاب می‌کنه

    موافقم 20
    مخالفم 2
  17. علی

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تعجبم نبود نیسان هست .

    تویوتا که مثل همیشه عالی

    ولی کمری هم در دوان عالیه تو هیلی از کشور ها که تاکسی هست ۳۰۰ هزار رو رد میکنه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. مهدی

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقا ما یک پیکان داشتیم ۳۶۰ هزارتا کار کرده بود چون باغ داشتیم مثل چی ازش کار می‌کشیدیم نقش سواری و وانت و یدک کش و … هم برامون داشت
    خرج زیادی هم نداشت

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. شاعر

      ۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      منم یه وانت پیکان صفر دستم بود حدود ۳ سال داشتمش دمش گرم خرجی رو دستم نذاشت ولی یه پارس دوگانه فابریک داشتم واقعا پر استهلاک بود ماه نبود تعمیرگاه نره

      موافقم 8
      مخالفم 0
  19. Hesam

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من ماشین مورد علاقم تویوتا لندکروز هست واقعا اصلا بنظرم کامل ترین ماشینی هست که یکی میتونه بخره

    موافقم 10
    مخالفم 3
  20. میثم

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    ❤❤❤ TOYOTA ❤❤❤
    ❤❤❤ HONDA ❤❤❤

    موافقم 13
    مخالفم 3
  21. Avan

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بهتر بود اسم لیست را می گذاشتند : تویوتا هایس که با کمترین هزینه در ۳۰۰ هزارکیلومتر
    ما هم باید با پراید و پژو و تیبا و…. مستهلک سر کنیم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  22. رضا حسنی

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه تویوتا کورولا 1989 دارم هنوز موتورش پلمه سالی تا25000km باهاش میرم ده سال سوارشم بدون خرج خدا رحمت کنه کسانی که این ماشینارو ساختن و خدا هدایت کنه خودرو سازای داخلی رو با این ساختشون

    موافقم 15
    مخالفم 1
  23. محمد

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بنز c240 پلیسی یک سال در تحویلم بود با 700 هزار کیلومتر کارکرد. هنوز دست مسلمان بهش نخورده بود. عالیه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  24. ایرانی

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما هم در ایران آرزوی خرید ماشینی را باید داشته باشیم که کیسه هوایش باز نمیشود

    موافقم 6
    مخالفم 0
  25. علیخانی ک

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا سمند ef7 را ننوشتند ،تو 20 هزار کیلومتر موتور شاتون میزنه بخدا انصاف نیست محصولات سایپا و ایرانخودرو مثل سمند ملی چینی را تو ردیف 2و 3 نذارن

    موافقم 6
    مخالفم 5
  26. علیخانی ک

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا سمند ef7 را ننوشتند ،تو ۲۰ هزار کیلومتر موتور شاتون میزنه بخدا انصاف نیست محصولات سایپا و ایرانخودرو مثل سمند ملی چینی را تو ردیف ۲و ۳ نذارن

    موافقم ۰مخالفم ۰

    موافقم 8
    مخالفم 4
  27. رضا گودرزی

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا سلطان ما یه کرون سال ۷۲ (85 میلادی )داشتیم کل ایران و باهاش گشتیم فوق العادس
    فقط فکر کنم منظور از اینکه ۳۰۰ هزار تا رو رد میکنه یه نکته داره اونم اینکه تو این مسافت کیفیت حفظ میشه !!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      😍👍🏻

      موافقم 2
      مخالفم 0
  28. ARMAN

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    کلا ماشینای اروپاییا پر استهلاکن و یکبار مصرفن.
    ولی ژاپنیا و آمریکاییا دوام فوق العاده ای دارن.
    لندکروزر هم که دیگه خدای دوامه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  29. مهدی قلی خان

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتا ، هوندا ، نیسان، سوزوکی، میتسوبیشی، سوبارو ….همه ژاپنی و کم استهلاک و با ارزشمند. حیف که گیرمون نمیاد سوار شیم.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  30. S

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودروهای ژاپنی کلا از همون ابتدای خریدشون کم خرجن بخصوص برند هوندا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا