چشم اندازهفته نامه

نگاهی به قوی‌ترین سدان‌های جهان در سال 2022

سدان‌ها را معمولاً به‌عنوان خودروهایی خانوادگی برای رانندگی‌های آرام می‌شناسیم ولی امروزه این خودروهای چهاردر آن‌قدر قدرتمند شده‌اند که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کنند. همچنین با الکتریکی‌سازی خودروها و استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی، این روزها شاهد قدرت‌هایی ماورایی در سدان‌ها هستیم که چنین ارقامی را تا چند سال پیش فقط در سوپراسپرت‌ها می‌دیدیم. هرچند هم‌اکنون سدان‌های پرفورمنس و قدرتمند زیادی در بازار حضور دارند اما در ادامه قصد داریم با قدرتمندترین آن‌ها آشنا شویم. لازم به ذکر است که در این لیست فقط سدان‌های بنزینی و هیبریدی را در نظر گرفته‌ایم و نمونه‌های الکتریکی در آن جایی ندارند.

۱۰-آئودی RS7

قدرت: ۶۰۰ اسب بخار

قیمت: ۱۱۹,۵۹۵ دلار

طی سال‌های اخیر سدان‌ها آن‌قدر قدرتمند شده‌اند که ضعیف‌ترین سدان لیست ۱۰ تایی ما ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو آئودی RS7 است که قوی‌ترین سدان حال حاضر ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود. در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنایی قرار دارد که از آن در بسیاری از محصولات برندهای مختلف گروه فولکس‌واگن مثل پورشه، آئودی و بنتلی استفاده می‌شود. این موتور در اینجا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

۹-مرسدس E63 S AMG

قدرت: ۶۱۲ اسب بخار

قیمت: ۱۰۸,۵۵۰ دلار

قوی‌ترین عضو خانوادهٔ مرسدس بنز E کلاس مدل E63 S است که زیر کاپوت خود همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG را دارد. هرچند این موتور در اینجا حداکثر قدرت خود را ارائه نمی‌کند اما با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، هنوز هم توان بسیار بالایی دارد. نسل کنونی E63 اما در دوران پایانی عمر خود قرار دارد و در نسل بعدی به‌احتمال‌زیاد این پیشرانهٔ V8 جذاب جای خود را به یک شش سیلندر هیبریدی خواهد داد.

۸-مرسدس مایباخ S680

قدرت: ۶۱۲ اسب بخار

قیمت: ۱۸۵,۰۰۰ دلار

هرچند در نسخه‌های معمولی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دیگر خبری از پیشرانهٔ دوازده سیلندر نیست اما خوشبختانه سازندهٔ آلمانی همچنان این پیشرانهٔ دوست‌داشتنی را در نسخهٔ مایباخ سدان پرچم‌دار خود ارائه می‌کند. برخلاف دیگر خودروهای این لیست، مایباخ S680 فقط روی تجمل و راحت تمرکز دارد. این خودرو به نسخه‌ای بروز شده از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی آشنای مرسدس مجهز شده که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و حالا برای اولین بار در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic قرار گرفته است.

۷-ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

قدرت: ۶۲۵ اسب بخار

قیمت: ۱۳۶,۰۹۵ دلار

اولین نمایندهٔ ب‌ام‌و در این لیست بالاتر از رقبای خود از آئودی و مرسدس قرار گرفته است. M8 گرن کوپه که نسخهٔ چهاردر M8 کوپه محسوب می‌شود، از پیشرانهٔ معروف ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. M5 کامپتیشن هم از همین پیشرانه با همین خروجی استفاده می‌کند اما این سدان باواریایی نسخهٔ قوی‌تری هم دارد و به همین دلیل یک رتبه بالاتر قرار گرفته است.

۶-ب‌ام‌و M5 CS

قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

قیمت: ۱۴۳,۹۹۵ دلار

CS نسخه‌ای ویژه از ب‌ام‌و M5 است که با ارتقاءهای مختلفی، نهایت پرفورمنس این نسل از سدان نمادین باواریایی‌ها را ارائه می‌کند. در این نسخه، قدرت پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری با افزایشی جزئی به ۶۳۵ اسب بخار رسیده و گشتاور هم تغییری نداشته است اما از سوی دیگر، وزن خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به M5 کامپتیشن کاهش یافته است. هرچند ب‌ام‌و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت M5 CS را ۲.۹ ثانیه اعلام کرده اما این خودرو در آزمایش‌های مستقل شتاب ۲.۶ ثانیه‌ای را ثبت کرده که برای یک سدان ۱۸۵۰ کیلوگرمی رقم خیره‌کننده‌ای است.

۵-بنتلی فلاینگ اسپار

قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

قیمت: ۲۱۹,۴۲۵ دلار

خودروی پنجم این لیست هم مثل M5 CS قدرت ۶۳۵ اسب بخاری دارد اما این نیرو را از یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو می‌گیرد که ۹۰۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد. این خودرو بنتلی فلاینگ اسپار است که مثل مایباخ بیشتر روی تجمل تمرکز دارد تا پرفورمنس. بااین‌حال، مثل همهٔ محصولات بنتلی، این سدان مجلل کمی هم خوی اسپرتی دارد تا بتواند خریداران ثروتمندی که از نشستن در صندلی عقب خسته شده‌اند را کمی سرگرم و هیجان‌زده کند.

۴-کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

قدرت: ۶۶۸ اسب بخار

قیمت: ۹۲,۳۹۰ دلار

اولین آمریکایی این لیست یک سدان وحشی و تحسین‌شده بنام کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ است. این ماشین که جدی‌ترین رقیب سدان‌های پرفورمنس آلمانی بوده و پاسخی قاطع به AMG و M پاور محسوب می‌شود، زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که در شورلت کامارو ZL1 و کوروت C7 Z06 هم آن را دیده‌ایم. این موتور که LT4 نام دارد، در اینجا ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و تمام این نیروی عظیم را فقط به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. همچنین بلک‌وینگ تنها خودروی این لیست است که با گیربکس دستی هم قابل خریداری خواهد بود.

۳-پورشه پانامرا توربو S هیبریدی

قدرت: ۷۰۰ اسب بخار

قیمت: ۱۹۱,۱۵۰ دلار

به اولین سدان هیبریدی این لیست یعنی پورشه پانامرا رسیدیم. این خودرو از قدرت عظیم ۷۰۰ اسب بخاری بهره می‌برد که ۵۷۰ اسب بخار آن را یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌کند و وظیفهٔ تولید مابقی آن‌هم بر عهدهٔ یک موتور الکتریکی است. مجموع گشتاور این سیستم هم ۸۷۰ نیوتن متر است. توربو S هیبریدی نه‌تنها به لطف این نیروی عظیم در آزمایش‌های مستقل توانسته شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای را ثبت کند بلکه از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی تا حدود ۵۰ کیلومتر هم برخوردار است.

۲-دوج چارجر هلکت ردآی جیل‌بریک

قدرت: ۸۰۷ اسب بخار

قیمت: ۸۹,۱۹۰ دلار

هرچند صدر این لیست در اختیار سدان‌های هیبریدی است اما یک سدان سنتی آمریکایی بین آن‌ها فاصله انداخته است. این خودرو چارجر هلکت ردآی جیل‌بریک است که نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جیل‌بریک که به‌تازگی معرفی شده است، هرچند ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ردآی ۷۹۷ اسب بخاری به همراه دارد اما بیشتر روی افزایش آپشن‌های شخصی‌سازی تمرکز دارد. این نسخهٔ جدید هزار دلار از ردآی معمولی گران‌تر است.

۱-مرسدس AMG GT63 S E-Performance

قدرت: ۸۴۳ اسب بخار

قیمت: ۲۳۱,۲۷۰ یورو

و نهایتاً به قوی‌ترین سدان این لیست می‌رسیم که نامی طولانی و قدرتی عظیم دارد. این مرسدس قدرتمند از قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیده‌ای استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری در عقب تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم اعداد فوق‌العادهٔ ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند که دیدن آن‌ها در یک سدان واقعاً غیرمعمول است. البته چنین قدرتی هزینه دارد و هرچند هنوز قیمت AMG GT63 S E برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده اما قیمت اروپایی آن نشان می‌دهد که با اختلاف گران‌ترین خودروی این لیست به‌حساب می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    همشون خوبن …
    اما بنتلی واقعا یه چیز دیگست …

    موافقم 43
    مخالفم 63
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      منظورت خودت و رامینی؟

      موافقم 68
      مخالفم 2
    2. Reza Waffen SS

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      مایباخ رودست نداره

      موافقم 12
      مخالفم 3
    3. Reza Waffen SS

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      دیسلایک هات اینو نمیگن

      موافقم 14
      مخالفم 2
    4. Regra loaded

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (227 ديدگاه)

      بنظر من هم بنتلی ارزش خرید زیادی داره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. امیررضا

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    فقط آلمانی تو لیست دیده میشه
    همه چی اصلش خوبه ، اصل و ریشه خودروسازی تو آلمانه
    فقط ارباب ستاره ها

    موافقم 70
    مخالفم 38
    1. phonix

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      داداش اون ارباب حلقه هاس(ائودی)
      بنز بنده خدا یه ستاره بیشتر نداره
      دایملر و بنز رو تو گور لرزوندی

      موافقم 56
      مخالفم 7
      1. امیررضا

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (53 ديدگاه)

        😅😅

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. فرزین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش اونی که تو میگی ارباب حلقه ها نیست ؟
      ارباب ستاره ها نشنیده بودم 😅

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ائودی rs7 و bmw m8 انتخاب های منن
    خیلی طراحی خفن و اسپرتی دارن…

    موافقم 43
    مخالفم 10
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    از بنز GT خقن‌تر وجود نداره !
    فقط رُخُ ، رُخُ !

    موافقم 65
    مخالفم 22
  5. AMIR / ARMI

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    همه اینارو به خط بکنید
    از پس یدونه سدان الکتریکی تو خیابون و دنیای واقعی بر نمیان
    تنها دلیل اینکه سال های سال دست رو دست گذاشتن
    و نخواستن موتور درون سوز جایگزینی براش بسازن فقط
    جلوگیری از مبحث تخریب خلاق بود
    سال های سال جلوگیری کردن از خارج شدن قدرت از دست هاشون و بلاخره فردی ظهور کرد و کاری کرد که باید خیلی وقت پیش اتفاق میوفتاد
    چرخه اقتصاد بزرگی که سرمایه های بزرگی رو روانه جیب شرکت ها کرد
    ولی واقعا برام جالب هنوز برخی مثل ژاپنی ها می‌خوام جلوی این تخریب خلاق بگیرن

    موافقم 15
    مخالفم 117
    1. HamiD

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2443 ديدگاه)

      بله ایلان ماسک پیامبره اومده بشریت رو نجات بده …
      یاد تتلو فن ها میفتم حقیقتش …

      موافقم 96
      مخالفم 5
      1. Mercedes Benz

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چی میگی ایلان ماسک خداناباوره اون وقت تو میگی پیامبره؟؟؟

        موافقم 4
        مخالفم 44
        1. RezaRs

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (278 ديدگاه)

          تو خیلی یه تختت کمه کمی فسفر بیشتری بسوزون

          موافقم 25
          مخالفم 0
    2. phonix

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      اقا به جناب ماسک بگید یه فکری به حال درز و دورزا ماشیناش کنه
      انگار تولید محصولات رو به شعبه المان و آمریکای ایران خودرو داده

      موافقم 45
      مخالفم 8
    3. کیان

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      ادم یاد صحبت‌های … پورها و اباسی ها میفته !!!
      اینکه مردم تو گذشته اتیش میپرستیدن خیلی توجیه پذیرتر از این صحبت و ظهور فرد هست

      موافقم 26
      مخالفم 6
    4. AMIN (M.A.S)

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (815 ديدگاه)

      جدا از همه نقاط قوت و ضعف و تفاوتای اساسی
      هرکدوم از سدانای این لیست یه چیزی دارن که توی اون یه سدانی که تو میگی نه اینکه وجود نداره
      نخواهدم داشت
      بهش میگن شخصیت
      همون چیزی که هرکی پشت هلکت میشینه با اینکه میدونه باعث هرزگردیش میشه ولی بهش میگه پدال گازو تخته کن
      یا همونی که به راننده ائودی میگه وقتی رفتی روی یخ و بارون و خاک مادامی که با منی نترس
      توی دنیای شماها همچین چیزی وجود نداره سعیم نکن تخریبش کنی
      فک نکن اینکه با چند خروار گشتاور ماشینای ضعیفترو بزنی هنره
      بیشتر از بردن و باختن همین شخصیت لازمه تا وقتی که یکی سریعتر پیدا شد مجبور نشی از درگ استریپ دوباره برگردی تو بازار بورس و سهام خرید و فروش کنی یا احیانا بیت کوین بخری
      بالاخره بقیه رو نمیدونم ولی حداقل خودتون به خودتون میگید خودروساز
      ظهور…

      بازی سیاستو وارددنیای خودرو نمیکردن امروز دنیای خودرو مث همیشه قشنگ بود
      همچین کامنتاییم وجود نداشت

      موافقم 48
      مخالفم 3
      1. deanwinchester

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دسخوش
        اینایی که گفتی رو خود ماسک هم بخونه میره رو میاره به دستفروشی😂

        موافقم 34
        مخالفم 1
    5. ♧Quark♧

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      ببین از تسلا چقدر میترسن که نوشته فقط خودروهای بنزینی و هیبرید ،خب مردک اگه میخواستی درونسوز انتخاب کنی چرا هیبرید رو واردش کردی،اینجاست که نشون میده شخصیت طرف چیه
      سلطان این کلاس tesla s plaid و تمام

      موافقم 9
      مخالفم 64
  6. meysam

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    فقط قیمت آمریکاییها رو نگاه کنید

    موافقم 34
    مخالفم 9
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1074 ديدگاه)

      قرار نیست همه چی کمش خوب باشه تجربه ثابت کرده هر کی پول بده همونقدر اش میخوره مثال : با ۱۰ میلیارد میشه خونه خرید با ۴۰ میلیارد هم میشه خونه خرید هر دو خونن اما کی بهتره ؟؟؟ شما هیچ وقت نمیتونی کیفیت interior ماشین های آمریکایی رو با ماشین آلمانی مقایسه کنی

      موافقم 33
      مخالفم 21
      1. سوشیانت

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1890 ديدگاه)

        کی گفته هر چقدر بیشتر پول بدی بیشتر آش میخوری دوج چارجر جیل بریک قوی ترین موتور بنزینی هشت سیلندر رو داره و بیشترین تاپ اسپید رو تو موتور های هشت سیلندر داره و قیمتش هم از بنز و بی ام و کمتره

        موافقم 17
        مخالفم 32
    2. حافظ

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      واقعا مثلآ کادیلاک بلک وینگ بابا ۹۰ هزار دلار از دم به قسط موتورشم که ۶۲۰۰ سی سی به روز شده با اینتر کولر های کاملا جدید مخصوص هوای بالای ۵۰ درجه این یک نمونش سوپر شارژ به روز شده با قابلیت نصب واتر متانول دوبل و کلی امکانات دیگر که هنسی در خارج و تیونرهای داخلیمون درداخل بهتر از هنسی انجام میدن به دلیل تبلیغات نام نمیبرم فقط ۹۰ هزار چوب با موتور ۶۲۰۰ میشه اونقدر قدرت و گشتاور را افزایش داد که یه چیزی نزدیک ۲ برابر بشه کسی هم که تو منطقه آزاد مکران این ماشینو میخره نگران این نیست که صدی فلان قدر بیشتر بنزین مصرف میکنه تازه مردم عاشق برند های آمریکاییند اینو یادتون تره از موتورش صدای غرش گودزیلای میاد

      موافقم 11
      مخالفم 7
    3. اميرمحمد

      ۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (134 ديدگاه)

      همه چی به قیمت نیست
      ب اندازه ای که پول میدی باید انتظار داشته باشی
      صد در صد یه ماشین 300 هزار دلاری از یه ماشین 100 هزار دلاری هم کیفیت بیشتری داره، هم امکانات بیشتری و هم بهتر از قدرتش میتونه استفاده کنه
      (آمریکایی فن هستم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امین

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    کادیلاک و داج ،من سنت رو ترجیح میدم

    موافقم 16
    مخالفم 17
    1. phonix

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      اقا به نظر شما
      بنتلی مایباخ بنز ائودی بی ام وه بی اصل و نسب هستن؟

      موافقم 25
      مخالفم 9
      1. اميرمحمد

        ۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (134 ديدگاه)

        خیر بی اصل و نسب نیستن
        اما آمریکاییا به سبک قدیم ماشین تولید می‌کنن که هم نکات مثبتی داره و هم نکات منفی ای

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. AMIR / ARMI

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    کسایی هم که حمله میکنن به خودرو های الکتریکی
    دقیقا نمونه همون افرادی هستن که در اوایل انقلاب صنعتی در انگلستان حمله میکردن به کار خونه های نساجی مدرن
    با این تفاوت که اون ها برای معیشت خودشون شورش میکردن
    ولی کسایی که حمله میکنن به خودرو های الکتریکی
    صبحت از ماشین بازی و مردن حس رانندگی و لذت ماشین بازی میکنن

    موافقم 10
    مخالفم 55
    1. phonix

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      همون موقع هم روشن فکر نما هایی بودن که خودشون رو با مسخره کردن جبه مخالف از بقیه جدا می کردن و بدون اینکه سر رشته داشته باشن خودشون رو تافته جدا بافته میدونستن

      موافقم 33
      مخالفم 8
    2. بهزاد

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      یک مثالی بزنید که نشان دهنده ی سطح برداشت شما از صنعت خودرو باشه.
      در بهترین حالت ۱۰ درصد خودروهای تولیدی جهان از نوع پرفورمنس هستند و جایی که سهم کراس اوورها و شاسی و وانت داره به ۹۰ درصد میرسه صحبت از پرفورمنس معنایی نداره و با توجه با سهم اندک تولید خودروهای درون سوز پرفورمنس در آینده به راحتی سوخت های زیستی پاسخگوی این حجم کم تولید خواهند بود و مابقی با پیشرانه ی برقی پاسخگوی نیاز کاربرانشان هستند.
      هر کی ندونه فکر میکنه با این مثال خودروسازان مثل رولزرویس با روش سنتی و دستی محصول میسازن و با برقی شدن فقط روش تولید اتوماسیون وارد خطوط میشه و شرکت ها و مشتریان به این روش حمله میکنند!
      اگر ذره ای از صنعت خودرو و چگونگی تامین منابع و قطعات اطلاعات داشتی براحتی تشخیص میدادی که آینده ی برقی شدن نتنها به سود تولید کنندگان آمریکایی نیست بلکه بسیاری از بازارهاشون زودتر از موعد از دست میره و قابلیت رقابتی که در ته مانده های درون سوز بودن باقی مانده بود رنگ میبازه.
      کلا امیر آرمی مثل هم قطارانش فکر میکنند دیگران در سکون کامل به سر میبرند و فقط یک شرکت تو کار برقی سازی هست و اصلا فکر تغییراتی که در آتیه این صنعت هست را نمیکنند و رقابتی در کار نیست!

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. Amir Machine

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        فعلاً که هوندای عزیز شما برای ساخت محصولات برقیش دست به دامن همون آمریکایی‌های رو به زوال شده، واقعاً نمیفهمم چرا وقتی یکی از غول‌های خودروسازی ژاپن برای الکتریکی‌سازی رفته سمت همکاری با یه خودروساز آمریکایی شما چرا اینقدر روی این تفکر غلط و متعصبانه خودت پافشاری میکنی، بابا وا بده دیگه
        چیزی که الان داریم میبینیم پیشتازی آمریکایی‌ها تو الکتریکی‌سازی و عقب‌ماندگی کامل ژاپنی‌ها تو این زمینه هست، تا حالا هم چیزی جز تعریف و تمجید از پلت‌فرم اولتیوم GM و ماشینایی که بر اساسش ساخته شدن ندیدیم
        ضمناً همین چند وقت پیش خبر رسید که GM در دوران الکتریکی به بازار اروپا بازخواهد گشت، یعنی بازاری که سال‌ها است ازش خارج شده، ولی خب همه اینا اشتباهه و فقط تفکر متعصبانه شما درسته، پس بشین تا قابلیت‌ رقابت آمریکایی‌ها رنگ ببازه…

        موافقم 6
        مخالفم 17
        1. بهزاد

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          همین برداشت دست به دامان نشان دهنده ی سطح شما از این صنعته.
          یک پروژه و جوینت ونچری که شکل میگیره و دو طرف از یک اشتراک بهره میبرن و این اولین همکاری دنیای خودرو نیست و آخرینش هم نخواهد بود منتهی شما نمیدونی برنامه ی هوندا چیه و اتفاقا اولین خودروساز ژاپن که از همه جلوتر تمام برقی خواهد شد همین هونداست!
          شرکت GM حتی با بازگشت به اروپا فقط منابع خودشو به هدر میده و کار اونها در اروپا تمام شدست.
          صنعت خودرو با تمجید از پلتفرم و مشخصات یک محصول بالا پایین نشده و کجا شنیدی که یک مصرف کننده بیاد بگه خودرویی که خریدم عجب پلتفرمی داره؟!
          اتفاقات یک شبه رخ نمیده و روند پیش رو که هدفش الکتریکی سازی خودروهاست حداقل تا ۲۰۳۵ زمان بره اونم برای برخی بازارها و طراحی و تولید محصولات برقی به مرور صورت میگیره و برعکس چیزی که تصور میکنید که بالا هم گفتم به خاطر تعصب و خشمی که در شما وجود داره اصلا نمیدونید تامین کننده ها و شرکت های که تخصص وافری در این زمینه دارند در کجاها هستند.
          دنیای شما پر از واژگان بچه گانست و درگیر صحبت های مدیران خودرویی شده که با تحلیل های آبکی آغشته شده و از قدیم هم اینگونه فرافکنی ها بوده که ما فلان میکنیم و در برنامه ی ۵ ساله به این اهداف میرسیم که در واقعیت بیشترشون نتیجه بخش نبوده.

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. Porsche 911

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          خب پس شما با این برداشتت به من بگو چرا کرایسلر دست به دامن دایملر شد؟
          مگه آمریکا بهترین و قدرتمند ترین نیست؟
          فقط اینو به من پاسخ بده
          حتی همین چلنجر که شخص خودت بهش مینازی بری سرچ کنی متوجه میشی اشتراکاتش با مرسدس بیشتره تا یه ماشین آمریکایی

          موافقم 11
          مخالفم 3
      2. AMIR / ARMI

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        من برای ثابت کردن این قضیه که سود خودروی درون سوز عامل توسعه نیافتن تکنولوژی های جدید برای قوای محرکه جایگزین هست نیازی به گفتن حرف خاصی نمی‌بینم
        با قطع شدن تولید خودروی درون سوز
        زنجیره تامین و چرخه اقتصادی از بین میره که صاحبان فعلی صنعت خودرو رو با نمونه های جدید و نوظهور عوض می‌کنه
        این همون قضیه تخریب خلاق هستش
        دید و ذهن من بزرگ تر از اونی هستش که تصورش رو بکنی من نیازی برای حمایت از جنرال موتورز و کرایسلر و فورد نمی‌بینیم
        من حامی راه درست برای زیستگاه درست هستم

        موافقم 4
        مخالفم 21
        1. بهزاد

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          این شرکت ها به غیر از شاسی و پوسته ی اصلی موتور چیز دیگری نمیسازن و تقریبا ۱۰۰ درصد قطعات توسط تامین کننده ها به خطوط تولید میرسه.
          با تغییر قوای محرکه فقط برخی تامین کننده ها جابه جا میشن و مثلا شرکتی که رینگ پیستون و یاتاقان و … میساخته سفارشی دریافت نمیکنه و به جاش تامین کننده باتری و اتصالات برقی و الکتروموتور میاد جلو و سود شرکت تغییری نداره.
          این برداشت شما از صنعت خودرو دچار نقصان هست.

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. Amir Machine

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دوست من تو که خودت تجسم کاملی از تعصبی نمیخواد به من بگی متعصب، کلا تو دنیا فقط ژاپن رو میبینی و دیگر هیچ، به هیچ صراطی هم مستقیم نیستی بعد به من میگی متعصب؟!
          خیر کسی نمیگه ماشینی که خریدم عجب پلت‌فرمی داره اما سفارش 77 هزارتایی برای هامر صد هزار دلاری، پر شدن ظرفیت تولید یک سال کادیلاک لیریک ظرف چند ساعت و استقبال فراتر از تصور از فورد لایتنینگ کاملا نشون میده که جایگاه آمریکایی‌ها تو الکتریکی‌سازی کجاس
          با این حرفای قلمبه سلمبه هم که صد بار تو این سایت تکرار کردی تا بگی خیلی میدونم هم هیچی عوض نمیشه، ایشالا که تا سال 2035 هم شما تو این دنیا باشی هم من و پدال هم هنوز سرپا باشه تا ببینیم جایگاه آمریکایی‌ها کجاست و ژاپنی‌ها کجا

          موافقم 5
          مخالفم 12
        3. بهزاد

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          همین الان نیسان آریا ۱۰۰ هزار سفارش قطعی داره و برخی برندها در همین وضعیت تا دو سال محصولاتشون رزو شده.
          دقیقا شما با نام بردن همین سه محصول که در کنارش میتونستی چند نمونه ی دیگر مثال بزنی و وضعیت آینده ی خودروسازان آمریکایی در بازار جهانی را بسنجی که تقریبا به غیر خاک آمریکا احتمال موفقیت چندانی ندارند.
          نمیدونیم دیگه با چه منطق و زبانی بگیم خودروسازانی که محصولات جهانی و عامه پسند در سبدشون کمه یا نیست و معطوف به یک منطقه میشه در رقابت کار سختی خواهند داشت.
          شما نمیتونی میلیاردها دلار هزینه کنی که تراک و شاسی فول سایز و حتی محصولات تخصصی آفرود بسازی بعد انتظار موفقیت در اروپا و آسیا و آفریقا و آمریکای جنوبی داشته باشی.
          هم اینک تسلا درگیر سه پروژه ی تراک و کشنده و سوپر اسپرت هست که زمان و هزینه ی زیادی برای این سه محصول میکنه و در خوشبینانه ترین حالت دو محصول تراک و کشنده در آمریکا عرضه میشه و سوپر اسپرت هم با تولید و تیراژ کمی که خواهد داشت آنچنان سود آور نخواهد بود و ۴ مدل تولیدی دیگرش پا به سن گذاشته و هزینه های تولید و تامین و ایجاد تاسیسات جدید فعلا اجازه ی نونواری این ۴ محصول به همراه سایر زگمنت های سودآور را بهش نمیده و عملا بازاری که تقاضای بالایی برای محصولات جدید برقی داره توسط رقبا بلعیده میشه.

          موافقم 6
          مخالفم 4
    3. فرامرز

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      کسی به خودروی الکتریکی حمله نمیکنه. همه به دلایل مختلف و منطقی به ایلان ماسک حمله میکنن. من خودم بین پانامرا و تایکان قطعا تایکان رو انتخاب میکنم.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. Si

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    فقط دوج و m8 و میباخ. اونای دیگه هم واقعا خوبن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. Si

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    اگه من خارج زندگی میکردم و پولدار بودم فقط یه دورانگو و 911 و چلنجر میخریدم تمام

    موافقم 10
    مخالفم 3
  11. GMA

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    نگاه کردن به تک تکشون لذت بخشه
    بنظرم بهترین با اختلاف بنتلی هست اما کادیلاک هم فوق العاده هست

    موافقم 7
    مخالفم 7
  12. GMA

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    این دکتر استاپ خودمونه😂

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. دکتر استاپ

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      توی صف مخالفان چینی من خودم نفر اولم

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. GMA

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      والا با اون اکانت های رامین فن و چاینی زاده ای که قبلا ساختی مشخصه خیلی شوخ طبعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. javadhy

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    با اختلاف سدان پرفورمنس مورد علاقم amg gt63s eperformanceهست
    هر چندgt63 عادی هم از هر نظر مشخصاتش دیوانه واره و رکورد فعلی سدان ها رو در نوربرگرینگ داره
    هرچند توی این لیست همه خودروهای توانایی هستند
    ولی m5 cs و amg gt 4door از همشون توی پرفورمنس یه سر و گردن بالاترن
    به خصوص m5 cs که با وزن فوق العاده کمش که هم وزن m4xdrive هست حس رانندگی بسیار خاص و چابکی داره

    موافقم 8
    مخالفم 10
  14. ارین صاحب جمعی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    همه یا آلمانی یا ا از آب و اجداد آلمانین

    موافقم 15
    مخالفم 12
    1. پویا

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (445 ديدگاه)

      😐😐دوج و کادیلاک چطوری از آب و اجداد آلمانن

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. GMA

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        در تخیل ایشون

        موافقم 8
        مخالفم 4
      2. ارین صاحب جمعی

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        اونا را فقط یک تیکه زباله میبینم

        موافقم 1
        مخالفم 14
        1. پویا

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (445 ديدگاه)

          نه دیگه خراب کردی اینجا همشون آلمانی هستن اون اجداد آلمانی که گفتی کدومان 😅

          موافقم 0
          مخالفم 1
  15. M83

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    انتخابم به رسم طرفداری GT63 S E
    ولی خب کادیلاک داره بدجوری برق میزنه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  16. Alan.r

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    سدان پرفورمنس مورد علاقه ام با اختلاف GT63EPERFORMANCE هستش
    زیبا قدرتمند باشکوه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  17. علی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    درود به همه
    یک چیز جالبی که توجه من رو به خودش جلب کرد قیمت خودروها بود
    درسته که بخش زیادی از لیست و همچنین رتبه اول به خودرو های آلمانی تعلق داره ولی دو خودرو که نماینده های دوج و کادیلاک هستند تنها خودرو های این لیست هستند که در کنار پرفورمنس دیوانه کننده با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار دلار به دست مشتری میرسند که ارزش خرید و همچنین نظر خریدار رو حتما جلب میکنه
    من به شخصه M5 و بلک وینگ رو انتخاب میکنم اما این نکته برام جالب بود و فکر میکنم (اگر اشتباه میکنم لطفا اصلاح کنید🙏) که قیمت پایین این دو نماینده آمریکایی به درصد داخلی سازیشون برمیگرده

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اصلا ربطی نداره
      ببین اروپا و آمریکا دوتا قاره متفاوت هستن
      بعد از دوتا جنگ جهانی وقتی که اروپا به مرز ورشکستگی و بدبختی رسید آمریکا به اصطلاح با دزدیدن دانش و فناوری اروپا خودش رو کشید بالا و زمانی که اروپا تو فکر بازسازی خودش بود آمریکا داشت جای پای خودشو توی دنیا محکم میکرد
      وگرنه شما برای قبل از دوتا جنگ رو بخونی متوجه میشی آمریکا درگیر مسائل نژادی و جنگ های داخلی و هزارتا بدبختی دیگه بود
      توی همین زمان بود که واحد پول افت کرد
      و چون هنوز پول یورو جایگزین نشده بود تفاوت فاحشی تو ارزش پول ها افتاد
      به عنوان مثال بعد از جنگ جهانی اول واحد پول آلمان که مارک بود شما میتونستی با یک دلار ۳ میلیارد مارک آلمان بخری
      در این حد وضع اروپا خراب بود
      ولی بعد اومدن و یورو رو واحد پول مشترک کردن و این اختلاف به کمترین حد ممکن رسید
      مثال وقتی قیمت فولاد جهانی ۱۰ دلار باشه آمریکا میتونه با هزینه ی کمتر بخره ولی اروپا به دلیل ارزش پول کمتر باید پول بیشتری از واحد خودش بده
      امیدوارم منظورم رو رسونده باشم

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. پویا

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (445 ديدگاه)

        پسرجان اینارو از کجا اوردی 😂😂
        امریکا از سال 1870بزرگترین اقتصاد جهان بود خیلی از شرکت های استخون دار و فیزیکدان های موفق آمریکایی دورانشون برمیگرده به قبل جنگ جهانی دوم بعد اون هزارتا بدبختی یه چندتا دیگشو میتونی نام ببری یا اینکه میدونستی اروپا هم دقیقا با همون مشکلات حتی بیشتر دست وپنجه نرم می‌کرد وگرنه هیچ وقت جمعیت آمریکا پذیرای این همه مهاجر اروپایی از سال 1760 به بعد نبود
        در ضمن این تفاوت قمیت قسمتیش برمیگرده به ریزه کاری مهندسی اروپایی ها و قمستی اصلی کار هم مربوط توان تولیدی اقتصاد آمریکا در حجم و انبوه. اروپا دیگه خیلی از کشورهاش اقتصادشون بر پایه خدمات و گردشگری میچرخه گذشت اون اروپای تولید کننده انبوه.

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. پویا

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (445 ديدگاه)

          سندی هم برای دزدی دانش دارید البته به جز آلمان که تا حدودی کل دنیا از ازش سود بردن. درباره طرح مارشال هم بیشتر تحقیق کنید ببیند اگر نبود چطور میخواست خودشو بازسازی کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. phonix

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          صنایع دفاع رافائل فرانسه – ایرباس – بنز – بی ام وه -زیمنس-ایرباس هلیکوپتر – توتال – شل – فلکس واگن -اگوستا هلیکوپتر – صنایع کشتی سازی ایتالیا و…
          اروپا با گردش گری میچرخه؟
          عجیبه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  18. مانی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه این ماشین ها عالی هستند و با دیدن اونا سرعت ضربان قلب ماشین بازها دو چندان بالا می ره.اما منتخبین من بین همه این سلاطین سرعت و قدرت،پورشه پانامرا توربو s هیبریدی و ب ام و M8 گرن کوپه و آئودی RS7 هستند.به نظرم اگه فقط این ده تا ماشین داخل این لیست هم تو یه خیابون یه شهر کوچیک جمع بشن کلی توریست وارد اون شهر می شه و حتی میشه زمینه اشتغال برای چند ده نفر رو با احداث اقامتگاه و هتل و غذا خوری برای ماشین بازها فراهم کرد.به امید دیدن همه این ماشین های هیجان انگیز تو خیابون های تمام شهرهای ایران عزیزمون.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  19. pedram7

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ای جانم
    عجب مقاله ای
    پدال لطفا مطالب این شکلی بیشتر بزار :)

    موافقم 11
    مخالفم 0
  20. سوشیانت

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    انتخابم دوج چارجر جیل بریک قوی ترین موتور بنزینی رو تو سدان ها داره بنز بدون اون موتور الکتریکی از جیل بریک خیلی عقب تره و این مهندسی برتر دوج رو نشون میده

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. Porsche 911

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      نمردیم و معنی مهندسی برتر رو هم فهمیدیم
      حتی اگه نسخه معمولی GT63 رو بیاریم یا حتی ب ام و M4 بازم دوج توی خط مستقیم ناتوانه در گرفتن اونها
      مگر اینکه با منطق شما توی پیست درگ مسابقه بدن که بجز اونجا هیچ آمریکایی شانس بردن نداره

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1890 ديدگاه)

        تو مسیر های کوتاه شاید ولی تاپ اسپید جیل بریک خیلی بیشتره هیچ آلمانی نیست بتونه به سرعت ۳۲۷ تا برسه

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Porsche 911

          ۲۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          مهندس

          میتونی بدون هیچ خرج اضافه بدی و محدودیت کننده سرعت رو بردارن
          اون موقع هست که سرعت بیشتر از عدد اعلامی میشه
          البته دلیلی هم نداره چون هیچ ارزشی نداره و کسانی مثل تو خودشون رو با این اعداد و آمار گول میزنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. سوشیانت

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    کادیلاک هم بعد دوج موتور بنزینیش از تمامی این خودرو ها قوی تره

    موافقم 6
    مخالفم 5
  22. Elmiraj

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    تو خط مستقیم که به گرد و خاک plaid هم نمیرسن….

    حرف از پیست هم میشه بزور ترمز کربن سرامیک ، فرمان پذیری چرخ های عقب ، اسپویلر ، لاستیک های مخصوص پیست ، اسپلیتر ، دیفیوزر ها ، ایرودینامیک فعال و …… تازه با plaid برابر می‌کنن….!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 43
    1. MNM

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      نه بابا 😏 اون آشغال برقی اگه خوب بود می بردن نوربرگرینگ تایم بزنه اون درگ ها که دیدی همش چرته

      موافقم 20
      مخالفم 6
    2. Erfan

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      دوست عزیز آیا شما ماشین رو فقط برای ۰تا۱۰۰یا سرعت بالا میخرید؟
      واقعا در طول روز چقدر یه فرد به شتاب ۲ثانیه نیاز داره؟
      ماشین باید یه پکیج کامل باشه نه اینکه از نظر شتاب عالی باشه از بقیه نظر ها عقب مانده از رقیبانش.
      به نظرم واقعا یه ماشین با شتاب ۵ثانیه هم برای زندگی ۹۰درصد مردم جهان کافیه.
      به جای اینکه این همه خرج بکنن این همه موتور روی ماشین بزارن و خرج اضافه تا شتاب ۲ثانیه بگیرن که البته همش برای تبلیغاته.
      به جای این همه نمایش بیان کیفیت ماشین رو ببرن بالا طراحی رو جذاب بکنن.

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. مجتبی

        ۲۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        داداش کار ۹۵ درصد مردم باشتاب حدود ۱۰ هم راه میوفته اما ایمنی وراحتی و قابل اعتماد بودن ماشین هرچی بیشتر بهتر

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. حسین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      خب
      چرا تسلا همین کار هارو نکرده
      و یه نسخه چابک نداده بیرون
      به قول شما
      اگر میتونه خب بسم الله
      ما که از خدا مونه والا
      بنده شخصا طرفدار کمپانی هایی
      هستم ک دلی کار میکنن
      نمیدونم چقدر متوجه حرفم بشید
      البته قبول دارم خودرو های درونسوز
      شاید برقی فنا بگن عتیقه یا قدیمی یا ذهن
      فرسوده و هزار ایراد
      اما تو بعضی از همین درونسوز ها
      مخصوصا مدل های قدیمی
      ما داریم واقعا یه ماشین واقعی می بینیم
      رو چه حساب میگم ؟؟
      شما وقتی یه کاری رو میخوای انجام بدی
      و بهش هم علاقه داری
      واسش وقت میزاری فکر میکنی
      عمرتو میزاری براش
      هزینه و خلاصه دلی کار میکنی
      اون کار ارزشش خیلی بالاتر از
      کاری ک توش فقط به فکر سود و
      ایجاد تمایز و بعد خودرو می سازی
      چه بنزینی باشه چه برقی
      بنظرم یه مهندس واقعی ک این روزا
      نیست اصلا !! امثال کسایی که از قدیم
      بودن و می شناسیمشون
      حتی میتونه دورنسوزی بسازه که
      ۱۰۰ درصد از انرژی رو تبدیل به حرکت کنع
      بدون هدر رفت گرمایی
      و سوخت در نهایت به صورت کربن دی اکسید و بخار آب خالص از اگزوز خارج بشه
      فقط یه همچین مهندسی میخواد که ظهور کنع
      منم اصلا مخالف برقی نیستم
      ولی اگر بخواد باعث بشه دورنسوز بره کنار مخالفشم و برقی هم حتی میتونه با اصالت باشه
      فقط همون قضیه ارزش که گفتم رو رعایت کنن
      و برقی و بنزینی باهم باشن و ارکی بسته به نیاز و سلیقه می تونه انتخاب کنه
      زیادش نمیکنم دیگع
      خلاصش ک همه اینا امکانش هست
      ولی با این بازی سیاست ک داره دنیا رو به نابودی می کشونه نمیشه دیگع خیال پردازی کرد

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Matin2

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (358 ديدگاه)

        تسلا این کارو نمیکنه چون سود مهمه براش نه این چیزا

        موافقم 2
        مخالفم 0
  23. JDM lover

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کادیلاک ct5 v بلک وینگ 😈💪🔥

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      Ct5v بلک وینگ عجب جیگریه جاش با چارجرو پانامرا پیش ما گرمه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  24. مهران

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    انصافا این دو تا بی ام و شاهکار نیستن؟؟؟
    اصلا نمیتونم یکیشو انتخاب کنم❤️

    موافقم 6
    مخالفم 2
  25. amir

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    ادم اونجا زندگی کنه میتونه یه فورد راپتور برا بیرون جاده و یه m8 برا دور دور و یه کمری برا کارای روزانه و دیگه از زندگی چی میخواد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  26. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اینارو ول کنید بزار جنگ تجاری خودشونو کنن اونا سود کنن شماها حرس بخورید.
    بحث خوبی و بدی نیست همشون خوبن فقط لذت ببرید والا
    انتخاب من طلا خانم(طلا مو طلا) با ماشینش
    😅😅😅😅

    موافقم 7
    مخالفم 1
  27. mohammad-2005

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    به شخصه اینجا بنتلی و پانامرا و rs7 رو بیشتر می پسندم اما کادیلاک بیشترین ارزش خرید رو داره و هیچ جا برای یه سدان پرفورمنس کم نگذاشته

    احساس می کنم کادیلاک روز به روز در حال اسپرت تر شدنه برندش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. mb675

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مرسدس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. Hadi

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    مرسدس AMG GT و پورشه 😍👌🏼
    ولی هلکت هم خیلی وسوسه کنندس 😍

    موافقم 2
    مخالفم 1
  30. ماکسیمیلیان

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    نمیتوان به راحتی از آئودی RS7، بنتلی فلاینگ اسپار، ب‌ام‌و M5 CS، پورشه پانامرا و کادیلاک CT5_V چشم پوشی کرد؛ مابقی هم که به گونه‌ای دگر جواهر هستند، به خصوص مرسدس مایباخ.

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا