چشم انداز

کلوپ خودروهای اسپرت با شتاب زیر 2 ثانیه؛ از دیمون 170 تا ریمک و تسلا پلد

در حال حاضر تنها سه خودرو در جهان وجود دارند که می‌توانند مثل چلنجر دیمن ۱۷۰ در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسند.

اعداد پرفورمنس دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ با هر قیمتی که حساب کنیم خیره‌کننده به نظر می‌رسد. اگر حتی این یک هایپرکار الکتریکی ۱۰ میلیون دلاری بود، بازهم همهٔ ما از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۱.۶۶ ثانیه و ۴۰۰ متر ۸.۹۱ ثانیه دچار سرگیجه می‌شدیم؛ اما موضوع شگفت‌انگیزتر اینکه اعداد مذکور توسط یک خودروی محرک عقب چهارنفره با قیمت صد هزار دلاری به دست آمده‌اند.

دیمن ۱۷۰ با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت، ۹۶,۶۶۶ دلار قیمت دارد که البته مبلغ کمی نیست ولی در قبال پرفورمنسی که ارائه می‌کند ناچیز به نظر می‌رسد. فقط سه خودروی تولیدی دیگر ادعا کرده یا در آزمایش‌های مستقل ثابت شده که می‌توانند در کمتر از دو ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسند و دوتا از این خودروها ۲۰ برابر گران‌تر از دوج هستند. همچنین هیچ‌کدام از این خودروها پیشرانهٔ درون‌سوز ندارند.

پینین‌فارینا باتیستا

شتاب: ۱.۷۹ ثانیه

قیمت: ۲.۲ میلیون دلار

هایپرکار پینین‌فارینا باتیستا حتی از خودروی فوق‌العاده سریعی که بر اساس آن ساخته شده یعنی ریماک نورا هم سریع‌تر است. چهار موتور الکتریکی باتیستا مجموعاً ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. طی آزمایش‌هایی که با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲R انجام شد، این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۷۹ ثانیه ثبت کرد و ۴۰۰ متر را در ۸.۵۵ ثانیه پیمود. البته مثل اعداد دوج، شتاب باتیستا هم طبق قوانین مسابقات درگ ثبت شده و بنابراین، رول‌اوت ۳۰ سانتی‌متری ابتدای مسیر در تایم آن محاسبه نشده است. اکثر مجله‌های خودروی آمریکایی شتاب خودروها را با همین روش ثبت می‌کنند درحالی‌که مجلات و اکثر خودروسازان اروپایی شتاب را از حالت سکون کامل ثبت می‌کنند. رول‌اوت معمولاً بین دو تا سه‌دهم ثانیه از تایم کمی می‌کند.

ریماک نورا

شتاب: ۱.۸۵ ثانیه

قیمت: ۲.۲ میلیون دلار

ریماک نورا کمی از برادرخواندهٔ خود، پینین‌فارینا قوی‌تر است اما کمی هم کندتر عمل می‌کند. این خودرو مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما هایپرکار کروات‌ها برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۱.۸۵ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. این شتاب روی پیست مخصوص درگ با اصطکاک بالا و همین‌طور احتساب رول‌اوت ثبت شده است.

تسلا مدل S پلد

شتاب: ۱.۹۹ ثانیه

قیمت: ۱۰۹,۹۹۰ دلار

تسلا نیز برای ثبت شتاب ۱.۹۹ ثانیه با مدل S پلد سه موتورهٔ ۱۰۲۰ اسب بخاری از پیست درگ فوق‌العاده چسبناک استفاده کرد. زمانی که کارانددرایور این خودرو را در آسفالت معمولی آزمایش کرد، توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۱ ثانیه و ۴۰۰ متر را در ۹.۴ ثانیه طی کند. البته این زمان‌ها هم با احتساب رول‌اوت ۳۰ سانتی‌متری است که و درواقع باید ۰.۲ ثانیه به آن‌ها اضافه کرد. علاوه بر این، برای ثبت شتاب زیر ۲ ثانیه با پلد یک شرط دیگر هم وجود دارد. برای اینکه کار، خودرو باید در حالت Drag Strip قرار گیرد که شامل گرم‌کن کردن باطری‌ها تا رساندن به دمای مطلوب می‌شود و می‌تواند چند دقیقه طول بکشد.

بنابراین، مدل S پلد با قیمت ۱۱۰ هزار دلاری هم به‌اندازهٔ دیمن ۱۷۰ سریع نیست ولی هنوز هم سرعت وحشتناکی دارد و همچنین نباید فراموش کرد که اعداد دیمن هم روی پیست چسبندهٔ درگ با احتساب رول‌اوت و با سوخت E85 ثبت شده‌اند. اگر باک خودرو با بنزین پر شود خروجی موتور به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می‌کند. دوج نگفته که آیا دیمن ۱۷۰ با این قدرت کمتر هنوز هم می‌تواند ظرف حدود دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد یا نه ولی به‌عنوان تنها خودروی درون‌سوز این جمع، مطمئن هستیم که تک‌چرخ زدن با یک ماسل کار V8 بسیار هیجان‌انگیزتر از ثبت شتاب زیر دو ثانیه با خودروهای الکتریکی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۰ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. amir-mr

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (359 ديدگاه)

    پرچم درون سوز ها هنوز بالاست🔥🔥🔥درود بر دوج

    موافقم 175
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      ماشالاه دوج که با یه قیمت عقلانی اومده در باشگاه میلیون دلاری ها و داره سلطنت میکنه
      نه داخلش چرم گاو هلندیه و نه قرتی بازی اروپاییها رو داره

      موافقم 133
      مخالفم 46
      1. mercedes

        ۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (327 ديدگاه)

        تو درگ معلوم میشه

        موافقم 52
        مخالفم 25
        1. (Ali(chevynova

          ۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          شتاب ۱/۶ دیمن ۱۷۰رو ۵ صفحه سرمشق بنویس یادت نره
          اونم با زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت با دف عقب و بدون چرم گاو هلندی برا صندلیهاش

          موافقم 86
          مخالفم 41
      2. فرشاد

        ۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        الکی دست و پا نزن به همه اینایی که گفتی میگن لوکس بودن
        چیزی که شما هیچوقت نداشتید
        اینم فقط داره پول موتور رو میگیره شده صد هزارتا کابینش یک سوم آپشنای اروپایی رو نداره

        موافقم 54
        مخالفم 67
        1. (Ali(chevynova

          ۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          لوکس😂😂😂😂
          دیگه چی داره ؟؟؟
          قیمت مناسب؟
          اومده با ۲ میلیون دلار یه چی سمبل کرده و یه اسم قلمبه گذاشته روش بندازه مشتری

          موافقم 55
          مخالفم 32
        2. حمید

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تو خیابون با یه ماشین لوکس کلکل کنی اون لوکس بودنش نمیتونه آبروتو حفظ کنه

          موافقم 24
          مخالفم 9
      3. فرشاد

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        میگی دیگه چی داره
        همین بس که سریعترین سدان جهان آلمانیه

        همین بس که بنز ماشینی میزنه که رقیب رولز رویس و بنتلی هس

        همین بس که هیچ ماشینی از آمریکن حریف توربو هیچکدوم از پورشه ها رو آسفالت واقعی نیس

        همین بس که نامبر وانه همه پیستا یه ماشین آلمانیه

        همین بس که نامبر وان بزرگ ترین و سخت ترین مسابقه اتومبیل رانی ینی لمان دست آلمانه
        بسه یا بازم بگم؟
        شما ماشیناتون نصفه س واسه همین قیمتشم نصفه وگرنه هیچ کمپانی چه ژرمن چه یواس محصولشو به ضررش نمیفروشه
        یا را میره ولی لوکس نیس مث همین دوج
        یا لوکس هس ولی را نمی ره مث انواع کادیلاکا

        وگرنه قیمت شمام میومد رو بالای صدپنجاه هزارتا

        بعدشم هرکی دومیلیون دلار بخواد بده واسه یه ریماک مطمئنا عقلش میرسه که میشه با پولش بیس تا دیمن خرید ولی ترجیحش اینه ماشینی باشه که تو هر شرایطی کم نیاره

        نه اینکه واسه ثابت کردنش لاستیک و بنزین و آسفالت درگ و صلوات و فوت و نذر احتیج باشه
        تازه آخرشم باید صاب ماشین پیاده شه و یه راننده کارکشته بشینه پشتش تا شاید به شتاب گفته شده برسه
        گرفتی؟

        موافقم 37
        مخالفم 62
        1. Shayan

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (60 ديدگاه)

          باشه باشه

          موافقم 7
          مخالفم 17
        2. ARMAN سابق

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (453 ديدگاه)

          داش یه نگاه به دیسا بکن بعد چیزی بگو
          سبک ماشین آمریکایی همینه و شما نمی تونی به دلیل اینکه باب میلت نیست اونا رو زیر سوال ببری.
          اصلا یکی مثل من هست فقط قدرت زیاد برای مهمه و لوکسی و آپشن و هزار تا چرت و پرتی دیگه هیچ اهمیتی نداره
          با صد هزار تا دیمنو میخره یا 911 پایه با 385 اسب؟
          و هیچ وقت یادت نره آمریکا ماشین قوی با قیمت پایین میزنه و درسته که هندلینگ یه آلمانی رو نداره ولی قدرت زیادی با این قیمت واقعا هیچ جا نیست
          ماشین اروپایی با این قیمت که ته تهش SF90 باشه 600 هزار تا قیمت داره تو حالت پایه که شش برابر اینه و افرادی که می تونن اونو بخرم افراد خیلی کمتری هستن

          موافقم 34
          مخالفم 20
        3. mmz2008

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          ببخشید کجا کادیلاک راه نمیره؟ سری v رو نگاه بندازید همه خیلی قوی هستند
          بعدشم شما روی همین دیمون 170 میتونی گرمکن و سرد کن و صندلی جیر و 18 تا بلندگو و سانروف سفارش بدی با این قیمت روی ماشین اسپرت لوکس بودن به حساب نمیاد؟؟؟؟!!!!

          موافقم 28
          مخالفم 10
        4. فرشاد

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          دیسا که میدونستم زیاد میشه این مقاله محل استقرار یواس فناس
          بعدشم خب از اولشم همینطور بود هرکی پولش میرسه ترجیح میده لوکس بودن و سرعت و قدرت و هندلینگ و باهم داشته باشه
          مث s.class و cls
          مث 911
          مث BMW m5
          کسی هم که پولش نرسه به همون قدرت و لذت رانندگی بسنده میکنه البته منظورم دنیا بود پول من و شما که فعلا به هیچکدوم نمیرسه
          و در جواب به اون دفاعیه کادیلاک
          شما آپشنتون بلندگو و سانروف و گرم کن هس ناموصا؟ آپشن یعنی
          هوش مصنوعی و ماساژور و مانیتورای سرتاسری و …

          موافقم 17
          مخالفم 23
        5. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          کی گفته آلمان سریع ترین سدان رو داره؟ تو تاپ اسپید و قدرت که اصلا در حد آمریکایی نیست لوکس ترین شاسی بلند سه ردیفه هم ساخت آمریکاست لوکس ترین سدان هم ساخت آمریکاست اگه آپشن به نمایشگره هر وقت آلمان تونست ماشینی بسازه مثل سلستیک با اون نمایشگر بسیار بزرگ اون وقت بگو آلمان آپشن داره

          موافقم 20
          مخالفم 18
        6. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          کادیلاک راه نمیره؟؟؟ پس چجوری اسکالید پر شتاب ترین شاسی بلند جهانه یا ct5 v بلک وینگ که میتونه به سرعت ۳۲۲ برسه که هیچ سدان آلمانی به این سرعت نرسیده در ضمن اگه اسپیکر مهم نبست پس چرا آلمانی ها انقدر سعی میکنن تعداد اسپیکر ماشیناشون رو بیشتر کنن مثلا اس کلاس با ۳۰ اسپیکر سری ۷ با ۳۶ تا سلستیک هم با ۳۸ تا بیشترین اسپیکر رو تو صنعت خودرو داره هر جور حساب کنی برتری با آمریکاست در ضمن تو سوپر اسمرت ها هم آلمان حرفی برای گفتن در برابر هنسی و ssc نداره

          موافقم 14
          مخالفم 16
        7. حسین

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          این بحث های بی ارزش سر چیه ؟
          دارید سر دوتا نمایشگر
          و سه چهار تا ماساژور
          و یکسری و آپشن لوازم اضافه
          دعوا میکنید ؟
          تو همین ایران آدرس میدم
          بهترینشو برید با خیالت راحت خرید کنید
          اخه چه وضعه سایت خودرویی و کاربرای صنعت خودروعه
          هرچند نمیشه همچین کسایی رو کاربر به حساب آورد
          هرچقدر شما پول بدی به همون اندازه
          ازش استفاده میکنی
          حالا برا میلیونرا یکم گشاده تر
          دیمون جاش و کاراییش مشخصه
          باقی خودرو ها هم همین
          شاید تونسته باشه به عنوان یک ماسل کار آمریکایی لایق
          در زمینه شتاب و سرعت
          به ردیف هایپر های گران قیمت برسه
          اما قطعا در باقی فاکتور ها
          در کلاس خودش قرار داره
          و این شتاب هم یکی از ویژگی های
          بارز این کلاسشه ک قابل مقیاس با رده بالا شده
          سطح سایت خود شما هستید
          هرچه در جهان هست در حقیقت ما و شما هستیم
          بیاید ارزش هامون ببریم بالا
          خیلی سپاس

          موافقم 17
          مخالفم 2
        8. حسین

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          و باز هم پدال کامنت بنده را گم کرد
          چرا واقعا سطح سایت و فضای
          خودرویی رو به این حد میرسونید
          برای خودتون ارزش قائل بشید
          حداقل
          اقا من میام میگم
          این خودرو شاهه کل جهان خودرو های دیگه
          نیست نمونش
          قطعا حرفم بی حساب بوده
          فضا رو خراب نکنید و باز هم
          اگر نقدی هست منطقی بیاید جلو

          موافقم 11
          مخالفم 2
        9. بی خیال اسم

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (790 ديدگاه)

          سوشیانت والا
          سریع ترین هر چیز
          در دست آلمان و اروپاس
          اینقدر ناراحت نباش واست خوب نیست

          می شه بگی لوکس ترین سدان ساخت جهان که آمریکایی چیه اسمش؟

          کل تاریخ آمریکا ماشینی در حد s کلاس نداشته
          آره

          تونسته

          مرسدس بنز EQXX
          که قبل تر از سلستیک هم بوده

          حتی بوی ک.پ.ی کادیلاک از بنز میاد اینجا

          نمایشگر سلستیک خیلب شبیه بنز EQXX هست

          آره کادیلاک پرشتاب ترین شاسی بلند جهانه😂

          تو یک لینک واسه من بیار که بگه سریع ترین سدان در دست دوج یا کادیلاک هست

          آقا فقط یک لینک از یک سایت معتبر

          چه ربطی داشت اسپیکر هاشون رو زیاد می کنن؟

          از کی تا حالا اسپیکر آپشن خاصی محسوب می شه😂😂

          می شه بگی ssc و هنسی چه کار کردن؟

          اون از رسوایی ssc

          هنسی هم هیچی نگیم بهتره

          موافقم 16
          مخالفم 11
        10. فرشاد

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          سریعترین سدان جهان هرجابزنی میاد ام فایو سی اس هس
          لوکس ترین سدان هم که به مرغ مرده بگی یه سدان آمریکن از میباخ یاi7لوکس تره هر هر میخنده
          بعدشم سوشبانت تو هنوز نمیدونی هنسی و تواترا کلاسشون چیه به هایپر کار میگی سوپر اسپرت معلومه لولت چقده پس لطفا مهندسی صحبت نکن

          موافقم 6
          مخالفم 7
        11. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          یه شاسی بلند شاسی مستقل به من معرفی کن که بتونه مثل اسکالید وی صفرتاصد ۴.۴ بزنه یا یه سدان آلمانی به من معرفی کن فقط بتونه به سرعت بالای ۳۱۵ برسه مثل ct5 و چارجر در ضمن eqxx که کانسپته سلستیک یک نمایشگر یکپارچه ۵۵ اینچ با یک نمایشگر ۱۱ اینچ که روی هم میشه ۶۶ اینچ اون وقت کدوم ماشین آلمانی نمایشگرش ۶۶ اینچه؟؟؟ ssc هم که تو تست رسمی تونست به سرعت ۴۷۵ برسه اون وقت کدوم آلمانی به این سرعت رسیده؟؟؟ هنسی هم واقعا بهتره هیچی نگی چون خودت میدونی آلمانی ها بهش نمیرسن

          موافقم 7
          مخالفم 7
        12. بی خیال اسم

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (790 ديدگاه)

          تو هم یک suv امریکایی
          نام ببر که تاپ اسپید از استون مارتین DBX 707 بیشتر باشه؟

          یک شاسی بلند امریکایی بگو که تو شتاب از پورشه کاین توربو جی تی ولامبورگینی اوروس پرفورمانته سریع تر باشه؟

          یک شاسی بلند امریکایی بگو که تو پیست از پورشه کاین سریع تر باشه؟

          تو درگ هم همینطور

          من گفتم EQXX کانسپت نیست؟
          من فقط گفتم کادیلاک نمایشگرش رو خیلی شبیه این ماشین بنز زده

          بی ام و آلپینا B7 سریع تر از چارجر

          تو هم یک لینک بیار که بگه سریع ترین سدان دنیا آمریکایی

          بوگاتی با مهندسی آلمانی سریع تر بوده از ssc

          هنسی هم واسه این گفتم که چون با تیون های الکیش که با قیمت کمتر هم انجام می شه رو به مردم می ندازه

          منتظر لینک درباره ریماک و پینین فارینا باتیستا هم هستم

          موافقم 6
          مخالفم 2
        13. بی خیال اسم

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (790 ديدگاه)

          تو هم یک suv امریکایی
          نام ببر که تاپ اسپید از استون مارتین DBX 707 بیشتر باشه؟

          یک شاسی بلند امریکایی بگو که تو شتاب از پورشه کاین توربو جی تی ولامبورگینی اوروس پرفورمانته سریع تر باشه؟

          یک شاسی بلند امریکایی بگو که تو پیست از پورشه کاین سریع تر باشه؟

          تو درگ هم همینطور

          من گفتم EQXX کانسپت نیست؟
          من فقط گفتم کادیلاک نمایشگرش رو خیلی شبیه این ماشین بنز زده

          بی ام و آلپینا B7 سریع تر از چارجر

          تو هم یک لینک بیار که بگه سریع ترین سدان دنیا آمریکایی

          بوگاتی با مهندسی آلمانی سریع تر بوده از ssc

          هنسی هم واسه این گفتم که چون با تیون های الکیش که با قیمت کمتر هم انجام می شه رو به مردم می ندازه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        14. رامین

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (257 ديدگاه)

          ماشین لوکس مثل کادیلاک یا لینکلن یا فوق لوکس مثل میباخ یا سری هفت بی ام دبلیو ثابت شده هستن احتیاجی به ۳۰۰ کیلومتر راه رفتن ندارن همون حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ واسشون زیادی هم هست چون پرستیژ و شخصیت ماشین و راه رفتنش و بی صدایش و همچنین پرستیژ صاحبش فرق داره با یه مثلا زانتیا یا پژو. البته دوستان عزیز قصد بی ادبی و جسارت ندارم خدمت دوستان عزیزی که زانتیا دارن نه اینکه خودروی بدی باشه کلا منظورم کلاس و وقار خودرویی بود در جواب دوستمون. دوست عزیز ماشین لوکسی مثل کادیلاک با یه تعویض در گیربکس و دیفرانسیل مطمئن باش به سرعتهای بالای ۲۵۰ هم میرسه منتها واقعا مسخره میشه اون چالاکی و بقیه ماجرا

          موافقم 3
          مخالفم 1
        15. فرشاد

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          آقا حمید اونی که تو میگی مال پارس سفید هس ریماک یا ماشینای اروپایی کم نمیارن نگرانشون نباش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    تنها خودروی درون سوز دیمن
    همه یک قدم عقب هستید

    موافقم 75
    مخالفم 21
    1. (Ali(chevynova

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      قبله همه درون سوزها الان دیمن ۱۷۰ هست

      موافقم 50
      مخالفم 30
      1. حسین

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        علی اقا شما هم انقدر جو سازی نکنید لطفا
        ازتون انتظار بیشتری میره
        کسی منکر ارزش های
        این ماشین نمیشه

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. علی جردن

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1044 ديدگاه)

      بخاطر غرش موتور درون سوز هزار هیچ از بقیه جلوست

      موافقم 56
      مخالفم 3
  3. ب ت bugatti

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    انتخاب من ریمک و دیمون هستش
    مسلما اگر بخواد با بوگاتی درگ بندازه باید اون درگ ۸۰۰ متری باشه که بوگاتی بتونه اون رو ببره
    پور اسپرت توی ۴۰۰ متر میتونه از تسلا جلو بیفته
    (خودم درگش رو دیدم)
    برنده درگ ۸۰۰ متر:حد اکثر سرعت
    برنده ۴۰۰ متر:شتاب
    نتیجتا این ماشینا میتونن هر کونیگزگ ،هر هنسی و هر اس اس سی رو توی درگ ببرن البته ۴۰۰ متر

    موافقم 15
    مخالفم 18
  4. ب ت bugatti

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 10
    مخالفم 9
  5. ابوالفضل

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لوسید ایر هم جزوشون هست

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. زیزیگولو

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4902 ديدگاه)

    چندتا از بهترین برندای ماشینای اسپرت و در واقع شاهکارای دنیای خودرو

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. mrb-bap

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    لوسید نباید جزو این لیست میبود؟؟
    https://www.pedal.ir/american/lucid-air-saphirre-specs/

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. محسن

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      صحیح میفرمایید حتا لوسید ایر سافایر در درگ 400 متر از تسلا مدل اس پلد هم سریع تر بود

      موافقم 9
      مخالفم 0
  8. IMAN

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اگه ۱۰ ثانیه هم باشه عاشقشم

    موافقم 24
    مخالفم 1
  9. مازیار

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    طراحی بدنه پینین فارینا واقعا زیبا و متفاوت و برازنده نام بزرگش هست

    موافقم 29
    مخالفم 5
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    فقط تصور کنید دیمون 200 اسب بهش اضافه بشه.البته جذابیتش اینجاست که سعی کردن با انواع ابتکارات مهندسی به این تایمها برسن این لذت رو بیشتر میکنه احتمال میدم یه راننده خ.ب تو شرایط مناسب تایم بهتر هم ثبت کنه.

    موافقم 23
    مخالفم 19
  11. سوشیانت

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1924 ديدگاه)

    ایول دوج پر شتاب ترین خودروی جهان🇺🇲🇺🇲💪💪

    موافقم 34
    مخالفم 17
    1. فرشاد

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      رو آسفالت درگ و لاستیک فرغونی اسلیک و راننده کارکشته و فوت و نذر آره پرشتابه

      موافقم 23
      مخالفم 27
      1. سوشیانت

        ۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1924 ديدگاه)

        فشار😂

        موافقم 18
        مخالفم 14
        1. حسین

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          تو جاده میشه از این لاستیک ها با این فاق استفاده کرد ؟

          موافقم 6
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          حسین داریم راجب ماشین درگ صحبت میکنیم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. حسین

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          ماشین درگ نیست یک ماسل کار آمریکایی که مجوز ورود به جاده رو داره
          و با تجهیزات میتونه وارد پیست درگ بشه و هنرنمایی کنه
          درسته ؟
          خب اینجا این یک پو ان برای خودرو هایی محسوب میشه که در حالت نرمال میتونن پرفورمنس بالا داشته باشن
          به همین سادگی قائله ختم شد

          موافقم 4
          مخالفم 2
        4. فرشاد

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          فشار نی حقیقته این یه ماسل کاره یه وخ فک نکنی فرمولی چیزینه فقط تو پیست هس
          رو آسفالت واقعی پکیجش نباشه غیر از هرز زدن چیزی از دستش برنمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیرمحمد

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (134 ديدگاه)

        یه ماشین درگه😐
        درگ😐
        اونم حرفه ای😐
        کل منطق درگ رو زیر سوال بردی😐

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. MASOUD 0099

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بهترینه دوج واقعاً با کمترین قیمت گران‌بها ترین پرفورمنس

    موافقم 27
    مخالفم 2
  13. MASOUD 0099

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بهترینه دوج واقعاً با کمترین قیمت گران‌بها ترین پرفورمنس !!!

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      گرانبها ک ..
      با ارزش میشه گفت
      این پرفورمنس گرانبها ک شما میگی
      واقعا هم گرانبها به دست میاد
      برای بدست اوردنش چالش داریم
      و اما اینکه هر جایی هم در دسترس نیست
      اما خب کسی منکر ارزش های ماشین؟؟
      نمیشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  14. Alan.r

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    ۱۷۰ فوق‌العاده است ولی شنابش فقط در پیست درگ و با لاستیک مخصوص و سوخت E85 زیر دو ثانیه است در شرایط عادی در خوشبینانه ترین حالت شتابش سه ثانیه یا بیشتره

    موافقم 24
    مخالفم 25
    1. سوشیانت

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1924 ديدگاه)

      خب ماشین مخصوص درگه دیگه تو آسفالت معمولی دلیلی نداره تست بشه

      موافقم 17
      مخالفم 12
      1. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        سوشیانت پس
        با خودروهایی ک در آسفالت
        و بیرون آسفالت و بدون چالش و تجهیزات خاصی عملکرد بالاشون رو ارائه میدن
        درست نیست که مقایسه بشه
        مت واتسون تو آسفالت شهر
        با شیرون سوپر اسپرت 2.3 گرفت
        حالا شما بیای سوخت خاص و لاستیک خاص و مسیر خاص برای این ماشین وضع کنی
        قطعا زمین رو میتراشه با اون ابهت

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      ۳ ثانیه اجهافه
      نمیدونم
      با ۹۰۰ اسب و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور
      لاستیک های روزمره
      وسط جاده ..
      باید ۲.۵ ثانیه باشه ؟
      امیدوارم تست بشه
      اگر باشه ک خیلی فوق العادست
      اما دفرانسیل عقب بودنش کمی تردید وارد میکنه
      اما در پیست درگ باید ۲.۵ باشه

      موافقم 2
      مخالفم 4
  15. سوشیانت

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1924 ديدگاه)

    اسپارک owl هم میتونست تو لیست باشه شتاب صفرتاصد ۱.۶۹ البته اون هم سه صدم از دوج کند تره

    موافقم 11
    مخالفم 11
  16. بی خیال اسم

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (790 ديدگاه)

    عجب باشگاهی!

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. فرزاد افشار

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    دورد بر دوج درود بر دیمن ۱۷۰ سلطان بلامنازع درگ

    موافقم 12
    مخالفم 3
  18. AMIN (M.A.S)

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (816 ديدگاه)

    فقط ببینید ریماک بالای 1900 اسبی توی 400 متر فقط 0.4 ثانیه از دیمن حدود 1025 اسبی سریعتره
    یعنی بالای 800 اسب بخار قدرت بیشتر 1000نیوتون متر گشتاور بیشتر فقط واسه 0.4 ثانیه این عدد خیلی بزرگیه
    اگه از هلفنت 1500 توی دیمن استفاده میشد چی میشد
    حالا اون نمیشد و مهندسی پیچیده داشت باشه چرا از A170 به جای C170 استفاده نشد؟
    منظورم نسخه قدرتمند تر موتور فعلی با بلاک الومینیمی (فعلی بلاکش مث هلکت چدنیه) و قدرت نزدیک 1100تایی زمان استفاده سوخت E85
    درباره این عددای شتاب یه نکته ای وجود داره اینه که دیمن و ((فک میکنم)) تسلا عدد شتابشون با احتساب رول اوت بدست اومده و اگه رول باشه شتاب خالص 0 تا 60 تسلا بالای 2 ثانیه میشه و جاش اینجا نیست
    1.66 دیمن هم با رول اوته ولی حتی با احتساب اونم فک کنم عدد خالصش حدودا مابین 1.8 تا 1.9 بشه
    درباره ریماک و باتیستا و اسپارک واقعیتش نمیدونم خالصه یا با رول اوت

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      ((فقط ببینید ریماک بالای ۱۹۰۰ اسبی توی ۴۰۰ متر فقط ۰.۴ ثانیه از دیمن حدود ۱۰۲۵ اسبی سریعتره
      یعنی بالای ۸۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر ۱۰۰۰نیوتون متر گشتاور بیشتر فقط واسه ۰.۴ ثانیه این عدد خیلی بزرگیه))

      این عظمت دوج و تیم موپار هست
      شعار همیشگی موپار اینجا نمود پیدا کرده
      Mopar or no car

      موافقم 11
      مخالفم 18
    2. Alan.r

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      مهندس اون شتاب در شرایط خاصه وگرنه در حالت عادی شتابش سه ثانیه یا بیشتره

      موافقم 9
      مخالفم 18
    3. بی خیال اسم

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (790 ديدگاه)

      البته داداش ریماک به خاطر برقی بودن و داشتن باتری های گنده وزن خیلی بالایی داره

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. سوشیانت

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1924 ديدگاه)

      باتیستا و ریماک و اسپارک هم تو گوگل گفته شده که با احتساب رول اوت هست

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. بی خیال اسم ۳

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        می شه بی زحمت لینک بدی

        موافقم 1
        مخالفم 1
    5. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      هرچی عدد ثانیه کمتر میشه
      دستیابی بهش دشوارتر
      پس اختلاف ۰.۴ ثانیه در بازه ی زمانی ۹ ثانیه
      برای یک چهارم مایل
      حکم فشار چند برابری در تایم های بیشتر
      رو داره
      درسته وزن ریماک بیشتره
      اما دیمون هم تک دف هست
      و درونسوز
      اما خب چسبندگیش محدود به پیست
      توانایی راننده و لاستیک
      و اون محدوده پیک توان هم نیازمند برای سوخت خاص
      من اینجا باز هم به ارزش عملکردی فوق العاده بالای بوگاتی دهان میبندم و فرو میرم
      تنها شاهنشاه پرچم به دست ک لایق
      سروری درونسوز هاست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  19. Amir

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    لوسید ایر سافاری یادتون رفت

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      اهوم 👍

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ا ج

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    صد هزار دلار یعنی ارزان تر از یه سانتافه لش ۲۰۱۸ تف به این زندگی

    موافقم 16
    مخالفم 0
  21. مازیار

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    علاوه بر آدمها و ماشینها، گاو و گوسفندهای اروپا هم فشار وارد میکنه😅

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. بی خیال اسم

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (790 ديدگاه)

      این خیلی بد بود مازیار جان😂

      موافقم 22
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        خودت اکانت اول خودت رو تایید میکنی و میخندی؟😂
        خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی

        موافقم 8
        مخالفم 16
        1. بی خیال اسم ۳

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          والا ف..ی..ک آقا مازیار نیستم

          موافقم 8
          مخالفم 1
  22. فرشاد

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    الان چون یه سریا دیدن دوج اومده کنار ریماک هوا ورشون داشته
    در نظر بگیرید ریماک و تسلا رو آسفالت فرودگاه و خیابون هم تایمشون همینه
    ولی دوج بره اونجا بعد اینک راننده ریماک اول شده و تسلا دوم
    دوج از راه میرسه

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. سوشیانت

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1924 ديدگاه)

      میشه بگی کجا گفته ریماک و تسلا شتابشون ۱.۶۶ هست؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. بی خیال اسم ۳

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        شتاب دیمن ۱۷۰ به گفته ی آقا امین
        با احتساب رول اوته بدون
        ۱.۸ یا ۱.۹ هست

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          همه ی خودروهایی که شتابشون زیر دو هست با احتساب رول اوته پس حساب کردن رول اوت چیز عجیبی نیست

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. بی خیال اسم

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (790 ديدگاه)

          ریماک و پینین‌فارینا باتیستا رو بعید می دونم چون جایی ندیدم این رو بگه

          موافقم 1
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          بی خیال اسم متن سایت پدال رو بخون همینجا گفته تو گوگل هم سرچ کنی تو سایت های خارجی هم هست

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. فرشاد

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        آره نوشته آسفالت درگ ولی الکتریکی هارو همه میشناسن ریماک بره رو آسفالت نهایت صفرتاصدش میشه1.8یادیه آخرش2
        ولی دوج تا سه نیم هم را داره🤣

        موافقم 4
        مخالفم 7
        1. امیرمحمد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (134 ديدگاه)

          صحیح
          از این به بعد با ماشین آفرود میایم توی پیست، مسابقه برگزار میکنیم😐
          ماشین درگ برای درگ ساخته شده
          برای کل کل با ماشین های فول تقویت توی پیست ساخته شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حافظ حافظ پور 🤬🤬🤯🤯😰😰💀☠🤘👎

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      داج برای دیمن ای ۱۷۰ ۴ تا لاستیک خیابونی هم به صورت آپشن در نظر گرفته نمیدونستین و دقیقآ ۲ برابر دیمن قبلی داخل ماشین آپشن داره و فقط نسخه ی پایه ی مدل جدید به نسبت نسخه ی پایه ی مدل قدیم ۱۷ هزار دلار گرون تره با نزدیک ۲۰۰اسب بخار قدرت و ۴۰۰نیوتون متر گشتاور اینقدر آپشن بیشتر یعنی احترام به مشتری نه مث اون ۲ ۳ تای دیگه تا جایی که جا داره مشتری را جیبشونو خالی میکنند تو همین ایران اگه واردات آزاد بود و مردم از قیمت این ۳ ۴ تا ماشین خبر نداشتند حتی اگه می گفتند اون مدل های دیگه دونه ای ۲۰ میلیون گرون ترند همه میرفتند سراغ داج جدید حالا بماند اگه مثلآ منصوری رضوانی و امثالهم یه تیون استیج ۴ یعنی ارتقاع پیشرانه و گیربکس دیزاین داخلی و خارجی رو این دیمن جدید انجام بدن به صفر تا ۱۰۰ دقیقآ ۱ ثانیه هم میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. همایون

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (579 ديدگاه)

    نکته مهمی که تو ثبت زمان زیر دو ثانیه موثره سیستم انتقال قدرت ماشینه وگرنه خیلی خودروهای بالای هزارو پونصد اسب با وزن کمتر داریم که تو درگ شرمنده دیمن۱۷۰ میشن

    موافقم 11
    مخالفم 0
  24. حسین دهمرد

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    جذابه ولی جذابتر اینه که تو پیست هم حرف واسه گغتن داشته باشی که کوروت و پورشه و ب ام و واسه همین ساخته شدن.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  25. Mohammad hasan

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    همه اون ماشین های میلیون دلاری بالا غیر از تسلا حالا فاکتور بگیریم خوب هستن اما یه نکته وجود داره و اون عملکردی هست که دیمن جدید داره با اون قیمت کم ارائه میده

    دیمن نه موتور چندان مدرنی داره ( منظور مدرن نبودن این نیست که از تکنولوژی های های تک بهره برداری نمی کنه نه منظور استفاده از متد های طراحی قدیمی و کلاسیک یعنی طرحی که از پایه طراحی پوشراد بهره میگیره که میشه همون موتور میل سوپاپ تو بلوکه خودمون ) و نه قیافه آیرودینامیکی نه سیستم تعلیق فعالیت که در هر ثانیه یک حالت خاص به زوایای ماشین نسبت به افق بده نه هیچ سطوح آیرو دینامیکی که تو هر زمان یک طور تنظیم بشن و نه همون‌طور که دوستان گفتن توش چندان مجلل که البته زیادی دارن تند میرن و کافیه یکم سطح قیاس رو تغییر بدن

    دیمن اولا برقی نیست
    دوما مثل هایپرکار های موجود چهار چرخ محرک نیست

    اما بدست آوردن چنین شتابی عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  26. Mohammad hasan

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    دیمن حالا بیشتر روی قدرت گشتاور بالای موتورش متمرکز شدن اما این شتابگیری عالی ای که داره بر میگیرده به گیربکس و سیستم انتقال قدرت عالی ای که براش تدارک دیدن

    اون سیستم ترنس بریک جدیدی که روی گیربکس نصب شده و با سیستم کنترل کشش و… همکاری داره زمانی شفت خروجی آزاد می کنه که موتور به مرز تولید نهایت گشتاور خودش رسیده و این تدایی کننده همون گشتاور آنی خودرو های الکتریکی با پرفورمنس بسیار بالاست

    منتهی با فشار و نیرو جی بالاتر

    موافقم 7
    مخالفم 0
  27. behzad malek

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا بین در بین این اسامی صحبتی از نیسان جی تی ار الفا-امگای 2000 اسب بخار تیون شده از شرگت AMS و شتاب 1/5 ثانیه اسمی به میان نمی اید؟

    رکورد شکنی این ماشین در یوتیوب موجود هست. اخیرا شرکت AMS لامبورگینی هوریکان الفا-اومگا را نیز تست کرد و رکورد شتاب 0-100 1.5 ثانیه ای داشت.

    ممنون می شم دوستان توضیح بفرمایند.

    موافقم 0
    مخالفم 7
    1. بی خیال اسم ۳

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      این ماشین های فابریک هستن این هایی که شما می گی تیون شده هستن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  28. mmz2008

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    اینجای مقاله خیلی دردناک بود(مطمئن هستیم که تک‌چرخ زدن با یک ماسل کار V8 بسیار هیجان‌انگیزتر از ثبت شتاب زیر دو ثانیه با خودروهای الکتریکی خواهد بود.)
    اینکه یعنی هیچ ماشین بنزینی ای این شتاب رو نداره و این بده و نکته دیگه اینکه دوج دیگه این آخرین چلنجر بنزینیش بود و در کل دنیا داره به سمت ماشین الکتریکی میره
    ای کاش آلمان و ایتالیا بتونن جلوی اتحادیه اروپا رو بگیرن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  29. ❤BMW❤

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    من موندم چجوری دوج تونسته این شتاب رو داشته باشه ،
    البته که خیلی دور از ذهن نیس چون بی‌ام‌و با ۶۰۰ اسب ، شتاب ۲.۴ گرفته ، با ۱۰۰۰ اسب بخار میشه

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1924 ديدگاه)

      خود بی ام و هیچوقت نگفته ماشیناش شتابشون ۲.۴ هست پر شتاب ترین ماشینش همون m5 cs هست با شتاب ۳ ثانیه

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. بی خیال اسم

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (790 ديدگاه)

        ولی پر شتاب ترین سوپر سدان جهان هستش

        و تونسته زیر ۲ هم بزنه
        این ۲.۴ که
        ❤BMW❤
        گفت با احتساب رول اوت بدست اومده

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1924 ديدگاه)

          بی ام و کلا یه ۳ ثانیه اعلام کرده میتونی تو سایت اصلی ام پاور بی ام و هم ببینی

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. مانی

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        بیمر شتاب صفر تا صد,رو آسفالت خیابون با لاستیک خیابونی رو اعلام کرده
        جایی‌ و حالتی‌ که داج شاید بالای ۳ بزنه

        موافقم 2
        مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا