طراحیفولکس واگن

بازگشت جوزف کابان به فولکس‌واگن تنها 2 سال پس از جدایی!

گروه فولکس‌واگن اعمال برخی تغییرات در بخش طراحی خود را اعلام کرد و قابل‌توجه‌ترین تغییر صورت گرفته بازگشت جوزف کابان به این بخش می‌باشد.


این طراح اهل کشور اسلواکی با فولکس‌واگن غریبه نبوده زیرا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ مدیر بخش طراحی بدنه‌ی اشکودا بوده است. او سپس به گروه ب‌ام‌و پیوست و در سمت مدیر طراحی برندهای رولزرویس و ب‌ام‌و انجام‌وظیفه نمود. البته حضور او در رولزرویس تنها ۶ ماه طول کشید.


کابان در پست جدید خود در گروه فولکس‌واگن مدیر طراحی ارشد خودروهای سواری فولکس‌واگن خواهد بود. پیش از این کلاوس بیشاف در این سمت حضور داشت و او از اول آوریل ۲۰۲۰ به سمت مدیر طراحی گروه فولکس‌واگن ارتقا خواهد یافت. البته بیشاف از اول آوریل تا اول جولای در هر دو سمت حضور خواهد داشت.


میشائیل مائر که هم‌اکنون مدیر طراحی گروه فولکس‌واگن و پورشه می‌باشد پس از تغییر پست کلاوس بیشاف روی مدیریت بخش طراحی پورشه تمرکز خواهد کرد.


در سابقه‌ی جوزف کابان طراحی خودروهای گوناگون از فولکس‌واگن لوپوی کوچک گرفته تا بوگاتی ویرون به چشم می‌خورد. او در واقع کار خود را با حضور در بخش طراحی بدنه فولکس‌واگن در سال ۱۹۹۳ شروع کرده است. در سال ۱۹۹۸ هم کابان به سمت مدیر طراحی بدنه‌ی بوگاتی گمارده شده است.


کابان در سال ۲۰۰۳ به آئودی پیوست، جایی که به سمت مدیر بخش طراحی بدنه‌ی ارباب حلقه‌ها ارتقا یافت. این طراح ۴۶ ساله که از کالج سلطنتی هنر در لندن فارغ‌التحصیل شده از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ نیز مسئول بخش طراحی اشکودا بوده است.


کابان با طراحی خودروهایی همچون نسل سوم اوکتاویا و ساپرب و شاسی بلندهای کودیاک و کاروک تحول عظیمی در این خودروساز به وجود آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. meysam

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    کارش درسته اشکودا واقعا ماشینای قشنگی میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا