فولکس واگن

احتمال ساخت نسخهٔ اسپرت GTI خودروهای الکتریکی ID فولکس‌واگن

فولکس‌واگن برنامه‌های زیادی جهت ساخت سری جدیدی از خودروهای الکتریکی دارد که با نام سری ID شناخته می‌شوند. اولین خودرو از این سری، هاچ‌بک تمام الکتریکی ID کانسپت است که در نمایشگاه دیترویت گذشته رونمایی شد درحالی‌که MPV کانسپتی هم با نام ID Buzz به‌عنوان دومین عضو این خانواده چندی پیش در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. هاچ‌بک تمام الکتریکی ID قرار است به‌عنوان نخستین خودروی تولیدی این سری در سال ۲۰۲۰ برای فروش عرضه گردد؛ اما حالا خبر رسیده است که احتمالاً فولکس‌واگن قصد دارد نسخهٔ اسپرت GTI از خودروهای الکتریکی سری ID خود را هم تولید کند.

watermark-template_1

رئیس بخش فروش و بازاریابی فولکس‌واگن «Jürgen Stackmann» در نمایشگاه دیترویت در مصاحبه‌ای با اتو اکسپرس در این رابطه گفته است:

«من فکر می‌کنم فرمول GTI در محصولات آیندهٔ سری ID تغییر خواهد کرد. ما نمی‌خواهیم همان فرمولی را که امروزه در محصولات بنزینی استفاده می‌کنیم در خودروهای الکتریکی هم بکار ببریم؛ اما ما با این کار می‌خواهیم نشان دهیم که ارائهٔ ویژگی‌های هیجان‌انگیز، جذاب و سرگرم‌کننده در خودروهای الکتریکی هم ممکن خواهد بود. فناوری‌های جدید به‌وضوح قادر به انجام چنین کاری هستند درحالی‌که در خودروهای الکتریکی به‌راحتی می‌توان سیستم چهارچرخ محرک را هم ارائه نمود. البته به جهت ارائهٔ تصویر منحصربه‌فرد از خودروهای فولکس‌واگن در نمونه‌های الکتریکی، نسخهٔ GTI محصولات الکتریکی می‌توانند ویژگی‌های طراحی سنتی و قرمزرنگ GTI را از همتایان بنزینی خود قرض کنند».

db2016au00927_large

هاچ‌بک ID بر اساس پلت‌فرم جدید MEB فولکس‌واگن ساخته خواهد شد که زیربنای طیف گسترده‌ای از محصولات الکتریکی آیندهٔ این شرکت خواهد بود. قدرت این ماشین ۱۷۰ اسب بخار خواهد بود و گفته می‌شود که شتاب صفرتاصدی کمتر از هشت ثانیه خواهد داشت؛ اما با توجه به فناوری جدید باطری‌ها، فولکس‌واگن قادر خواهد بود تعادل مناسبی بین میزان بُرد، زمان شارژ و عملکرد را در سری ID برقرار کند. همچنین انتظار می‌رود در نسخه‌های GTI، باطری‌ها خروجی بیشتری داشته باشند.

1mdh14209

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ONE MAN ARMY

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اگه اون عکس اولیه رو بهم نشون میدادن میگفتم حتما کانسپت سیتروئنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    حدود یک دهه از معرفی گلف GTI W12-650 کانسپت می‌گذره اما هنوزم که هنوزه هیچ نسخه‌ و نسلی از گلف نتونسته اون ظاهر‌ فوق‌العاده رو تکرار کنه؛ نمیدونم چرا از‌طراحی قدیمی خیلی از کمپانی‌ها، بیشتر از طراحی‌های جدیدشون خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      خدا رو شکر که شما توی تیم طراحی هیچ کمپانی مشغول به کار نیستید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        ⚘❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عکس اول خیلی شبیه سیتروئن هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ShoMpeT

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    اتفاقا دیروز خبر اومد که نسل بعدی گلف یعنی MK8 سال 2020 توی اروپا عرضه میشه، تقریبا هایبرید هست و قدرتش از ۲۶۰ اسب بخار شروع میشود! طراح پورش یعنی Michael Mauer هم مسئول طراحی نسل بعد هست.

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا