فولکس واگن

فولکس‌واگن T-Cross از جمله ایمن‌ترین خودروهای کلاس خود

فولکس‌واگن اندکی پیش از معرفی محصول جدید خود با نام T-Cross اقدام به انتشار تیزری ویدئویی کرده است.


اگرچه در این تیزر چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود اما تمرکز آن روی ایمنی T-Cross و سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری آن به همراه تشخیص عابران پیاده است. این سیستم به‌صورت استاندارد در خودروی مورد بحث نصب شده و از حسگرهایی برای تشخیص دیگر خودروها و عابران پیاده استفاده می‌کند.

زمانی که تصادفی احتمالی تشخیص داده شود سیستم فولکس به راننده هشدار خواهد داد و به‌صورت خودکار آماده‌ی ترمز خواهد شد. اگر راننده به هشدارها بی‌اعتنا باشد کراس اوور T-Cross به‌صورت خودکار ترمز خواهد کرد تا از شدت حادثه کاسته شود.


فولکس‌واگن می‌گوید سیستم ترمز اضطراری خودکار شهری T-Cross تنها یکی از تجهیزات ایمنی بی‌شمار این خودرو است که باعث می‌شود کراس اوور جدیدش به یکی از ایمن‌ترین محصولات کلاس خود تبدیل شود. از دیگر سیستم‌های کمک‌راننده‌ی T-Cross می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب اشاره کرد.


فولکس خاطرنشان می‌سازد T-Cross حفاظت فوق‌العاده‌ای از سرنشینان در برابر تصادفات خواهد داشت و سیستم حفاظت از سرنشینان در زمان وقوع تصادف اقدام به بستن شیشه‌ها، سفت‌تر کردن کمربندهای ایمنی و افزایش فشار ترمز خواهد کرد.


T-Cross از بهار سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد و نمای جلویی مشابه با جتا و جلوپنجره‌ای پهن خواهد داشت. این کراس اوور از پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه، عناصر کرومی و خطوط بدنه‌ی گیرا سود خواهد برد.


فولکس‌واگن اشاره‌ی زیادی به مشخصات فنی محصول جدیدش نداشته اما انتظار می‌رود T-Cross با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متنوعی عرضه شود. شایعاتی درباره‌ی تولید این محصول با پیشرانه ۱ لیتری ۹۳ و ۱۱۳ اسبی وجود دارد. همچنین یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری دیگر با خروجی ۱۴۸ اسبی و مدل دیزلی ۹۳ اسب بخاری هم از دیگر کاندیدهای احتمالی برای نصب در این خودرو هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا