فولکس واگن

بررسی فولکس‌واگن تیگوان Allspace جدید 2017

از زمان عرضه نسل جدید شاسی‌بلند فولکس‌واگن تیگوان در اروپا که یک سال قبل بود، این خودرو به موفقیت عظیمی دست یافته است. البته خریداران آمریکایی باید با نسل قبلی این خودرو سر کنند؛ مدلی که از سال ۲۰۰۷ تولید می‌شود.


شایان ذکر است هم‌اکنون فولکس‌واگن در حال آماده شدن برای ارائه نسخه اصلاح شده آن تیگوان در آمریکا است و تابستان سال جاری شاهد ورود آن به نمایندگی‌ها خواهیم بود. یک تفاوت اساسی در این خودرو وجود داشته و آن اینکه نسخه آمریکایی نسبت به تیگوان استاندارد ۲۱۵ میلی‌متر طویل‌تر خواهد بود و ۱۰۹ میلی‌متر نیز به فاصله بین دو محور افزوده شده است.


فولکس‌واگن تیگوان Allspace را معرفی می‌کنیم: جایگزین طویل‌تر، جادارتر و منعطف‌تر شاسی‌بلند تیگوان. این خودرو به همراه مدل استاندارد در بریتانیا فروخته خواهد شد و طیف پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها و سیستم چهار چرخ مشابه خواهد داشت.


هدف این خودروی جدید در نام آن نمایان است. مدیران فولکس می‌گویند Allspace ارائه کننده تمام فضای موردنیاز شماست و روی کاغذ هم قطعاً کاربردی‌تر از مدل استاندارد است. این خودرو در دو نسخه قابل سفارش بوده و به تنظیمات ۵ صندلی یا ۵+۲ عرضه می‌شود.


خودروی حاضر در تست از آرایش ۵+۲ بهره می‌برد که دو صندلی کوچک در صندوق قرار گرفته بودند و به آسانی می‌توان آن‌ها را به کف صندوق جمع کرد. تئوری ۵+۲ یک موضوع مهم است زیرا اکثر صندلی‌های این‌چنینی برای کودکان بسیار کوچک مناسب هستند. افراد بالغ زمانی که روی این صندلی‌ها بنشینند زانوهای خود را نزدیک گوش‌هایشان احساس خواهند کرد و سرشان نیز با سقف در تماس خواهد بود. یک موضوع مهم دیگر نبود نقاط ایزوفیکس است که نقطه‌ضعف عمده‌ای به شمار می‌رود.

با قرارگیری تمامی صندلی‌ها جای خود فضای صندوق ۲۳۰ لیتری ایجاد می‌شود؛ اما وقتی تنها از ۵ صندلی استفاده شود می‌توانید از فضای بار ۷۰۰ لیتری سود ببرید که با تاکردن همه صندلی‌ها به ۱۷۷۵ لیتر افزایش می‌یابد. در مقام مقایسه باید گفت با استفاده از تمام صندلی‌ها، تیگوان استاندارد فضای بار ۶۱۵ لیتری داشته و با تاکردن صندلی‌ها این فضا به ۱۶۵۵ لیتر می‌رسد. نیسان ایکس تریل با به‌کارگیری تمامی صندلی‌ها فضای ۵۵۰ لیتری داشته اما با خواباندن آن‌ها فضای ۱۹۸۲ لیتری را در اختیار مالک قرار می‌دهد و از این جهت برتر است.


البته فولکس معتقد است تنها تعداد محدودی از خریداران به سمت نسخه ۷ نفره خواهند رفت. این خودروساز می‌گوید مدل‌های توران و شاران گزینه‌های مناسبی برای خانواده‌های بزرگ‌تر هستند.


اما تیگوان Allspace با آرایش ۵ نفره فضای بار بیشتر ۷۶۰ لیتری داشته که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۹۲۰ لیتر می‌رسد. این میزان فضا بیشتر از اکثر رقبا بوده و البته با فضای بار ۲۰۶۵ لیتری اشکودا کودیاک نیز فاصله چندانی ندارد.


علیرغم اضافه شدن ۱۱ سانتی‌متر دیگر به فاصله بین محورها، نسخه ۷ نفره همان فضای پای مدل استاندارد را دارد. مدل ۵ نفره فضاسازی هوشمندانه‌تری داشته و فضای زانوی اضافی (۵۴ میلی‌متر) را در عقب نشان می‌دهد. خودروی حاضر در تست از سقف شیشه‌ای پانورامیک سفارشی بهره می‌برد که باعث محدود شدن فضای سر می‌شود.

اما در سایر نقاط تغییرات بصری محدودی به چشم می‌خورند که از آن جمله می‌توان به طراحی متفاوت کاپوت و جلوپنجره، شیشه‌های کناری اصلاح شده و ریل‌های سقف استاندارد اشاره کرد. کابین نیز تغییر خاصی نداشته و از همان سیستم اطلاعات سرگرمی روان و مواد باکیفیت استفاده شده است. نشان‌دهنده‌های دیجیتال فعال فولکس در تریم های فول تر این خودرو قابل دسترسی هستند.


در جاده به سختی می‌توانید بگویید که این خودرو با برادر استاندارد خود متفاوت است. این خودرو همان پایداری مناسب در بزرگراه‌ها و هندلینگ نرم در سر پیچ‌ها را داشته اما باید گفت حتی با استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی هم آرام بوده و یک کروزر ساکت محسوب می‌شود.


متأسفانه مدل موجود از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی TSI استفاده می‌کند که در بازار اروپا عرضه نخواهد شد. این پیشرانه از زمان‌بندی متغیر سوپاپ برای بهبود مصرف سوخت استفاده می‌کند اما در زمان شتاب گیری ناگهانی، علیرغم قدرت ۱۸۴ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری، کمی تنبل احساس می‌شود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک کند نیز به بهبود اوضاع کمکی نمی‌کند. البته خریداران بریتانیایی خواهند توانست از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک DSG یکی را انتخاب کنند.

هنوز جزئیات و قیمت مدل‌های بازار بریتانیا اعلام نشده اما اخبار قبلی نشان می‌دهند که این خودرو نسبت به مدل استاندارد حدود ۴۵۰۰ پوند گران‌تر خواهد بود. تیگوان Allspace ابتدا در آلمان عرضه خواهد شد و بهای مدل پایه حدود ۲۶ هزار پوند خواهد بود. بدین ترتیب مدل فول مشابه نسخه حاضر در تست بهایی حدود ۳۶ هزار پوند خواهد داشت.

علیرغم اینکه فولکس اعلام کرده این خودرو از سیستم تهویه و چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، رینگ‌های ۱۷ اینچی و صفحه لمسی رنگی استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد این مبلغ پرداختی برای دو صندلی ناراحت اضافی و کمی فضای بیشتر در صندوق زیاد است. بی‌شک اشکودا کودیاک ارزش بهتری در برابر مبلغ پرداختی دارد.

فولکس‌واگن تیگوان Allspace یک خودروی جاده‌ای است. کاربرد بیشتر این خودرو مناسب افرادی خواهد بود که به دنبال شاسی‌بلند میان‌سایز جاداری هستند اما صندلی‌های اضافی خودرو که تقریباً بدون استفاده هستند از معایب خودرو محسوب می‌شوند. تیگوان Allspace همچنان خودرویی خوش‌ساخت باقی مانده و فاصله بیشتر بین محورها تأثیری منفی روی پایداری و آرامش خودرو نداشته اما اشکودا کودیاک هنوز هم بزرگ‌تر بوده و سواری تیزتری دارد. کودیاک به احتمال زیاد ارزش زیادی در مقابل مبلغ پرداختی نشان می‌دهد…

مشخصات فولکس‌واگن تیگوان Allspace SEL 2.0 TSI

قیمت: آغاز از ۲۶۳۷۰ پوند (تخمینی)

قیمت مدل تست شده: ۳۶ هزار پوند (تخمینی)

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو

قدرت/گشتاور: ۱۸۴ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    این ماموت چی شد قرار بود ماشین های فولکس واگن رو تولید کنه؟
    یه پیگیری بکنید لطفا! مصاحبه ای چیزی. مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      طبق اخرین اخبار شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی فوکس واگن انتخاب شده و خود فولکس واگن هم تایید کرده
      مرحله اول تیگواین و پاسات قراره وارد بشه
      ولی از همین الان میگم قیمتهاش خیلی فضایی میشه
      این تیگواین فکر نکنم.زیر 250 قیمت بخوره
      پاسات هم تو همون حول و حوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حكمت

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امروز خود ولکس واگن اعلام کرده که قراردادش با ماموت خودرو نهایی شده اما نه برای تولید بلکه برای فروش و عرضه و خدمات بعد از فروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. peyman

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      دو ماه دیگه فولکس توسط ماموت وارد میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ACR VIPER

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    وولکس واگن با این حرکت داره همون استایل ونهای کاربردی رو تو غالب یه کراس اوور روانه بازار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    فولکس ماشین های خوبی داره و با کیفیت و البته برندی نیمه اقتصادی . قیمت گذاری هم مشخصه که فضایی خواهد بود
    با پول این ماشین که حدود ۲۷۰ ملیون میشه . میشه تو منطقه آزاد یک لینکلن نویگیتور گرفت و شورلت تاهو
    امروز داشتم بقل نیسان ایکس تریل راه میرفتم . پیش خودم میگفتم به پول ایران میشه حدود ۶۰ هزار دلار
    یعنی میشد اکثر خودرو های فول آپشن نیمه لوکس و نیمه فول لوکس با انواع پیشرانه هارو خرید
    فامیلمون با ۱۴۸ ملیون لکسوس gs250 تمام فول خریده داخل تبریز و ما اینجا شورای رقابت داریم ? و خودرو تیگو ۵ باید باشه ۱۱۰ ملیون تومان?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بیژن

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    پدال جون بیدار شو…
    فولکس واگن داره میاد ایران ، اونوقت از بازار آمریکا وبریتانیا حرف میزنی!??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      مدل گل که چند سال پیش وارد شد چندان موفف نبود به خاطر قیمت زیاد و طراحی سادش جلوش انگار سمند بود ?
      با اینکه خیلی ماشین معرکه ای بود من داخلش نشستم حس خوبی داره داشبور یکم به سمت راننده زاویه داره و درکل ماشین خوبیه .
      پیش بینی من اینه که یه سری ماشینا مثل هوندا و فولکس نمیتونن مثل بقیه رقباشون فروش خوبی رو تو ایران تجربه کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lancerevo

        ۱۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (211 ديدگاه)

        درود
        احتمالا پیش بینیت هم درست باشه چون همه قبل از همچی ماشین ب بازار دست دومش نگا میکنن ینی هنوز نخریده فکر فروشش هستن ،، خب طبیعیه هوندا زیاد فروش نکرده و بازارشم ضعیفه و دلال های نسبتا محترم هم تا کره ای ها انقد براشون سود داره نمیزارن ژاپنی بیاد بالا ،، البته خب حتما میگید تویوتا ک ژاپنیه و فروشش خوبه ک اون دو دلیل داره
        1.دلیل اولش اینکه ک ایرتویا خیلی وقت هست ک تو بازار حضور داره
        2.و کلا خیلی از ایرانیا تویوتا رو خیلی قبول دارن و خب تا حد زیادی هم درسته
        فولکس هم اگ با ی قیمتی بیاد ک برا دلال بصرفه و سودش زیاد باشه مطمئن باش موفق میشه در غیر این صورت خیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Stuttgart's

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چقدر فولکس واگن زشت میزنه ماشیناشو،من موندم چطوری انقد پولداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir2020

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فولکس واگن با این قیمت دلار در ایران فروش بالایی رو تجربه نخواهد کرد و مثل بقیه رقبا فروش داره تنها راه فروش بالا در ایران فقط قیمت خودرو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامکال

    ۱۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    یک نفر به صورت خلاصه همه شاسی بلندهای فولکس واگن رو بر اساس اندازه مرتب کند و بمن بگه.
    در ضمن بگوید که کدوماش دیگر تولید نمیشند یا قرار است که از فلان سال دیگر تولید نشوند.
    و کدم مدل ها قرار است که جایگزینشون بشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهرام

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کسی در مورد میتسوبیشی asx و خدمات و کیفیتش چیزی میدونه؟ به نظرتون با شرایط آرین موتور خریدش منطقیه؟ لطفا راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا