فولکس واگن

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن تیگوان R مدل 2020

نسخه داغ تیگوان که محبوب‌ترین فولکس‌واگن جهانی می‌باشد مدتی است که در بازار حضور دارد. عرضه این خودرو با فیس لیفت دومین نسل تیگوان هم‌زمان شده و در واقع آغاز فصلی برای عرضه دیگر محصولات R فولکس است که شامل توارگ R با قدرت ۴۵۶ اسب بخار، آرتئون R و البته گلف R جدید می‌باشد.

فولکس‌واگن تیگوان R

فولکس‌واگن پیش از این نسخه سریعی از تیگوان با پیشرانه ۲ لیتری ۲۳۷ اسبی دیزلی را عرضه کرده اما مدل جدید تیگوان R وضعیت کاملاً متفاوتی دارد. این خودرو کاملاً از سایر نسخه‌ها متمایز بوده و از نظر ظاهری دارای همان ویژگی‌های خاص محصولات R این غول آلمانی است.

فولکس‌واگن تیگوان R

رنگ خودرو همان رنگ شاخص آبی متالیک است هرچند تیگوان R با رنگ‌های دیگر نیز در دسترس می‌باشد. سپر جلو با آپرون اسپورت و ورودی‌های هوا بیشتر، رینگ‌های ۲۱ اینچی، کالیپرهای ترمز آبی روشن، عناصر کرومی، اسپویلر عقب و دیفیوزر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز جزو ویژگی‌های بصری این قدبلند آلمانی هستند.

فولکس‌واگن تیگوان R

داخل کابین هم تغییرات زیادی وجود نداشته اما فرمان جدید با دکمه‌های لمسی و دکمه جدید R جزو موارد شاخص می‌باشند. پدال‌های فولادی، عناصر کربنی روی داشبورد، صندلی‌های چرمی و اسپورت و… نیز تکمیل کننده تغییرات هستند. کابین خودرو بسیار خوش‌ساخت حس می‌شود و از پلاستیک‌ها و متریال نرم و مرغوبی استفاده شده است.

فولکس‌واگن تیگوان R

یک صفحه‌نمایش بزرگ ۹.۲ اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته و از ناوبری و اکثر سیستم‌های ارتباطی امروزی سود می‌برد. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز وجود داشته و از منوها و گرافیک خاص مدل R سود می‌برند.

فولکس‌واگن تیگوان R

مهم‌ترین تغییر این خودرو جدای از ظاهر آن به پیشرانه جدید و بهبودهای جدی شاسی مربوط می‌شود.

زیر کاپوت تیگوان R پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی دیده می‌شود که پیش از این به کرات در محصولات گروه فولکس مشاهده کرده‌ایم. این پیشرانه هم‌اکنون قدرت ۳۱۶ اسبی دارد که ۲۰ اسب بخار بیشتر از نسخه بکار رفته در برادر کوچک‌تر و سبک‌تر یعنی تی راک R می‌باشد. با توجه به وزن ۱۷۴۶ کیلوگرمی تیگوان، این پیشرانه وظیفه سنگینی بر دوش دارد.

فولکس‌واگن تیگوان R

محصول اسپورت فولکس‌واگن همچنین به‌صورت استاندارد از دامپرهای تطبیقی سود برده و انعطاف بالایی دارد.

در حالت کامفورت تفاوت چندانی بین تیگوان R و نسخه‌های دیگر این خودرو وجود نخواهد داشت. خودرو نرم و آرام بوده و کیفیت سواری آن در نرم‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق خوب است. در حالت اسپورت نیز ارتفاع خودرو کمتر می‌شود. تیگوان R به شدت پایدار بوده و به خوبی دست‌اندازهای داخل شهر را جذب کرده و در بزرگراه‌ها با نرمی خاصی پیش می‌رود. در کل باید گفت تیگوان R یک خودروی خانوادگی و نرم و راحت است.

فولکس‌واگن تیگوان R

با فشردن دکمه R روی فرمان خودرو وارد حالت اسپورت شده و فرمان تیزتر می‌شود. البته زمانی که حالت ریس را انتخاب کنید روی دیگر تیگوان را خواهید دید.

فولکس‌واگن تیگوان R

بی‌شک تیگوان R خودروی سریعی بوده و پیشرانه تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه فریاد می‌زند و روی دیگر و خشن خود را نشان می‌دهد. صدای پخش شده از بلندگوها باعث می‌شود صدای واقعی سیستم اگزوز آکراپوویچ کمی به گوش نرسد اما اگر حالت انفرادی را انتخاب کنید شما خواهید توانست هر بخش را به سلیقه خود تنظیم کنید و حتی صدای پخش شده از بلندگوها را غیرفعال نمایید.

فولکس‌واگن تیگوان R

بدون هرگونه تعجبی فرمان بازخورد و احساس چندانی نداشته اما دقیق است. هندلینگ خودرو برای چنین شاسی‌بلندی خوب بوده و چسبندگی زیادی هم به لطف سیستم هدایت گشتاوری جدید وجود دارد. هم‌اکنون گشتاور را می‌توان به‌طور کل از چرخ جلو به عقب توزیع کرد. علاوه بر این تیگوان R در زمینه آفرود هم دستی بر آتش داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن پاسخگوی نیازهای عادی خواهد بود.

فولکس‌واگن تیگوان R

فولکس‌واگن تیگوان R به خاطر انعطاف خود پیروز کلاس شاسی بلندهای داغ است. در حالت کامفورت سواری به‌ندرت می‌توان تفاوتی بین این خودروها و نسخه‌های استاندارد قائل شد و حتی وجود سیستم تعلیق تطبیقی باعث برتری آن نیز می‌شود. پرفورمنس زیادی هم وجود داشته و برای چنین شاسی‌بلند سنگینی شاهد هندلینگی بسیار خوب هستیم؛ اما قیمت خودرو هنوز تائید نشده و بنابراین احتمال دارد این خودرو گزینه‌ای گران‌قیمت باشد.

فولکس‌واگن تیگوان R

مشخصات فولکس‌واگن تیگوان R 2.0 TSI DSG

  • قیمت: ۴۷ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۱۶ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    تیگوان عالیه…..
    تجربه رانندگی باهاش رو داشتم…..
    از راو۴ و سانتافه سواریش خیلی بهتره…
    ولی بازم راو۴ رو بهش ترجیع میدم
    چون راو۴ یه چیز دیگست…….

    موافقم 15
    مخالفم 24
  2. میلاد

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    …….nice

    موافقم 36
    مخالفم 6
  3. زیزیگولو

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4456 ديدگاه)

    انگار فولکس واگن تیگوان به عنوان یه کراس اوور از طرف آلمانیا نماینده رقابت شده و با نسخه ۲۰۲۰ سعی داره تا از بازارو رقابت جا نمونه

    موافقم 31
    مخالفم 2
    1. Hadi

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      بنظرم تیگوان های مدل ۲۰۱۶ قبل فیس لیفت مدل های توی ایران زیباترند…
      هر چند این هم خیلی خوبه…

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. زیزیگولو

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4456 ديدگاه)

        نمیدونم، شاید چون واردات ممنوعه و نمیتونیم مدلای 2019 به بالا رو از نزدیک ببینیم فکر میکنیم همون نسلای قبلی بهترو خوشکلترن، شاید اگر مدل 2020 رو هم از نزدیک ببینی نظرت عوض بشه

        موافقم 6
        مخالفم 0
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    در عین سادگی خیلی زیباست ( برعکس کره ای ها )

    موافقم 28
    مخالفم 14
    1. MehdiTurbo

      ۲۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1925 ديدگاه)

      این الان ساده نیست داخلش سادست ولی بیرونش هیجان داره مثل نسلای قبل فولکس نیست فولکس تو نسلای جدیدش خیلی خوب شده
      قیمت کره ای ها با این قابل مقایسه نیست از نظر قیمتی با جنسیس شاسی بلند جدید قابل مقایسه است که به نظرم از نظر طراحی داخلی اون خیلی بهتر
      طراحی داخلی ام وی ام ۲۲ دقیقن از رو این کپی کردند همین مانیتور بزرگ با این دریچه کولر و … کپی صد در صد از روی تیگوان

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4456 ديدگاه)

    بین کراس اوورای آلمانی آئودی رو از همه بیشتر میپسندم ….. خودمم نمیدونم چرا از آئودی بیشتر خوشم میاد؟؟

    موافقم 22
    مخالفم 5
  6. مهرداد كمال

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    کاش کمی هیجان به طراحیش بدن داخلش خدایی دمده شده
    الان شما کوپرا ببینید انصافا جذابن چرا فولکس بعنوان شرکت مادر جذابتر نباشه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. (Saeed(peugeot

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خیلی خوب شده و تو این کلاس نسخه داغ تیگوان این R هستش …. پژو ۳۰۰۸ مدل هیبرید ۳۰۰ اسب و داره …دی اس ، کراس بک ۷ e tense و داره …..ژاپنی ها و کره ای ها تو اروپا تو این کلاس ها هنوز نیومدند.

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      مگ قرار نبود RAV4 با انجین V6 تولید بشه؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Dr.Ahmadreza2002

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        اونم یه جورایی تو همین کلاسه با بالای ۳۰۰ اسب

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10061 ديدگاه)

        نه
        قرار نبود

        موافقم 6
        مخالفم 0
  8. رامتین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    عالی و کامل. واقعا فولکس نشون داره میده که میخواد همچنان بهترین باشه. ده شرکت زیرمجموعه خودش داره و اینقدر عالی مدیریت میکنه. قبلا هم گفتم اگه گلف، تیگوان و آرتئون فقط همین سه محصول در کشور وجود داشت، رضایت تقریبا صددرصدی هر قشری که ممکنه تمایل به هاچبک، سدان و یا کراس اور داشته باشند را تامین میکرد.

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      خب تو کار درستی فلوکس ک شکی نیست اما شاید یکم مبالغه کرده باشی رضایت صد در صدی چیزی بود که از پاسات و همین تیگوان شاهد نبودیم تو بازار داخلی

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. رامتین

        ۲۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        پاسات جای بحث داره. هم ظاهرش قدیمی شده و 6-5ساله تغییر نکرده هم موتور. بدیهی بود سوناتا یا کمری میتونست گزینه هایی باشه که جذابیت داشته باشند اما آرتئون اگر می بود، رقیبی نداشت. اما تیگوان بنظرم رضایت لارم را داشت. فقط مشکل شرکت ماموت، خدمات ضعیفش بود و البته قیمت. فولکس برنامه مونتاژ را ابتدا داشت که اگه این اتفاق می افتاد، هزینه کل گمرک حذف میشد و قیمت فوق العاده ای برای مصرف کننده ایجاد میکرد.

        موافقم 7
        مخالفم 1
  9. ارشیاsvj

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ???
    ۳۱۶ اسب یه خورده کم نیست؟

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Dr.Ahmadreza2002

      ۲۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      برا یه کراس اوور اسما اقتصادی نه

      در کل انتظار داشتم نسخه های پرفورمنس رو فلوکس پلاگین هیبریدی یا حداقل هیبرید اراعه بده

      نکته جالب اینجاس که این شتابی بود که سه چهار دهه قبل فقط سوپر کار ها میتونستن از پسش بر بیان اما توسال ۲۰۲۰ یه کراس اوور اقتصادی خانوادگی از پسش بر میاد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. faster

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    تیگوانهای خودمون قشنگترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بعضی خودروها و ایضاها بعضی برندها چون در دسترس ما برای خریدن نیست و حتی امکان دیدنشون در کوچه و خیابان رو نه به سختی که به هیچ وجه نداریم !
    برای ما بیش از اون چیزی که در واقعیت هست رویایی و خداگونه شده…

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا