فولکس واگن

بررسی تخصصی فولکس‌واگن گلف GTI TCR جدید

فاصله‌ی زیادی تا معرفی نسل جدید فولکس‌واگن گلف نمانده است. هشتمین نسل این هاچبک خانوادگی از طراحی تکامل یافته و تکنولوژی هیبریدی ملایم سود خواهد برد.


اما پیش از معرفی نسل جدید گلف در سال جاری، مدیران بازاریابی فولکس‌واگن به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش نسل فعلی بوده‌اند که حاصل کار معرفی گلف GTI TCR بوده است.


این خودرو که از مدلی مسابقه‌ای با همین نام الهام گرفته از نظر قدرت با نسخه‌ی تولید محدود GTI کلاب اسپورت S برابری کرده و خروجی ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری دارد.


به این ترتیب مدل TCR در جایگاهی بالاتر از نسخه‌ی GTI پرفورمنس با قدرت ۲۴۲ اسب بخار قرار گرفته و ۲۳۲۰ پوند گران‌تر از است. البته که دلیل این گرانی لیست پرباری از تجهیزات می‌باشد. همان دیفرانسیل قفل شونده‌ی برادر ارزان‌تر در TCR هم وجود داشته اما رادیاتورهای کارای آن از نسخه‌ی پرچم‌دار گلف R گرفته شده‌اند. این خودرو همچنین از سیستم ترمز پرقدرت با دیسک‌های سوراخ‌دار و لنت‌های مخصوص سود می‌برد.


علاوه بر بهبودهای فنی، تمامی مدل‌ها دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی و کیت بدنه‌ی سفارشی با اسپلیتر جلوی جدید، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر سقف متفاوت می‌باشند. نتیجه‌ی این کار بی‌هیچ شکی تولید گیراترین نسخه‌ی گلف GTI است.


صفحه‌نمایش اطلاعات فعال و کاملاً دیجیتال فولکس‌واگن نیز در این نسخه حضور داشته و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم صوتی با ۸ بلندگو و سیستم اطلاعات سرگرمی کامپوزیشن مدیا اشاره کرد. صندلی‌های پارچه‌ای هم خاص TCR بوده اما خوشبختانه برچسب‌های کناری را باید با پرداخت ۵۵۵ پوند خریداری کرد. خودروی حاضر در تست همچنین از سقف پانورامیک ۱۰۰۰ پوندی و شیشه‌های عقب تیره‌ی ۱۰۰ پوندی برخوردار است.


آخرین ویژگی متمایز این خودرو به پکیج TCR پرفورمنس مربوط می‌شود. این پکیج باعث حذف محدود کننده سرعت شده و رینگ‌های ۱۹ اینچی را به خودرو اضافه کرده و همچنین ارتفاع گلف را ۲۰ میلی‌متر پایین می‌آورد. دامپرهای تطبیقی با سه حالت متمایز از دیگر ویژگی پکیج یاد شده است.


نهایتاً به سواری TCR مجهز به این پکیج می‌رسیم که با رینگ‌های بزرگ‌تر سفت‌تر است. رینگ‌های بزرگ با لاستیک‌های پیرلی همراه هستند اما خب هنوز هم با یک گلف GTI طرف هستیم که توازنی مناسب بین پرفورمنس و استفاده‌ی روزمره ایجاد می‌کند. اگرچه گلف GTI TCR نمونه‌ای اسپورت و گیراست اما هنوز هم به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R یا رنو اسپورت مگان تروفی تیز نیست.

دیفرانسیل قفل شونده‌ی خودرو نیز به اندازه‌ی هیوندای i30 N گیرا نیست و از آنجایی که این خودرو تنها به‌صورت اتوماتیک عرضه می‌شود بنابراین آن لذت خاص خودروهای مجهز به گیربکس دستی را ندارد؛ اما خب بازهم باید گفت که گلف یک خودروی خانوادگی است که لذت سواری و کاربرد روزمره را درهم‌آمیخته است.

اما سؤال این است: آیا گلف GTI TCR را به مدل R ترجیح می‌دهید؟ از نظر بسیاری از افراد پاسخ به این سؤال منفی است. گلف R هاچبکی خیال‌انگیز است که به‌صورت ۵ درب عرضه شده و فضای کابین و بار مناسبی دارد؛ اما TCR کمی لذت‌بخش‌تر نشان می‌دهد. این خودرو چابک‌تر و مستقیم‌تر بوده و در جاده‌های پرپیچ‌وخم سرزنده نشان می‌دهد.

فرمان خودرو احساس خیلی زیادی ندارد اما با استفاده از حالت‌های رانندگی گوناگون می‌توان بر سنگینی آن افزود. پیشرانه نیز قوی‌تر از هر زمان دیگری بوده و صدای گیرایی تولید می‌کند. این خودرو در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از GTI پرفورمنس می‌باشد؛ اما خب از آنجایی که دیفرانسیل جلوست پس حدود یک ثانیه کندتر از گلف R عمل می‌کند.

در کل می‌توان TCR را به عنوان حد نهایی GTI در نظر گرفت. این خودرو به اندازه‌ی مدل‌های استاندارد جادار بوده و پر از تجهیزات گوناگون است. هاچبک TCR الهام گرفته از مدل‌های مسابقه‌ای، توازنی ایده آل برای بسیاری از خریداران هاچبک های اسپورت ایجاد می‌کند.

گلف TCR که سفت‌تر، سریع‌تر و تیزتر از GTI استاندارد می‌باشد هنوز هم به اندازه‌ی هوندا سیویک تایپ R یا رنو اسپورت مگان تروفی نیز نیست اما نمی‌توانید چشمتان را روی شخصیت درگیر کننده‌اش ببندید. این خودرو را باید به عنوان شام آخر نسل فعلی فولکس‌واگن گلف در نظر گرفت.

مشخصات فولکس‌واگن گلف GTI TCR 2.0 TSI 7spd DSG 5dr

  • قیمت: ۳۵۳۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۶ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    امروز صبح پدال مقاله ای گذاشت در مورد متهم شدن فولکس و دایملر و بی ام وه
    این موضوع نشون دهنده وضعیتی هستش که همین فولکس سال 2015 با دیزل گیت بوجود اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      کدام وضعیت دقیقا بزرگ ترین برند دنیا شدن یا پرفروش ترین گروه خودرو سازی جهان یا ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (123 ديدگاه)

        همین وضعیت شکایاتی که هر 2 ماه ازشون میشه دیگه
        اخریش هم همین چند روزه پیش بود که از هر 3 خودروساز المانی شکایت شد
        حرف من نیستش که مقاله ای هست که پدال گذاشته
        در ضمن پر فروش بودن دلیل برتری نیستش
        فولکس گلف از بنتلی کانتیننتال بیشتره فروشش ایا این برتری فولکس نسبت به بنتلی هستش؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کوروش

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          جدا خودتان ازین حرف ها خنده تان نمی گیرد برند اشرافی را با اقتصادی مقایسه می کنید معلومه خودرو های فولکس هیچ برتری نسبت به بنتلی ندارد ولی نسبت به رقبا آمریکایی که حتی با دیزل گیت هم نتوانستند بازار فولکس را اشغال کنند سراسر برتری هستش…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (123 ديدگاه)

          امریکایی؟؟؟؟ خخخخخخ
          فعلا که از امریکاییها شکایت نشده ولی از فولکس و دایملر و بی ام وه شکایت شده
          در ضمن تو گفتی اول شدن المانیها تو دنیا رو نشونه برتری میدونی منم گفتم پس طبق حرفت گلف از بنتلی بهتره چون فروشش بالاتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. OMID

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          بنتلی مال فولکسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. me84

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    هوندا سیویک و سوبارو ایمپرزا wrx sti رو به این ترجیح میدم اما طراحیش در اوج سادگی همیشه زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین پارسی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش من سیویک رو ترجیح میدم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    در عین سادگی یک زیبایی خاصی داره. مشخصات فنیش هم خیلی خوبه،
    جای خیلی از ماشینها توی بازار ایران خالیه یکیشون همین کلاس هاچبکهای پرفورمنس.
    من خودم به شخصه ماشین سدان بیشتر دوست دارم ولی وقتی پای این کلاس از هاچبک وسط باشه واقعا مقاومت کردن سخته. جوون ایرانی باید سوار گلف جی تی آی بشه نه 111 پراید.
    خدیا خودت رحم کن به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا