فولکس واگن

پرچمی که بالاست! پشت فرمان فولکس‌واگن توارگ جدید 2019

فولکس‌واگن توارگ از سال ۲۰۰۳ تاکنون در بازار حضور دارد. این شاسی‌بلند اولین آفرودر فولکس‌واگن بوده و راه را برای تولید ۴ شاسی‌بلند باز کرده است. البته نسل قبلی سن بالاتر از ۸ سال داشته و نسل جدید آن یک اورهال کلی را تجربه کرده است.


توارگ برای سال ۲۰۱۸ کاملاً نونوار شده است. توارگ جدید ۷۷ میلی‌متر طویل‌تر و ۴۴ میلی‌متر پهن‌تر از قبل بوده و از پلتفرم پرچم‌دار MLVevo گروه استفاده می‌کند. بدین ترتیب بسیاری از قطعات داخلی این خودرو با محصولاتی همچون آئودی Q7 و پورشه کاین و همچنین خودروهای رده بالاتری همچون بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس مشترک است.


از نظر بصری طراحی این خودرو بسیار پیشرفت کرده است. خط سقف پایین‌تر باعث ایجاد نمایی اسپورت تر شده و چراغ‌های عقب LED در شب کاراکتر متمایزی ایجاد می‌کنند. همچنین جلوپنجره بزرگ و افقی توارگ جدید نیز روی دینامیک بصری تأکید زیادی دارند.


اما بزرگ‌ترین تغییر در کابین رخ داده جایی که توارگ از نظر کیفیت و طراحی در کلاس خود یک سنگ محک محسوب می‌شود. داشبوردهای دیجیتال در این کلاس جدید نیستند اما کاکپیت توارگ که در صورت پرداخت هزینه بیشتر به دو صفحه‌نمایش تجهیز می‌شود یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار گرفته و از دو صفحه ۱۲.۳ و ۱۵ اینچی مرکزی تشکیل شده است.


این صفحه‌نمایش‌ها نه تنها ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند بلکه عملکرد آن‌ها نیز کاملاً مناسب است. منوها قابل پیکربندی بوده و استفاده از سیستم به شما اجازه می‌دهد تا ایکن ها را در موقعیت‌های خود قرار دهید. البته این سیستم اطلاعات سرگرمی دارای سیستم ناوبری با ترافیک آنلاین و ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد.


بالای پشت آمپرهای دیجیتال شاهد هدآپ دیسپلی کریستالی واضحی خواهید بود که اطلاعات زیادی را نمایش می‌دهد. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به سیستم دید در شب هوشمندانه و چراغ‌های جلوی ماتریکس LED اشاره کرد.


کیفیت کابین توارگ جدید عالی است. چرم زیادی روی داشبورد و درب‌ها بکار رفته و پلاستیک باکیفیت و فلز نیز باعث بهبود هرچه بیشتر اوضاع شده است. هر چیزی که لمس کنید احساس خوش‌ساخت بودن داشته و البته با قیمتی که انتظار می‌رود از زیر ۵۰ هزار پوند آغاز شود، توارگ جدید احتمالاً ارزان‌تر از خودروهایی همچون لندروور، مرسدس و آئودی خواهد بود.

انتظار می‌رود این شاسی‌بلند لوکس دارای تجهیزات ایمنی زیادی باشد. نسخه حاضر در تست به‌صورت استاندارد از کروز کنترل تطبیقی با عملکرد پیش‌بینی سود می‌برد. این سیستم به‌صورت خودکار سرعت خودرو را با استفاده از دوربین‌ها و داده‌های ناوبری تغییر می‌دهد. این سیستم به‌طور شگفت‌انگیزی خوب کار کرده و نیاز بسیار کمی به دخالت راننده حس می‌شود. دستیار ترافیک به همراه تشخیص عابران پیاده نیز در این خودرو وجود دارد که در صورت احساس تصادف قریب‌الوقوع شیشه‌ها را بسته و کمربندهای ایمنی را سفت‌تر می‌کند.

توارگ جدید با دو پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی هم عرضه خواهد شد. این پیشرانه‌ها قدرت ۲۲۸ و ۲۸۲ اسبی داشته و اواخر سال نیز نسخه بنزینی ۶ سیلندر به برادران خود ملحق می‌شود. همچنین مدل ۸ سیلندر دیزلی نیز در راه بوده و درحالی‌که عرضه نسخه پلاگین هیبریدی توارگ برای بازار چین تأیید شده اما هنوز عرضه این خودرو در اروپا اعلام نشده است.


خودروی حاضر در تست از پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی قوی‌تر که کاملاً آرام و نرم است استفاده می‌کند. شتاب گیری خودرو بدون تلاش زیادی صورت گرفته و در صورت تخت گاز رفتن نیز قوی احساس می‌شود. گیربکس کمی تأخیر داشته و پاسخ پدال گاز نیز هر از گاهی کند است اما سواری خودرو فوق‌العاده ارزیابی می‌شود. نسل جدید توارگ حالت راحت و اسپورت داشته و البته تکان‌های بدنه در پیچ‌های تند به حداقل رسیده است.


عملکرد خودرو در سرعت‌های پایین نیز کاملاً خوب است. استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ باعث شده دایره گردش خودرو به اندازه یک خودروی کوچک باشد. شما این موضوع را در زمان پیچیدن از دوربرگردان‌ها متوجه خواهید شد. البته با استفاده از دوربین‌ها نیز پارک کردن توارگ کاملاً آسان است.


بزرگ‌ترین ناامیدی توارگ که به تجربه سواری آن آسیب می‌زند فرمان کرخت و گاها پیش‌بینی‌ناپذیر آن است. احساس بسیار کمی وجود داشته و باعث بهبود اوضاع نمی‌شود. از نظر سواری، رینگ‌های بزرگ باعث برجسته شدن دست اندازها می‌شوند.


اگر در صندلی عقب بنشینید توارگ را کاملاً بهبود یافته خواهید دانست. درحالی‌که رقبا به‌صورت ۷ نفره هم عرضه می‌شوند، تحقیقات فولکس نشان داده استفاده از همه صندلی‌ها به ندرت رخ می‌دهد. به همین خاطر مهندسان شرکت این خودرو را تنها به‌صورت ۵ نفره در نظر گرفته‌اند که همین امر باعث بهبود فضا در عقب می‌شود. فضای زانو و سر زیادی وجود داشته و درب‌ها نیز برای دسترسی بهتر خیلی پهن باز می‌شوند.

صندوق‌عقب توارگ نیز بسیار بزرگ است. وقتی صندلی‌ها در جای خود باشند فضای بار ۴۰ لیتر بیشتر از آئودی Q7 می‌باشد (۸۱۰ در برابر ۷۷۰ لیتر) و همین میزان فضا با ولوو XC90 تقریباً برابری می‌کند. خودروی حاضر در تست دارای سیستم تعلیق بادی است که نه تنها ارتفاع خودرو را تا ۷۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد بلکه با کاهش ارتفاع به حمل اشیای سنگین نیز کمک می‌کند.


نسل جدید فولکس‌واگن توارگ در کلاس شاسی بلندهای لوکس از نظر کیفیت کابین و تکنولوژی‌های بکار رفته یک سنگ محک برجسته است. کابین خودرو یک شاهکار بوده و راه را برای ایجاد آینده‌ای جذاب‌تر باز می‌کند. اینکه توارگ سواری درگیر کننده‌ای ندارد جای شرمساری داشته اما به عنوان یک خودروی لوکس که شما را از نقطه الف به نقطه ب می‌برد حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. قضاوت نهایی درباره این خودرو را به آینده نزدیک موکول می‌کنیم اما نشانه‌های ابتدایی آن بسیار مثبت بوده‌اند…


مشخصات فولکس‌واگن توارگ ۳.۰ V6 TDI

  • قیمت: ۴۹ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۲۸۲ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. تیاگو

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    احساس می کنم خودروی سال اروپا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    یه جنتلمن خاص و شیک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    حتی با دیدن عکساش ضربان قلب ادم بهتر میشه چه برسه رانندگی کردن باهاش فقط کافیه یه نگاه به نسل قبلش بندازید تا متوجه شید چقدر پیشرفت داشته هم از نظر ظاهری هم تکنولوژیکی و عملکردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فريد

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    خیلی خوشگله ولی کاش قویتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    چه قدر مرکز ثقلش پایینه . این باعث میشه کیفیت رانندگیش خیلی بالا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. حسین

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    بهترین موتور میتونه همون توربو دیزل ۸ سیلندر باشه ? . فکر کنم راحت ۸۰۰ نیوتون گشتاور داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3135 ديدگاه)

      ۸سیلندر برای کراس اور خیلی زیاده و مصرف سوخت رو میبره بالا همون ۶ سیلندر خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    عالیه این ماشین کلیپشو دیدم کیف کردم عالی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امیرمحمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    توارگ بینظیره…یه شاهکاره… از وقتی معرفی شده همش تو رویاها و خواب و خیال خودم فکر میکنم اگر یروز قرار شد بین این و q7 یکیو انتخاب کنم کدومو بردارم???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Kian70

      ۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بچه بشین ایقد خیالات نباف??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. net

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    طراحی داخلی مشکی و صندلی مشکی قشنگه و طراحی بیرونی قشنگی داره .۳ ردیف صندلی برای کراس اور و اس یو وی یه چیز مسخره هست و الکی فضا رو اشغال میکنه و باید دو ردیف صندلی براش در نظر بگیرن.نکته منفی این ماشین چراغ عقبش هست که خیلی ساده و زشت هست و سپر جلو هست که سوراخ بزرگی داره زیر چراغ جلو زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Maximus

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی آلمان ، بی‌نظیر به تمام معنا

    دیدن عکساش هم حالم رو خیلی بهتر کرد لذت بردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. sina

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    بنظرم اینکه فولکس با وجود داشتن بازوی لوکس سازی مثل ائودی به ساختن بالارده هایی مثل ارتیون و توارگ روی اورده یه جور ارزیابی بازار میتونه باشه برای استراتژی های اینده اش برای سامان دهی به زیرشاخه هاش.
    حس میکنم فولکس در اینده شاخه و برگاش رو کمتر میکنه تا چابک تر بشه با تمرکز بالا روی برند مادر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Kian70

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خیلی خوشگله آدرنالینمون رفت بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نیما

    ۷ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی فرمونش یکم باید با ابهت تر میبود . خوشگله ولی
    به اس یو وی نمیخوره به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. NAVID۰۰۹۸

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    همه چی تمومه این ماشین .
    کِیف کردم .
    مگه میشه اینو دوست نداشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. net

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3135 ديدگاه)

    یه مدتی هست فولکس داره خیلی خوب ماشین بروز و زیبا تولید میکنه ،و خوب پیشرفت کرده ،جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اعتمادیان

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    آقا قیمتش رو ببین 50 هزار پوند
    به نسبت این همه امکانات و اعتبار آلمانی واقعا مناسبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. محمدرضا فنا

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر چقدر چهره ی تیگوان برام بی روحه ، این چشمامو گرفته
    دوست داشتنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Genius

    ۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ما بخاطر تولد در ایران محکومیم نود و نه درصد حقوق و خواسته های خودمون رو بشکل آرزوهای محال به گور ببریم!! انصافا خدا اگه اون دنیا تو صحرای محشر من ایرانی رو بذاره کنار یه اروپایی یا استرالیایی و کانادایی من که تحمل نمیکنم و کافه رو بهم میریزم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا