فولکس واگن

همراه با کوچولوی محبوب فولکس: آپ GTi 2018

مدت‌های مدیدی است که فولکس‌واگن نشان GTi را ارائه کرده و از آن زمان تاکنون کل دنیا تلاش داشته‌اند بهترین‌های خود در این زمینه را ارائه کنند که برخی با شکست مواجه شده و برخی نیز موفق شده‌اند. هرچند فولکس برای سال ۲۰۱۸ کار جدیدی را انجام داده و آن زنده کردن دوباره روح GTi ابتدایی به فرم این خودرو است: آپ GTi کاملاً جدید!

فولکس آپ GTi
موضوع جالب اینکه مشخصات فنی آپ GTi جدید مشابه اولین نسل گلف GTi متعلق به سال ۱۹۷۶ است. پیشرانه ۳ سیلندر توربوی این خودرو قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری داشته که تقریباً برابر با نسل اول گلف GTi بوده و بنابراین پرفورمنس آن نیز تقریباً برابر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۸.۸ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

فولکس آپ GTi
حتی کابین خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده که شبیه کابین گلف GTi اولیه باشد. البته که تکنولوژی‌های بیشتری بکار رفته تا آپ GTi ایمن‌تر، راحت‌تر و بسیار بهتر از یک خودروی ۴۲ ساله باشد.

فولکس آپ GTi
و قیمت این خودرو؟ تنها ۱۳۷۵۰ پوند در مدل سه درب یا ۱۴۱۵۰ پوند برای نسخه ۵ درب که باعث می‌شود آپ GTi یک رقیب بسیار قوی در برابر خودروهایی همچون فیات ۵۰۰ آبارث (۱۷۸۱۶ پوند) و رنو توئینگو GT (13390 پوند) باشد. محصول رنو هم تجهیزات کمتری داشته و هم کندتر است.

فولکس آپ GTi
موضوع مهم درباره محصول فولکس‌واگن پیشرانه ۳ سیلندر آن است که پرفورمنس قابل قبولی داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

فولکس آپ GTi
فولکس‌واگن تمام تلاش خود را به کار برده تا احساس و صدای پیشرانه تا بیشترین حد ممکن اسپورت باشد به همین خاطر شاهد استفاده از افزایش‌دهندگان صدا (بدون استفاده از بلندگوها) هستیم تا صدای پیشرانه افزایش یابد. حتی شیشه جلو نیز به عنوان یک آمپلی‌فایر عمل می‌کند.

فولکس آپ GTi
نتیجه این کار در زمان حرکت خودرو فوق‌العاده بوده و پیشرانه ۳ سیلندر آپ GTi صدایی تولید می‌کند که باعث می‌شود فکر کنیم این خودرو سریع‌تر از آن چیزی است که نشان می‌دهد. خب این مسئله برای یک سوپرمینی ای که تلاش دارد خریداران جوان را جذب کند موضوع بدی نیست.

فولکس آپ GTi
از دیگر تغییرات می‌توان به کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع خودرو، سفت‌تر شدن فنرها و دامپرها و اضافه شدن رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی اشاره کرد. همچنین ترمزها نیز بزرگ‌تر شده و دیسک‌های خنک شونده در جلو اضافه شده‌اند.

فولکس آپ GTi
گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع ۶ سرعته دستی بوده که با ماهیت آپ GTi همخوانی داشته است. با استفاده از این گیربکس و سواری و هندلینگ خوب و معقول، سواری کلی خودرو سرگرم‌کننده بوده حتی اگر فاکتور هیجان‌انگیز بودن فیات ۵۰۰ آبارث قوی‌تر را نداشته باشد.

فولکس آپ GTi
زمانی که دور پیشرانه را بسیار بالا ببرید آپ GTi را همانند یک ۹۱۱ کوچک خواهید یافت اما در دورهای پایین نیز شتاب‌گیری شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. حتی در دنده پنجم و زمانی که دور پیشرانه روی ۲ هزار است شاهد عملکرد خوبی هستیم و در دور ۴ هزار پیشرانه و در دنده سوم احساس شتاب بسیار زیادی را خواهید داشت.

فولکس آپ GTi
اما باید گفت شاسی خودرو مخصوصاً زمانی که بخواهید آن را تحت‌فشار قرار دهید نرم احساس شده و فرمان الکتریکی نیز احساس زیادی ندارد. همچنین ترمزهای جلو نیز با دود خود به شما خواهد فهماند که زیاد سربه‌سر آپ نگذارید! تا زمانی که انتظارات دینامیکی یک سوپر اسپورت را از آپ GTi نداشته باشید این خودرو تواناتر از انتظارات خواهد بود.

فولکس آپ GTi
کابین از نظر کیفیت و تجهیزات در سطح بالایی قرار داشته و برخی تجهیزات غیرضروری را نمی‌توان در آن دید. صفحه‌نمایش ۵ اینچی رنگی بکار رفته دارای سیستم ناوبری، بلوتوث و ارتباطات صوتی بوده و همچنین سیستم صوتی Beats با ۶ بلندگو نیز از دیگر ویژگی‌های کابین است. فضای داخلی این نسخه با سایر مدل‌های استاندارد تفاوتی نداشته بنابراین فضای کافی در صندلی‌های جلو و عقب برای ۵ نفر وجود دارد. صندوق‌عقب آپ نیز برای خودرویی با این ابعاد کاملاً جادار بوده و صندلی‌های عقب دارای ویژگی تاشوندگی ۶۰/۴۰ هستند.

آپ GTi، خودرویی خوش‌ساخت، مجهز و با قیمت مناسب بوده که سواری خوبی داشته و باید احترام زیادی برای آن قائل شد. پیشرانه این خودرو نقطه قوت بوده و ترمزها و شاسی بعد از آن قرار می‌گیرند. آپ GTi یک جایگزین کاملاً قابل‌توجه برای رنو توئینگو GT محسوب شده و البته می‌توان آن را فیات ۵۰۰ آبارث که قیمت و هیجان بیشتری دارد ترجیح داد.

فولکس آپ GTi

مشخصات فولکس‌واگن آپ GTi سه درب

قیمت: ۱۳۷۵۰ پوند

پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی توربو

قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۸ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    قشنگه. برای تهران خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این اگه با قیمت مناسب بیاد ایران با توجه به
      اقتصادی بودن
      و مصرف سوخت کم
      و قدرت و شتاب قابل قبول
      و طراحی بروز
      مطمعنا بازار خیلی از خودروهای وارداتی رو کساد میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Peyman

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      از لحاظ فنی و کابین از خودرو به اصطلاح ملی خیلی سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Genius

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    یعنی تو دنیا با 60 تومان میتونن یک VW آپ مدل GTI بخرن و ما اینجا با این پول سهممون میشه داچیا ساندرو مدل سال 2008 میلادی!!!دولت اگه واقعا نگرانه ترافیک و آلودگی هوا کلانشهرهاست باید تعرفه این قبیل هاچبک های ساب کامپکت مدرن رو که بهترین گزینه برای شهرهای شلوغه نمیگیم صفر ولی حداکثر 25% لحاظ کنه نه 125%فعلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر رضا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کوچک،زیبا،قابل اطمینان…
    چی میشد به جای ام وی ام 110 S اینو وارد میکردن؟(فارغ از بحث قیمت،چون پاش به ایران برسه زیر صد میلیون فی نمیخوره)
    جفتشون شیشه عقبشون بزرگ و بخشی ازش مشکی رنگه…
    روکش صندلی هاش با حاله…
    و داشبوردش هم رنگ جالبی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sevlan

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    عاشق این کوچولو هستم ، چقدر زیبا و دوست داشتنیه ، دم VWگرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا