فولکس واگن

بررسی فولکس واگن تیگوان 2018

فولکس واگن معتقد است که مسیر خوشبختی در آمریکا از دل شاسی بلندها می‌گذرد. بدین منظور دو نوع از این گونه محصولات خود را روانه بازار ایالات متحده نموده است. یکی از آنها شاسی بلند سه ردیفه اطلس و دیگری نیز مدل میان-سایز تیگوان است.

فولکس واگن تیگوان 2018
به طرز واضحی، تیگوان جدید نسبت به مدل قبلی که تحت عنوان تیگوان لیمیتد شناخته می‌شود، بزرگتر شده است. این خودرو نسبت به قبل با افزایش فاصله محوری معادل ۱۸.۵۴ سانتیمتر و ازدیاد طول ۲۶.۹۲ سانتیمتری روبرو شده‌ است.

فولکس واگن تیگوان 2018
این توسعه ابعادی راه را برای گنجاندن صندلی‌های ردیف سوم در تیگوان تسطیح نموده است. این مورد در نسخه‌های دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد ارائه می‌شود اما در نمونه‌های چهارچرخ محرک، ۵۰۰ دلار خرج اضافه بر روی دست خریداران خواهد گذاشت. البته ردیف سوم از نظر فضا کمی دلگیر بوده و در عوض، ردیف دوم می‌تواند مکان مناسبی برای نشستن و آرمیدن باشد. همچنین حجمی که قسمت مخصوص بار در اختیار قرار می‌دهد، در حدود ۳۴۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به مقدار ۹۳۴ لیتر گسترش خواهد یافت.

فولکس واگن تیگوان 2018
این افزایش ابعاد منجر به فزونی متناسب وزن نسخه دیفرانسیل جلو که در اینجا مورد بررسی قرار داده‌ایم، شده است و وزن این مدل را نسبت به قبل، در حدود ۲۲۰ کیلوگرم افزایش داده و آن را به حدود ۱۷۸۸ کیلوگرم رسانده است. البته نسخه چهار چرخ محرک، همچنان در حدود ۶۶ کیلوگرم سنگین‌تر از این مدل است.

فولکس واگن تیگوان 2018
پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر که در زیر درب موتور قرار گرفته، نسبت به قبل تغییرات چندانی را به خود ندیده است. برخلاف توان خروجی که با کاهش ۱۶ واحدی روبرو شده و از ۲۰۰ اسب بخار به ۱۸۴ تقلیل یافته است، در عوض گشتاور با افزایش ۱۴ واحدی همراه بوده و از رقم ۲۰۷ در مدل قبلی، به ۲۲۱ نیوتن-متر در این نسخه رسیده است. همچنین شتاب ۰تا ۹۶km/h آن برابر ۸.۲ است که در مقابل نمونه چهار چرخ محرک، یک ثانیه کندتر بوده اما به نسبت رقبای حاضر در این کلاس، نمره قابل قبولی را کسب نموده است.

فولکس واگن تیگوان 2018
آزمایش یک چهارم مایل جایی است که نسخه دیفرانسیل جلو از برادر تمام چرخ محرک خود پیشی جسته و رکورد ۱۶.۹ ثانیه با سرعت ۱۳۸.۴ کیلومتربرساعت را در مقابل ۱۶.۳ ثانیه و سرعت ۱۳۳.۶ کیلومتربرساعت مدل چهارچرخ محرک، به ثبت رسانده است.

فولکس واگن تیگوان 2018
صدای موتور، تحت فشار کمی آزار دهنده است اما اشتباهی از گیربکس هشت سرعته سر نمی‌زند و با تغییر وضعیت از D به S، چابکی آن افزایش می‌یابد و به نظر ما بهتر است همیشه حالت S را برای گیربکس انتخاب نمایید.
میزان مصرف سوخت این خودرو برابر ۱۰.۷ لیتر بر صدکیلومتر(شهر) و ۸.۷ واحد در بزرگراه است.

فولکس واگن تیگوان 2018
در طی مسافت ۱۶۰۰ کیلومتری که تیم ما با این خودرو به مسافرت پرداختند، مصرف سوخت ترکیبی معادل تقریبی ۸.۴ را بدست آوردند که در حدود ۱.۴ کمتر از نسخه مجهز به سامانه چهار چرخ محرک است.

فولکس واگن تیگوان 2018
اگرچه رشد ابعادی، کمکی در زمینه چابکی به تیگوان نکرده اما در عبور از پیچ‌ها موثر واقع شده و استحکام سواری را افزایش داده اما آن را زمخت و آزاردهنده ننموده است.
تیگوان همچنین در عبور از پیچ ویژه تست شتاب جانبی، امتیاز متوسط ۰.۷۸ جی را در حالی که از لاستیک‌های اسکورپیون چهار فصل پیرلی استفاده می‌کرد، کسب نمود و برای توقف از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، مسافت ۵۳.۶۴ متر را طی نمود.

فولکس واگن تیگوان 2018
قیمت نسخه پایه تیگوان که با نشان S شناخته می‌شود از ۲۶,۰۹۵ دلار شروع می‌شود. تریم های دیگر تحت عناوین SE, SEL و SEL پریمیوم نامگذاری شده‌اند. مدل SEL پریمیوم از قیمت پایه ۳۷,۱۵۰ دلاری برخوردار است.

فولکس واگن تیگوان 2018
این نسخه به طور استاندارد همراه با امکاناتی همچون: صندلی‌های چرمی، سانروف بزرگ، ترمز خودکار اضطراری، نگهدارنده بین خطوط، هشدار نقاط کور، سیستم گرمایش برای صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، دوربین دید اطراف، درب پشت برقی، صفحه سرعت سنج دیجیتال قابل پیکربندی و نمایشگر لمسی هشت اینچی با سامانه مسیریابی، عرضه می‌شود. شایان ذکر است که نمایشگر هشت اینچی مذکور به برخی از اشارات دست واکنش نشان می‌دهد و سامانه مسیریابی نیز از دقت کافی برخوردار نیست. اپل کارپلی و اندرویداتو را نیز بایستی به قابلیت‌های سیستم اطلاعات سرگرمی تیگوان اضافه نماییم.

طراحی و کیفیت سطح بالای کابین تیگوان موجبات رضایت شما را فراهم خواهد ساخت اما نمی‌توان لقب لوکس را به آن اطلاق نمود. تریم براق، پنل درب‌های جلو را مزین نموده و صندلی‌ها محل راحتی برای نشستن هستند و دو عدد پورت USB در قسمت جلو به راحتی در دسترس هستند. میزان دید به بیرون از جناحین و پیش رو کاملا مناسب است اما به دلیل پشت سری‌های صندلی‌ها عقب، منظره پشت سر کمی محدود شده است.

در کل، تیگوان جدید با جثه‌ای رشد یافته می‌تواند خودروی مناسبی از جهت مصرف سوخت، کاربردپذیری و همچنین گنجاندن بیش از پنج نفر در خودرو نسبت به برخی رقبا با کالبد کوچکتر باشد. همچنین نسخه چهار چرخ محرک آن را به کسانی که اکثر اوقات در مسیرهای متعارف تردد می‌کنند، توصیه نمی‌کنیم.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    خدا کنه خوب از آب در بیاد.
    به احتمال زیاد یکیشو کاندید کردم
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا