فولکس واگن

SMV کانسپت، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تاریخ فولکس‌واگن

شب شاسی بلندهای فولکس‌واگن در شانگهای بسیار پر سر و صدا برگزار شده و حالا هم قدبلند دیگری معرفی شده است.


فاو-فولکس واگن که یکی از جوینت ونچرهای این غول آلمانی در چین است از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت تا به امروز رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند SMV نام داشته و فعلاً در حالت کانسپت قرار دارد.


البته ظاهر این خودرو بسیار شبیه مدلی تولیدی بوده و انتظار داریم دیر یا زود آن را در خط تولید ببینیم. این شای بلند هفت‌نفره خانواده‌های بزرگ چینی را هدف گرفته و با طول ۵۱۰۰ میلی‌متری طویل‌تر از شاسی‌بلند اطلس می‌باشد.


همانند اکثر محصولات کنونی فولکس‌واگن، SMV کانسپت از معماری مدولار MQB و پیشرانه‌های آشنای این برند استفاده می‌کند. قوای محرکه‌ی این خودرو با اطلس مشترک است. نسخه‌ی پایه دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری TSI بوده درحالی‌که نسخه‌ی چینی اطلس از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری نیز برخوردار است. این پیشرانه در مدل‌های فول تر SMV نیز بکار می‌رود.


پیشرانه‌ی ۶ سیلندر یاد شده که قدرت ۲۹۹ اسبی و گشتاور ۴۹۹ نیوتون متری دارد با یک گیربکس ۷ سرعته DSG و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند.


چیز زیادی درباره‌ی SMV نمی‌دانیم و هنوز هم تصاویری از کابین آن منتشر نشده است. البته با توجه به ابعاد این قدبلند می‌توان حدس زد که کابینی کاملاً جادار برای افراد بالغ وجود خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود صفحات نمایش بزرگ و پشت آمپرهای دیجیتال در SMV بکار روند.

از نظر طراحی باید گفت این خودرو جدیدترین زبان طراحی فولکس‌واگن را به همراه داشته و از ظاهری بسیار دینامیک برای خودرویی با این ابعاد برخوردار است. کاپوت انحنادار، قوس‌های چرخ عضلانی و ستون D اسپورت از ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌باشد. چراغ‌های جلو و عقب LED نیز بر پهنای SMV تأکید دارند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    مشخصا از طراحی های معمول آلمانی فولکس دوره و برای باب مذاق چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    توی طراحی شاسی بلند؛ آئودی و فولکس به نظرم خیلی بهتر از باقی المانی ها کار کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سامان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خیلی زیباست. زبان طراحی جدید فولکس واگن همه رو زخمی می‌کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا