آئودیاسمارتسوزوکیفولکس واگن

تست تصادف فولکس توارگ، آئودی A6 و سوزوکی جیمنی

پس از کسب ۵ ستاره ایمنی کامل توسط فورد فوکوس و ولوو XC60 در اوایل سال جاری، دست‌اندرکاران برنامه ارزیابی خودروی جدید اروپا یا همان یورو انکاپ خودروهای جدید دیگری را تست کرده تا سطح ایمنی آن‌ها را تخمین بزند. گروه فولکس‌واگن بیشترین تعداد خودروها را در این تست‌ها داشته‌اند به گونه‌ای که آئودی A6 سدان ۲۰۱۹ و فولکس‌واگن توارگ ۲۰۱۹ توانسته‌اند ۵ ستاره ایمنی را به دست آورند.

A6 مورد بحث از نوع ۴۰ TDI اسپورت لاین دیفرانسیل جلو و از نوع فرمان چپ بوده و توانسته ۹۳ درصد امتیاز را در بحث سرنشینان بالغ، ۸۵ درصد امتیاز سرنشینان خردسال، ۸۱ درصد امتیاز برای عابران پیاده و ۷۶ درصد نیز برای سیستم‌های ایمنی کسب نماید.


توارگ حاضر در این تست‌ها نیز دارای پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربودیزل و از تریم الگانس بوده است. این خودرو در بحث سرنشینان بالغ و خردسال به ترتیب ۸۹ و ۸۶ درصد امتیازها را کسب کرده درحالی‌که برای عابران پیاده و تکنولوژی‌های ایمنی نیز ۷۲ و ۸۱ درصد امتیازات را به دست آورده است.

همچنین دو خودروی ۴ ستاره‌ای دیگر هم در این تست‌ها حضور داشته‌اند که فورد تورنو کانکت یکی از آن‌ها می‌باشد. این خودرو نسخه‌ی به‌روز شده‌ی همان خودرویی است که در سال ۲۰۱۴ تست شده بود. این مدل دیزلی از تریم تیتانیم انتخاب شده و ۹۲ و ۷۹ درصد امتیازات در بخش سرنشینان بالغ و خردسال را کسب کرده است. در بخش عابران پیاده و سیستم‌های ایمنی نیز ۶۵ و ۷۵ درصد امتیازات به دست آمده‌اند.


دیگر خودروی ۴ ستاره‌ای مورد بحث اسمارت EQ فورفور تمام الکتریکی است که همان رتبه‌ی ایمنی مدل استاندارد تست شده در سال ۲۰۱۴ را کسب کرده است. این خودرو در چهار بخش یاد شده به ترتیب ۷۸، ۷۷، ۶۵ و ۵۶ درصد امتیازها را به خود اختصاص داده است.

اما سوزوکی جیمنی جدید هم در تست‌های یورو انکاپ حضور داشته ولی تنها ۳ ستاره ایمنی را کسب کرده است زیرا از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی زیادی بهره نمی‌برد. مدل ۱.۵ GLX این خودرو در بخش ایمنی سرنشینان بالغ و خردسال ۷۳ و ۸۴ درصد امتیازها را به دست آورده درحالی‌که امتیاز بخش‌های عابران و سیستم‌های ایمنی نیز برابر با ۵۲ و ۵۰ درصد بوده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. الهی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بهترین خودرویی که تو تست برخورد از کنار ..(شبیه ساز برخورد با تنه درخت) دیدم… تا این لحظه تسلا بوده… البته باید منتظر تست تصادف پولستار۱ بود…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. احمدرضا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    یعنی بهترین کلاس ماشین همین آئودی A6 و سری ۵ اینهاست سدان بزرگ و راحت قیمتاشون هم واقعا در کشورهای دیگه نسبت به کیفیتشون عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا