فولکس واگن

تصاویر جاسوسی از نسل جدید فولکس‌واگن توراِگ

نسل جدید فولکس‌واگن توراِگ پلت‌فرم مشترکی با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و نسل آیندهٔ پورشه کاین خواهد داشت

نسل نخست فولکس‌واگن توراِگ در سال ۲۰۰۲ و به‌عنوان اولین SUV فولکس‌واگن معرفی شد. توراِگ بر روی پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین و آئودی Q7 ساخته‌شده بود و پیشرانه‌های زیادی برای آن قابل سفارش بود. قوی‌ترین پیشرانهٔ دیزلی این خودرو نمونه‌ای ۵ لیتری V10 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور بود که توراِگ با این موتور توانست در سال ۲۰۰۷ یک فروند بوئینگ ۷۴۷ را با وزنی در حدود ۱۷۰ تن بکسل کرده و روی باند بکِشد.

Volkswagen-Touareg-

حتی در نسل اول توراِگ، فولکس‌واگن نسخهٔ تولید محدودی از آن‌را با پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنزینی عرضه نمود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. نسل اول در سال ۲۰۰۷ فیس‌لیفت شد تا اینکه نسل دوم در سال ۲۰۱۱ و بازهم مثل گذشته با پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین و آئودی Q7 معرفی گردید. در این نسل اما از موتورهای بزرگ ۱۰ سیلندر و ۱۲ سیلندر دیزلی و بنزینی خبری نبود به‌گونه‌ای که قوی‌ترین موتور بنزینی این نسل نمونه‌ای ۴.۲ لیتری V8 با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و قوی‌ترین موتور دیزلی یک واحد ۴.۱ لیتری V8 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت بود.

نسل اول توراِگ با موتور W12
نسل اول توراِگ با موتور W12

نسل دوم توراِگ نیز در سال ۲۰۱۴ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت اما این نسل هم کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌شود چراکه برای اولین بار نسل سوم توراِگ در حال آزمایش دیده‌شده و تصاویر جاسوسی آن منتشرشده است. هرچند به‌طور کامل جلو و عقب و علائم این خودرو پوشیده شده و تشخیص هویت آن‌را تقریباً غیرممکن می‌سازد اما از نشانه‌هایی می‌توان پی به توراِگ بودن آن برد درحالی‌که عناصر متمایزی از مدل فعلی دارد. مهم‌تر از همه به نظر می‌رسد نسل سوم توراِگ کمی کوچک‌تر از نسل فعلی است. علاوه بر این به دلیل عدم استتار طرفین خودرو، طراحی این قسمت به‌طور کامل نمایان بوده و تا حدودی یادآور طراحی جانبی بنتلی بنتایگا، سریع‌ترین و گران‌ترین SUV دنیا است. سقف خودرو نیز در قسمت عقب شیب ملایمی دارد که این امر ترکیبی خوب از یک طراحی اسپرت و فضای مناسب عقب ایجاد کرده است.

volkswagen-touareg-spy-5

زیربنای نسل سوم فولکس‌واگن توراِگ همان پلت‌فرمی است که در بنتلی بنتایگا و آئودی Q7 بکار رفته و نسل آینده پورشه کاین نیز بر روی آن ساخته خواهد شد. این بدین معنی است که نسل سوم توراِگ با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزین و دیزلی عرضه خواهد شد که البته احتمالاً موتورهای دیزلی در ایالات‌متحده ترائه نخواهند شد. همچنین انتظار می‌رود نسخهٔ پلاگ‌این‌هیبریدی آن‌هم ساخته شود. انتشار تصاویر جاسوسی نسل آیندهٔ فولکس‌واگن توراِگ نشان می‌دهد که این خودرو متفاوت از کراس‌اوور بزرگ جدید این شرکت که احتمالاً Teramont نام خواهد داشت دارد. هرچند شاید این دو خودرو در طراحی تشابهاتی باهم داشته باشند اما ترامونت بالاتر از توراِگ قرار خواهد گرفت.

در نمونهٔ در حال آزمایش به‌طور کامل قسمت‌های جلو و عقب خودرو پوشیده شده است بااین‌حال می‌توان تا حدودی طراحی بروز شدهٔ سپرهای عقب و جلو را مشاهده کرد؛ اما عدم وجود پوشش در قسمت‌های جانبی کمی عجیب به نظر می‌رسد. احتمالاً نسل سوم فولکس‌واگن توراِگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رسماً رونمایی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Noble

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بوئینگ 747 رو بکسل کرده…. یعنی قدرتش از نیسان آبی هم بیشتر بوده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Noble

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        عزیزی آقا بهنام گل.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حميد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ماشین خوبیه منتهی اینجور که معلومه فقط جلو و عقبش فیس لیفت شده
    ایران خودرو هم ال نود رو فیس لیفت کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. one:1

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    باید چیز به درد بخوری بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ای کاش طراحیش رو بهتر می کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا