فولکس واگن

انتشار تصاویری از فولکس‌واگن آرتئون شوتینگ بریک

فولکس‌واگن چند روز دیگر نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل آرتئون خود را معرفی خواهد کرد. همراه با معرفی آرتئون جدید، نسخهٔ شوتینگ بریک هم به خانوادهٔ این خودرو اضافه می‌شود. حال اما پیش از رونمایی رسمی، تصاویری از آرتئون شوتینگ بریک در چین منتشر شده است. به لطف این تصاویر می‌توانیم ببینیم که این نسخهٔ شوتینگ بریک چقدر با نسخهٔ فست‌بک معمولی تفاوت دارد. از طراحی جدید بخش عقبی خودرو که بگذریم، در این تصاویر همچنین اسپویلر جلوی برجسته‌تری با نوار کرومی هم دیده می‌شود.

در آرتئون شوتینگ بریک روکش‌های پلاستیکی در اطراف دهانهٔ گلگیرها، رکاب‌ها و سپر عقب به همراه ارتفاع بیشتر از سطح زمین دیده می‌شود که این می‌تواند به معنای ارائهٔ نسخهٔ آلترک آن باشد اما دراین‌باره مطمئن نیستیم و شاید این نسخه فقط در چین عرضه شود. درهرحال به‌زودی متوجه می‌شویم که فولکس‌واگن چه نقشه‌ای در سر دارد. در همین حال، کنجکاو بودیم که آیا در نسخهٔ شوتینگ بریک آرتئون چراغ‌های عقب هم تغییری خواهد کرد که حالا در این تصاویر می‌بینیم چراغ‌ها مشابه نسخهٔ فست‌بک هستند. البته سر اگزوزها فرم جدیدی دارند و حالا با نواری کرومی احاطه شده‌اند که کل عرض سپر را طی کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، عرض و ارتفاع آرتئون شوتینگ بریک هم‌اندازهٔ نسخهٔ فست‌بک است اما طول آن از ۴,۸۶۵ میلی‌متر به ۴,۸۶۹ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این ماشین هم می‌توان به چراغ‌های LED، سقف پانورامیک، شیشه‌های دودی و رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی اشاره کرد. آرتئون در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که در دو سطح قدرت ۱۸۶ و ۲۲۰ اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی هردو نسخه توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    چه چیزه خفنو و جالبه
    ولی یک سوال اروپاییها که عشق شوتینگ هستن بهتر نیست بجاش suv بخرن و دست از این تعصبات صلیغه ایی بردارن؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      احتمالا به عمد سلیقه رو اشتباه نوشتی دیگه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        تعادل این خودروها در مقایسه با شاسی بلند ها مخصوصا برای افرادی که هر روز تو اتوبان های بدون محدودیت آلمان سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رو تجربه میکنن مهمترین مزیته. فرض کنید شما تو کرج ساکنید و تو تهران کار میکنید و ۲۰ کیلومتر از اتوبان هیچ محدودیتی نداره. حاضرید برای سالی یه بار آفرود (اونم تو آلمانی که خیلی جاهاش کوه نداره) شاسی بلند بخرید که هم گرونتره هم مصرفش بیشتره و هم مالیات سالانه آلایندگیش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          چرا که نه
          من ۱۰۰٪ suv انتخاب میکنم
          در ضمن شما کامپکت suv با شاسی بلندای حرفه ایی قاطی کردی
          suv ها خیلی هم ماشینهای با ایمنی بالا و مطمئنی هستن و از نظر اقتصادی که گفتی اونقدرا هم از نظر هزینه مبلغ خاصو چشمگیری نمیشه

          ضمنا suv بازار خیلی خوبی داره و از افت قیمت کمی برخورداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (suan chwan)امینMAF

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بنظر من این استایلو باید روی یه ماشین جدید ارائه میکرد
    روی ارتئون خیلی ننشسته استیشن.
    حتی چراغ عقباشم بدون هیچ تغییری استفاده کردن که از جذابیتش کم میکنه چون چراغ عقب یه فست بک یا اینارو خیلی خوب نمیشه روی استیشن پیاده کرد.
    بیشتر انگار یه تیونر گرفته قد ماشینو بلندتر کرده تااینکه نسخه استیت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen. G

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      با نظر شما کاملا موافقم… زیباترین نسخه آرتئون همون سدانه… استیشن واقعا بهش نمیاد… دلایلش هم هموناست که ذکر کردید… من آرتئون رو خیلی دوست دارم… بیشتر از همتایان ژاپنی و کره ای و حتی آلمانیهای دیگه… وقار خاصی تو طراحی این خودرو احساس میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ♤ANGUS_812♤

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    شوتینگ بریک همون استیشن کوپه (سقف خمیده) هست
    یا یه کلاس جداس
    استیشن کوپه لایک
    کلاس جدا دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهرداد كمال

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    میمردین نمای جلوی گلف رو این جور طراحی میکردین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    چرا اروپاییها به جای ماشینهای استیشین نمیرن سمت کراس اور و وانت میان سایز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (203 ديدگاه)

      چون خیلی اهل اثاث کشی نیستن!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا