فولکس واگن

توقف فروش فولکس‌واگن تائوس چهار چرخ محرک

فولکس‌واگن کاملاً روی کراس اوور جمع‌وجور تائوس ۲۰۲۲ حساب باز کرده است. جدای از قیمت رقابتی ۲۲۹۹۵ دلاری، ظاهراً این خودرو با مشوق‌های نقدی و پیشنهادهای اقساطی جذاب عرضه می‌شود. اتوموتیونیوز می‌گوید فولکس‌واگن آمریکا در ماه اول ورود این خودرو به نمایندگی‌ها توانسته فروش ۴۹۳۹ دستگاهی داشته باشد.

اما خریداران ابتدایی این خودرو به ویژه افرادی که نسخه چهار چرخ محرک تائوس را انتخاب کرده‌اند با مشکلی غیرمنتظره در خودروی خود روبرو شده‌اند و گفته می‌شود این خودرو به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود.

سخنگوی فولکس‌واگن اخبار منتشر شده در این رابطه را تائید کرده است. ظاهراً یکی از نمایندگی‌های فولکس‌واگن در آمریکا اولین بار متوجه این مشکل شده است. سخنگوی این شرکت گفته فولکس‌واگن هم‌اکنون از چارچوب زمانی گزارش‌های موردنیاز NHTSA پیروی می‌کند. هنوز گزارشی از جراحت و تصادفات مربوط به این مشکل به دست فولکس نرسیده است.

گفته می‌شود مشتریان نیز چنین مشکلی را به شرکت گزارش کرده‌اند. ژرمن‌ها قبلاً روی حل این مشکل تمرکز کرده‌اند اما فعلاً راه‌حل مخصوصی پیدا نشده است. رسانه‌ها می‌گویند فولکس‌واگن به نمایندگی‌های خود دستور توقف فروش نسخه چهار چرخ محرک تائوس را داده است.

تمامی نسخه‌های فولکس‌واگن تائوس با پرداخت مبلغی اضافه‌تر می‌توانند از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار شوند. اگرچه نسخه‌های دیفرانسیل جلوی این خودرو با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه می‌شوند اما برای مدل‌های چهار چرخ محرک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

زیر کاپوت تمامی تریم های تائوس پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۵۸ اسب بخاری قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    “”” خریداران ابتدایی این خودرو به ویژه افرادی که نسخه چهار چرخ محرک تائوس را انتخاب کرده‌اند با مشکلی غیرمنتظره در خودروی خود روبرو شده‌اند و گفته می‌شود این خودرو به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود.”””
    برند باز نه ماشین شناس همینه وقتی توو دویل با پژو 508 دم از کیفیت فولکس زدن !!😂
    وقتی آخرین پژو ای که دیدن یکسری پیکان پژوموتور باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ♦SHAHRUKH♦

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      فولکس کیفیت نسبتا خوبی داره همین تیگوان هایی که ماموت خودرو وارد کرد با این بنزین افتضاح ایران هنوز بدون مشکل کار میکنند
      در ضمن خودرو ساخته دست بشره انسان هم جایز الخطاست پس هر مشکلی قابل پیش بینیه مهم اینه که برای مشتری احترام قائل بشن و مشکل پیش اومده رو به سرعت رفع کنند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. خوشنام

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      تو ماشینهای تسلا مشکلات بسیار عجیبتری دیده میشد و چندین بار مجبور به رفع آنها شدند.
      برخی مدلهای تویوتا هم ایرادات مرگبار داشت که حتی چندین آتش سوزی و جزغاله شدن هم در پی داشت. ولی بخاطر نفوذ تبلیغاتی و رشوه دهی تویوتا، این مشکلات آنجور که باید رسانه ای و ساماندهی نشد.
      پژو هم چندین بار فراخوان داده و برخی ماشین هاش مشکلات اعصاب خردکن دارند.
      از نظر تعداد خودروی تولیدی، فولکس چندین برابر پژو تولیدات و فروش داره. پس طبیعی است که احتمال خطا هم بیشتر میشه.

      ضمنا این مشکل درباره نسخه سفارشی چهارچرخ متحرک است و نسخه پایه بدون ایراد است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    دوستانی که طرفداری فولکس رو میکنید اگه یه کره ای هم این مشکلاتو داشت همینو میگفتین؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    بهرحال هر خودرویی ممکنه به مشکل بخوره. البته اگر واقعا هدف خریدار اینه که خودرویی داشته باشه که کمترین مشکل را در مدت استفادش داشته باشه، چشم بسته لکسوس را انتخاب کنه. ده ساله طبق jd-power در صدر کیفیت خودروهاست. واقعا ژاپن کارش درسته.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حالا بعد از سالها فولکس یه فراخوان داده همه سرش داد میزنن!! خب دیگه یه مشکلی فنی بوده فراخوان میدن حل میشه این همه زور زدن برای چیه 😐

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا