فولکس واگن

فولکس‌واگن ID.3 چگونه متولد می‌شود؟!

ID.3 مهم‌ترین محصول فولکس‌واگن از زمان معرفی بیتل و گلف محسوب می‌شود و به لطف ویدئوهای جدیدی که منتشر شده می‌توانیم ایده‌ای بسیار واضح و عالی از چگونگی تولید این هاچبک تمام الکتریکی داشته باشیم.


هم‌اکنون کارخانه‌ی Zwickau در آلمان مسئولیت تولید این خودرو را بر عهده داشته و اگرچه ID.3 تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد اما تولید آن اکثراً مشابه سایر محصولات دیگر فولکس‌واگن می‌باشد چراکه ربات‌ها کار را انجام می‌دهند.


شاید کف خودرو مهم‌ترین بخش ID.3 باشد که مجموعه باتری را در خود جای‌ داده است. فولکس‌واگن پس از کار روی کف خودرو دیگر بخش‌های قوای محرکه از جمله پیشرانه‌ی الکتریکی را روی اکسل عقب جای می‌دهد.


شما شاید متوجه این نکته شده باشید که ID.3 دارای ترمزهای کاسه‌ای سنتی در اکسل عقب باشد و اگرچه به نظر می‌رسد این نکته برای فولکس خیلی خوب نیست اما ترمزهای سنتی اهمیت کمتری برای یک خودروی الکتریکی در مقایسه با خودروهای درون‌سوز دارند زیرا این دسته از خودروها دارای ترمز احیا شونده می‌باشند.


فولکس‌واگن امیدوار است ID.3 فروش بالایی داشته باشد و ما هم قطعاً فکر می‌کنیم این خودرو به موفقیت دست خواهد یافت. یکی از پارامترهای کلیدی این است که مشتریان می‌توانند سه نوع باتری مختلف را انتخاب کنند و مهم اینکه همگی بردهای معقولی دارند. برای مثال باتری ۴۵ کیلووات ساعتی برد ۳۳۰ کیلومتری ایجاد کرده درحالی‌که برد مدل‌های مجهز به باتری‌های ۵۸ و ۷۷ کیلووات ساعتی به ترتیب برابر با ۴۲۰ و ۵۰۰ کیلومتر می‌باشد.

این خودروساز آلمانی اعلام کرده قیمت ID.3 در وطن خود از زیر ۳۰ هزار یورو شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. الیور تویست

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چقدر پشرفته ! اصلا تو کارخونه ادمهای کمی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Farzad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    لطفا از این جور فیلما بیشتر بزارید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با مالیات واردات تسلا گران بود. ولی حالا که VW وارد این عرصه شده گزینه بهتری برای خرید در آلمان هست.
    قیمت به کارایی 58kw بهتره و برای خرید مناسبتره البته مشوقهای دولت برای همشون ثابته. مهمترین مزیت (بجز مسائل زیست محیطی) پرداخت هزینه کمتر در مالیات هست و سوخت ، چون هزینه سوپرشارژ رایگان هست و میشه بعنوان تنها ماشین خانواده به این ماشینها اعتماد کرد و مثل 10 سال پیش فقط برای داخل شهر نیستند. قصد خریدش دارم.
    اعتماد به کارایی و تغییر دیدگاه مردم به این تکنولوژی از تسلا شروع شد و اگر تسلا نبود شاید هنوز 10 سال با شرایط فعلی فاصله داشتیم
    تسلا انقلاب بزرگی در خودرو ایجاد کرد و این انقلاب نه فقط در تکنولوژی بلکه بخش اصلیش درتغییر نگرش دنیا به خودرو الکتریکی بود
    امیدوارم در آینده این تکنولوژی در ایران با هزینه معقول استفاده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا