فولکس واگن

تولید یا عدم تولید فولکس پاسات! مسئله این است!

در بازار خودروی آمریکا، خودروی جتا از نظر حجم فروش محبوب‌ترین سدان خانوادگی فولکس‌واگن است. البته در باقی نقاط دنیا که هاچبک ها و خودروهای کوچک‌تر عملکرد بهتری دارند سدان بزرگ پاسات طبق شنیده‌ها با ما وداع خواهد کرد.


درست هفته پیش بود که روزنامه‌ی آلمانی بیلد گزارش داد فولکس‌واگن تولید پاسات را به کارخانه‌ای کوچک‌تر انتقال خواهد داد تا فضا برای تولید انبوه خودرویی الکتریکی فراهم شود. البته حتی گفته شود تولید پاسات هم ممکن است متوقف شود.


اما هیچ‌یک از این خبرها درست از آب درنیامد. همین هفته پیش بود که فولکس‌واگن جلسه‌ای خصوصی در هامبورگ آلمان برگزار کرد تا پیش‌نمایشی از پاسات فیس لیفت داشته باشد. این خودرو سال آینده در اروپا معرفی خواهد شد. اگرچه مدل اروپایی پاسات تفاوت‌هایی با برادر آمریکایی خود دارد اما هنوز هم تشابهاتی بین این دو وجود دارد.


درحالی‌که پاسات اروپایی از پلتفرم MQB استفاده می‌کند، مدل موجود در بازار آمریکا بر پایه‌ی پلتفرم B فولکس‌واگن ساخته شده است.

یکی از افراد حاضر در جلسه‌ی خصوصی فولکس‌واگن نقل کرده که این خودروساز خبرهایی ناامید کننده درباره‌ی پاسات داشته و تلاش می‌کند وضعیت این خودرو را بهبود بخشد. در این جلسه گفته شد که پاسات به دلیل تغییرات صنعت خودرو دیگر تولید نخواهد شد و شرکت هم به دنبال تبدیل تأسیسات امدن به تولید محصولات الکتریکی است؛ اما در همان جلسه هم گفته شد که این اخبار درست نبوده و تولید پاسات متوقف نخواهد شد.

با توجه به به‌روزرسانی پاسات و عدم تولید نسل جدید آن، فکر می‌کنیم فولکس‌واگن از عملکرد این خودرو مطمئن است. اگرچه فیس لیفت محصولات در صنعت خودرو عملی کاملاً عادی است اما از طرف دیگر هم نشان می‌دهد فولکس‌واگن از بازخورد پاسات در بازار اطمینان داشته و فکر می‌کند این خودرو هنوز هم رقابتی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عکس دوم واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    دهن پاساتو سرویس کردید…خودرو جذابیه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    هیچ وقت از نگاه کردن به این ماشین و آئودی A8 سیر نمیشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا