فولکس واگن

10 تکنولوژی برجسته فولکس‌واگن توارگ 2019 جدید

نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ که به عنوان پرچم‌دار تکنولوژیک برند شناخته می‌شود تلاش خواهد کرد تا با وجود سیستم‌های پیشرفته گوناگون وارد قلمروی شاسی بلندهای لوکس شود. توانایی‌های آفرود و ایمنی این خودرو افزایش یافته و ترفندهای زیادی برای افزایش راحتی و کیفیت سواری توارگ جدید بکار گرفته شده‌اند. همچنین رویه مدرن این روزهای صنعت خودرو یعنی کاکپیت دیجیتال نیز در شاسی‌بلند جدید فولکس وجود داشته که طی آن شاهد یک صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی پیش چشم راننده و یک صفحه لمسی بزرگ ۱۵ اینچی هستیم.


جدای از گجت های گوناگون، فولکس توارگ ۲۰۱۹ می‌خواهد خریدارانی که به دنبال کابینی جادار و البته خودرویی سبک‌وزن هستند را جذب کند. در واقع استفاده از پلتفرم MLB Evo باعث شده این خودرو ۱۰۶ کیلوگرم سبک‌تر شود که این امر به لطف استفاده از آلومینیوم زیاد (تقریباً در نیمی از ساختار بدنه از آلومینیوم استفاده شده است) حاصل شده است. جدای از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو دیزل که قدرت ۴۲۱ اسبی و گشتاور فوق‌العاده‌ی ۹۰۰ نیوتون متری دارد، چیزهای دوست‌داشتنی زیادی درباره توارگ جدید وجود دارند.

در ادامه شما را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های نسل جدید توارگ که بازخوردهای اولیه بسیار مثبتی را ایجاد کرده آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • چراغ‌های جلوی ماتریکس LED


چراغ‌های جلوی ماتریکس LED که به عنوان آپشن در دسترس است از ۱۲۸ دیود در هر دسته تشکیل شده و هرکدام را می‌توان به‌صورت انفرادی فعال کرد. نورپایین از ۴۸ عدد LED تشکیل شده درحالی‌که نوربالا دارای ۲۷ عدد LED است. چراغ‌های باقی مانده نیز برای واحدهای روزتاب، چراغ‌های پشت آمپر و… بکار می‌روند.

محدوده تابشی این چراغ‌های جدید در مقایسه با چراغ‌های زنون قبلی بیش از ۱۰۰ متر بهبود یافته است. همچنین توزیع نور چراغ‌های توارگ جدید بسیار متنوع است: نور شهری، نور جاده‌ای خارج از شهر، نور خودروی روبرو، نورپایین بزرگراهی، نوربالای بزرگراهی، چراغ سبقت، نور آب‌وهوای بد، چراغ آفرود و…

علاوه بر حالت‌های بسیار متنوع ذکر شده، چراغ مارکر نیز وجود دارد. این حالت در توارگ های مجهز به سیستم نایت ویژن بکار رفته تا چراغ‌ها به‌طور مختصر فلش بزنند بنابراین راننده بهتر می‌تواند عابران پیاده تشخیص داده شده توسط سیستم مادون‌قرمز را ببیند.

  • سیستم تعلیق بادی چهار گوشه


این سیستم دارای تنظیمات نرمال و راحت بوده اما مشتریان همچنین می‌توانند حالت آفرود را داشته باشند که ارتفاع سیستم تعلیق را تا ۲۵ میلی‌متر افزایش می‌دهد. زمانی که شرایط سواری بدی وجود داشته باشد، حالت مخصوص آفرود می‌تواند ارتفاع سیستم تعلیق را ۷۰ میلی‌متر افزایش دهد. در سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، این سیستم تعلیق بادی به‌طور خودکار ارتفاع توارگ را بین ۲۵ تا ۳۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد تا هندلینگ خودرو با کاهش درگ بهبود یابد.

  • سیستم فرمان پذیری چهار چرخ


همانند جدیدترین نسل پورشه کاین که دارای پلتفرمی مشترک با توارگ جدید می‌باشد، سومین نسل این محصول محبوب فولکس نیز از فرمان پذیری چرخ‌های عقب سود می‌برد. این سیستم سفارشی تا سرعت‌های ۳۷ کیلومتر در ساعت چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند. استفاده از این سیستم باعث شده دایره گردش خودرو از ۱۲.۱۹ به ۱۱.۱۹ متر کاهش یابد. در سرعت بالاتر از ۳۷ کیلومتر در ساعت، جهت چرخش چرخ‌های عقب و جلو مثل هم می‌شود.

  • میله‌های ضد لغزش الکترومکانیکی


توارگ ۲۰۱۹ از پایدار کننده‌های فعال با میله‌های ضد لغزش الکترومکانیکی سود می‌برد. یک پیشرانه فعال کننده در انتهای هر یک از میله‌ها بکار رفته و بسته به شرایط رانندگی، دو طرف میله ضد لغزش سفت‌تر می‌شود. فولکس‌واگن می‌گوید میله‌های ضد لغزش فعال نه تنها پایداری خودرو در جاده‌های ناهموار را افزایش می‌دهد بلکه تکان‌های جانبی این شاسی‌بلند در زمان عبور از پیچ‌ها را کاهش داده و کشش خودرو در رانندگی آفرود را بهبود می‌بخشد.

  • کنترل فعال ۴Motion


نسل جدید توارگ ۲۰۱۹ به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (تعویض با سیم) بوده و با ۵ حالت رانندگی قابل انتخاب عرضه می‌شود که عبارت‌اند از اکو، کامفورت، نرمال، اسپورت و انفرادی. با پرداخت هزینه بیشتر نیز می توان ۴ حالت آفرود بیشتر شامل آفرود خودکار، شن، گل و آفرود تخصصی را به دست آورد.

جدای از اضافه شدن ۴ حالت جدید، کیت سفارشی مورد بحث دارای باک بنزین بزرگ‌تر (۹۰ لیتری)، حفاظت زیر بدنه تقویت شده، گارد باک سوخت و حفاظ پیشگیری از برخورد سنگ می‌باشد.

همچنین یک قفل دیفرانسیل مرکزی هم در این خودرو نصب شده که به عنوان جعبه انتقال بین دو اکسل عمل کرده و تا ۷۰ درصد گشتاور قابل‌انتقال را به چرخ‌های جلو انتقال داده درحالی‌که اکسل عقب نیز می‌تواند تا ۸۰ درصد گشتاور را دریافت کند.

  • نایت ویژن


توارگ جدید اولین محصول فولکس‌واگن است که با سیستم دستیار شب عرضه می‌شود. این خودرو دارای سیستم دید در شب سفارشی با دوربین حرارتی تشخیص دهنده عابران پیاده و حیوانات می‌باشد. زمانی که عابر تشخیص داده شد رنگ آن برجسته شده و بسته به ریسک پیش رو رنگ سبز یا قرمز را به خود می‌گیرد. تصویر موردنظر در پشت آمپر تمام دیجیتالی پیش روی راننده به نمایش درمی‌آید و اگر سیستم نایت ویژن خطری را تشخیص دهد از طریق نشان‌دهنده‌های پشت آمپر یا هد آپ دیسپلی سفارشی راننده را آگاه می‌سازد.

  • هد آپ دیسپلی


این سیستم که به‌صورت رسمی هد آپ دیسپلی شیشه جلو نامیده می‌شود اطلاعات را درست در میدان دید راننده به نمایش می‌گذارد. این سیستم که ابعاد ۲۱۷ در ۸۸ میلی‌متری دارد هم‌اکنون بزرگ‌ترین هد آپ دیسپلی ارائه شده توسط فولکس می‌باشد. راننده اطلاعات زیادی همچون کروز کنترل تطبیقی، ناوبری، سرعت خودرو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… را در شیشه جلو تماشا خواهد کرد.

  • ناوبری خودآموز


بسیاری از محصولات کنونی فولکس‌واگن دارای سیستم ناوبری خودآموز هستند اما توارگ ۲۰۱۹ یک پله بالاتر قرار دارد. این سیستم می‌تواند مسیرهای متعددی را که خودرو طی می‌کند تشخیص داده و آن‌ها را ذخیره کند. این سیستم ناوبری همچنین تلاش می‌کند بر پایه پروفایل کاربر جهت بعدی راننده را پیش‌بینی کند. سپس بهترین مسیر را به راننده توصیه می‌کند.

  • سیستم صوتی داینادیو


دیگر سیستم سفارشی بکار رفته در توارگ جدید سیستم صوتی ۷۳۰ واتی داینادیو است که در مجموع ۱۴ بلندگو را در بر می‌گیرد. ۴ توئیتر در ستون‌های A و شانه‌های درب جلو نصب شده و دو بلندگوی میدرنج نیز در درب‌های جلو، ۴ بلندگوی میدرنج در درب‌های عقب، دو بلندگوی مؤثر در ستون‌های D، یک بلندگوی مرکزی در پانل داشبورد و یک ساب ووفر نیز زیر کف صندوق جا خوش کرده است. تکمیل کننده این سیستم صوتی آمپلی‌فایر ۸۰ واتی است که در کامپیوتر مرکزی سیستم اطلاعات مرکزی ادغام شده است.

  • کاکیپت پیشرفته


بی‌شک مهم‌ترین چیزی که در کابین توارگ به چشم می‌آید صفحه‌نمایش بزرگ کنسول مرکزی است. این صفحه‌نمایش ابعاد ۱۵ اینچی داشته و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۲۰ پیکسل در نسخه پرچم‌دار پریمیوم می‌باشد. پشت آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی پیش روی راننده نیز رزولوشن ۱۹۲۰ در ۷۲۰ پیکسلی دارد. اپل کارپلی، اندروید اتو، میرور لینک، ۴ پورت USB و وای فای هات اسپات لیست کاملی از ابزارهای ارتباطی هستند.

این دو صفحه‌نمایش همراه با یکدیگر صفحه‌نمایش یک تکه بزرگی را تشکیل می‌دهند که توسط فولکس‌واگن “کاکپیت نوآورانه” نامیده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فقط عکس آخر رو نگاه کنید، از حالت نشستن معلومه که چقدر این ماشین کابین خوبی داره و راننده به همه چیز مسلطه.
    جدای از این، با استراتژی که فولکس در پیش گرفته، حتما در آینده موفقترین شرکت خودروسازی میشه، بخصوص که یه سیل عظیمی از محصولات الکتریکیش رو داره میاره به بازار تا دو سه سال آینده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    همیشه از ماشینهای کمپانی فولکس خوشم میاد ، حالا هر مدلی میخواد باشه ، همیشه طراحهای مرتب و شیکی دارند مثل ائودی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من حتی می تونم اینو به q7 ترجیح بدم.
    حداقل ار لحاظ طراحی داخلی و خارجی اینو بیشتر از q7، که خودش هم بی نظیره می پسندم. این دقیقا همون طراحی دلخواه منه، ساده و شیک.
    از نظر فنی و تکنولوژیکی هم فقط رقبایی از خاک آلمان میتونه داشته باشه و عملا از کلاس سنتی خودش خارج شده و هیچ شباهتی به خودروهای اقتصادی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کوروش

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    فوقالعاده است ،باید گفت چی نداره این ماشین؟
    گشتاور بی نظیر موتور دیزل و چراغ های جلوش واقعا شاهکار هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamid

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (280 ديدگاه)

    به این میگن ماشین. آدم میبینه کیف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عرفان

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    خوشبحالشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بی نام

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اسمش اتوموبیله اما من هواپیما میببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مصطفی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین شیک واز نظر ایمنی بالا وبه روز هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا