فولکس واگن

جزئیات احتمالی فولکس‌واگن پاسات 2023

روزهای درخشان فولکس‌واگن پاسات کاملاً گذشته‌اند زیرا خیزش کراس اوورها و شاسی‌بلندها تأثیر شدیدی روی تقاضای این سدان میان سایز گذاشته است. این خودرو پس از سال ۲۰۲۳ دیگر در آمریکا عرضه خواهد نشد و گفته می‌شود نسخه اروپایی شکل گرفته بر پایه پلتفرم MQB نیز به پایان راه خود رسیده است. در همین اثنا بازار چین نیز آماده فیس لیفت نسخه محلی نسل فعلی پاسات می‌شود.

افرادی که فعلاً آماده انتخاب خودروهای الکتریکی نیستند از شنیدن اینکه ژرمن‌ها تائید کرده‌اند نسل بعدی پاسات تولید خواهد شد خوشحال خواهند شد. ظاهراً قرار است این خودرو با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و برد الکتریکی ۱۰۰ کیلومتری تولید شود. فعلاً جزئیات بیشتری از نسل B9 پاسات در دست نیست اما اتواکسپرس به برخی جنبه‌های رقیب آلمانی اوپل اینسیگنیا اشاره کرده است.

این مجله بریتانیایی می‌گوید فولکس‌واگن در واقع پاسات سدان را به موزه می‌فرستد. انتظار می‌رود نسل جدید این خودرو فقط به‌صورت استیشن عرضه شود هرچند احتمال تبدیل آن به یک هاچبک وجود دارد. شاید واژه بهتر برای فرم بدنه پاسات بعدی لیفت بکی مشابه آرتئون باشد.

باور بر این است پاسات B9 فاصله بین محوری بیشتری نسبت به نسل فعلی داشته و از نظر فضای پا و بار در حد و اندازه‌های اشکودا ساپرب ظاهر خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو همچنان پلتفرم MQB را حفظ کرده و با پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل و همچنین سیستم چهار چرخ محرک در نسخه‌های سطح بالا عرضه شود. هنوز مشخص نیست که آیا پیشرانه بنزینی هم به‌صورت تکی ارائه خواهد شد یا اینکه فقط به عنوان نسخه پلاگین هیبریدی در دسترس خواهد بود. خبری از نسخه تمام الکتریکی پاسات نخواهد بود زیرا قرار است این مأموریت به نسخه تولیدی ID. اسپیس Vizzion سپرده شود.

اگرچه در خبرها به این موضوع اشاره‌ای نشده اما فولکس‌واگن قبلاً تائید کرده نسل جدید پاسات در سال ۲۰۲۳ و در کارخانه براتیسلاوای اسلواکی تولید خواهد شد. این در حالی است که نسل فعلی این خودرو در کارخانه امدن آلمان تولید می‌شود. در کارخانه براتیسلاوا اشکودا ساپرب جدید نیز تولید خواهد شد هرچند با حذف پاسات سدان رقابت درون خانواده این دو خودرو کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

گروه فولکس‌واگن نیازی به نگرانی درباره موندئوی فورد ندارد زیرا این خودروساز آمریکایی در مارس ۲۰۲۲ موندئو را راهی موزه خواهد کرد. از طرف دیگر استلانتیس احتمالاً در حال آماده کردن جایگزین نسل فعلی اوپل اینسیگنیاست، خودرویی که احتمالاً از نظر فنی مشابه پژو ۵۰۸ زیبا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    یاد نسل های ابتدایی این خودرو دوست داشتنی بخیر.
    توی سال های پیش رو از این وداع ها زیاد خواهیم داشت متاسفانه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    بطور کُلی سری جدید محصولات کمپانی فولکس از هماهنگیو نظمو حفظ اصالت بهره مند هستن و سخت میشه ازشون ایراد گرفت …… ولی با همه این حرفا به نظر من طراحی نمای عقب پاسات جدید یه جورایی ساده به نظر میرسه که یه نقص به حساب میاد البته شاید نظر دوستان در مورد طراخی عقب پاسات جدید با من متفاوت باشه و اینجوری ندیده باشن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. محمد مختاری آذر

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا یکی از غول های خودروسازی فولکس واگن هستش با محصولات درجه یک
    این پاسات هم که عالی هستش نیاز به تعریف نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    قشنگ شده،شبیه آرتئون درستش کردن…

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا