فولکس واگن

حل مشکلات نرم‌افزاری فولکس‌واگن نسل هشت

تولید مهم‌ترین خودروی فولکس‌واگن یعنی گلف جدید با بروز برخی مشکلات نرم‌افزاری همراه بوده است. این مشکلات طی هفته‌های پیش و هم‌زمان با بررسی‌های کیفیتی روتین پیدا شد و به همین خاطر تحویل این خودرو به مشتریان به تعویق افتاد؛ اما فولکس واکن می‌گوید هم‌اکنون این مشکلات را رفع کرده است.

اگرچه عمده خودروهای دارای این مشکلات که تولید شده به دست مشتریان نرسیده اما برخی مدل‌ها که قبلاً به مشتریان تحویل داده شده‌اند نیز باید رفع عیب شوند. فولکس‌واگن تخمین زده حدود ۱۵ هزار خودرو در آلمان نیازمند رفع اشکال هستند هرچند تعدادی از گلف‌های جدید در سایر بازارهای اروپایی هم وجود دارد. تمامی این خودروها فراخوان خواهند شد.

همین مشکل باعث شده بود تحویل اشکودا اوکتاویا نیز متوقف شود زیرا این خودرو اشتراکات زیادی با گلف دارد. چکی‌ها نیز به تازگی اعلام کرده‌اند مشکلات نرم‌افزاری این خودرو رفع شده است. نرم‌افزار به‌روز شده فولکس‌واگن در تمامی نسخه‌های گلف و اوکتاویا و احتمالاً در آئودی A3 و سئات لئون نصب خواهد شد.

اما مشکل این خودروها به سیستم تماس اضطراری مربوط می شود که یک سیستم الزامی در کشورهای اروپایی می‌باشد. اتحادیه اروپا دراین‌باره می‌گوید:

اگر شما خودروی جدیدی را پس از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸ بخرید این خودرو باید دارای سیستم تماس مبتنی بر شماره ۱۱۲ باشد. این قانون درباره خودروهایی با حداکثر هشت صندلی و خودروهای تجاری سبک صادق است. اگر خودرویی را قبل از این تاریخ خریداری کرده باشید الزامی به نصب سیستم یاد شده نیست هرچند در صورت پشتیبانی فنی خودرو می‌توانید آن را نصب نمایید.

این سیستم در صورت وقوع یک تصادف جدی به‌صورت خودکار با سرویس‌های اضطراری تماس گرفته و نزدیک‌ترین واحد اضطراری صرف‌نظر از محلی که خودرو پلاک شده به مکان حادثه اعزام می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهرآیین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    مشکلات نرم افزاری و برقی همیشه در خودروها وجود دارد ولی در حاضر با توجه به رقابت شدید برندها در سطح جهانی رسیدگی به این مشکلات از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چون در غیر این صورت نارضایتی مشتریان و سپس کاهش میزان فروش را برای یک برند به دنبال خواهد داست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو سایت سوق عراق دنبال خودروها بگردین.
    رنو مگان ساخت ۲۰۲۰ رنگ قرمز. اتوماتیک. رنگ تریم داخلی سفید کرمی. صفر کیلومتر و دست اول.
    به قیمت شانزده هزار و هفتصد و شصت و دو دلار فروخته میشه.
    سفید همین مدل ولی ساخت ۲۰۱۹ به قیمت ده هزار و هشتصد و نود و پنج دلار و پنجاه و نه سنت فروخته میشه.

    عوارض گمرک هردوتا پرداخت شده و محاسبه شده هست. یعنی هیچ پول دیگه ایی نمیدین به گمرک یا مالیات.

    خودم تو فکر خرید یه ماشین جدیدم اولین کارم اینه مادرمو ببرم شهرهای مختلف بگردیم و یه سیاحتی بشه. به طور مثال تا مشهد ببرم. به فکر خرید یه کرولا هستم اونم کرولاهای ۵ سال پیش. چون ایرانی هستیم حقمون همینه انگار. بدبختی اینه لیاقتمون به جایی رسیده پول هستا. ماشین هستا. اما این نفس و عمل خرید دریغ شده ازمون.
    ادم یاد بدبخت بیچاره های افغان میوفته. مادرم معلم هست میگه هر هفته یکی دوتا میان التماس که بچه شونو ثبت نام کنن تا درس بتونن بخونن. وضعمون داره بدتر میشه. یه ماشین اونم یه ماشین معمولی خریدش اینطوری غیر ممکن شده
    حالا تو عراق تو سلیمانیه کرولا سدان به رنگ سرمه ایی تیره با کارکرد حدود ۳۰ هزار کیلومتر پیدا کردم.سال ساختش ۲۰۱۷ هست. اتوماته. تاچ اسکرینه. سیستم ناوبری داره چون بعضیا نداره و باید پول بدی تا اپگرید بشه ولی این داره. گمرک و عوارض و اینا همه پرداخت شده هست. تا ۳ روز میتونی این ماشین رو ببری باهاش دور بزنی خوشت اومد میایی پول رو میدی. چند میفروشه؟ چهارده هزار و پانصد و شصت و سه هزار دلار و بیست و یک سنت.

    تویوتا کرولای دست دوم ولی مدل ۲۰۲۰ یعنی ساخت امسال به قرمز رنگ تو بغداد اگهی کردن.
    همه چی داره منجمله سان روف. به قیمت بیست هزار و سیصد و شش دلار میفروشن. گمرک و عوارض و مالیات و همه چی پرداخت شده هست و به جز قیمت ماشین هیچی نمیخواد بدی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    تیتر خبر مشکل داره
    کلمه گلف جا افتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا