فولکس واگن

سودآوری خودروهای الکتریکی فولکس در آینده نزدیک

صنعت خودرو همیشه سختی‌های زیادی داشته است. چیزهای زیادی می‌تواند با مشکل همراه باشد مثل مشکلات شبکه تأمین، دستمزد کارگران و رکود اقتصادی. همچنین قوانین مربوط به آلایندگی و ایمنی نیز وجود دارند که همواره خودروسازان را تحت‌فشار می‌گذارند. هم‌اکنون به این موارد باید گذر از خودروهای درون‌سوز به نمونه‌های الکتریکی شده را نیز اضافه کنیم. تا به امروز هیچ خودروسازی از جمله تسلا نتوانسته‌اند از تولید و فروش خودروهای الکتریکی پولی به جیب بزنند. البته هنوز در مراحل اولیه عصر الکتریکی سازی هستیم اما سودده بودن همیشه خوب بوده است. هرچند به نظر می‌رسد یک خودروساز در آینده نزدیک از فروش این خودروها سود خوبی به دست خواهد آورد.

خبر جدید بانک سرمایه‌گذاری سوئیس UBS نشان می‌دهد فولکس‌واگن از سال ۲۰۲۲ و با فروش خودروهای الکتریکی سود به دست خواهد آورد. این بانک گفته جنرال موتورز هم در آینده خودروهای الکتریکی سوددهی خواهد داشت اما از اشاره دقیق به زمان آن خودداری کرده است.

البته به نظر می‌رسد فولکس‌واگن در موقعیت بهتری قرار دارد. UBS پیش‌بینی می‌کند این خودروساز آلمانی پیش از همه رقبا در زمینه خودروهای الکتریکی به سود دست خواهد یافت. اگرچه فولکس‌واگن امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ یک‌چهارم فروش جهانی‌اش را خودروهای الکتریکی تشکیل دهند اما گفته می‌شود این میزان در بازه زمانی یاد شده ۱۵.۶ درصد خواهد بود. البته این خبرها بر مبنای پیش‌بینی‌ها تهیه شده‌اند هرچند سرمایه‌گذاران فولکس به آن توجه خواهند کرد. همچنین UBS می‌گوید خودروهای پلاگین هیبریدی موقعیت اصلاً خوبی نخواهند داشت و تا سال ۲۰۲۵ تنها حدود ۱.۴ درصد از کل فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

دلیل؟ زیرا رگلاتورهای اروپایی خودروهای الکتریکی را به خاطر نبود پیشرانه‌های درون‌سوز ترجیح می‌دهند. همچنین گفته شده تسلا دوست‌داشتنی‌ترین برند الکتریکی، حداقل در عصر کنونی بوده و تسلا مدل Y و سایبرتراک در حال حاضر خبرسازی زیادی داشته‌اند. البته این خودروها احتمالاً در آینده وضعیت عادی‌ای خواهند داشت.

UBS گفته است:

در مقایسه‌ای مستقیم مشتریان همچنان محصولات الکتریکی آئودی، مرسدس یا ب ام و را به تسلا ترجیح خواهند داد. مشکل اصلی این است که برندهای یاد شده هنوز فاقد محصولات رقابتی در برابر تسلا هستند اما این امر می‌تواند در سال ۲۰۲۱ تغییر کند.

در ماه‌های آینده فولکس‌واگن ID.3 وارد بازارهای اروپایی خواهد شد ولی گفته شده این خودرو با مشکلات متعددی روبرو است. کراس اوور فولکس‌واگن ID.4 نیز در هفته‌های آینده برای بازار آمریکای شمالی معرفی خواهد شد؛ اما UBS می‌گوید ID.3 برای فولکس سودده خواهد بود.

در خبر این بانک آمده است:

یک خودروی الکتریکی مطلوب ترکیبی از شعاع حرکتی قابل‌قبول و قیمتی رقابتی با خودروهای سنتی است. این را تسلا نشان داده است. ما فکر می‌کنیم فولکس‌واگن اولین خودروساز جهانی است که چنین محصولی را در مقیاس گسترده تولید می‌کند؛ و به همین خاطر فولکس‌واگن اولین خودروسازی خواهد بود که از فروش خودروهای الکتریکی به سود می‌رسد. لوکس سازان در مقطع کنونی به خاطر تیراژ تولید خود نخواهند توانست از نظر تکنولوژی و پرفورمنس به تسلا نزدیک شوند و این امر ریسک سودده نبودن خودروهای الکتریکی و از دست دادن بازار برای آن‌ها را در بر دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    آقای شاهین سلام لطفا یک مقاله مفصل در مورد جناب خیامی که حدودا هفته پیش فوت کردند بنویسید من ندیدم ایا یادی ازشون کردید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فولکس راه درستی در پیش گرفته ?…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدگل ریکی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خودروی الیکتریکی وقتی موفق می شود که قیمت آن کمی کمتر از خودروهای سوخت فسیلی باشد واین هم کاملا امکان دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina Barca

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اگه قرار باشه درون سوز ها رو ممنوع کنن حتما یه هیدروژنی برمیدارم.از هر جا بهتره.آینده برای هیدروژنی ها هست، تنها ماشین هایی که بدون موتور بنزینی دوستشون دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا