فولکس واگن

رویارویی برادران برقی و بنزینی، درگ فولکس‌واگن گلف GTI و ID.3

فولکس‌واگن مثل بسیاری از خودروسازان سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعهٔ خودروهای تمام الکتریکی کرده و پس از مدت‌ها تبلیغ برای این ماشین‌ها، چند نمونه از آن‌ها را رسماً معرفی و به بازار عرضه کرده است. اولین محصول از سری خودروهای تمام الکتریکی جدید فولکس‌واگن هاچ‌بک کامپکت ID.3 است که از بسیاری جهات شباهت زیادی گلف دارد. ID.3 و گلف هردو هاچ‌بک‌های کامپکتی با شکل و اندازهٔ مشابه هستند اما درحالی‌که گلف از سوخت‌های فسیلی نیرو می‌گیرد، ID.3 کاملاً الکتریکی است.

این هاچ‌بک الکتریکی فعلاً فقط در یک نسخه عرضه می‌شود که به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور در عقب نصب شده و چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد. از سوی دیگر، گلف نسخه‌های بسیار متنوعی دارد که حتی نسخه‌های پایهٔ آن‌هم پرفورمنس خوبی را ارائه می‌کنند اما این هاچ‌بک نمادین آلمانی برای اینکه بتواند در برابر همتای الکتریکی‌اش خودی نشان دهد، باید نسخهٔ اسپرت GTI را به میدان بفرستد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بنابراین روی کاغذ گلف GTI قدرت بیشتری داشته و بسیار هم سبک‌تر است. علاوه بر این، فولکس‌واگن گفته است ID.3 برای رقابت پرفورمنسی با تسلا مدل ۳ طراحی نشده است و بیشتر بر راحتی و کارایی تمرکز دارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد در یک مسابقهٔ درگ میان گلف GTI و ID.3، هاچ‌بک بنزینی به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر به پیروزی برسد اما از سوی دیگر ID.3 هم از مزیت گشتاور فوری و شتاب‌گیری روان موتور الکتریکی برخوردار است. با این اوصاف، فکر می‌کنید نتیجهٔ یک مسابقهٔ درگ میان این دو هاچ‌بک هم‌خانواده چه خواهد شد؟ ویدئوی دودقیقه‌ای زیر برای پاسخ دادن به این سؤال تهیه شده است.

مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن گلف GTI

فولکس‌واگن ID.3

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۱ عدد الکتریکی
قدرت ۲۴۵ اسب بخار ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک جلو عقب
وزن ۱۳۸۸ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم
طول ۴,۲۸۷ میلی‌متر ۴,۲۶۱ میلی‌متر
قیمت پایه ۳۴,۹۶۰ پوند ۳۲,۹۹۰ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Audi s8

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    فولکس واگن گلف لایک
    فولکس واکن id دیس لایک

    موافقم 43
    مخالفم 29
  2. محمد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    انتخاب سختیه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. mahdi-abdi

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هر دو بی نظیرن

    موافقم 16
    مخالفم 0
  4. ارشیاsvj

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اگه id3 جاروبرقی نبود اون ولی الان گلف هر چند از چراغاش بدم میاد.

    موافقم 7
    مخالفم 14
  5. MAHDI

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    صددرصد فولکس گلف GTI
    توجه کنید به وزن ماشین ها، آخه رانندگی با یه هاچبک که بیش از 1700 کیلوگرم وزن داره چه لذتی میتونه داشته باشه در مقابل گلف GTI
    بازم هاچبک الکتریکی خیلی خیلی قابل قبول تر از یه SUV یا یه سدان بزرگ الکتریکی هستش.

    موافقم 12
    مخالفم 5
  6. مهدی موتورز

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    نمیدونم خ‌یلی منتظر گرد هم ایی این دو تا بودم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Me

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      عههه چه جالب منم ?
      البته این ویدئو کاملا تبلیغاتی بود
      منتظر ویدیو های معتبر تر هستیم
      ولی id3 و id4 به نظر من کاملا گزینه های بی نقصی هستن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. Amin-mc20

    ۱۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خوب معلومه دیگه گلف بهتره اخه رویارویی لازم ندارن

    موافقم 3
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا