آئودیفولکس واگن

نبرد چهار سیلندر و هشت سیلندر، درگ گلف R با آئودی SQ7

فولکس‌واگن گلف R جدید هاچ‌بک بسیار قدرتمندی است. ما تاکنون مسابقه‌های زیادی از این خودرو با رقبای مستقیمش دیده‌ایم اما این بار هاچ‌بک داغ فولکس‌واگن در برابر رقیب غیرمعمولی قرار گرفته است. این خودرو آئودی SQ7 است یعنی یک کراس‌اوور لوکس که بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر از گلف است. تنها اشتراکی که بین این دو خودرو می‌تواند پیدا کرد، داشتن چهارچرخ و رنگ آبی آن‌ها است. البته نباید فراموش کرد که هردوی آن‌ها محصول گروه فولکس‌واگن هستند.

در سینهٔ گلف R یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آئودی دو برابر حجم و سیلندر بیشتری دارد و ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری به هر چهارچرخ می‌فرستد.

بنابراین به‌وضوح SQ7 خودروی بسیار قوی‌تری است اما از سوی دیگر باید توجه داشت که گلف وزن بسیار کمتری دارد. هاچ‌بک فولکس‌واگن با ۱۵۵۰ کیلوگرم، ۷۰۰ کیلوگرم از کراس‌اوور ۲۲۵۰ کیلوگرمی آئودی سبک‌تر است که اختلاف چشمگیری محسوب می‌شود. خب بنابراین، آیا آئودی می‌تواند اضافه‌وزن خود را با قدرت بیشتری که دارد جبران کند یا گلف به لطف وزن کمتر و چابکی بیشتر خود پیروز خواهد شد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

آئودی SQ7

فولکس‌واگن گلف R

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۵۰۷ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۵۰ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت ۸۰ هزار پوند ۴۰ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    میدونستید با این گلف میتونید از تسلا مدل اس پلاد ، پورشه تایکان توربو اس آئودی e tron gt و…. رد بشید ، این برقی ها بیشتر از ۱۵۵ مایل نمیرن ، شما باین حتی اگر ۱۵۶ تا هم برید با نهایت تحقیر ازشون سبقت میگیرید ، و بوق هم میتونید بزنید ، تازه من دیدم گه golf gti تا ۱۷۰ مایل هم رفته نسل ۸
    برتری گیربکس اینجا معلوم میشه ، حتی در فورمول e هم که نهایت مهندسی برقی هاست و این شرکت های ماشین سازی در حوزه الکتریکی یک صدم اونها هم مهندسی ندارن ، خود ماشین های فورمول e از گیربکس ۵ دنده استفاده میکنن، بعد بعضی ها میگن گیربکس خوب نیست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  2. Silent

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    می دونستی عکس پروفایل فراری و جت گذاشتن دلیل دونستن نیست؟ می دونستی هر روز چقدر کامنت های چیپ پر می شه زیر مطالب که حتی سن گواهی نامه هم نیستن؟!! می دونستی چیزی گیرت نمیاد جدید باشه!
    TESLA PLAID توووو سایتش برا فروووش زده 200mph!!!! می دونستی الان 168 تا رو پر می کنه!! می دونستی قراره با یک اپدیت نرم افزاری 40 تا دیگه بیاد رو سقف سرعتش بدون اچار کشی
    فکر می کردم خیلی ماشین بازید اینجا اینستا نیس

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. محمد امین

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      سایلنت جان ، تست سرعتش بیشتر از ۱۵۵ مایل نرفت و تاپ اسپید این ماشین ها وابسته شارژ باتری هست ، سایت تسلا همونی نیست که نوشته رودستر قراره ۱۰۰۰۰ نیتون متر گشتاور داشته باشه 😅😅😅 اگر این مقدار گشتاور داشته باشه بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر راه نمیره چون گشتاور با دور موتور و ساب بخار همونطور که میدونی رابطه داره و چون قدرتش حدود هزار هست ، پس باید دور موتور موتور های الکتریکی خیلی پایین باشه چون که موتور مستقیم به چرخ وسیله پس سرعت خیلی پایینی هم این ماشین داره اما خودش گفته قراره چهارصد تا راه بره ، تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که بعد از دور موتور حدود صفر نقدر گشتاکر افت بکنه که این سرعت رو بتونه ایجاد کنه که این هم خودش مشکله چون ساخت موتوری که حدود ۸۰۰۰ نیتون متر گشتاور از دست بده در محدوده ی دور موتور خودش تقریبا غیر ممکنه در این ابعاد
      الان که ۱۵۵ تا رفته هروقت ۲۰۰ تا رفت شما بیا بگو من هم قبول میکن

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        تسلا گشتاور چرخ رو حساب کرده که بقیه ی سوپرکارها هم یه همچین گشتاوری روی چرخ ارائه میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. محمد امین

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          مشکل این هست که بقیه سوپر کار ها توسط گیربکس گشتاور روی چرخشون این مقدار هست ، اما برای تسلا گشتاور سر موتور همون گشتاور سر چرخ هست چون موتور بدون تغییر ضریب خاصی مستقیم به چرخ ها وصله

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        خیر . همون انتقال قدرت تک سرعته ی تسلا هم ضریبش یک نیست. یعنی قدرت سر موتور همون قدرت سر چرخ نیست

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. محمد امین

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          تا اونجایی که من اطلاع دارم این ضریب نزدیک به یک هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Silent

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        https://www.youtube.com/watch?v=tJltMSg4OBo
        بشین این و چند بار پلی کن Tesla 3 performance توو اتوبان آلمان 260 کیلومتر و پر کرد می شه 161 مایل در ساعت!!!! حالا ببین PLAID جدید چی هست با 1000HP…. کمتر داستان و نظرات شخصی و رد قالب علمی سر هم کنید! کلا همینه کامنتااا بسیار پرت

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          حاجی ، اگر رودستر اومد با ۱۰۰۰۰ نیوتون گشتاور و ۴۰۰ تا هم رفت این یعنی من اشتباه کردم، خود تسلا فعلا ری گفته مدل ۳ سرعتش ۱۵۵ تا هست ، بخث سر سرعت پلاد بود نه مدل ۳

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Silent

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          مدل 3 تسلا 462 اسب قدرت داره!! 161 مایل زد!!
          PLAID S که برترین سدان هست با 1000 اسب بعد کشف کردی 155 تا رو بزور پر می کنه؟!! 😂
          بیخیال فقط خواستم بگم دونستن خرج داره!!! باس بشینی سر علم و دستاوردها
          انتقال قدرت رودستر ضریبش بماند سر وقتش.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. RezaRs

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      با تشکر که اسم منو یادی کردی
      این گونه اگر رفتم از این خاک ز من یاد کنید 🌷
      جناب سایلنت با سطح معلوماتی که شما از خودت نشون دادی وقتی کسیو گفتی کم سواد علامه دهره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. شاهپور

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (295 ديدگاه)

    خیلی جالب بود ، مشخصات غیر از وزن فقط و فقط گویای برتری آئودی بود اما همان اضافه وزن نابودش کرد، حالا عزم من جزم شد برا لاغری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Reza Waffen SS

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    عاشق هردوشونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یه هاچبک داغ کامپکت با یه کراس اوور لوکس میدسایز
    آخه آدم چه انتخابی بکنه هیچ ربطی به هم ندارن
    تنها راه مقایسه همون پرفورمنس هست که گلف سریع تره با نصف قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    مقایسه این دوتا اشتباه هست q7 یه شاسی بلند لوکس هست واسه مهمونی و پرستیژ و گهگاهی هم بازی با پدال و موتور پرقدرت ولی گلف واسه شیطنت توی خیابون هست هرکدوم مشتری خاص خودش رو داره شاسی واسه پدر پولدار خانواده هست گلف واسه پسر همون خانواده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    مگه میشه آئودی رو شکست داد همیشه توی هر سگمنتی آئودی پیروز هست کواترو بقدری دقت و مهندسی پیشرفته ای داره که توی دنیا یکه تاز هست نمیدونم چیکار میکنه که اضافه وزن رو بااین انتقال قدرت جبران میکنه قدرت کمتر رو هم باز با این جبران میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    گلف هم یکی از بهترین هاچبک های دنیاست که بدجوریییییییی دلبری میکنه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    گلف با اون موتورش همچین صدایی داره اما ائودی با اون موتور 2 برابرش صداش خیلی افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا