رنوفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن پاسات و رنو تالیسمان

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور آخر، قسمت سوم، چهارمین دوئل از گروه سدان‌های متوسط

نتایج دوئل قبلی شورلت مالیبو و هوندا آکورد

مجموع آراء: ۱۳۳۰

آراء شورلت مالیبو: ۳۵۹

آراء هوندا آکورد: ۹۷۱

پیروز دوئل: هوندا آکورد با کسب ۷۳ درصد از کل آراء

مزدا ۶

اشکودا ساپرب

مزدا ۶

تویوتا کمری

تویوتا اونسیس

تویوتا کمری

شورلت مالیبو

هوندا آکورد

هوندا آکورد

فولکس‌واگن پاسات

رنو تالیسمان

؟

 

فولکس‌واگن پاسات

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از اتوکار: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۸۳,۲۸۸ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲۵,۰۴۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

رنو تالیسمان

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: CMF رنو-نیسان

امتیاز از اتوکار: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۲,۱۶۳ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۶,۷۸۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۶ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن پاسات

رنو تالیسمان

پیشرانه ۱.۸ لیتری I4 ۱.۶ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۹ ثانیه ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۷ لیتر (ترکیبی) ۵.۶ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۹ گرم/کیلومتر ۱۲۷ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۹ لیتر ۵۱ لیتر
وزن ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۶ متر ۴.۸۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۹ متر ۲.۸۱ متر
حجم صندوق بار ۵۸۵ لیتر ۶۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه ۲۵,۳۳۰ یورو ۲۷,۹۰۰ یورو

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10168532]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. آآآآرماااانننن

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    تو ایران هیچکدوم،چون شنیدم پاسات ها تو ایران گیربکسشون مشکل پیدا کرده،تالیسمان هم مشکلات مختلفی داشته
    ولی کلا پاسات گزینه خیلی بهتریه هم امتحانشو پس داده هم سواریش خیلی نرم تر هست و کیفیت بالاتری داره فروشش هم که گویای همه چیز هست

    موافقم 0
    مخالفم 6
    1. حامد

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      تو ایران خودرهای ژاپنی و کره ای بیشتر جواب میده

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. محمد

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      والا بعید میدونم کیفیت مونتاژ اونها مثل ما باشه و این مشکلاتی که میگید
      اما درکل تلیسمان یکی از بهترین محصولات رنو هست کارایی بالا، موتور بهینه،طراحی گیرا، شتاب سریع، نمایشگرهای بزرگ، صندوق جادار کت میتونه توی این کلاس مهم باشه و…
      .
      من تلیسمان رو بیشتر میپسندم اما توی این کلاس انتخاب نهایی من خودرو دیگه ایه
      .
      ضمن اینکه جالبه که از ۴ خودرو نیمه نهایی، ۳تا ژاپنی هستن

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. آآآآرماااانننن

        ۲۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دادا تو چند سایت و پیج خوندم که پاسات ها توی ایران گیبرکسشون خیلی داغ میکنه،مناسب ایران نیستن وگرنه توی اروپا و دنیا یکی از پرفروش ترین ها هست
        تالیسمان هم چند مورد اتش سوزی داشت و مشکلاتی مثل صدای باد از سانروف تو سرعت بالا و غیره
        تالیسمان هم تو این کلاس خودروی زیاد موفقی نبود چه از لحاظ فروش چه از لحاظ رتبه بندی بهترین ماشین های این کلاس تو سایت های مختلف
        تو ایران فقط خیلی بزرگش کردن و تا رولز رویس بردنش بالا پیج های خودرو که حالا خودشون فهمیدن قضیه چیه! بنظر من که پاسات سرتر هست

        موافقم 1
        مخالفم 5
        1. محمد

          ۲۹ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          شاید دوست عزیز من اینو اطلاعی ندارم
          اما بازار ما که با همه دنیا فرق داره
          بعنی اگه کمری درست و به قیمت وارد میشد
          یا سیویک
          یا مزدا ۳
          یا…
          قطعا شاخهای بازار ما تلیسمان-اپتیما-سوناتا نبودن

          موافقم 1
          مخالفم 2
  2. Mohammad

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    با اینکه از این دسته خودرو ها چندان خوشم نمیاد پاسات در بین مردم با ارزش تره البته داخل ایران رو عرض نمیکنم ولی من تالیسمان رو بهتر دیدم به طور کلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی حداقل روی کاغذ تالیسمان برتری داره. و من بهش رای دادم.
    ولی من کلا فولکس رو به کل فرانسه ترجیح میدم.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. amin

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      اینجا من هم به تلیسمان رای دادم چون اولا ظاهرش خیلی زیباتر و خاص تره و مخصوصا چراغ های عینکی عقب وقتی روشن میشه عالیه و هم اینکه با وجود موتور کوچکتر قدرت برابر داره و در تست شتاب اسب بخار هم بهتر عمل کرده بود و یک رتبه بالاتر از سیتروئن c3 ایستاده بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. AMG 63

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    گیربکس تالیسمان ٧ سرعته دو کلاچه هستش ، لطفاً تو مشخصات جدول اصلاحش کنید .
    تالیسمان هم از نظر سوارى و هندلینگ وهم از نظر امکانات و طراحى و همچنین مشخصات فنى از پاسات عملکرد بهترى داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مانی

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تلیسمان فقط موتور بهتری داره با حجم کمتر و مصرف یخورده کمتر قدرت بیشتری داره
      هرچند برتریش محسوس نیست
      مجله ماشین شماره ۴۲۹ هم این دو ماشین رو برسی‌ کرده و نظرش مثل خیلی‌‌های دیگه بود
      کیفیت سواری پاسات کلا بالاتره،هم تو مانور‌ها بهتره هم اینکه مثله تلیسمن تو دست انداز‌ها بد عمل نمیکنه
      تلیسمن بزرگتره و فاصله بین محور ایش هم یخورده(۲سانت) بیشتره اما فضای عقب پاسات بهتره و جا پای بیشتری داره!!!
      کلا از هر نظر که برسی‌ کردن پاسات بهتره اما متاسفانه تو ایران ۱۰۰ میلیون گرونتره که خیلی‌ عجیبه
      تلیسمن ماشین خیلی‌ خوبیه اما نه در اندازه پاسات و تویوتا کمری تو ایران خیلی‌ گنده کردنش

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. me84

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    این مدل پاسات رو همین چند روز پیش دیدم. قهوه ای سوخته متالیک با تودوزی کرم. واقعا طراحی خیلی قشنگی داشت. واقعا لذت بردم. ولی تو عکس نمیدونم چرا انقدر سادست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امار فروش رنو تالیسمان خیلی بده تازه همونم کاهش داشته با این که خودرو جدید با طراحی جدید هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آرش وان

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فروش تلیسمان در اروپا تحت تاثیر برادر کوچکترش مگان هست؛ چون هر ۲ دارای یک قیافه هستند و اروپایی ها خودروی جمع و جور میپستند بیشتر جذب مگان میشوند و اونایی هم که جذب مگان نمیشوند و ماشین بزرگتر میخواهند دیگه تلیسمان نمیخرند

      تو ترکیه هم همینطوره ؛ با اینکه مگان پرفروش ترین ماشین ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ بوده ولی فروش تلیسمان اصلا خوب نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من طراحی پاسات رو بیشتر دوست دارم. طراحی کابین هم پاست یه سروگردن لوکس تر وجذاب تره. کیفیت متریال استفاده شده هم در پاسات بهتره.این دوخودرو رو سایت خودروبانک در ایران مقایسه کرده باهم.انگار زیاد بابنزین ایران همخوانی نداره پاسات وگیریگسش هم میگفت خشکه.اما در هر صورت انتخاب من پاسات

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ببخشیداشتباه تایپ کردم.نظرخوروبانک این بود که گیربگس پاسات خشکه ودر کل این ماشین در ایران اونطور که باید جواب نمیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سام

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    من در این دوئل خودرویی به فولکس واگن پاسات رأی می دهم.مشکل گیربکس دوکلاچه پاسات های وارداتی به ایران هم به دلیل بی توجهی و یا شاید هم نادانی وارد کننده داخلی روی داد زیرا گیربکس دوکلاچه اتوماتیک پاسات در بازارهای جهانی در دو نسخه تر (WET) و خشک (DRY) عرضه می شود که متأسفانه طرف ایرانی نسخه خشک (DRY) آن را سفارش داد.قطعات مربوط به این نسخه از گیربکس هم در شرایط پرفشار و پر ترافیک شهری داغ نموده و بر کارکرد خودرو تأثیر می گذارد و افت کارائی آن را موجب می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    با اینکه از نظر فنی تالیسمان بهتره و جادار و بزرگتره اما قطعا کیفیت پاسات بهتره و اطمینان خاطر بیشتری داره
    طراحی کابین پاسات پخته تر و جا افتادس اما تالیسمان چندان تناسبی نداره
    طراحی خارجی هم سلیقس کاملا (تالیسمان حس اسپورت بودنو داره تقریبا اما پاسات ساده و شیک بودن)
    پاسات کمی ارزونترم هس
    پاسات!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir Machine

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    مطمئناً پاسات
    استایل ساده و اتو کشیده پاسات رو به همه ماشین‌های این کلاس ترجیح میدم
    از طرف دیگه، پاسات موتورهای قوی‌تر هم داره که قوی‌ترینش 2 لیتری بنزینی توربو با 280 اسب بخاره و به سیستم چهارچرخ محرک 4Motion هم مجهزه اما قوی‌ترین موتور تالیسمان همین 1.6 لیتری 200 اسبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تالیسمان رو انتخاب کردم به خاطر اتاق بزرگ تر و همچنین مصرف کمتر و همین طور الایندگی کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Amir

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    تلیسمان با اختلاف زیاد زیباتره اما بهتر نیست و کیفیت فولکس رو نداره من به پاسات رای دادم.در این گروه کمری و مزدا ۶ رو بیشتر از بقیه دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. (Saeed(peugeot

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    رای من تلیسمان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تو این کلاس کمری ، آکورد و مزدا 6 ، بعدش پاسات و سپس تالیسمان . وقتی کمری هست بقیه وِل مُعطلن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. ahmad

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    با توجه به جدول و سیستمهای ایمنی تلیسمان بهتره ، اما اگر قیمتش از پاسات یکمی ارزونتر بود ، بهتر میتونست رقابت کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شاهين

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    جفتشون خوبن رای من پاسات
    اما متاسفانه سه گزینه ی اصلی قهرمانی یعنی آکورد و کمری و مزدا هیچ کدوم با مدل ٢٠١٨ تو بازار ایران نیستن و سخت ترین کار انتخاب بین سه اسطورست که هیچکدومو از نزدیک ندیدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mercede kaviani

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    هیچ کدام را نمی پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 2
  18. آرمین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    توی این سگمنت برنده مزدا 6 میشه.ولی بین این دو پاسات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کاپیتان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    رنو مدرنتر بنظر میاد ولی فروش چیز دیگری نشون میده، یک ماه پیش من اروپا بودم تقریبا تالیسمان توی خیابان‌ها اصلا ندیدم برام عجیب بود، ولی تئوری وار تالیسمان بهتره و رای من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Nissan...Japan

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کلا غیر از تعصب الکی روی کشور سازنده یه دلیل خوب بیارید که به تالیسمان رای ندم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ميلاد

      ۳۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینکه تا حالا سوار هیچ کدوم نشدین و فقط از روى اطلاعات رو کاغذ دارین نظر میدین
      اینم یه دلیل خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیرحسین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (70 ديدگاه)

    مشکل تلیسمان های ایران به این دلیله که مونتاژ کره هستند. در مقایسه فوق تلیسمان مونتاز فرانسه هست که هم 10 اسب قویتره و هم تعلیق بسیار بهتری داره و هم کیفیت متریالش بالاتره. تلیسمان فرانسوی از پاسات بهتره و لی پاسات از تلیسمان مونتاز کره قطعاً بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۲۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (70 ديدگاه)

      منظورم از 10 اسب بیشتر و متریال و تعلیق بهتر نسبت به تلیسمان های مونتاژ کره هست… نه پاسات

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      پاسات از هر دوشون بهتره
      خیلی‌ سایت‌ها این دوتا رو مقیسه کردن
      یه ریز گوگل کنی‌ کلی‌ مطلب پیدا میکنی‌

      موافقم 0
      مخالفم 1
  22. مانی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اصلا کاری به این ندارم که پاسات ماشین بهتری هست
    این نظر سنجی‌ها واسه فهمیدن سلیقه کاربر‌ها هست و این که کدوم ماشین‌ها رو بیشتر دوست داران
    واسه من خیلی‌ خیلی‌ عجیب بود که فهمیدم ایرانی‌ها تلیسمن رو از پاسات بیشتر دوست دارن
    و اگه پولش رو داشته باشن وقت خرید تلیسمن رو انتخاب می‌کنن
    اصلا فکرش رو هم نمیکردم،خیلی‌ خیلی‌ برام جالب بود
    اگه تحریم نبودیم پدال میتونست اطلاعاتی‌ که از کاربر‌ها بدست میاره رو در ازای مبلغ
    معقول در اختیار شرکت‌های مرتبط بذاره اما متاسفانه……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ميلاد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشکل اینجاس که اکثر افرادى که تو نظرسنجى شرکت میکنن تا حالا حتى یکبار هم سوار هیچ کدومشون نشدن
    فقط از روى اطلاعات رو کاغذ و زرق و برق نظر دادن
    در صورتى که تمام کسایی که واقعا سوار این دو ماشین شده باشن یا تمام رقابت هایی که تو سطح جهانى بین این دو خودرو انجام شده نتیجش کاملا مشخصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مانا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشقم تالیسمان

    موافقم 1
    مخالفم 1
  25. Armin

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوشبختانه من هر دو ماشین رو روندم.هر دو ماشینایه فوقالعاده ای هستن.
    تالیسمان موتور فوقالعاده ،هندلینگ خیلی خوب ،مصرف کمتر ،طراحی اسپرت و اپشن هایه خیلی خوبی داره.البته صندوق بزرگتر .اما سواریش یکم اسپرتتره.
    پاسات کیفیت فولکس رو داره،سواری نرم تری داره،اما خدماتش اصلا خوب نیست و گیربکس مدل ایرانش مشکل داره.اما به هر حال ماشینه عالییه.
    من تالیسمانو انتخاب میکنم .یه پیشرفته عالی برایه اتحاد رنو و نیسانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Armin

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا در حالیکه تالیسمان ۵٠ رای بیشتر داره پاسات به مرحله بعد رفته!؟
    اگر نظر شماست ،چرا دیگه نظر مردم رو میپرسید!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. دانیال

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متاسفانه تو کشوری هستیم که هیچ جاش از قانون مشخصی پیروی نمیکنه ، قیمت جهانی پاسات حدود ۲۵۰۰ یورو پایینتره ولی داخل کشور الان در حال حاضر تالیسمان ۷۰۰ و پاسات ۸۲۰ تا ۸۵۰ قیمت گذاشته شده ،کلا تو ایران اینجوریه که هر چیزی طرفدار داره روز به روز گرونتر بشه ولی همه جای دنیا وسیله ای که طرفدار و خواهان پیدا میکنه قیمتو متعادل تر میکنن تا همه بتونن استفاده کنن ،

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا