فولکس واگن

احتمال ساخت فولکس پاسات جدید توسط اشکودا!

همه‌ی ما می‌دانیم که فولکس‌واگن تمرکز اصلی خود را روی عرضه‌ی محصولات الکتریکی گسترده گذاشته است. به منظور آماده شدن برای عصر خودروهای بدون آلایندگی، مقامات این خودروساز آلمانی نیازمند دگرگونی خط تولید خود به منظور آزادسازی ظرفیت‌ها و بهینه ساختن فرایندهاست. انتظار می‌رود این برنامه‌ها تأثیر قابل‌توجهی روی محصولاتی با پیشرانه‌های احتراق داخلی داشته باشند. فولکس‌واگن همین چند روز پیش اعلام کرده بود تأسیسات اِمدن و هانوفر را تا سال ۲۰۲۲ به محل ساخت خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد کرد.


بنا به خبرهای منتشر شده ظاهراً تولید یکی از مهم‌ترین محصولات فولکس یعنی پاسات به جمهوری چک منتقل خواهد شد و برند اشکودا مسئول تولید این سدان میان سایز برای بازار اروپا خواهد بود. اگرچه این خبر می‌تواند برای افرادی که به دنبال برچسب “ساخت آلمان” هستند کمی ناراحت‌کننده باشد اما این تصمیم تجاری با توجه به اینکه پاسات می‌تواند با ساپرب در یک مکان ساخته شود کاملاً توجیه‌پذیر می‌باشد. پاسات و ساپرب قرابت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.


تأسیسات اِمدن که در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده نه تنها به ساخت سدان پاسات مشغول است بلکه نسخه‌های استیشن و آل تراک این خودرو، GTE الکتریکی شده و آرتئون را می‌سازد.


همان‌گونه که گفته شده فروش پاسات به خاطر افزایش روزافزون محبوبیت شاسی بلندها کاهش قابل‌توجهی داشته است. JATO Dynamics می‌گوید تقاضا برای این خودرو در ۹ ماهه‌ی ابتدایی سال جاری با افت ۵.۶ درصدی به ۱۲۷۳۲۵ دستگاه رسیده است.

البته انتقال تولید پاسات از اِمدن به واسینی جمهوری چک آسان نخواهد بود چراکه دو کارخانه‌ی تولید اشکودا هم‌اکنون تقریباً با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. بر پایه‌ی خبرهای منتشر شده، گروه فولکس‌واگن در حال تحلیل جنبه‌های گوناگون ساخت کارخانه‌ی سوم در اروپا بوده و از جمله گزینه‌های محتمل می‌توان به بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.


موضوع جالب اینکه اگرچه تولید پاسات ممکن است به چک منتقل شود اما اشکودا کاروک که در واسینی و بولساو ساخته می‌شود هم در آلمان ساخته خواهد شد. اشکودا نمی‌تواند به تقاضای زیاد این کراس اوور کامپکت پاسخ دهد و به همین خاطر تولیدش را به کارخانه‌ی سوم هم گسترش خواهد داد. کاروک در همان‌جایی مونتاژ خواهد شد که فولکس‌واگن تیگوان و T-Roc کانورتیبل در آنجا تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. pooriya.bmw..german

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با توجه به افت فروش پاسات فولکس واگن باید تولید این خودرو متوقف کند
    و سرمایه گذاری بیشتری روی مدل تازه نفس آرتئون کند زیرا آرتئون ظرفیت رقابت پذیری بالاتری نسبت به پاسات دارد
    پاسات سالیان سال به عنوان سدان خانوادگی به حاشیه معروف شده و کمی به اصطلاح پیرمردی هست
    ولی آرتئون علاوه بر خانوادگی بودن جنبه های اسپرت زیادی دارد
    پاسات در قیاس با رقبای شرقی خودش مثل مزدا ۶ کمری نیو
    آلتیما نیو و ٱپتیما علیرغم شایستگی های فنی و کیفی ولی در رقابت با رقبا شکست خورده هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      شکست پاسات تو بازار آمریکا فقط به این دلیله که نسل جدید (۲۰۱۵) تو بازار نیست. تو اروپا فروش پاسات خیلی بیشتر از مزدا ۳ هست و بقیه خودروهایی که نام بردید عرضه نمیشن یا فروش چندانی ندارن. ضمناْ آرتئون فقط نمای بیرونی متفاوتی داره و از باقی نظرات با پاسات مشترکه (حداقل تو نسخه های بازار آلمان). فولکس واگن آرتئون رو با قیمت بالایی به بازار میده بطوریکه انتخاب بین آرتئون و آئودی آ۵ رو خیلی سخت و سلیقه ای میکنه در صورتی که اختلاف قیمت نسخه های سدان یعنی پاسات با آئودی آ۴ بیشتره که این خرید پاسات رو موجه تر میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      پاسات فوق العاده است خیییییلی دوستش دارم از همه نظر
      پاسات از نظر فروش با اختلاف خوبی جلوتر از کمری و… قرار داره و جایگاه اول رو در دنیا داره
      تا نیمه ی سال جاری هم بیشتر از ۳۵۰ هزار تا فروخت در حالی که فیس لیفتش در آینده نزدیک به بازار میاد
      غیر از این تیگوان هم در مجموع مدل های مختلف ، پرفروش ترین کراس اوور دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مانی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      کی‌ میگه پاسات شکست خورده هست؟
      تازه چند وقتیه که تمامی رقبا رو تو فروش شکست داده
      سالی‌ چند صد هزار دستگاه فروش داره اونوقت باید تولیدش رو متوقف کنه؟؟؟؟
      عجب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چند روز پیش آمار فروش خودروسازان در اروپا رو میخوندم
    چند تا درصدش با اطمینان یادم مونده که براتون می‌نویسم

    گروه فولکس ۸ درصد افزایش
    برند فولکس ۹/5 ٪ افزایش
    اشکودا ۹٪ افزایش
    سئات ۱۹٪ افزایش
    پورشه ۹/۵ ٪ افزایش

    بنز ۱/۷ درصد کاهش
    بی ام و بدون تغییر
    لکسوس ۱۰٪ افزایش

    فورد ۴٪کاهش
    تویوتا ۶٪افزایش
    جنرال موتورز ۹۸٪کاهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      به نظر جنرال موتورز کلاْ بارش رو از اروپا بسته و فروش نسبتاْ کم شورلت اسپارک و … رو هم کلاْ بیخیال شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۲۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بله درسته
        ولی هیچ خودروسازی مثل جیپ افزایش فروش نداشته
        در حالی که بر طبق تغییرات فروش ، اقبال به تمام خودروسازان آمریکایی در اروپا کاهش داشته ، جیپ با رشد فروش ۶۸ درصدی همه ی این کاهش و حتی بیشتر رو هم جبران کرده !

        فروش آلمان رو هم نگاه کردم اونجا هم همین وضعه و غیر از فورد و جی ام و بقیه ، حتی تسلا هم ۳۶ درصد کاهش فروش داشته و بازم این جیپه که ۲۰ ٪ به فروشش اضافه شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۲۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شما که ساکن آلمانی اگه این پیام رو دیدی خیلی ممنون میشم بگی آیا این تغییر فروش محصولات مخصوصا در مورد جیپ رو حس کردی یا نه؟

        و به نظرت دلیلش چی می‌تونه باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا