فولکس واگن

سدان کوپهٔ فولکس‌واگن آرتئون رسماً معرفی شد، انقلابی در طراحی VW

سدان کوپهٔ پاسات CC و بعداً CC بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین ساخته‌های فولکس‌واگن بود؛ اما بعد از دوران غم‌انگیزی که این شرکت به تولید CC پایان داد، خبر خوب این است که جانشین شایسته‌ای برای آن بنام آرتئون معرفی شده است. این خودرو که در سطحی بالاتر از CC قرار می‌گیرد، با طراحی بیرونی جذاب و نمای داخلی لوکس برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش درمی‌آید.

volkswagen-arteon-2018-1024-02

اگر طراحی آرتئون آشنا برایتان به نظر می‌رسد به این دلیل است که نسخهٔ کانسپت این خودرو با نام Sport Coupe GTE Concept  دو سال پیش در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد. با قرار دادن تصاویر نمونهٔ کانسپت و نسخهٔ تولیدی آرتئون در کنار هم مشخص می‌شود که بسیاری از ویژگی‌های نمونهٔ کانسپت به نسخهٔ تولیدی راه پیدا کرده است و آرتئون خصوصاً در نسخهٔ R-Line شباهت‌های قابل‌توجهی به Sport Coupe GTE Concept  دارد.

آرتئون رویکرد جدیدی را در طراحی فولکس‌واگن ارائه کرده است و می‌توان آن‌را انقلابی در طراحی این شرکت آلمانی دانست چراکه این اتومبیل از طراحی‌های سادهٔ قبلی فولکس‌واگن فاصله گرفته و فرمی کاملاً تهاجمی به خود گرفته است. در نمای جلوی این سدان خوس استایل شاهد جلوپنجرهٔ بزرگی هستیم که چراغ‌های جلوی زیبا تا قسمتی درون آن کشیده شده‌اند. این چراغ‌ها به‌صورت استاندارد تمام LED هستند. همچنین همان‌طور که گفته شد آرتئون یک سدان کوپه است و به همین دلیل در قسمت عقب دارای سقفی شیب‌دار و فرمی فست‌بک است. بعلاوه درِ صندوق نیز به‌صورت لیفت‌بک باز می‌شود که خودرو را کاربردی‌تر می‌کند. بدین ترتیب در حالت عادی حجم صندوق بار آرتئون برابر با ۵۶۳ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۵۵۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ اما اگر حتی از این هم به فضای بار بزرگ‌تری نیاز داشته باشید، ممکن است در آینده نسخهٔ استیشن این خودرو نیز ساخته شود.

volkswagen-arteon-2018-1024-09

مسئول طراحی خارجی آرتئون آقای «Tobias Sühlmann» گفته است که این خودرو، مفهومی بسیار کاربردی را در قالب ترکیبی از یک سدان سنتی با یک کوپهٔ گرند تورر ارائه کرده است. وی اضافه کرده است که آرتئون به لطف فاصلهٔ محوری کشیده و درِ صندوق لیفت‌بک بزرگ خود، فضا و انعطاف‌پذیری بیشتری را نسبت به دیگر همکلاسانش ارائه می‌کند.

volkswagen-arteon-2018-1024-01

آرتئون در بسیاری از قطعات با نسخهٔ اروپایی پاسات اشتراک دارد به‌گونه‌ای که روی همان پلت‌فرم MQB پاسات ساخته شده است اما پرچم‌دار جدید فولکس‌واگن در اروپا، با ۴.۸۶ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۴۲ متر ارتفاع، ۹.۴ سانتیمتر کشیده‌تر، ۴ سانتیمتر عریض‌تر و ۲.۸ سانتیمتر کم ارتفاع‌تر از پاسات است. علاوه بر این، فاصلهٔ محوری آرتئون نیز با ۲.۸۴ متر ۵ سانتیمتر بیشتر شده است که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند تا جایی که فولکس‌واگن ادعا می‌کند فضای پای عقب آرتئون در کلاس خود بهترین است و می‌تواند پنج نفر را در راحتی کامل حمل نماید. بدین ترتیب در صندلی‌های عقب ارگونومیک این ماشین سه نفر به‌راحتی می‌توانند بنشینند.

volkswagen-arteon-2018-1024-22

داخل کابین آرتئون نیز به‌وضوح ریشه‌های پاساتی خود را نشان می‌دهد و تمام ویژگی‌های فنی برادرش را به ارث برده است اما ازآنجایی‌که آرتئون یک سدان پریمیوم است، در نسخهٔ پایهٔ به کروز کنترل، صندلی‌های برقی شش جهتهٔ جلو، غربیلک فرمان چرمی و سیستم صوتی با هشت بلندگو مجهز شده است. در تیپ‌های میانی گرم‌کن صندلی‌های جلو، تودوزی و صندلی‌های چرمی آلکانترا، پوشش آلومینیومی پدال‌ها و دوخت برجسته اضافه می‌گردد؛ و درنهایت مدل پرچم‌دار R-Line به غربیلک فرمان اسپرت، پوشش سقف متفاوت و… مجهز خواهد بود. تجهیزات سفارشی آرتئون نیز شامل صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر سربالا و صفحه‌نمایش مرکزی ۹.۲ اینچی با قابلیت تشخیص حرکت دست می‌شود.

volkswagen-arteon-2018-1024-1d

اما فولکس‌واگن در این سدان اسپرت به ایمنی هم بسیار توجه داشته است به‌گونه‌ای که برای آن سیستم‌های ایمنی فراوان و پیشرفته‌ای را ارائه کرده است. یکی از این سیستم‌ها آخرین نسخه از کروز کنترل تطبیقی فولکس‌واگن است که اطلاعات و محدودیت سرعت جاده را تشخیص می‌دهد. علاوه بر این، نسخهٔ جدیدی از سیستم نور در پیچ این شرکت نیز در آرتئون ارائه شده است که می‌تواند پیچ جاده را از طریق GPS تشخیص داده و پیش از رسیدن خودرو به پیچ، نور چراغ‌ها را به سمت آن تغییر جهت دهد. همچنین آرتئون به نسل دوم دستیار اضطراری فولکس‌واگن هم مجهز شده است که در صورت تشخیص مانعی در مسیر و ناتوانی راننده، خودرو را به‌صورت خودکار به سمتی دیگر هدایت می‌کند.

volkswagen-arteon-2018-1024-07

در بخش پیشرانه‌ها اما بسته به بازار، آرتئون با سه موتور بنزینی و سه موتور دیزل عرضه می‌شود. در نمونه‌های بنزینی، یک واحد ۱.۵ لیتری TSI موتور پایه محسوب می‌شود که پیش‌ازاین در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ گلف نیز ارائه شده است. این موتور ۱۵۰ اسب بخار اسب بخار قدرت داشته که نیروی آن در حالت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و به‌صورت سفارشی با یک واحد هفت سرعتهٔ اتوماتیک DSG تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. موتور بنزینی بعدی که نمونهٔ ۲ لیتری TSI است که با دو سطح قدرت ۱۹۰ اسب بخار و ۲۸۰ اسب بخار عرضه می‌شود. انتقال نیروی هردوی این مدل‌ها نیز توسط گیربکس اتوماتیک انجام می‌گیرد درحالی‌که مدل اول به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما نمونهٔ قوی‌تر مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion است.

volkswagen-arteon-2018-1024-08

اما اگر خواهان موتورهای دیزل هستید، می‌توانید موتور ۲ لیتری TDI را در سه سطح قدرت ۱۵۰ اسب بخار، ۱۹۰ اسب بخار و یا ۲۴۰ اسب بخار انتخاب کنید. مدل اول تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو و با دو گیربکس مختلف ارائه می‌شود درحالی‌که در مدل میانی سامانهٔ ۴Motion به‌صورت اختیاری قابل سفارش خواهد بود؛ اما بالاترین مدل دیزل که ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به‌صورت استاندارد مجهز به گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion است.

volkswagen-arteon-2018-1024-0d

همان‌طور که اشاره شد، نخستین نمایش عمومی فولکس‌واگن آرتئون در نمایشگاه ژنو صورت می‌گیرد درحالی‌که فروش آن از اواسط ماه ژوئن در اروپا آغاز خواهد شد. جانشین CC در سال ۲۰۱۸ نیز در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این سدان کوپهٔ لوکس فولکس‌واگن در بازار با خودروهایی چون ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه و آئودی S5 اسپرت‌بک و به رقابت خواهد پرداخت درحالی‌که می‌تواند کیا استینگر را هم به دردسر بیندازد که این یعنی قیمت آن در سطحی بالاتر از پاسات تنظیم خواهد شد.

volkswagen-arteon-2018-1024-11

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (106 ديدگاه)

    عاخه خدایی حیف نیس یه موتور 8 سیلندر دو توربو نندازی روش??فیسش مثل سدان های بزرگ و لوکسه..تو مایه های سری 7!حالا یکی اینو بخره با موتور 150 اسبی?!??!!!کم کمش باید یه موتور بالای 300 اسبی میذاشت رو انتخاب هاش.ولی به امکانات و طراحیش هیییییچ چیزی نمیشه گفت.با وقار و اصیل….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TRX

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (317 ديدگاه)

      تا همین الانم بخاطر مسائل آلایندگی تحت فشار هستن پس طبیعیه بجای بلند پروازی روی قدرت موتورشون خیلی محافظ کارانه در قبالش عمل کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اشکان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (106 ديدگاه)

        نگفتیم که دوباره تقلب کنه!مثل بنز و آعودی و بی ام و موتور پر قدرت و در عین حال کم مصرف…مثل cla45 ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. TRX

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (317 ديدگاه)

          کارخانه ی فولکس واگن از قدیم معروف به کارخانه ی از جنس مردم عادی بود در عین کیفیت مناسب و طراحی زیبا قیمتی مناسب داره و البته خود آئودی یکی از شرکت های زیر شاخه ی فولکس واگن هست.
          پس اگر واقعا میخواست که این ماشین رقیبی برای محصولات رده بالای این کلاس باشه خیلی راحت میتونست این کار رو با موتور های ساخت آئودی انجام بده اما قطع به یقین رویای تصاحب بازار در رده ی قیمتی پایین رو با این محصول در سر دارن و بازار هدف خاصی برایش در نظر گرفتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      زیباترین ماشین سال ۹۵ برای ما پدالی ها فکر کنم همین فولکس واگن آرتئون باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Delport

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        واقا زیبا و اصیل.هیچ نقصی تو طراحی ندیدم.هم یه جوون 20 ساله میتونه باش بتابه هم یه 60 ساله با خانواده.دوس داشتنیه این شرکت.احتمالش هس که تو ایرانم بیاد دوستان به نظرتون شما که وارد ترین؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بله احتمالش هست. به نظر من میاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ارمان

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        نه من امسال تو سدان ها audi a5 sport back رو از همه سر تر دیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ASTON

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      تو رو خدا نگید
      خدایی فولکس پرفومنس بالا میخوای خب اوودی هست دیگه ( یا خدا الان طرفدارهای آوودی ترورم میکنم به خدا خودم طرفدار این برندم )
      این فولکس واگن انقدر خوبه و آرام و خزنده داره دنیا رو فتح میکنه آدم میترسه ازش انگار روح رایش سوم تو فولکس واگن حکم فرماست و داره با یه روش دیگه دنیا رو زیر پرچم خودش می بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. milad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چه خوبه این ماشین
    چه عالی میشه بیاد ایران
    دوستان تو ایران بیاد با رقباش کدوما میشن ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      بیادتو ایران چنان قیمتی میگیره که باید با پورشه پانامرا توربو مقایسه ش کرد !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. TRX

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (317 ديدگاه)

      دقیقا به ۴٢٠ و ۴٢٨ گرن کوپ رقابت خواهد کرد که قیمتی معادل ٣٠٠-٣٨٠ دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Joker

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    واقعا نمیشه وصفش کرد, انقدر که زیباست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    سادگی و زیبایی و وقار در کنار هم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره اما من به شخصه ترجیح میدم چراغ عقب از چراغ جلو کوچیکتر نباشه. در کل‌ طراحی اطلس همچنان زیباتره به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. <<<<<

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ماه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رسول

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خدای طراحی فقط باید نشست و نگاہ کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. OMID-LAMBO

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    زیبا زیبا زیبا !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sardar

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    زیبا و تحسین برانگیزه
    فولکسم آرزوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    طراحیش خیلی شبیه تالیسمان و تاحدودی پژو ۵۰۸ شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      تالیسمان ماشین قشنگیه ولی در مقابل این عددی حساب نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پوریا

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        این بهتره ازتالیسمان ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (295 ديدگاه)

    طراحیش و کیفیت ساختش فوق العادس ولی حقیقتا اگر قرار به انتخاب باشه تو این رنج قیمتی که میخواد ارزه بشه من Audi s5 رو ترجیح میدم به این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Reza

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اگه بیاد ایران من قطعا یکی می خرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سامان اذری

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خیلی زیباست ولی دقیقا مثل پاسات پشتش نسبت به جلوش ساده تره
    کاش یکم چراغهای عقبش بزرگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سهيل

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    از روی کیا اپتیما زدہ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Machine

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      خوبی داداش؟
      یه سر یه چشم پزشکی برو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Delport

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        داشتم تو کامنتای این پست حال میکردم که دیگه کره ای بازا نمیان حالمونو خراب کنن.قدرت قیاس که ازشون گرفته شده هیچ.روو هم که رو نیس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یاسین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      عزیز جان جدت بگو که داری به شوخی میگی نه؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. فقط تویوتا و هوندا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    واقعاً عالیه طراحیش. داشبوردشم واقعاً زیباست و به دل میشینه. مخصوصاً اون ساعت عقربه ایش که حس یه برند لوکس رو به آدم میده. بیخود نیومده بزک کنه. یه طراحی شیک و موندگار. عین بقیه ی آلمانی ها. دوستان فراموش نکنید که بحث ماندگاری در طراحی بسیار مهم تر از هیجان اولیه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یاسین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یه بنده خدایی بود البته اطلاعات خودرویی بخصوصی نداشت یه چندتا عکس دیده بود میگفت طراحی های فولکس خیلی مسخرس (از اون جملات قصار گفته بودا)
    به نظرم اگه یه نسخه پرفورمنس بالا هم ازش معرفی کنن خیلی عالی میشه انصافا حیف اینهمه وقار نیست البته مشخصا به عنوان ماشین مردم قراره قیمت معقولی داشته باشه ولی اگه یه نسخه قدرت بالا ازش معرفی بشه خیلی خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حامد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    طراحی بیرونی تحسین بر انگیزه ….ولی طراحی داخلی چنگی به دل نمیزنه !البته شاید به خاطر پایین نگه داشتن قیمت تموم شده طراحی داخلی رو ساده نگه داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. MjM

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    عاشق طراحی های فولکسم…هیچ چیز اضافه ای نداره..نه منحنی زیاد نه خطوط شکسته زیاد…ساده و مدرن و جذاب.. نه چیز عجیب و غریب ….انگار همه چی سر جاشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا میرزایی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    چ رینگای فوق العاده ای چ زرد قشنگی.
    حتما شب خوابشو میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا