فولکس واگن

شتاب‌گیری دیوانه کننده فولکس گلف R منهارت

فولکس‌واگن گلف R تیون شده توسط منهارت را به یاد می‌آورید؟ این هاچبک آتشین ماه پیش به نمایش درآمد و ما هم تحت تأثیر ارقام اعلامی توسط این تیونر آلمانی قرار گرفتیم.

پس از برنامه‌ریزی دوباره ECU و اضافه کردن ورودی کربنی، منهارت توانسته قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را از دل پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری گلف R بیرون بکشد. این قدرت با آئودی RS3 و مرسدس-ای ام جی A45 S برابری کرده و بیشتر از قدرت گلف R420 است که هرگز تولید نشد.

اما عملکرد این گلف R نسل ۷.۵ در دنیای واقعی چگونه است؟ AutoTopNL اخیراً ویدئوی تست شتاب منهارت RS450 تولید محدود را منتشر کرده است.

با فعال بودن لانچ کنترل، این هیولای کوچک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. با توجه به اینکه هاچبک ۵ درب موردبحث کاملاً مشابه گلف استاندارد به نظر می‌رسد (به جزو اسپویلر لبه ای جلو، رینگ‌های سفارشی، فنرهای کم ارتفاع و نوشته‌های روی بدنه) شتاب گیری آن بسیار احساس‌برانگیز است.

این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹۶ ثانیه طی می‌کند که آن‌هم احساس‌برانگیز است. البته شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت گلف R در ۹.۹۴ ثانیه ثبت می‌شود که برای خودرویی ۴۵۰ اسب بخاری کمی کند به نظر می‌رسد. برخی افراد معتقدند دلیل این موضوع وقوع خطایی در پیشرانه است.

شایان ذکر است خودروی موردبحث به سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت هم دست یافته است.

این گلف R تیون شده توسط منهارت هنوز هم خودرویی باورنکردنی بوده و ما از دیدن آن کاملاً هیجان زده‌ایم. منتظر پروژه‌ی منهارت برای نسل جدید گلف هستیم…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوب تیون کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رزیتا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فولکس‌ گلف R رو باید یه ماشین با جواب عالی تو پیچای تند دونست و ترمزاشم عملکرد عالیو خوبی دارنو به موقع به کمک راننده میان ولی مصرف سوختش ۷ لیتر تو هر ۱۰۰ کیلومتر هستش که زیاد چشمگیر نیستشو واسه این ماشین عالی به حساب نمیادش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارشیا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    به نظرم فیس لیفت گلف افتضاحه نسل هفتم خیلی قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      افتضاح نیست اما قبول دارم که نسل قبلی خیلی قشنگتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Farzad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    منهارت همیشه خوب تیون میکنه ، مارک ماشین رو هم تغییر نداده مثل خیلی از تیونر ها …
    این لانچ هم عالی بود ?
    کانال AutoTopNL در یوتیوب هم خیلی باحاله …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا