فولکس واگن

فیسکر و فولکس‌واگن از دستیابی به توافق باز ماندند

ماه جولای برای فیسکر ماه بسیار خوبی بوده است. این خودروساز آمریکایی قبلاً برنامه‌های خود برای عرضه عمومی سهامش را پس از دستیابی به توافق عالی ۲.۹ میلیارد دلاری اعلام کرده بود. انتظار می‌رود این آرایش جدید باعث ایجاد سرمایه ۱ میلیارد دلاری به منظور پیشبرد کارهای لازم تولید شاسی‌بلند تمام الکتریکی اوشن شود. قرار است فیسکر اوشن تا پایان سال ۲۰۲۲ در بازار حضور یابد.

فیسکر همچنین در ماه جولای اعلام کرد سه محصول جدید دیگر شامل یک سدان سوپر اسپورت، کراس اووری اسپورت و حتی یک پیکاپ را تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهد کرد. فعلاً جزئیات این خودروها در دست نیست اما فیسکر قول داده هر خودرو از پلتفرم‌ها، باتری‌ها و دیگر قطعات تأمین شده از بهترین تأمین‌کنندگان جهان استفاده خواهند کرد.

همان‌گونه که قبلاً گفته بودیم یکی از این تأمین‌کنندگان قرار بود فولکس‌واگن آلمان باشد. فیسکر و فولکس‌واگن گفت‌وگوهایی برای استفاده این شرکت از پلتفرم MEB در اوشن داشته‌اند. این همان پلتفرمی است که در فولکس‌واگن ID.4 و آئودی Q4 e-tron نیز بکار خواهد رفت. البته رویترز گفته که شاید این توافق انجام نشود. در نامه‌ای که فیسکر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرستاده تعویق این گفت‌وگوها را اعلام کرده است.

این شرکت گفته است:

ما به هدف خود در امضای توافق با فولکس‌واگن تا پایان جولای ۲۰۲۰ نرسیدیم. ما به دنبال ادامه گفت‌وگوها با فولکس‌واگن در ماه سپتامبر خواهیم بود. فیسکر همچنین با چندین تأمین کننده و خودروساز بالقوه دیگر گفت‌وگوهایی خواهد داشت تا بتواند به مدل تجاری خود دست یابد. ما معتقدیم تا پایان سال به توافق‌نامه‌های ساخت و تأمین محصولات خود دست خواهیم یافت.

اما پس از اعلام این خبر ارزش سهام اسپارتان ۲۰ درصد کاهش یافت. آیا این خبر به معنی تعویق عرضه اوشن است؟ ضرورتاً خیر. فیسکر قبلاً گفته بود به گفت‌وگوها با دیگر شرکت‌ها همچون مگنا ادامه خواهد داد و فولکس تنها بازیگر میدان نیست اما خب جذابیت پلتفرم MEB را نمی‌توان نادیده گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پارسا عشق ماشین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    من دیگه نمی دونم انشالا باهم توافق کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارشیاsvj

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    معلوم بود
    فولکس به این راحتیا مگه رقیب واسه خودش میتراشه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    اسپارتان مال کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا