فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن توآرگ با پیشرانهٔ V8 آئودی SQ7

تی‌راک R تنها محصول قدرتمند فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو امسال نخواهد بود زیرا این شرکت آلمانی مدل توآرگ را به پیشرانهٔ V8 توربودیزل قدرتمندی مجهز کرده و قصد دارد این مدل را هم در ژنو معرفی کند. در زیر کاپوت این مدل که بالاترین نسخهٔ توآرگ محسوب می‌شود، همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توربودیزل TDI متعلق به آئودی SQ7 قرار گرفته است. این نیروگاه دیزلی ۴۱۵ اسب بخار قدرت و گشتاور خارق‌العاده‌ای برابر با ۹۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ ۴Motion استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و توآرگ را ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نکتهٔ جالب اینکه توآرگ V8 TDI عملکرد مشابهی با مدل کوچک و اسپرت تی‌راک R دارد.

توآرگ با این پیشرانه هم‌اکنون قدرتمندترین محصول در حال تولید فولکس‌واگن محسوب می‌شود اما نمی‌توان آن‌را قوی‌ترین توآرگ تاریخ دانست چراکه نسل اول این کراس‌اوور آلمانی با پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت عرضه می‌شد. به گفتهٔ فولکس‌واگن، پیشرانهٔ V8 TDI توآرگ با آخرین استانداردهای آلایندگی ۶d-TEMP اروپا مطابقت دارد؛ اما توآرگ V8 TDI صرفاً به یک پیشرانهٔ هشت سیلندر قدرتمند مجهز نشده بلکه به‌صورت استاندارد برای آن تعلیق بادی، درِ صندوق بار برقی، پدال‌های از جنس فولاد ضدزنگ، تودوزی چرمی، صندلی‌های راحت و سیستم ضد سرقت با هشدار هم ارائه شده است. این خودرو همچنین بجای رینگ‌های ۱۸ اینچی نسخه‌های V6، روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار گرفته است.

برای توآرگ V8 TDI به‌صورت استاندارد پکیجی بنام روشنایی و بینایی در نظر گرفته شده که شامل چراغ‌های جلوی اتوماتیک و آینه‌های جانبی تیره شوندهٔ خودکار می‌شود. علاوه بر این، برای این کراس‌اوور دیزلی قدرتمند دو پکیج داخلی مختلف بنام‌های الگانس و اتمسفر هم قابل انتخاب است. در پکیج اول، کابین خودرو تحت سلطهٔ قطعات فلزی و رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد درحالی‌که دومی با ارائهٔ چوب و رنگ‌های گرم، فضای گرم‌تری را ایجاد می‌کند. فولکس‌واگن توآرگ V8 TDI از پایان ماه می در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد اما همانند دیگر نسخه‌های نسل جدید توآرگ، به بازار ایالات‌متحده راه پیدا نخواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چقد خشن و زیبا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    واقعن از هر نظر عالی
    چپقدرم زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا